Ønskebarn forum  
Gammel 01-01-2008, 14:35   #31
Drømmer
Stamgjest

Drømmer sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Bergen
Standard

Kan ikke under noen omstendigheter sette meg inn i smerten, men vil bare sende en klem
Ruger nå med to små i magen

Dagbok
Drømmer er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-07-2008, 10:19   #32
*Ia*
Fersk på forum

*Ia* sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Standard

Hei,
jeg blir så inderlig sint når jeg leser en slik tråd som dette!
Adopsjonsreglene og menneskene som håndterer dem må være den verste yrkesgruppen vi har - stadig vekk hører jeg om voksne mennesker som ikke får lov å ta seg av barn som ellers kommer til å vokse opp på barnehjem i mindre ressurssterke områder av verden. Jeg har nesten ikke sterke nok ord på hva jeg mener om at voksne mennesker som ønsker seg barn, og til og med lever i et ressurssterkt land som Norge, ikke skal få så mange barn de vil!
Hele adopsjonssystemet er rimelig råttent, spør du meg.
Grrrr, så sint jeg blir.
Gammel 31-07-2008, 17:01   #33
Mutya
Husvarm

Mutya sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Trøndelag
Standard

Jeg har vel ingenting på denne siden å gjøre, men jeg vil bare gi alle dere damer en klem. Det er trist å lese om hvordan dere har det.

*klem*
Gammel 23-08-2008, 13:53   #34
kals
Stadig innom

kals sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mutya Vis innlegg
Jeg har vel ingenting på denne siden å gjøre, men jeg vil bare gi alle dere damer en klem. Det er trist å lese om hvordan dere har det.

*klem*
Tusen takk for deres omtanke
Gammel 07-09-2008, 00:44   #35
vårtlillehåp
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2008
Standard

Først vil jeg gi deg en kjempestor klem Livet er ufattelig urettferdig, og du beskriver det så riktig når du forteller at du nesten ikke orker å stå opp! Sånn føles UFB Og de som ikke har vært der sjøl, klarer ikke å forstå.

...men så et lite tips/ spørsmål: Kan det være mulig med eggdonasjon i utlandet i ditt tilfelle? Ikke det at jeg vet så mye om det, men jeg bare kom til å tenke på ei dame på ca 47 år som jeg traff en gang. Hun ventet tvillinger. Hadde vært UFB i 15 år og prøvd "alt". Lurer på om det var i England hun hadde vært.
Men dette kan vel du mye mer om enn meg.

vårtlillehåp er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-12-2008, 19:03   #36
Maja11
Fersk på forum

Maja11 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Standard lurer på en ting

Hei, hele tråden er veldig viktig føler jeg. Iallefall for meg å lese alt dere har erfaringer med. Det er utrolig trist å lese om noen av deres skjebner, og jeg håper dere finner måter å leve med barn på andre måter allikevel. Jeg vet at dette ikke er en enkel sak å tenke på. Jeg er selv bekymret for at jeg må avslutte alle forsøk en dag.

Jeg lurer på en ting som dere som har vært gjennom sosial rapport ol kanskje kan besvare: Er det slik at de stiller direkte spørsmål om man har opplevt overgrep eller vold i sin barndom, eller er dette noe de får opp i en samtale gjennom andre spørsmål?
Jeg har vært i kontakt med psykolog en stund siden, og hun mente at jeg ikke måtte si noe som helst om visse ting jeg har opplevt selv.
Jeg har bearbidet det meste av det jeg har opplevt og lever et "normalt" liv, uten å trenge hjelp lenger.

Vel, jeg skjønner fra deres historier iallefall at det ikke er lurt å spørre Bufetat om dette...
Maja11 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-01-2009, 17:00   #37
Maggi60
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Bergen
Standard Hei Maja11,

Jeg er en av disse som må leve livet uten egne barn. Vi startet en gang på adopsjon, og hadde sosialarbeidere på hjemmebesøk og ble intervjuet med tanke på adopsjon. Grunnen til at vi ikke har adoptert er at vi trekk søknaden etter en tid fordi jeg ble gravid og så mistet det. Da orket ikke jeg/vi å gå videre med adopsjon heller. Siden ble det liksom "for sent".

Men altså til spørsmålet ditt: Vi ble ikke spurt direkte eller indirekte om overgrep eller vold i egen barndom. De ville at vi skulle fortelle fra våre barndommer, og de stilte spm underveis, men virket ikke som de hadde en spesiell liste med spm. Dette spørsmålet kunne ha vært nærliggende å stille til oss, men det kom ikke opp. Nå er det riktig nok snart 8 år siden, så jeg kan huske feil. Men husker ganske mye fra den prosessen, så er forholdsvis sikker på at det ikke kom opp.

Tror jeg er enig med psykologen din, ikke noe å nevne til BUF/sosialarbeiderne. Du har bearbeidet sakene og lagt dem bak deg. Det vil ikke influere negativt på dine barns oppvekst.

Ønsker dere LYKKE TIL MED PROSESSEN og SOM FORELDRE NÅR DEN TIDEN KOMMER!

STOR KLEM fra Maggi
Maggi60 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-01-2009, 07:34   #38
annem
Stadig innom

annem sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Standard

Vi har ikke søkt om adopsjon selv om vi inderlig gjerne ville adoptere. Vi har vurdert at med min sykdom og sykdomshistorie er sjansene små for å få adoptere. Vi har derfor isteden gått for surrogat og ED i usa og er i startfasen med dette. Jeg har likekvel en " adopsjonsdrøm" i meg og håper at kaaanskje en gang skal bli frisk nok til å adoptere også, men oddsene er små også pga min alder, så vi får se. jeg føler med alle her inne og ønsker dere lykke til
Gammel 22-02-2009, 22:29   #39
Modesty Blaise
Stadig innom

Modesty Blaise sin avatar

Medlem siden: May 2008
Standard

Hei. Har lest gjennom denne tråden, og har ingen kloke ord å si. Selv skal vi nå i gang med siste ICSI snart, men vi har allerede ved første avbrutte ICSI hatt adopsjonsdiskusjonen. Min kjære er operert for hjernesvulst en gang, og nå skal han gjennom det samme en gang til, så jeg har ingen forhåpninger om at vi noen gang kommer til å bli godkjent for adopsjon. Jeg har aldri brukt ordet urettferdig om vår situasjon, men jeg kjenner at jeg er veldig nære på å bruke det nå.

Det er nesten så jeg kunne tenkt meg å skrive ut historiene her inne og legge på pauserommet på jobb. Så kan de få noe å tygge på disse travle småbarnsmødrene som har det så travelt at de knapt vet at de har fått barn.
Gammel 06-04-2009, 10:17   #40
Sussanne
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av kals Vis innlegg
Hei!
Vi fikk avslag på adopsjon på grunn av min manns alder.:frustrer:

samme her;( trist...

har nok missforstått,vi fikk avslag,men kan føde egne barn....

Sist endret av Sussanne : 09-05-2009 kl 19:27
Sussanne er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder