Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Diverse klubber > Sliterne

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-03-2015, 00:05   #21
Mayalilla
Stamgjest

Mayalilla sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Kristiansand
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av håpet77 Vis innlegg
Ja har 3 ferskforsøk og 2 frys i Porsgrunn. Og så 1 ferskforsøk i Danmark nå. Fikk du noen endringer i mmemedisiner underveis? Vi har ikke diskutert donasjon enda.
Vi har også vært hos Porsgrunn. Få svømmere var eneste diagnose for oss. Da vi startet ble vi spådd gode odds. Jeg var den premiehøna, masse egg, og alle forhold var perfekte ved hvert innsett. Negativ på negativ. Ikke tegn til noe kjemisk for oss heller. Jeg begynte etterhvert å tvile på min egen diagnose, og var sikker på det måtte feile meg noe. En av gangene etter negativt resultat fikk jeg tom et "Hm.." fra vår meget rutinerte gynekolog... Kjempemotiverende.

Jeg ba til slutt om å få slippe medisiner (progynova) på fryseinnsett, da jeg ikke følte at kroppen ville overstyres. Jeg fikk til slutt prøve i naturlig syklus, med såkalt hcg-støtte underveis i rugingen. Jeg tok 3 eggløsningssprøyter etter innsett. Full klaff.

Jeg forteller bare hva som virket for oss, om det var tilfeldig vil vi jo aldri få vite. For å være ærlig, hadde jeg gitt opp alt. Jeg hadde ingen forhåpninger. Hadde det ikke vært for at mannen tryglet om å få tømme fryseren, hadde vi aldri fått dattera vår, og da heller ikke nr 2 på vei. Jeg forstår deg så godt.

(Jeg har blitt gravid de to gangene jeg har levd normalt, og hatt både treningsøkter, løft og hektisk jobb, men null klaff de gangene jeg har tatt det med ro.)

Prøvere siden 2007, få svømmere.
1.icsi aug09: Negativ.
1.frys okt09: Avbrutt (folikkelutvikling).
2.frys des09: Negativ.
2.icsi mars10:(lapraskopi pga 2dl blod i buken etter uttak) - Negativ.
1.frys april 10: Negativ.
2.frys mai 10: p o s i t i v
Jenta vår født februar 2011

1. Søsken-icsi okt14: Positiv?!
Lillesøster født juli 2015

Gravid på egenhånd igjen juli16

Min historie
Mayalilla er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-03-2015, 20:24   #22
håpet77
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mayalilla Vis innlegg
Vi har også vært hos Porsgrunn. Få svømmere var eneste diagnose for oss. Da vi startet ble vi spådd gode odds. Jeg var den premiehøna, masse egg, og alle forhold var perfekte ved hvert innsett. Negativ på negativ. Ikke tegn til noe kjemisk for oss heller. Jeg begynte etterhvert å tvile på min egen diagnose, og var sikker på det måtte feile meg noe. En av gangene etter negativt resultat fikk jeg tom et "Hm.." fra vår meget rutinerte gynekolog... Kjempemotiverende.

Jeg ba til slutt om å få slippe medisiner (progynova) på fryseinnsett, da jeg ikke følte at kroppen ville overstyres. Jeg fikk til slutt prøve i naturlig syklus, med såkalt hcg-støtte underveis i rugingen. Jeg tok 3 eggløsningssprøyter etter innsett. Full klaff.

Jeg forteller bare hva som virket for oss, om det var tilfeldig vil vi jo aldri få vite. For å være ærlig, hadde jeg gitt opp alt. Jeg hadde ingen forhåpninger. Hadde det ikke vært for at mannen tryglet om å få tømme fryseren, hadde vi aldri fått dattera vår, og da heller ikke nr 2 på vei. Jeg forstår deg så godt.

(Jeg har blitt gravid de to gangene jeg har levd normalt, og hatt både treningsøkter, løft og hektisk jobb, men null klaff de gangene jeg har tatt det med ro.)
Takk for svar. Interessant historie. Jeg fikk hcg støtte på det 6. Forsøket . Og skal visst ha det på forsøket nå i april /mai også. Har ikke gitt opp, men håpet har begynt å svinne hen. Og er redd for enda en nedtur og psykisk knekk ved enda et mislykka forsøk
håpet77 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-03-2015, 08:32   #23
Mayalilla
Stamgjest

Mayalilla sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Kristiansand
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av håpet77 Vis innlegg
Takk for svar. Interessant historie. Jeg fikk hcg støtte på det 6. Forsøket . Og skal visst ha det på forsøket nå i april /mai også. Har ikke gitt opp, men håpet har begynt å svinne hen. Og er redd for enda en nedtur og psykisk knekk ved enda et mislykka forsøk
Det er ikke rart. Det er beinhardt.. Og det skulle bare mangle at du ikke har lov til å gå/være i kjelleren av dette.
Håper du/dere lykkes snart. Eller finner ro med en løsning som føles riktig; pause, stopp, fremgangsmåte eller klinikk.. Stor og god klem sendes deg

Prøvere siden 2007, få svømmere.
1.icsi aug09: Negativ.
1.frys okt09: Avbrutt (folikkelutvikling).
2.frys des09: Negativ.
2.icsi mars10:(lapraskopi pga 2dl blod i buken etter uttak) - Negativ.
1.frys april 10: Negativ.
2.frys mai 10: p o s i t i v
Jenta vår født februar 2011

1. Søsken-icsi okt14: Positiv?!
Lillesøster født juli 2015

Gravid på egenhånd igjen juli16

Min historie
Mayalilla er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-05-2015, 13:22   #24
Molly82
Nykommer

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Akershus
Standard

Ny på forumet her selv, men vi har gitt opp assistert befruktning. Hvor lenge man orker å holde på er helt individuelt, men hvis man ikke føler seg ferdig med det syns jeg man bare skal fortsette

Selv hadde vi tre ICSI og fire fryseforsøk i Porsgrunn. Mannen min har nedsatt antall sædceller og dårlig kvalitet. Fikk aldri positiv test. Vi var veldig i tvil hva vi skulle gjøre etterpå, hadde ikke lyst til å gjøre flere ICSI, men ville heller ikke gi opp. Det endte med at vi dro til Danmark og prøvde inseminering med donorsæd to ganger. Vi hadde egentlig bestemt oss for å prøve dette 4-5-6 ganger, men etter to runder var det nok og vi var klare for å kaste inn håndkleet.

Nå har vi bestemt oss for å prøve å få adoptere og jobber med søknaden, som vi håper å få sendt innen utgangen av mai. Nå skulle jeg ønske at vi hadde gitt oss etter at vi var ferdig i Porsgrunn så vi hadde kommet lengre i denne prosessen, men jeg vet at beslutningen vi tok da føltes veldig riktig da.

Masse lykke til på veien videre!
Gammel 17-06-2015, 21:47   #25
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Vi fullførte fosterhjemskurs høsten 2014, og vurderte eggdonasjon etter vårt siste forsøk ved Maigaard. Men så lyktes vi på det siste forsøket vårt!
Vi har vært igjennom 8 ferske icsi-forsøk samt 1 frysforsøk. Vi har til og med 2 egg i fryseren i Danmark. Vi har aldri hatt så gode resultater som ved det siste forsøket.. Jeg har endometriose og lav amh, mannen har litt late svømmere. Jeg fikk påvist infeksjon i livmoren før det siste forsøket (via Serumklinikken i Hellas), og fikk behandling for dette i vår. Er så glad for at vi ikke gav opp etter de offentlige forsøkene, selv om legene gav oss dårlige odds. Vi måtte bare prøve alt vi kunne, men dette var det siste forsøket med mine egg. Jeg orker ikke flere hormonkurer. Er sliten etter 8 runder! Men endelig gravid!

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder