Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Assistert befruktning > Donorforeldre

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-10-2014, 17:58   #1
confused1
Fersk på forum

Medlem siden: Jul 2014
Sted: Oslo
Standard Noen gravide med donor egg i Oslo området?

Hei,

Jeg er 3,5 mnd på vei med et "donor egg" barn.

Jeg føler at jeg ville ha mye utbytte og forhåpentligvis glede av å møte noen i samme situasjonen...
confused1 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-10-2014, 18:05   #2
Maiken
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2014
Standard Donor

Sitat:
Opprinnelig skrevet av confused1 Vis innlegg
Hei,

Jeg er 3,5 mnd på vei med et "donor egg" barn.

Jeg føler at jeg ville ha mye utbytte og forhåpentligvis glede av å møte noen i samme situasjonen...
Heia.

Jeg er 2 mnd på vei .
Er fra Oslo også og venter tvillinger :baby2.
Jeg har vært i Barcelona og ble gravid på andre forsøk
Maiken er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-10-2014, 19:58   #3
annem
Stadig innom

annem sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Standard

Donor barn (som du kaller det... ) her også.
Tvillinger som nå er 4 år og mine på alle måter
(har også benyttet surrogat jeg da). Jeg er her inne med jevne mellomrom.
Ønsker deg masse lykke til i graviditet og fødsel og husk at du har alle rettigheter og barnet er DITT på alle måter. Et menneske er mer enn DNA.

Det er en del bøker også på Amazone om dette emnet bla barnebøker. (Engelsk tekst).
Det eneste jeg vil råde til er å ikke holde noe hemmelig for barnet og la det bli en del av barnets naturlige tilblivelseshistorie, på en aldersadekvat måte. Mine er helt fortrolige med hvordan de har blitt til og synes ikke det er rart at mamma ikke hadde egg (eller mage da for min del., som jo blir ennå en faktor selvfølgelig...) Klem

Sist endret av annem : 08-10-2014 kl 20:02
annem er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-10-2014, 19:30   #4
Tove72
Fersk på forum

Medlem siden: Aug 2012
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av annem Vis innlegg
Donor barn (som du kaller det... ) her også.
Tvillinger som nå er 4 år og mine på alle måter
(har også benyttet surrogat jeg da). Jeg er her inne med jevne mellomrom.
Ønsker deg masse lykke til i graviditet og fødsel og husk at du har alle rettigheter og barnet er DITT på alle måter. Et menneske er mer enn DNA.

Det er en del bøker også på Amazone om dette emnet bla barnebøker. (Engelsk tekst).
Det eneste jeg vil råde til er å ikke holde noe hemmelig for barnet og la det bli en del av barnets naturlige tilblivelseshistorie, på en aldersadekvat måte. Mine er helt fortrolige med hvordan de har blitt til og synes ikke det er rart at mamma ikke hadde egg (eller mage da for min del., som jo blir ennå en faktor selvfølgelig...) Klem
Jeg bor ikke i Oslo området men på vestlandet. Er 4,5 mnd på vei med ikke egne egg. Vi ønsker ikke at noen skal vite at vi har brukt donor, inkludert barna. Var superviktig for oss at donor skulle være mest mulig lik meg, og det var et så vanskelig valg for meg å ta (at barna ikke er mine egne biologiske) at jeg ønsker at det skal være helt ukjent for omverdenen. Har ei biologisk datter fra før, og tanken river meg i filler at søsknene hennes skal være annerledes på noen måte enn henne. Eller at hun skal vite at de ikke er hennes biologiske søsken. Svangerskapet hittil har vært såpass komplisert, at jeg føler at jeg har 'bondet' svært mye med de i magen....
2 ED ved AVA Peter, negative tester
3. ED i Juni 2014 - Gravid med Tvillinger
Tove72 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-10-2014, 11:49   #5
annem
Stadig innom

annem sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tove72 Vis innlegg
Jeg bor ikke i Oslo området men på vestlandet. Er 4,5 mnd på vei med ikke egne egg. Vi ønsker ikke at noen skal vite at vi har brukt donor, inkludert barna. Var superviktig for oss at donor skulle være mest mulig lik meg, og det var et så vanskelig valg for meg å ta (at barna ikke er mine egne biologiske) at jeg ønsker at det skal være helt ukjent for omverdenen. Har ei biologisk datter fra før, og tanken river meg i filler at søsknene hennes skal være annerledes på noen måte enn henne. Eller at hun skal vite at de ikke er hennes biologiske søsken. Svangerskapet hittil har vært såpass komplisert, at jeg føler at jeg har 'bondet' svært mye med de i magen....

Dette er ikke lette ting. Man må velge som man selv tenker er riktig.

Jeg synes også det kan være vanskelig av og til, og måtte jobbe med dette. Jeg vil også si at dette ikke har noe med å bære eller ikke bære barnet. Man lager tilknytningsbånd på ulike måter avhengig av måten barnet kommer til en på. (Jmf bla adopsjon). Det er viktig.
Dette har noe med hvor komfortabel en selv er med det en bestemmer og tenker rundt ens valg. Jeg ser at man kan tenke at det er best at det er likt og at barna slipper mye dersom de ikke vet. Det må en selv bestemme som sagt. Personlig tror jeg (og lener meg på forskning her : ) ) likevel at man kan lage sin historie sånn at det gagner barna selv om ikke alt er " likt" mellom barna.
Jeg tenker at barn har krav på å vite sitt opphav (det inngår i alle internasjonale traktater) og at dette er enklere for dem enn hemmeligheter og ting som er usagt. De vil kunne finne det ut en eller annen gang uansett. Jeg tror da det kan føles som et svik å ikke ha blitt fortalt sannehten.
En er ikke mindre i familie selv om en ikke deler dna, det er måten en ser på dette på mener jeg. Vi forvalter våre barns historie, vi eier den ikke og har ikke rett til å skjule etter mitt syn.

Holder på rådet mitt jeg, og så får enhver gjøre som de selv synes.
Ønsker deg alt godt!
Gammel 28-10-2014, 17:30   #6
rigas håp
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2014
Sted: nordland
Standard planer om egg/sæddonajson ved ivf riga

hei er det flere her inne som har vært i riga å fått eggdonasjon?
jeg er usikker på det meste..skal til første samtale og undersøkelse i begynnelsen av november, da får jeg vel beskjed om jeg er en egnet kandidat for egg/sæddonasjon. informer meg om alt dere veit.
rigas håp er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-10-2014, 13:19   #7
confused1
Fersk på forum

Medlem siden: Jul 2014
Standard

Hva vil du vite?

Fikk du svaret mitt? Prøvde å sende det flere ganger. Er ikke sikker på om de kom fram, siden jeg ikke kan finne sent meldinger her.

Jeg svarer gjerne på det jeg kan!

Sist endret av confused1 : 26-12-2014 kl 17:27
confused1 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-01-2015, 20:06   #8
reveenka
Fersk på forum

Medlem siden: May 2014
Standard Gravid med donor-embryo.

Heisann.

Jeg er fire måneder på vei etter embryo-adopsjon i Barcelona og bor i Oslo. Bytter gjerne erfaringer
reveenka er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-04-2015, 09:29   #9
morbær
Nykommer

Medlem siden: Oct 2013
Standard

Er straks 8 uker på vei etter ED i Finland, bor utenfor Oslo men jobber i byen så bytter også gjerne erfaringer!

Vet at det er tidlig ennå; men kjenner absolutt ingen tilknytning til spira i magen, og kjenner at jeg er livredd for å ikke føle at den er "min" også etter fødsel siden den ikke har mine gener. Tror vel innerst ikke at det blir sånn; men disse tankene er utrolig slitsomme :(

Er takknemlig for erfaringer og innspill rundt dette
morbær er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-04-2015, 21:01   #10
Maiken
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2014
Standard Eggdonasjon

Heia folkens ...
Er 38 uker åå vei . Har termin neste uke og skal ha planlagt KS 28 april.
Jeg mistet den ene tvillinger uke 10 og vi venter en liten prinsesse .
Vi er snart i mål.
Glemmer ofte at vi har fått hjelp av donnor egg og har sterk tilknyting til lille prinsesse vår .
Jeg er veldig glad og takknemlig at jeg har opplevd å bære et barn og blir gravid lykke til alle sammen .
Dere kan følge meg på instagram : katrinashirkhan .både NRK og ønskebarn intervjuet meg og dere kan lese og høre på radio om temaet ( EGGDONADJON )
Maiken er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder