Ønskebarn forum  
Gammel 09-04-2015, 12:12   #201
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Hurra!!! Så fantastisk Dette skal gå hele veien til mål skjønne du Gratulerer!

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-04-2015, 13:30   #202
Duppen
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kaja79 Vis innlegg
(Først og fremst: beklager at dette ble litt vel langt... hjernen min er ikke helt i vater for øyeblikket;))
Duppen: ja, dette er første forsøk hos Hausken. Og mtp at jeg har testet positivt må jeg vel si at jeg er fornøyd

Den største forskjellen fra det offentlige er at de tar seg tid til å lage et individuelt opplegg, i motsetning til det offentlige som tar utgangspunkt i at one size fits all. Det er spesielt to ting i vårt tilfelle som nok har vært avgjørende. Det første er at Hausken har tilgang til embryoscope. Dvs at de kontinuerlig overvåker de befruktede eggene uten å ta de ut i friluft. Siden vårt hovedproblem har vært delingen tror jeg denne kontrollen var utslagsgivende. F.eks satt vi igjen med 5 egg på innsettingsdagen, men ved å gå tilbake i opptakene kunne de se at 4 av disse hadde delt seg skjevt, for fort, var kornete etc. Så selv om de så greie ut på innsettingsdagen var det tydelig at dette ikke var egg det ble barn av.

I Porsgrunn tar de nærmest vare på alt... Så i vårt tilfelle vil det si at nok halvparten av forsøkene hadde vært unngått hvis embryoscope hadde vært inne i bildet. Jeg kjenner på et sinne rundt det der - alle de falske forhåpningene vi har hatt til egg som aldri egentlig hadde en sjans...

Det andre Hausken har gjort annerledes er utredningen av meg. Første undersøkelse slo Dr. Schwennicke fast at jeg nok hadde PCOS. Det har aldri vært nevnt i Porsgrunn... der ble derimot det at jeg har så mange egg trukket frem som positivt... Hausken satte meg så på laaaaangt regime for å først nullstille kroppen helt, kaste alle gamle egg og slimhinne - før stimuleringen begynte.

Tidligere har jeg gått på synarela, menopur / puregon, og så crinone og fragmin.
Denne gangen har jeg vært et vandrende apotek:
- 2 mnd med p-piller
- metformin siden januar
- scratching / pipelleprøve for å kaste gammel slimhinne
- menopur - lavere dose, men over flere dager
- synarela - 3 doser jevnt gjennom perioden
- prednisolon siden jeg har et drøss med allergier som kan motarbeide egget
- ekstra hcg-tilskudd på dag 2 og 7 i rugetida
- crinone
- fragmin

Skulle jeg gjort noe annerledes ville jeg nok tatt kontakt med Hausken tidligere. Jeg tenker at vi kunne vært spart for mange ubrukelige forsøk. Ikke et vondt ord om folka i Porsgrunn, men det er et faktum at det er noen begrensninger i det offentlige.

Når det gjelder menneskene på Hausken kan jeg ikke si det var så mye forskjell fra Porsgrunn... Hyggelige og greie, men oppfattet dem som like travle som i Porsgrunn. På uttaket traff jeg en ny lege, han var ikke opptatt av meg i det hele tatt... bare satte i gang nærmest uten å presentere seg.
På innsett var jeg spesielt fornøyd med at embryologen overvåket plasseringen av egget. Det var betryggende for meg at to personer kontrollerte - siden jeg har et litt kronglete reisverk inni der;) Bakoverbøyd og hjerteforma livmor, en eggstokk som ligger bak blæra og et keisersnittarr som kløner til for sikten.
Hadde det vært mitt aller første forsøk tror jeg nok jeg ville vært ganske forvirra.. de forklarte ikke så mye med mindre jeg spurte. Men hyggelige det er de!
Hurraaa! Så fantastisk med positiv test. Denne marsmåneden er jo slettes ikke verst - det er jo en god del som har testet positivt!

Vi gjorde forsøk nr 1 og 2 på Riksen og var egentlig ganske fornøyde der, men merket at det var frustrerende å hele tiden møte nye leger som man på nytt måtte fortelle sykdomshistorien til. De gjorde jo for så vidt jobben og fikk meg gravid på 2 av 2 forsøk selv om det ikke ble barn av det. Hadde tenkt å ta forsøk nr 3 der også, men da vi fikk vite at vi måtte utsette i 4-5 måneder pga renovering, byttet vil til fertilitetssenteret.
De har også embryoscope og jeg har hele veien følt at de har mer tid til å prate og svare på alle spørsmål. Da det ikke gikk nå på søskenforsøk nr 2 satte de raskt opp time for å se hva de kan gjøre bedre neste gang. Tror jeg skal undersøkes mer. Jeg har aldri blitt undersøkt noe utover de vanlige blodprøvene og GU'ene da vi aldri har vært gjennom utredning for ufrivillig barnløshet. I vårt tilfelle er mannens sædkvalitet svekket pga kreft og cellegiftbehandling og vi visste at dette var måten å få barn for oss fra starten. Dermed har heller ikke jeg vært undersøkt (men jeg tror heller ikke det er noen grunn...). Nei, vi får bare krysse fingrene for juni-forsøket.

Håper det holder hele veien for alle dere som har testet positivt!!
Gammel 09-04-2015, 15:43   #203
Venke
Husvarm

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Vest-Agder
Standard

Gratulerer Kaja79! 👏👏👏 Så fantastisk! 💜 Hurra for deg og alle dere andre! Mars ble jo en super-positiv mnd!! 👏👍👏😊
2 Ivf februar 2011 - positiv test den 26. februar
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜
Venke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-04-2015, 08:47   #204
Smurfie
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Nord-Trøndelag
Standard

Da var det over og ut denne gangen også 😢
Negativ test idag 😢
Bare å vente på TR nå, og begynne nytt fersøk ☺Har heldigvis 4 egg til i frysen ☺
*Lap. i November2013*
3. ICSI m/TESA Mai 2014-POSITIV! Opr. for Ex.u i uke 8 *Frys September 2014-POSITIV! SA uke 5 *Frys November 2014-Avbrutt
4. ICSI m/TESA Januar 2015-Avbrutt pga. overstimulering.. igjen! *Frys Mars 2015-Kjemisk *Frys April 2015-Avbrutt *Frys Juni 2015-Kjemisk
*Frys August 2015- POSITIV! MAuke 11 *Frys Desember 2015-Negativt
5. ICSI m/TESA Februar 2016 - POSITIV MA uke6/7(4 blasto igjen i frysen v/St.Olav)
*Hysteroskopi April 2016
6.ICSI m/TESA Mai 2016 (Vi går privat!)- POSITIV
Smurfie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-04-2015, 19:32   #205
Duppen
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Smurfie Vis innlegg
Negativ test idag 😢
Bare å vente på TR nå, og begynne nytt fersøk ☺Har heldigvis 4 egg til i frysen ☺
Å nei, Smurfie!! Trøsteklem herfra! Håper det sitter neste gang for oss som ikke lykkes nå i mars-klubben..
Gammel 11-04-2015, 07:34   #206
Venke
Husvarm

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Vest-Agder
Standard

Nei og nei! Så kjedelig Smurfie.. Sender deg en god klem!
2 Ivf februar 2011 - positiv test den 26. februar
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜
Venke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-04-2015, 13:05   #207
Smurfie
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Nord-Trøndelag
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Duppen Vis innlegg
Å nei, Smurfie!! Trøsteklem herfra! Håper det sitter neste gang for oss som ikke lykkes nå i mars-klubben..
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Venke Vis innlegg
Nei og nei! Så kjedelig Smurfie.. Sender deg en god klem!

Det har blitt mange skuffelser innen dette gamet over mange år nå.. Men vi har lært oss hvordan vi skal klatre opp igjen, og lært hverandre å kjenne godt. Vi har ett mye tettere og bedre forhold pga. dette, så noe positivt er det med å ha mange nedturer også

Snakket med St. Olav i går, og skal ringe de når blødningen kommer, og starte på Letrozol igjen på blødningsdag 3. Så vi får gå rett på Blir innsett mest sannsynelig siste uka i april
*Lap. i November2013*
3. ICSI m/TESA Mai 2014-POSITIV! Opr. for Ex.u i uke 8 *Frys September 2014-POSITIV! SA uke 5 *Frys November 2014-Avbrutt
4. ICSI m/TESA Januar 2015-Avbrutt pga. overstimulering.. igjen! *Frys Mars 2015-Kjemisk *Frys April 2015-Avbrutt *Frys Juni 2015-Kjemisk
*Frys August 2015- POSITIV! MAuke 11 *Frys Desember 2015-Negativt
5. ICSI m/TESA Februar 2016 - POSITIV MA uke6/7(4 blasto igjen i frysen v/St.Olav)
*Hysteroskopi April 2016
6.ICSI m/TESA Mai 2016 (Vi går privat!)- POSITIV
Smurfie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-04-2015, 10:26   #208
Kaja79
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2007
Standard

Så trist å høre Smurfie, krysser fingre for eskimoene dine Ta godt vare på hverandre

Betyr det at alle i marsklubben nå er ferdig med ruging?
Jeg er 4 +5 i dag og sliter fortsatt med å tro på at det skal gå veien. Flyr på do i et ende kjør, har mensmurringer som stresser meg. Men etter alt å dømme sitter spiren godt fast. Skal på UL 30. april, det blir en milepæl kjenner jeg.

To spørsmål: har noen av dere erfraing med prednisolon? Hausken sier jeg skal slutte med en gang, men i bruksanvisningen står at man SKAL trappe ned... What to do?

Og så en siste ting: hvis alt går veien her nå kommer jeg til å sitte igjen med et enormt restlager crinone og fragmin. Jeg vet at det ikke er lov å selge medisiner, men synes det er helt på tryne å bare skulle kaste alt.. er jo snakk om flere tusen kroner... Er det lov å gi det bort?
1. ICSI juni 2012 - avbrutt
2. ICSI oktober 2012 - negativ
3. frys januar 2013 - negativ
4. IVF / ICSI mars 2013 - avbrutt
5. IVF juni 2013 - positiv, SA
6. frys, oktober 2013, negativ.
7. IVF, desember 2013, negativ
8. frys, februar 2014, negativ
9. frys, april 2014 - positiv, SA
10. frys, september 2014, negativ
11. IVF mars 2015- Hausken, positiv termin des. 2015.
Kaja79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-04-2015, 16:39   #209
Cathy
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Smurfie Vis innlegg
Negativ test idag 😢
Huff, åh nei! Så utrolig leit.. Steintøffe runder dette.. Sender deg en god klem.

Endelig mamma!

Gammel 13-04-2015, 16:47   #210
Cathy
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kaja79 Vis innlegg
Så trist å høre Smurfie, krysser fingre for eskimoene dine Ta godt vare på hverandre

Betyr det at alle i marsklubben nå er ferdig med ruging?
Jeg er 4 +5 i dag og sliter fortsatt med å tro på at det skal gå veien. Flyr på do i et ende kjør, har mensmurringer som stresser meg. Men etter alt å dømme sitter spiren godt fast. Skal på UL 30. april, det blir en milepæl kjenner jeg.

To spørsmål: har noen av dere erfraing med prednisolon? Hausken sier jeg skal slutte med en gang, men i bruksanvisningen står at man SKAL trappe ned... What to do?

Og så en siste ting: hvis alt går veien her nå kommer jeg til å sitte igjen med et enormt restlager crinone og fragmin. Jeg vet at det ikke er lov å selge medisiner, men synes det er helt på tryne å bare skulle kaste alt.. er jo snakk om flere tusen kroner... Er det lov å gi det bort?
Jeg heier på deg Kaja! Dette skal gå bra<3
Jeg gikk på 15 mg Prednisolon denne gangen, og trappet ned 5 mg. om dagen. Så 3 dager etter positiv test, så var jeg ferdig med den. Fikk beskjed av gyn om å gjøre det sånn.
Jeg har solgt uåpnet Suprecur nesespray til halv pris. Synes det er dumt å kaste det som er nytt og uåpnet. Dette var en jeg kjente til som akkurat skulle igang med denne sprayen, så da var det jo veldig greit for oss begge.

Jeg har rundet 6 uker i dag, og har ikke opplevd noe spotting eller mens hittil. Føler iallfall at det er et godt tegn! Men jeg kjenner nervene for ultralyd i uke 7 begynner å komme... Må bare håpe på at alt er i orden denne gangen. Nyter hver dag

Endelig mamma!

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder