Ønskebarn forum  
Gammel 25-05-2018, 19:45   #1
Lisjtuppa
Fersk på forum

Medlem siden: May 2018
Standard Eggdonasjon i Irland

Jeg er en dame med turners syndrom og har derfor ingen andre muligheter de å bære frem barn selv enn eggdonasjon. Er det noen som har erfaring med Irland? Vet det er lov der
Setter pris på svar.
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-05-2018, 21:00   #2
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lisjtuppa Vis innlegg
Jeg er en dame med turners syndrom og har derfor ingen andre muligheter de å bære frem barn selv enn eggdonasjon. Er det noen som har erfaring med Irland? Vet det er lov der
Setter pris på svar.
Hei,
beklager - vet ikke noe om Irland som land. Men hvis du leser deg litt tilbake i trådene på forumet for Eggdonasjon, er det masse der om ulike land og klinikker. Mitt inntrykk er at de fleste i Norge reiser til Spania, Russland, Tsjekkia, Hellas, Latvia. Eggdonasjon ble lov i Danmark også fra 1. januar, men der er de da altså ennå veldig ferske og uerfarne i det gamet.

Se blant annet denne tråden: http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=10996

lykke til!
Gammel 25-05-2018, 21:35   #3
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Hei,
beklager - vet ikke noe om Irland som land. Men hvis du leser deg litt tilbake i trådene på forumet for Eggdonasjon, er det masse der om ulike land og klinikker. Mitt inntrykk er at de fleste i Norge reiser til Spania, Russland, Tsjekkia, Hellas, Latvia. Eggdonasjon ble lov i Danmark også fra 1. januar, men der er de da altså ennå veldig ferske og uerfarne i det gamet.

lykke til!
Eggdonasjon har vært lov i Dk lengre enn som så, men ikke for dobbeldonasjon, så for dem som trenger både sæd og egg, har det bare vært lov siden 1.1 i år.

Jeg vet ingenting om Irland, men det er ofte en grunn til at noen land der ed er lov, likevel ikke trekker til seg fertilitsturister. Som regel handler det om mangel på donorer og noen ganger også om pris.

For øvrig fikk jeg nylig vite at ed også ble lov i Østerrike fra og med januar i fjor. De bruker visst mye donorer fra Østeuropa som er lett tilgjengelige, og dermed slipper man venting, med mindre man insisterer på å få en østerriksk donor.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-2018, 21:27   #4
syktlangtnord
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Eggdonasjon har vært lov i Dk lengre enn som så, men ikke for dobbeldonasjon, så for dem som trenger både sæd og egg, har det bare vært lov siden 1.1 i år.

Jeg vet ingenting om Irland, men det er ofte en grunn til at noen land der ed er lov, likevel ikke trekker til seg fertilitsturister. Som regel handler det om mangel på donorer og noen ganger også om pris.

For øvrig fikk jeg nylig vite at ed også ble lov i Østerrike fra og med januar i fjor. De bruker visst mye donorer fra Østeuropa som er lett tilgjengelige, og dermed slipper man venting, med mindre man insisterer på å få en østerriksk donor.
Ja, sånn var det, ja. Tenkte ut fra egen situasjon her, hehe.
Gammel 27-05-2018, 23:58   #5
Lisjtuppa
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Hei,

lykke til!
Tusen takk for svar!
Gammel 28-05-2018, 00:01   #6
Lisjtuppa
Fersk på forum

Standard

Tusen takk for svar til dere begge
Gammel 28-05-2018, 04:20   #7
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Interessant, måtte sjekke ut. De har i hvert fall ikke oppdatert nettsidene sine på CFC, Storkklinikk eller Maigaard. Står at en av foreldrene alltid må være kjent.

QUOTE=Sent Ute;837091]Eggdonasjon har vært lov i Dk lengre enn som så, men ikke for dobbeldonasjon, så for dem som trenger både sæd og egg, har det bare vært lov siden 1.1 i år.

For øvrig fikk jeg nylig vite at ed også ble lov i Østerrike fra og med januar i fjor. De bruker visst mye donorer fra Østeuropa som er lett tilgjengelige, og dermed slipper man venting, med mindre man insisterer på å få en østerriksk donor.[/QUOTE]

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙

Sist endret av Veggie : 28-05-2018 kl 04:24
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-05-2018, 06:39   #8
syktlangtnord
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Veggie Vis innlegg
Interessant, måtte sjekke ut. De har i hvert fall ikke oppdatert nettsidene sine på CFC, Storkklinikk eller Maigaard. Står at en av foreldrene alltid må være kjent.

QUOTE=Sent Ute;837091]Eggdonasjon har vært lov i Dk lengre enn som så, men ikke for dobbeldonasjon, så for dem som trenger både sæd og egg, har det bare vært lov siden 1.1 i år.

[/QUOTE]

Jeg vet i alle fall én singel dame som har vært på Maigaard for dobbeldonasjon i år. Hun har tidligere prøvd IVF samme sted. Nå lyktes det dessverre ikke da. På Storken anbefalte de meg så sent som i fjor høst å dra til AVA Peter, selv om de trodde det kom til å bli lovlig med DD fra januar. De begrunnet det med at de selv kom til å være nye og uerfarne på akkurat det feltet, og det kunne være noen "barnesykdommer" mens de bygget seg opp. Synes det var logisk men også veldig ok å si åpent.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder