Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Assistert befruktning > Endelig gravid

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-06-2015, 11:38   #121
Vilvilvil
Stadig innom

Vilvilvil sin avatar

Medlem siden: May 2014
Sted: Stavanger
Standard

Stille her for tiden. Jeg er så enormt trøtt hele tiden at jeg sovner stort sett etter jobb og legger meg tidlig på kvelden når guttungen er i seng.

Hvordan går det med dere damer?

Godt å høre at alt fremdeles er bra med knerten deres tuppelura

Nå synes jeg tiden går fryktelig sakte. Vil bare komme meg til oktober slik at jeg får se prinsessa vår Heldigvis gir hun fra seg mye liv inni magen nå hver dag, så jeg kjenner hun er der

Er det noen av dere som har erfaring med 3D UL? Jeg lurte på om jeg skulle bestille en sånn

Teller virkelig ned dager til ferie nå. 15 arbeidsdager igjen. Håper de går fort. Skal bli godt med sommerferie. Så får vi bare håpe været blir bra også

Fortsatt god helg til dere
ICSI nov 2016 = født i juli 2017
Vilvilvil er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-06-2015, 13:15   #122
Vekten86
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Østfold
Standard

Ja, veldig stille.. Er innom, leser meg opp og holder meg oppdatert. Ikke alltid jeg orker å skrive :(

Trøtt sa du? Herre jemini, hva er det som skjer med kroppene våres? Jeg sover hele tide. Boksavelig talt. Jeg sovner overalt, hos mamma, hos svigermor, hos venner.. Er det mulig??

Plutselig sluttet jeg å fungere forrige fredag, og måtte ta 100% sykemelding. Dette er første uken med sykemelding, og med handen på hjerte - så må jeg si at det er veldig deilig! Jeg går nå til fysioterapetur, osteopat og kiropraktor. Ostepaten klarte ikke å knekke med på plass, måtte dra til henne to ganger før det gjorde susen. Bekkenløsning, bekkenlåsning, trøtthet, vitaminmangel, energimangel.. Hvor bærer dette..?

Liv kjenner jeg mer og mer til og det er veldig betryggende. De stygge tankene om å miste igjen, minker og minker for hver dag som går. Ukene går, men det går ikke fort nok. Uke 22 i dag og 3-D ultralyd er bestilt. Jeg har erfaringer med 3D fra forrige svangerskap og synst det var veldig spesielt Så det skal vi på igjen, og gleder oss mye. De anbefaler å gjøre det mellom uke 26-31.

Vi har faktisk bestilt tur til Syden og da er jeg i uke 28. Må si jeg gruer meg, men håper og tror det går bra! Tror vi alle trenger ferie!

Noen av dere som har begynt å handle inn klær? Jeg prøvde å bestille på nettet her en dag, men klarte ikke. Jeg turte ikke
Gammel 09-06-2015, 15:58   #123
lykketroll
Nykommer

Medlem siden: Nov 2014
Standard

Jeg er også inne å holder meg oppdatert på hvordan det går med dere alle. Er bare ikke alltid at det blir til at jeg skriver selv...

Så fint at det går bra med alles knerter 😊 Jeg er selv sykmeldt om dagen og å være i jobb nå hadde vært uaktuelt. Har såpass mye vondt i hofter/lysk at det til tider ender opp i gråt... Jeg må innrømme jeg blir deppa for det er så lenge igjen til termin og jeg syns disse plagene har kommet så altfor tidlig. Får håpe fysio vil fungere. Uansett er alt verdt det til syvende å sist og jeg er bare overlykkelig å takknemlig over å endelig være gravid 😊

Jeg syns også dagene går treigt. Gudskjelov har min kjære snart ferie, så da blir det deilig å bare være sammen og kose oss med forskjellige sysler. Vi har ikke forberedt noe enda. Klær har jeg heller ikke kjøpt inn, selv så mye det frister 😉 syns det er litt skummelt og dessuten er det så lenge igjen så tid er det nok av.

Vi skal på ul igjen den 22 og da er jeg 5 mnd. Gleder meg og er spent på om det fortsatt er ei prinsesse inne i meg 😊 Jeg kjenner et eller annet som rører seg av og til. Noen ganger har jeg tenkt at det kanskje er luft, men så er det noe som sier meg at det er lille 😊 Når begynte dere å kjenne daglig liv? Kan gå dager uten at jeg kjenner noe særlig, men nå ligger morkaken min litt fremme også så kan være pga det. Gleder meg til samboer kjenner lille også 😊

Ønsker dere alle en fin dag 😊
lykketroll er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-06-2015, 21:08   #124
tuppelura
Stamgjest

Medlem siden: Apr 2010
Standard

Ingen erfaring med 3D ul, vilvilvil

Vekten, så godt at du føler det er greit med 100% sykemelding, jeg håper det gjør deg godt.

lykketroll, så kjedelig at du skal ha så mye plager med lyske/hofter, men godt det blir tatt i betraktning og du slipper å jobbe når det er sånn.

Her skrangler haleben og hofter sånn litt, men hvis jeg er flink å passe på så klarer jeg å holde det noenlunde i sjakk.
Her har dagene gått i ett med stort arrangement i helgen og hundrevis av fornøyde barn, jeg var "på bena" fra tidlig morgen til sene kvelden og har vel egentlig ikke kommet meg helt etter det enda. I dag sovnet jeg etter middagen var overstått litt over fem og våknet 19.30 da frøkna kom for å gi nattakos. Helt pumpet.

Jeg begynte å kjenne liv et par uker før jeg var på oul 18+3, men det var vel ikke daglig. Da var det litt av og på. Rundt uke 19-20 var det kanskje dagligliv, men veldig variabelt hvor mye og hvor sterkt. Liker ikke de dagene knerten er mindre livlig enn de dagene med mer aktivitet.
Jeg er 24 uker på søndag og på mandag er det ny ul, det blir godt for en bekymret mamma.

Huff, nei. Kjøpe klær Det har jeg ikke gjort. Jeg har begynt på et pledd, det er det eneste.
Jeg synes jeg var flink forrige gang jeg dro på hastetur til sykehuset, første gang på ul uten å ha med et ekstra skift til meg selv og pledd til lille...
Gammel 17-06-2015, 21:34   #125
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Hei! Endelig kan jeg melde meg inn her!!!!
Er 15+2 i dag, og vi gleder oss veldig til å bli foreldre. Vi hadde nesten gitt opp, og var ferdig med fosterhjemskurs - hadde virkelig begynt på veien videre uten biologiske barn.. Så ble jeg gravid på det siste forsøket vårt
Jeg fikk påvist hidden chlamydia via Serumklinikken i Hellas, og gjennomgikk behandling for dette før forsøket. Lurer på om det var nøkkelen...

Termin er 10.12.

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-06-2015, 09:47   #126
lykketroll
Nykommer

Standard

Velkommen til deg Cathy og gratulerer så mye med graviditeten! En fantastisk følelse etter å ha forsøkt så lenge Ønsker deg masse lykke til.

Her er det ikke store forandringer. Føler meg ekstremt hemma om dagen da det meste av bevegelse er utrolig vondt. Men er jo nødt til å bevege meg også ellers stivner jeg sånn...

Mandag er det klart for ny ul og jeg gleder/gruer meg som alltid. Er uansett litt tryggere blitt med tanke på at den lille har det bra der inne. Veldig godt siden jeg har brukt så altfor mye tid på å bekymre meg...

Det nærmer seg ferie på mannen nå og vi tenker på ferie i Norge. Frister utrolig med syden, men tør rett og slett ikke siden jeg ikke føler meg helt tipptopp. Har noen tips til fine steder i Norge? 😊
Gammel 19-06-2015, 17:43   #127
Vilvilvil
Stadig innom

Vilvilvil sin avatar

Medlem siden: May 2014
Sted: Stavanger
Standard

Velkommen Cathy og gratulerer

Nå er det endelig fredag. Kjemper meg gjennom ukene nå mot ferie. Bare en uke igjen, så skal jeg ha 5 ukers ferie. Kjenner det skal bli deilig.

Godt dere har fått dere 100 % sykemelding når kroppene streiker.

Jeg begynte å kjenne liv tidlig, men ikke daglig. Daglig har jeg vel kjent nå i 3 uker kanskje, men varierer her også med hvor mye det er. Er ikke noe mønster i det. Er nå 24+2

Godt dere får god oppfølging med UL.
Jeg bestilte meg 3D UL i uke 30. Det skal bli spennende.

Jeg har dristet meg til å kjøpe et par plagg. Litt skummelt er det jo, men måtte bare handle noe.

Får dere kommentarer på hvor store eller små magene deres er? Og kommer folk å tar dere på magen? Selv folk dere ikke kjenner så godt.
Her har jeg opplevd mye i det siste at folk kommenterer størrelsen på magen min. Jeg ligger litt over på symfyse målet så jeg er nok større enn kanskje andre som er like gravide, men jeg syns allikevel det er sårt når folk kommenterer hvor stor jeg er og hvor gigantisk jeg kommer til å bli på slutten hvis jeg fortsetter å vokse som jeg har gjort til nå. Det er ikke slik at jeg trykker i meg all slags mat hele tiden. Jeg spiser lite og ofte, samt sunt. I tillegg opplever jeg at folk jeg ikke kjenner så godt kommer å tar meg på magen. Føles som om med en gang man er gravid så er man alle manns eie.
Litt klaging fra meg dette.

Har ikke så mange gode ferietips til Norges ferie. Vi drar noen dager til Kristiansand og dyreparken med 10 åringen. Det blir ferien i år. Frister mer med syden tur. Er ikke mye sommervarmen synes jeg. 13-14 grader er ikke mye til å være i juni.

Gleder meg til kvelden nå. Har akkurat våknet etter min faste hvil etter jobb. Men lengter etter å legge meg å sove til i morgen. Er ikke mye selskap for noen.

Ønsker dere en strålende helg. Slapp av og nyt de flotte babymagene deres
ICSI nov 2016 = født i juli 2017
Vilvilvil er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-06-2015, 18:57   #128
lykketroll
Nykommer

Standard

Ja, det blir nok herlig med 5 ukers ferie Vilvilvil 😊 Å kjempespennende med 3D UL når den tid kommer! 😊

Kommentarer om magen ja... Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Plutselig føler jeg at alle eier magen min og at jeg ikke lenger har rett på "intim" grenser. Nå er det liksom en selvfølge at alle, både kjente og ukjente skal "tumme" på meg!
Jeg reagerer veldig når folk bare kommer å klår helt plutselig... Hadde vært noe annet om folk i allefall hadde spurt først...

Her om dagen gikk jeg i butikken å så på klær. Da kommer plutselig ei jeg bare vet hvem er, men ikke kjenner å sier: "er vel ingen vits i at du kjøper deg klær! Kan vel bare gå å kjøpe deg et telt med en gang?!" Og etterpå "ja, nå synes det SKIKKELIG godt på deg altså!" .....Det var helt sikkert ikke vondt ment og sagt på en humoristisk måte, men jeg liker det faktisk ikke likevel. Jeg er litt rund fra før og har alltid hatt komplekser for kroppen min så jeg trenger absolutt ikke å høre sånn.. jeg syns faktisk at man ikke trenger å kommentere sånne ting i det hele tatt for man kjenner ikke vedkommende og vet ikke hvordan den personen vil føle seg! En annen ting jeg syns er kleint er å komme inn i et rom å det første alle stirrer på er magen min..

Jeg har av og til kjent på følelsen av at jeg gruer meg til å gå inn i et rom eller treffe folk pga blikk eller kommentarer om magen.... Ikke no gøy og jeg forstår veldig godt hva du mener Vilvilvil. Veit bare ikke helt hvordan å si fra eller om jeg skal gidde å si fra og bare "finne" meg i andres korttenkte dumheter en liten periode av livet...?

Jeg er bå uansett stolt av babymagen min og det må dere være å! Vi har sååå stor grunn til å være stolte av oss selv 😊
Gammel 23-06-2015, 22:30   #129
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Vi var hos jordmor for første gang i går, og fikk høre hjertelyden! Var engstelig på forhånd, men alt var heldigvis bra. En herlig følelse
Jeg er igang med mye babyrelatert håndarbeid, og har egentlig vært det siden vi startet prøvingen i 2010. Så her er garderoben nesten komplett... Det fungerer litt som terapi for meg, og jeg tenker at uansett hva som skjer så vil tingene bli nyttig for noen. Nå hekler jeg et fargerikt sikksakkteppe, samt amigurumifigurer som skal bli rangler og vognleke. Det er så koselig og gøy synes jeg
Det er mange som er opptatt av magen, og jeg synes det er mest koselig - er jo såååå stolt. Nå har jeg hatt ganske mye mage allerede fra uttaket, har vært litt overstimulert og veldig oppblåst! Jordmor målte livmoren min til å ligge ganske høyt, så her har det allerede syntes godt i ukevis. Alle på jobben, samt venner og familie har fulgt oss igjennom flere forsøk - så de er like spente og glade som oss. Da må jeg finne meg i at de er opptatt av hvordan det går, og av magen Verre er det med ukjente mennesker, men det har jeg ikke opplevd enda... Mye rart folk får seg til å si! Mange utsagn kan sikkert komme av uvitenhet, eller rett og slett at de er usikre på hva de skal si - og så lirer de av seg det første og beste.. Det er jo smart å tenke før men skal si noe

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-06-2015, 11:06   #130
Vekten86
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Østfold
Standard

Gratulere så masse Cathy og velkommen hit skal du være Jo flere jo bedre!

Dagene rusler av gårde, jeg snegler meg av gårde, drar føttene mine etter meg selv om det er vanskelig. Fysio har ikke hjulpet så mye, og jeg tenker jeg skal begynne å svømme litt, har lest om at det hjelper mot bekkenløsning? Alle råd tas med åpne armer

Ennå venter vi på ferie, og det ser ut som at det blir en utenlandsk tur.. Jeg klarer ikke å være her hjemme hvis været er slik som det er.. Blir vel i når jeg er uke 28, men det tror jeg går bra Må ha trua!

Jeg blir så glad når noen tar meg på magen, og spør hvordan jeg har det, og at de er så glade på våre vegne. Men jeg hadde en helt annen følelse og ville ikke at folk skulle ta meg på magen når jeg var gravid med lillegutt. Vet ikke helt hvorfor, kanskje fordi det tok så lang tid å bli gravid denne gangen? Vanskelig tema, men tror alle må si i fra hvis de føler seg uvel pga dette. Selv om det er mange hormoner som strømmer gjennom kroppen nå, kan dette være belastende - for vi er nemlig rundt en del folk gjennom hele dagen.

I dag er jeg 24+2, og har ennå ikke kjøpt inn noe som helst til jenta vår. Alt vi har er blått, og jeg ønsker sååå mye rosa. Vognen må blant annet byttes ut, da den også er blå faktisk. Vi har Brio Go og er stor fornøgd med vognen. Har sett på grå dyp vogn foreløpig, grått passer til alt. Tror vi går får den Hvit ramme og grå dypvogn, tror jeg blir fint!

Har noen av dere tenkt på navn? Trodde det skulle bli lett, men jøss.. Det er det ikke..

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder