Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Forsøksklubbene (måned) > Oktober

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-06-2012, 10:13   #1
KSV
Stamgjest

Medlem siden: Jul 2009
Standard Skravletråd: Oktober-jenter 2012

Hei. Er det flere som har planer om prøving i oktober? Jeg skal ha søskenforsøk med kort regime. Oppstart på sprøyter 22.sept så jeg regner med jeg havner i oktober klubben. Jeg hører til St.Olavs
Gammel 24-06-2012, 00:04   #2
Kaja79
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2007
Standard

Hei!
Ser ut som jeg flytter fra august-klubben og over hit... Hvis alt går etter planen skal jeg ha uttak/innsetting i uke 40.

Nettopp kommet over skuffelsen etter avbrutt forsøk nå i juni, så samler krefter til å gå på igjen og er for øyeblikket mest irritert over at vi ikke kan komme i gang tidligere...

Søskenforsøk her også
Hva er egentlig greia med kort regime? Hva er det som gjør at man blir satt på det i stedet for langt (som jeg driver med...)?
1. ICSI juni 2012 - avbrutt
2. ICSI oktober 2012 - negativ
3. frys januar 2013 - negativ
4. IVF / ICSI mars 2013 - avbrutt
5. IVF juni 2013 - positiv, SA
6. frys, oktober 2013, negativ.
7. IVF, desember 2013, negativ
8. frys, februar 2014, negativ
9. frys, april 2014 - positiv, SA
10. frys, september 2014, negativ
11. IVF mars 2015- Hausken, positiv termin des. 2015.
Kaja79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-06-2012, 08:23   #3
KSV
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kaja79 Vis innlegg
Hei!
Ser ut som jeg flytter fra august-klubben og over hit... Hvis alt går etter planen skal jeg ha uttak/innsetting i uke 40.

Nettopp kommet over skuffelsen etter avbrutt forsøk nå i juni, så samler krefter til å gå på igjen og er for øyeblikket mest irritert over at vi ikke kan komme i gang tidligere...

Søskenforsøk her også
Hva er egentlig greia med kort regime? Hva er det som gjør at man blir satt på det i stedet for langt (som jeg driver med...)?
Hei Kaia79
Leit å høre at det ble avbrutt forsøk nå i juni. Kan jeg spørre hvorfor det ble abvrutt?
St.Olavs satte meg på kort regime denne gangen- mulig fordi jeg responderer så tregt på medisinen samt ikke har noe mens i det hele tatt. Er i allefal VELDIG glad for å slippe nesesprayen. Blir bare peist på rett på sprøyter. Klarte det på puregon da vi laget lillemann men nå blir det puregon+ en annen type og så en 3.type medisin fra dag fem av..
Gleder meg masse til å sette i gang igjen!
Gammel 02-07-2012, 15:50   #4
snøfnugg
Flyttet inn

snøfnugg sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Oslo
Standard

Jeg melder meg inn her. Vi hadde et mislykket forsøk nå i juni på Riksen, og vi går nå og venter på neste forsøk.

Så, er det oktober snart?

1. IVF juni 2012 - negativt
2. IVF oktober 2012 - negativt
3. IVF blir i januar 2014 - avbrutt
snøfnugg er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-07-2012, 10:55   #5
KSV
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av snøfnugg Vis innlegg
Jeg melder meg inn her. Vi hadde et mislykket forsøk nå i juni på Riksen, og vi går nå og venter på neste forsøk.

Så, er det oktober snart?
Leit å høre at 1.forsøket ikke gikk Snøfnugg. Vi får håpe på at vi får en deilig sensommer og høst slik at dagene går fort...Man blir veldig utålmodig av denne ventingen...
Gammel 11-07-2012, 12:04   #6
Krølle 77
Stamgjest

Medlem siden: Oct 2009
Standard

Jeg melder meg inn her! Hadde et tin - forsøk på riksen i juni, men ingen graviditet, dessverre. Ser ut som om det kan bli egguttak i uke 40. Søskenforsøk på oss også, vi har ei jente på snart to. Hun ble og til på riksen i oktober måned, så vi satser på at det er en lykkemåned
Ni år med prøving, nedturer, utredning og forsøk har gitt resultater. Etter totalt åtte runder med ivf, icsi, fryseforsøk og avbrutte forsøk har vi fått to nydelige jenter med hjelp av rikshospitalet. Den første i juli 2010 og den andre i desember 2014. Evig takknemlig!
Krølle 77 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-07-2012, 11:52   #7
Blå blomst
Stadig innom

Blå blomst sin avatar

Medlem siden: May 2012
Standard

Hei alle sammen!
Jeg lurte på om jeg kunne bli medlem av oktober-jenter selv om jeg ikke skal ha noe prøverør (hvertfall forløpig).
Jeg har pcos så jeg føler meg at jeg er ufrvilligbarnløshet siden jeg har pcos og jeg skal begynne på pergotime for å få eggløsning siden jeg har pcos kan ikke og vil heller ikke sammenligne heller, men jeg må ha litt "hjelp" for å klare å bli gravid selv om vi i første gang skal prøve på egenhånd.
Blå blomst er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-07-2012, 20:48   #8
Krølle 77
Stamgjest

Medlem siden: Oct 2009
Standard

Selvsagt er du velkommen, Blå blomst!! Jeg har og PCOS, i tillegg til endometriose. Og jeg har vært gjennom noen runder med pergotime. Håper det er det som skal til for dere, at dere slipper prøverør! Skjønner godt at du føler deg ufrivillig barnløs... Godt dere har kommet så langt som til pergo, - nå får dere i alle fall hjelp! Blir spennende å følge med deg!
Ni år med prøving, nedturer, utredning og forsøk har gitt resultater. Etter totalt åtte runder med ivf, icsi, fryseforsøk og avbrutte forsøk har vi fått to nydelige jenter med hjelp av rikshospitalet. Den første i juli 2010 og den andre i desember 2014. Evig takknemlig!
Krølle 77 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-07-2012, 22:11   #9
Blå blomst
Stadig innom

Blå blomst sin avatar

Medlem siden: May 2012
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Krølle 77 Vis innlegg
Selvsagt er du velkommen, Blå blomst!! Jeg har og PCOS, i tillegg til endometriose. Og jeg har vært gjennom noen runder med pergotime. Håper det er det som skal til for dere, at dere slipper prøverør! Skjønner godt at du føler deg ufrivillig barnløs... Godt dere har kommet så langt som til pergo, - nå får dere i alle fall hjelp! Blir spennende å følge med deg!

Takk for koselig velkommsthilsen.
Jeg er veldig glad for at vi har kommet så langt som pergo og håper jeg klarer å bli gravid på pergo slik at vi slipper prøverør.

Gleder meg også til å bli kjent med dere alle sammen
Blå blomst er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-08-2012, 18:32   #10
snøfnugg
Flyttet inn

snøfnugg sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Oslo
Standard

Hvordan går det med dere jenter? Holder dere ut ventetiden?
Siden jeg fortiden er uten jobb og har ødelagt kneet så går dagene litt sakte. Blir husarbeid og noen korte, korte turer med fibeinten.

Holder fortsatt på med lavkarbo, og har gått ned 12,9 kilo, 10,5 igjen. Har som mål å gå ned de før uke 41, men det spørs om det går siden jeg ikke får trent noe kardio, kun enkle styrkeøvelser og svømt litt.

Hva bruker dere ventetiden på?

1. IVF juni 2012 - negativt
2. IVF oktober 2012 - negativt
3. IVF blir i januar 2014 - avbrutt
snøfnugg er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder