Ønskebarn forum  
Gammel 28-06-2018, 19:42   #351
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tapas Vis innlegg
Hei alle sammen

Jeg har vært utrolig lei meg etter at tvillingfostrene døde. Og dette var 2 mai. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente til etter sommerferien til hausken med å prøve på nytt. Klarer nesten ikke tenke på annet enn å erstatte de som døde. Samtidig er jeg livredd for at historien skal gjenta seg, med ny dyr og slitsom hormonkur med påfølgende graviditet og spomtanabort (Jeg er fortsatt 43 år). Har mest lyst å bare dra til utlandet å få satt inn donerte egg, men dette er ikke noe alternativ, da samboeren ønsker meg som biologisk mor, og han dessuten er lærer som vanskelig kan komme fra før å dra til utlandet.

Tror jeg kommer til å ta en runde til meg egguttak da Hausken var så positive. Men sørger og fortviler. Råd eller trøst mottas med takk!
Å, jeg kjenner med deg. Jeg ville bedt om en prat med en klinikk eller to i utlandet - det gjør de på skype uten kostnad. så kan de vurdere deres spesifikke situasjon og utgangspunkt, og gi dere noen råd. det er helt uforpliktende.

ellers gode råd angående reising her - skoleferier må jo passe utmerket

jeg prøvde med egne egg som 43-åring i Danmark, og på en måte skulle jeg ønske jeg heller hadde kjørt på med ED tidligere. på den annen side måtte jeg gå gjennom den prosessen for å bli mentalt klar for eggdonasjon, og vi må alle ta det i eget tempo og på vår egen måte.

hausken må ha målt dine verdier og egg til å være veldig gode, da? jeg hadde god produksjon, og de lot seg befrukte, men de delte seg ikke riktig. dessverre er det sånn at sjansene våre med egne egg i denne alderen er veldig små. men det betyr ikke at vi ikke kan bli mødre! i min bok er det jeg som blir biologisk mor til den lille jenta jeg har i magen nå. at hun har en genetisk "mor" - en eggdonor - også, er noe jeg bare er veldig takknemlig for. jeg ble gravid med dobbeldonasjon ved AVA Peter i St. Petersburg, og gleder meg nå enormt mye til november håper dere finner ut av noe dere får ro med. masse lykke til
Gammel 30-06-2018, 07:31   #352
Tapas
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2017
Standard

Hei sykt langt nord

tusen takk for bra svar. Ja, jeg fikk jo altså ut 14 egg uten engang å bruke alle medisinene vi hadde hentet, for ultralyd viste at det ble mange. Dessuten hevdet Hausken at de var av bra kvalitet. Men så er jo grunnen til at vi fortsatt holder på, at samboer har dårlig sperm. Ingen av hans sperm klarte å befruktet de 7 eggene ved ivf. Så vær det to som hatchet av de som ble lagt til icsi- og det var de to som døde.

Jeg har konferere med både Hausken og omtrent samtlige jeg traff under utskraping på Ullevål. Alle mener jeg burde ha god3 sjanser for å bli gravid. Likevel, siden begge fostre døde, ønsker jeg bare å bli ferdig en gang for alle. Nå har vi holdt på i 8 år med å prøve å få to barn, og har altså ett. Jeg er åpen for både sperm og eggdonasjon så lenge vi kan bli foreldre. Det er mye viktigere at jeg ikke blir enda eldre og at ikke avstanden i alder mellom barna blir ennå støøre, enn å være biologisk foreldre. Men altså, typen vil vi skal være biologiske foreldre. Får se om han endrer syn etter hvert....

Jeg synes det er flott det du har gjort, å dra til Russland for å få barn på egen hånd. Mye lurere enn gjentatte skuffelser med (muligens), for gamle egg. Føler du deg i fin form nå?

Er det forresten slik at klinikker i utlandet ikke stenger i juli? I Norge stenger jo alle klinikker hele mnd etter det jeg har forstått. Hadde jo vært fantastisk å kunne legge behandling i utlandet til skoleferien og fått en tur til Russland samtidig. Det har jeg ikke engang tenkt på!

Kos til deg sykt langt nord!
Tapas er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-06-2018, 09:20   #353
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Hei sykt langt nord

tusen takk for bra svar. Ja, jeg fikk jo altså ut 14 egg uten engang å bruke alle medisinene vi hadde hentet, for ultralyd viste at det ble mange. Dessuten hevdet Hausken at de var av bra kvalitet. Men så er jo grunnen til at vi fortsatt holder på, at samboer har dårlig sperm. Ingen av hans sperm klarte å befruktet de 7 eggene ved ivf. Så vær det to som hatchet av de som ble lagt til icsi- og det var de to som døde.

Jeg har konferere med både Hausken og omtrent samtlige jeg traff under utskraping på Ullevål. Alle mener jeg burde ha god3 sjanser for å bli gravid. Likevel, siden begge fostre døde, ønsker jeg bare å bli ferdig en gang for alle. Nå har vi holdt på i 8 år med å prøve å få to barn, og har altså ett. Jeg er åpen for både sperm og eggdonasjon så lenge vi kan bli foreldre. Det er mye viktigere at jeg ikke blir enda eldre og at ikke avstanden i alder mellom barna blir ennå støøre, enn å være biologisk foreldre. Men altså, typen vil vi skal være biologiske foreldre. Får se om han endrer syn etter hvert....

Jeg synes det er flott det du har gjort, å dra til Russland for å få barn på egen hånd. Mye lurere enn gjentatte skuffelser med (muligens), for gamle egg. Føler du deg i fin form nå?

Er det forresten slik at klinikker i utlandet ikke stenger i juli? I Norge stenger jo alle klinikker hele mnd etter det jeg har forstått. Hadde jo vært fantastisk å kunne legge behandling i utlandet til skoleferien og fått en tur til Russland samtidig. Det har jeg ikke engang tenkt på!

Da kan det jo faktisk være at dere kunne fått det til med dine egg og sæddonor, noe dere også kan prøve her til lands. Har dere snakket om den muligheten med Hausken?

Klinikken min i Riga har åpent hele året, unntatt helligdagene rundt jul/nyttår og påske. Newbie skal ha forsøk ved AvaPeter i begynnelsen av juli. Tror de har hatt litt stengt nå i juni. Serum Ivf i Athen har stengt i august, men har åpent i juli. For de fleste klinikkene utenlands er ferietid høysesong, så de tilpasser seg kundene. Det er et nokså særnorsk fenomen at alt stenger i juli.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-2018, 13:15   #354
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Da kan det jo faktisk være at dere kunne fått det til med dine egg og sæddonor, noe dere også kan prøve her til lands. Har dere snakket om den muligheten med Hausken?

Klinikken min i Riga har åpent hele året, unntatt helligdagene rundt jul/nyttår og påske. Newbie skal ha forsøk ved AvaPeter i begynnelsen av juli. Tror de har hatt litt stengt nå i juni. Serum Ivf i Athen har stengt i august, men har åpent i juli. For de fleste klinikkene utenlands er ferietid høysesong, så de tilpasser seg kundene. Det er et nokså særnorsk fenomen at alt stenger i juli.
AVA Peter i St. Petersburg er stengt frem til 4. juli pga fotball VM, men jeg har løpende kontakt med dem siden jeg skal ha innsett om 10 dager. Så det er mye mulig at de svarer på mailhenvendelser.
Gammel 10-07-2018, 23:17   #355
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Hei sykt langt nord

Skjønner - dere finner nok ut av dette, høres det ut som.
Ja, formen er stort sett bra nå etter første trimester. Og nå går tida fort!
Lykke til videre med alle avveininger og valg. Kanskje høstferie i St Petersburg..?
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder