Ønskebarn forum  
Gammel 25-01-2015, 20:41   #81
milla80
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2014
Standard

tusen tusen takk for svar.Veldig glad det fins en side som dette hvor jeg kan prate med andre i samme situasjon.
milla80 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-01-2015, 08:08   #82
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Østlandet
Standard

Masse lykke til!
3.forsøk, AID: sep 13 - negativ
4.forsøk, AID: nov 13 - positiv - mamma til en gutt født august 2014
.
Lykkelig mamma til verdens beste gutt født i august 2014!
Sunniv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-01-2015, 09:53   #83
Luna_li
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2015
Sted: Oslo
Standard

Hei Milla! Jeg er førstegangsprøver selv, så vet godt hvor mange spørsmål det er i begynnelsen Tenkte jeg skulle dele noen av mine opplevelser, jeg er nå ruger og har endelig testdato på fredag.

Jeg behandles på Karolinska i Sverige, så noen av rutinene er litt annerledes, men medisinene (Synarela, Gonal-F, Ovitrelle, Lutinus) er ganske kjent også i Norge. Jeg har hentet ut medisiner litt etter litt, men har i dette forsøket endt opp med å bruke 2 pakker Synarela, 2 x Gonal F og 3 x Lutinus.

Syntes sprayen var skikkelig pyton i begynnelsen, men det er merkelig hva du blir vant til. Mot slutten tenkte jeg ikke på det i det hele tatt. Jeg ble temmelig overstimulert, så måtte ha to sykedager etter uttak. Jeg jobber på kontor, så hadde nok blitt mer om jeg hadde hatt en jobb som din. Heldigvis har jeg vært åpen med arbeidsgiver om hva som skjer hele veien, så vi fant en løsning som fungerte for alle (prøv å møte på jobb om morgenen, gå hjem når du er sliten - hjemmekontor.) Selve uttaket var for meg veldig greit - selv om jeg fikk ut 25 egg var det nesten ikke vondt og det tok kanskje 30 minutter. Ble dessverre dårligere etterpå, men det var overstimuleringen (som ikke er vanlig!).

Livet som ruger er litt krevende, for det er ikke godt å si hva som er tegn på graviditet og hva som er bivirkninger av medisinene. Jeg har selvfølgelig begynt å teste alt for tidlig (rugedag 8 og utover), og det kommer jeg ikke til å gjøre neste gang. Resultatene blir så svake at det bare skaper nye spørsmål og usikkerhet.

For øvrig hadde jeg nesten ikke bivirkninger av sprøyter/spray, men det er veldig individuelt har jeg skjønt.

Lykke til videre!
Luna_li er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-01-2015, 10:12   #84
milla80
Fersk på forum

Standard

Dette var ikke morsomt,men jeg måtte avbryte mitt første forsøk da jeg hadde fått for lite hormoner.sånn er det jo noen ganger.Veldig mye opp og nedturer når man holder på med dette.Jeg får jo begynne på'n igjenn neste gang jeg får menstruasjon og da lurer jeg på om man får det til vanligtid igjenn etter et avbrutt forsøk?
Gammel 30-01-2015, 13:58   #85
Luna_li
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2015
Standard

Hei Milla. Da er vi nesten i samme båt, jeg hadde negativ test i dag etter 14 dagers rugetid. Vi har heldigvis et egg på frys, men jeg må vente til neste tante før vi kan sette inn det. Jeg har alltid vært regelmessig, og da oppfattet jeg hun jeg snakket med sånn at de forventet at jeg fort kom inn i riktig syklus. Jeg er allerede forsinket, men det er på grunn av progesteronen jeg har tatt og de forventet at tanta kom så snart jeg sluttet med hormonene. Vet ikke hvordan det er hvis man har vært ustabil tidligere?
Luna_li er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-06-2015, 10:15   #86
milla80
Fersk på forum

Standard

Hei! Jeg fikk satt inn egg for 2 uker siden og I går fikk jeg en blødning.Tok en test I dag og den var negativ.fikk beskjed om på sykehuset at jeg måtte vente 3 uker før jeg kunne ta en test ellers kunne jeg få falske resultater.noen som har Vært borti dette.
Håper noen kan svare raskt.
Gammel 04-06-2015, 11:01   #87
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av milla80 Vis innlegg
Hvor lenge ventet dere som har vært på Rikshospitalet fra dere var på første samtsle til dere var i gang med første forsøk? Vi har fått beskjed om at vist vi ikke har hørt noe innen andre uka i august måtte vi ringe dem.syns det er så lenge å vente.

Vi hadde samtale i august og første forsøk i januar, men i løpet av den tiden hadde min mann biopsi på Riksen og jeg laparoskopi på vårt lokale sykehus.
.
Gammel 23-06-2015, 18:00   #88
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Hei jeg er ny her og blir ganske forvirra av forumet. Er så mye overalt og får ikke helt prestert meg selv.
Ser at dette ble startet veldig tidlig denne tråden. Jeg har satt inn to egg for ca 11 dager siden og skal ta blodprøver i morgen. Gru gleder meg veldig. Jeg hadde ekstreme smerter etter innsett i fryseforsøk, og en del bivirkninger tror jeg. Har gitt seg litt, håper det blir gode nyheter denne gangen også, og at det holdet seg. I fjor desember ble jeg gravid, det var da første forsøke vårt. Det virket litt uvirkelig den gang. Da jeg trodde jeg var 9 uker og dro til kontroll var det ingen hjertebank å finne så måtte gjennom et helvetes abort hjemme gjennom piller. Var helt forferdelig. Håper jeg blir gravid nå også. Og hvor tidlig kan man ta Ul? For da jeg trodde jeg var 9 uker, viste det seg at fosteret var bare 3 uker. Vil ikke gå å vente i 9 uker med glede for så å bli lei meg igjen. Selv om jeg har store håp for denne gangen, og har fra jeg ble gravid i des. Trods jeg skulle få tvillinger og følt det på meg lenge. Håper underbevisstheten har rett. Håper på gode snille folk her. Jeg og mannen min har ikke fortalt noen om prosess vi er.
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-06-2015, 20:44   #89
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mcbaby Vis innlegg
Hei jeg er ny her og blir ganske forvirra av forumet. Er så mye overalt og får ikke helt prestert meg selv.
Ser at dette ble startet veldig tidlig denne tråden. Jeg har satt inn to egg for ca 11 dager siden og skal ta blodprøver i morgen. Gru gleder meg veldig. Jeg hadde ekstreme smerter etter innsett i fryseforsøk, og en del bivirkninger tror jeg. Har gitt seg litt, håper det blir gode nyheter denne gangen også, og at det holdet seg. I fjor desember ble jeg gravid, det var da første forsøke vårt. Det virket litt uvirkelig den gang. Da jeg trodde jeg var 9 uker og dro til kontroll var det ingen hjertebank å finne så måtte gjennom et helvetes abort hjemme gjennom piller. Var helt forferdelig. Håper jeg blir gravid nå også. Og hvor tidlig kan man ta Ul? For da jeg trodde jeg var 9 uker, viste det seg at fosteret var bare 3 uker. Vil ikke gå å vente i 9 uker med glede for så å bli lei meg igjen. Selv om jeg har store håp for denne gangen, og har fra jeg ble gravid i des. Trods jeg skulle få tvillinger og følt det på meg lenge. Håper underbevisstheten har rett. Håper på gode snille folk her. Jeg og mannen min har ikke fortalt noen om prosess vi er.
Dette er veldig likt vår historie. Vi hadde også en sjokkerende MA son ble oppdaget 9+1.

Det vanlige er å ha ul rundt uke 8. Ved vår andre graviditet hadde vi ul 8+2 på Riksen. Det kan være mulig å se bankende hjerte litt tidligere også, men de vil heller ikke ta det for tidlig siden det først er fra uke 7 og 8 man skal kunne se det. Utrolig tøft å vente, men verdt det når deg går bra.
.
Gammel 23-06-2015, 22:00   #90
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mcbaby Vis innlegg
Leit å høre om det du har vært igjennom. Du vil sikkert erfare her inne at det er godt å snakke med andre om dette, slik at du slipper å bære alle sorgen alene. Jeg har iallfall hatt veldig god nytte av det. Krysser fingrene for deg i morgen, og vil ønske deg masse lykke til.

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder