Ønskebarn forum  
Gammel 23-11-2014, 23:18   #1
soloppgang30
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2014
Question Jeg vil ikke virke utakknemlig, men bare lufte tankene

Hei alle sammen,

Dette er meg Soloppgang, pgv diverse problemer opprettet jeg ny bruker. Veien til prøvebarn begynte i 2007, altså 7 år siden. Vi har diagnosen azoospermi. Etter mange inseminasjoner, IVF, frys og SA i både Danmark og Riksen fikk vi en perfekt sønn i 2011. På grunn av han måtte vi forsøke i Norge. Reise til Danmark ble mer krevende etter et barn.

Når eldste gutt A var 9 mndr gammel begynte vi å prøve på søsken. Pga donormangel hos Riksen, måtte vi til IVF klinikken. Her hadde vi totalt 3 ivf o 2 frys uten graviditet. A rakk å bli 2,5 år. Så kom vi heldigvis inn på Riksen også. Her etter 3 inseminasjon og 1 ivf ble vi endelig gravide med søsken. I begynnelse av 2014 fikk vi en perfekt lillebror B.

Nå er B 11 måneder. Jeg føler meg ikke ferdig med å få barn. Misforstå meg rett. Jeg er overlykkelig over å få to perfekte gutter. Vi har 2 embryo på frys hos Riksen. Men kjenner jeg meg rett så vet jeg når jeg får satt inn de to, og hvis det ikke blir baby ut av de, kommer jeg til å ha fått driven på å prøve på barn nr 3. Det er vel ikke kriminelt å ønske seg 3 barn?, selvom det er svært krevende økonomisk og ressursmessig.

Dette vil høres utrolig rart ut, men når jeg var 20 år ble jeg spådd at jeg skulle få to gutter... nå er jeg redd til å komme i gang med tredje man og aldri klare det...

Hva synes dere? Bør vi prøve på 3 barn?, eventuelt når? Finnes det noen her inne på forum som har 2 ønskebarn og har prøvd på 3? Og hvordan gikk det? Takknemlig for alle svar.

En god klem til alle som venter på sine ønskebarn 💖
soloppgang30 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-11-2014, 08:55   #2
Lilleulv
Stamgjest

Lilleulv sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Kristiansand
Standard

Har man lyst har man lov. Du er god som orker det håper eskimoene er gulleggene!!

Lykke til
Gammel 24-11-2014, 11:19   #3
Mammatilén
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2014
Standard

Det er da klart du har lov til å prøve å få så mange barn du vil! Ikke hør på spådama, de færreste der vet hva de snakker om, jeg husker jeg ble spådd at jeg var lesbisk men ikke hadde oppdaget det enda da jeg var 20 .
Prøv igjen, og har du lyst på nr 4 også, så ville jeg satt i gang med det. Klart du har lov!

Gullgutt født 08

1. IVF Porsgrunn, nov/des 2014, negativt
2. ICSI Porsgrunn, feb/mars 2015

Krysser fingrene for at Gullgutten får et søsken
Mammatilén er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder