Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-01-2020, 22:13   #11
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Hei kjære deg!

Takk... er 7 uker i dag og så et bankende hjerte på ul i sted. Blir henvist riksen om det fortsatt er liv i uke 9. Har jo hatt mange syke fostre før så blir morkakeprøve med en gang om vi kommer så langt. Skulle heller gjerne hatt et spansk egg i livmoren min nå

Klinikken har ikke noe svar... De ønsket jo først å prøve IVF med mine egg, men vi ønsket ikke. Har hatt 3 uttak i Norge før som kun har resultert i ett embryo og den ene gangen jeg ble gravid med det så var det alvorlige kromosomfeil. Så vi orket ikke masse medisiner/styr reising ned dit/ bli der i flere dager osv osv for at PDG skulle vise oss at det ene egget vi kanskje var heldige å stå igjen med var unormalt.

Jeg har jo ytret ønske om naturlig syklus ved ED, men de vil ikke. Nå har jeg ikke fortalt at jeg er gravid igjen fordi de driver og leter etter ny donor nå og jeg vil ikke stoppe den prosessen om det går galt med denne graviditeten. Så venter noen uker til før jeg sier noe. Om de vet at jeg har vært gravid før et evt innsett av nytt donoregg så vil de ha ny hyst. Det orker jeg ikke. Beviser jo gang på gang at jeg KAN bli gravid.

Så nå er det tunge uker med venting før vi får svar på om dette faktisk er liv laget.

Hvordan er det med deg??
Har svart deg under forsøksklubben oktober 2019, så kan vi fortsette der

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-01-2020, 07:10   #12
Fride
Fersk på forum

Medlem siden: Dec 2019
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Vi har brukt IB. Betalte 175.000 NOK for graviditetsgaranti. 3 donorer med alle egg per donor. Alle pengene tilbake hvis du ikke får barn. Er veldig fornøyd, men hadde nok gått for dr Olga i Russland om jeg skulle valgt igjen
Hei igjen og takk for svar.

Hvorfor dr Olga når dere er fornøyd?

Jeg er plutselig blitt gravid naturlig, men foreløpig holder vi pusten og prøver å tenke minst mulig på det. Ca. 4 uker bare. Vært gravid naturlig en gang før, da ble det missed abortion.

Dere erfarne bruker så mange forkortelser som jeg ikke skjønner, hva betyr pdg?

Ønsker deg all mulig lykke til🤞🏼❤️
Fride er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-01-2020, 11:26   #13
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Fride Vis innlegg

Jeg er plutselig blitt gravid naturlig, men foreløpig holder vi pusten og prøver å tenke minst mulig på det. Ca. 4 uker bare. Vært gravid naturlig en gang før, da ble det missed abortion.

Gratulerer så mye med graviditeten! Krysser alt jeg har for at det er gullegget denne gangen.

PGD er gentesting av befruktede egg mens PGS kun er kromosontesting av befruktede egg. Dette er ikke lov i Norge, dvs. at om man har en påvist arvelig genfeil, kan man etter visse kriterier bli henvist av det offentlige i Norge til PGD-behandling ved Karolinska i Stockholm. Dette er for å unngå stadige aborter av alvorlige syke fostre - da lar man heller være å sette inn egg med denne genfeilen. Ved de fleste klinikkene vi forholder oss til i utlandet, kan man få en eller annen form av denne behandlingen kun etter eget ønske, men det koster ganske mye.

født 21+3
født 21+5
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-01-2020, 11:41   #14
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Sitat:

Gratulerer! Krysser fingre for at det går veien!

Vi har hatt en lang og kronglete vei, selv med ED. Mye fordi jeg har blitt gravid naturlig 2 ganger ila ED-prosessen; hvilket har resultert i utskrapninger/ arrvev etc. Jeg føler ikke at IB har klart å individualisere min behandling godt nok når det ikke har vært plankekjøring. Det er språkbarrieren som har stor skyld i dette, tror jeg. Jeg har feks et endometrium som ikke responderer på Progynova og må derfor ha innsett i naturlig syklus. Dette er ikke helt etter deres oppskrift og da opplever jeg det som tungrodd. Men har du ingen slike spesielle hensyn så er det ikke noe problem.

Klinikken svarer meg raskt, følger opp, er forutsigbare osv.

Har inntrykk av at dr Olga har mer peil på caser der det er mer komplisert, men jeg kan ta feil.

Lykke til

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gjør nå fryseforsøk med donoregg

1. ED i Spania mars-18 neg resultat

2. ED i Spania mai-18 neg resultat

3. ED i Spania juni-18 neg resultat

4. ED i Spania nov-19 neg resultat

Myrullen er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-2020, 11:04   #15
morbær
Nykommer

Medlem siden: Oct 2013
Standard

Vi valgte Finland siden de praktiserer åpen donor, noe som var svært viktig for meg. Ble gravid på første forsøk og fikk ei nydelig jente i desember 2015.

Vi var hos Fertinova (mulig det heter noe annet nå) i Åbo, var veldig fornøyd med dem. Har også merket meg at medisinregimet der var veldig lite og kort i forhold til f.eks Russland. Det skal imidlertid sies at mitt problem var "kun" dårlige og få egg; hadde ingen tilleggsting som endometriose el.

Var til info neste 46 ved innsett.

Bare spør om du lurer på noe, lykke til
morbær er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-01-2020, 07:34   #16
Fride
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av morbær Vis innlegg
Vi valgte Finland siden de praktiserer åpen donor, noe som var svært viktig for meg. Ble gravid på første forsøk og fikk ei nydelig jente i desember 2015.

Vi var hos Fertinova (mulig det heter noe annet nå) i Åbo, var veldig fornøyd med dem. Har også merket meg at medisinregimet der var veldig lite og kort i forhold til f.eks Russland. Det skal imidlertid sies at mitt problem var "kun" dårlige og få egg; hadde ingen tilleggsting som endometriose el.

Var til info neste 46 ved innsett.

Bare spør om du lurer på noe, lykke til
Takk
Gammel 18-01-2020, 07:36   #17
Fride
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Gratulerer! Krysser fingre for at det går veien!

Vi har hatt en lang og kronglete vei, selv med ED. Mye fordi jeg har blitt gravid naturlig 2 ganger ila ED-prosessen; hvilket har resultert i utskrapninger/ arrvev etc. Jeg føler ikke at IB har klart å individualisere min behandling godt nok når det ikke har vært plankekjøring. Det er språkbarrieren som har stor skyld i dette, tror jeg. Jeg har feks et endometrium som ikke responderer på Progynova og må derfor ha innsett i naturlig syklus. Dette er ikke helt etter deres oppskrift og da opplever jeg det som tungrodd. Men har du ingen slike spesielle hensyn så er det ikke noe problem.

Klinikken svarer meg raskt, følger opp, er forutsigbare osv.

Har inntrykk av at dr Olga har mer peil på caser der det er mer komplisert, men jeg kan ta feil.

Lykke til
Takk Har lest skrekkhistorier her om Dr. Olga, så styrer unna den. Nå avventer jeg litt før jeg tar UL, håper, men har ikke høye forventninger

Mvh Fride
Gammel 18-01-2020, 19:27   #18
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Takk Har lest skrekkhistorier her om Dr. Olga, så styrer unna den. Nå avventer jeg litt før jeg tar UL, håper, men har ikke høye forventninger

Mvh Fride
Håper du ikke vil trenge noen flere råd for å lykkes
Men om du skulle trenge grundig hysteroskopi, kan du gjøre det hos Serum Ivf i Hellas uten å gjennomgå fertilitetsbehandling hos dem etterpå. De er kjent for å være flinke til dette. Man kan også sende underlivsblod til dem i posten for å sjekke om man har noen skjulte infeksjoner i livmoren (som ikke alltid dukker opp på vaginalprøver). Jeg har gjort det siste (med negativt resultat) og fikk masse gode råd med på veien av en av legene der i kjølvannet av prøven.

født 21+3
født 21+5