Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-09-2019, 12:43   #441
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Gratulerer så mye med bankende hjerte, SK90 Jeg var fryktelig kvalm med tvillingene og vet hvor plagsomt og invalidiserende det kan være, men når det er så ille, er det sykemeldingsgrunn, så syns absolutt du skal vurdere det om du ikke er sykemeldt allerede Jeg har ellers kun brukt kvalmestillende tabletter ifbm. at jeg har tatt Cytotec og etter operasjon (og da har det hjulpet). Legen sa jeg måtte være forsiktig med kvalmestillende tabletter under svangerskapet selv om det var lov å ta om det ble for ille, så derfor turte jeg ikke helt og la meg heller i sengen, men om man kaster masse opp, er det bedre å ta dem. Om du kaster opp hele tiden til tross for tablettene, kan det være du lider av ekstremkvalme (hypernemesis), og da er det noen gravide som må legges inn og få tilført næring intravenøst
Tusen takk Ja, eg er sykemeldt. Liker det ikkje, men mye heller det enn å gå kvalm og spy på jobb. Trur ikkje eg har det så alvorligt, men eg er kvalm hele tiden. Men spyr ikkje hele tiden, kanskje en-to ganger i løpet av dagen. Men det er alikevel fælt! Det sa ikkje legen som skrev ut tablettene til meg, hun sa ingenting om at eg burde vere forsiktig med dem. Så nå har eg tatt hver dag, men kanskje eg skal bare slutte med dem. Eg er jo forsatt kvalm etter å ha tatt de, så trur ikkje de funker særlig mye heller. Vil jo ikkje ødelegge noe i svangerskapet
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-09-2019, 17:57   #442
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Jeg må bare spørre; er det noen av dere som har brukt cyclogest som opplever at mye kommer ut igjen enten smuldret opp eller som en stor klump? Klinikken sier det er normalt, men vet ikke im de helt skjønte hvor mye det er som kommer av og til. Føler alt kommer ut igjen 🙈
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-09-2019, 19:04   #443
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lisjtuppa Vis innlegg
Jeg må bare spørre; er det noen av dere som har brukt cyclogest som opplever at mye kommer ut igjen enten smuldret opp eller som en stor klump? Klinikken sier det er normalt, men vet ikke im de helt skjønte hvor mye det er som kommer av og til. Føler alt kommer ut igjen 🙈
Eg bruker lutinus, men har akkurat det samme problemet som det du har. Det kommer myyye ut. Det virker som alt kommer ut igjen. Enten som utflod-aktig slim, helt smuldrete eller som en stor klump. Og eg prøver å sette den så langt inn eg klarer. Så kanskje det bare skal vere sånn. Eg vet ikkje.. Men eg er avhengig av truseinnlegg og bind 😂
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 29-09-2019, 19:28   #444
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lisjtuppa Vis innlegg
Jeg har ingen erfaring med Cyclogest, men kan si det samme som SK90 om Lutinus, og mange forteller om store klumper som har samlet seg opp over tid ved bruk av Crinone gel. Slik jeg har forstått det ved bruk av Utrogestan, tar kroppen opp det den trenger av virkestoff i løpet av den første halvtimen, så det som kommer ut igjen, er bare rester. Det skal kun være et problem om alt renner ut med en gang før kroppen har fått nyttiggjort seg det den trenger. Jeg ville spurt klinikken om de anbefaler at du ligger ned med det samme eller ei. Jeg har nemlig fått beskjed om å gjøre det med Utrogestan og Lutinus, men ikke med Crinone, så vet ikke hvordan det er med Cyclogest.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-2019, 21:36   #445
Lisjtuppa
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Eg bruker lutinus, men har akkurat det samme problemet som det du har. Det kommer myyye ut. Det virker som alt kommer ut igjen. Enten som utflod-aktig slim, helt smuldrete eller som en stor klump. Og eg prøver å sette den så langt inn eg klarer. Så kanskje det bare skal vere sånn. Eg vet ikkje.. Men eg er avhengig av truseinnlegg og bind 😂
Godt å høre det er flere som har samme problemet 😅 Prøver å sette den så langt inn som mulig jeg også, så skjønner liksom ikke at så mye skal komme ut igjen 🙈
Gammel 29-09-2019, 21:47   #446
Lisjtuppa
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg har ingen erfaring med Cyclogest, men kan si det samme som SK90 om Lutinus, og mange forteller om store klumper som har samlet seg opp over tid ved bruk av Crinone gel. Slik jeg har forstått det ved bruk av Utrogestan, tar kroppen opp det den trenger av virkestoff i løpet av den første halvtimen, så det som kommer ut igjen, er bare rester. Det skal kun være et problem om alt renner ut med en gang før kroppen har fått nyttiggjort seg det den trenger. Jeg ville spurt klinikken om de anbefaler at du ligger ned med det samme eller ei. Jeg har nemlig fått beskjed om å gjøre det med Utrogestan og Lutinus, men ikke med Crinone, så vet ikke hvordan det er med Cyclogest.

Kanskje det er det samme med cyclogest da, at det samler seg opp over tid, det må jeg høre med klinikken om 😊 Har brukt utrogestan før jeg gikk over til cyclogest og har aldri fått beskjed om å ligge ned når jeg har tatt det, men skal høre med klinikken om det også😄🙊
Gammel 30-09-2019, 18:35   #447
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

Fikk jeg sett et bitte lite bankende hjerte på fredagen ❤️ Gynekologen min hadde lånt en kollega sitt kontor, fordi der var det beste ultralydapparatet for å se smått. Ble en hurtig GU, da legen og ny pasient kom inn før jeg hadde fått på meg skoene 😂 samtalene tok vi over gangen.. Fikk også beskjed om at jeg bare kunne ringe gyn om jeg ble engstelig før neste Ultralyd.. Tror jeg har en gynekolog som strekker seg litt ekstra langt 👍

Plages også en del med kvalme. Siden jeg har ventet så lenge på å bli gravid har jeg nok glorifisert ting. Trodde jeg skulle bli kjempelykkelig, men kvalme og slitenhet er mye tøffere enn jeg trodde.

Synd å høre SK90 at du plages så mye med kvalme og oppkast. Krysser fingre for at det gir seg snart.

Angeliqe så spennende at dere er igang nå. Krysser fingre for flotte embryo og at det sitter denne gangen. 👍

Myrullen krysser fingre for deg også neste syklus 👍

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-09-2019, 21:47   #448
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lise85 Vis innlegg
Fikk jeg sett et bitte lite bankende hjerte på fredagen ❤️ Gynekologen min hadde lånt en kollega sitt kontor, fordi der var det beste ultralydapparatet for å se smått. Ble en hurtig GU, da legen og ny pasient kom inn før jeg hadde fått på meg skoene 😂 samtalene tok vi over gangen.. Fikk også beskjed om at jeg bare kunne ringe gyn om jeg ble engstelig før neste Ultralyd.. Tror jeg har en gynekolog som strekker seg litt ekstra langt 👍

Plages også en del med kvalme. Siden jeg har ventet så lenge på å bli gravid har jeg nok glorifisert ting. Trodde jeg skulle bli kjempelykkelig, men kvalme og slitenhet er mye tøffere enn jeg trodde.

Synd å høre SK90 at du plages så mye med kvalme og oppkast. Krysser fingre for at det gir seg snart.

Angeliqe så spennende at dere er igang nå. Krysser fingre for flotte embryo og at det sitter denne gangen. 👍

Gratulerer så mye Du bør holde godt fast på den gynekologen, ja Når man har vært prøver lenge, er det lett å tenke at man er i havn med positiv graviditetstest, men det er først da slitet begynner for alle andre, og det er lett å glemme at det slett ikke er noen dans på roser for de aller fleste Glem alle myter om at man kan leve som normalt, for det er det de færreste som orker (selv om mange liker å late som), og vær snill med deg selv. Slitenhet er undervurdert

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-2019, 08:20   #449
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lise85 Vis innlegg

Så fantastisk Lise85 Det er så deiligt å se et bankende hjerte Korti skal du ha neste ultralyd da? Her får eg ikkje noe før den OUL i uke 18. Men tenker eg skal bestille meg en privat time den 12.uka. Ja, det er fælt med den kvalmen. Synd du og har fått det. Det er veldig tøfft! Eg føler ingenting hjelper. Er du i jobb, eller hjemme? Krysser fingrene for at kvalmen gir seg snart for deg også.
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder