Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Småbarnsforeldre (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Skravletråd for sommerforeldre 2012 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=28168)

Bulle 14-08-2012 00:07

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Venus (Innlegg 776501)
Er det pga jobbsit. din at du må begynne på igjen? Syns du er tøff, jeg vet ikke om jeg noen gang har lyst til å begynne å jobbe igjen :blunke:

Ja, det er pga. jobbsituasjonen, er selvstendig næringsdrivende (er ikke du også det?) og jeg tør ikke skaffe meg noen vikar, for da er jeg redd jeg ikke har noen jobb å komme tilbake til ...
Men jeg kan jobbe hjemmefra, så jeg slipper i hvert fall å gå noe sted!
Jeg synes det er ganske tungt, når (hvis) begge sover på likt, er det i grunnen tusen andre ting jeg også skulle gjort, så det går ikke så altfor bra foreløpig. Det blir vel bedre etterhvert som det blir mer rutine over hverdagen, håper jeg. (Og alle venner seg til sånne ting som at at rent tøy befinner seg i tørketrommelen, ikke i skuffer og skap. :rodme:)

Sitat:

Opprinnelig skrevet av dansejenta (Innlegg 776483)
Satte klokka på i natt, for å pumpe/amme, men gjett hvem som sovnet fra den :dåne:

Og nettene, ja ...
Våknet i natt med den ene i sengen, og kunne ikke skjønne hvordan i all verden hun hadde kommet dit, og ikke kunne jeg huske om jeg hadde ammet den andre heller! :blunke:

Luna 14-08-2012 08:37

I dag feirer vi storesøster som er blitt hele 5 år :heia:

Eller går det veldig bra med lillesøster. Hun er 9 uker i dag og stoor jente. Var på kontroll forrige uke og hun har lagt på seg 1,5 kg. siden fødselen. Veldig snill og grei og sover fint på natta (mellom 5 og 7 timer sammehengende og deretter mat ca. hver 3. time). Vi gir en flaske på kvelden siden jeg ikke har nok melk selv da. Hadde samme problemet med storesøster. Er visst ingen melkeku jeg...

lissi 14-08-2012 09:43

Noen som har hørt noe fra rabalder ? gikk fødselen ok??

tuppelura 14-08-2012 16:32

Jeg henger med sånn av og til. Her har vi vært forkjølet alle mann, frøkna slapp ikke unna hun heller og sliter med snørret nese enda. Heldigvis ser det ut til at hun spiser godt og hun blir stadig mer oppmerksom på omgivelsene sine.

Vi skal på 6 ukerskontroll neste uke begge to, men jeg har hørt at det i grunnen ikke er nødvendig med kontroll av meg fra en kollega. Hva sier dere, er det nødvendig eller ikke? Vi har tre timer kjøring, nå hørtes det ut som vi bor i ingenmannsland (noe vi igrunnen gjør), vi har akkurat flyttet og den nye kommunen har ikke ledige leger. Jeg beholder den jeg har enn så lenge :blunke:

Me87 14-08-2012 20:47

Jeg var på etterkontroll i går, og er glad jeg fikk alt sjekket iallefall. Var et sting som hadde gått opp + noen cyster som må følges opp.

Me87 14-08-2012 20:53

Jeg var på etterkontroll i går, og er glad jeg fikk alt sjekket iallefall. Var et sting som hadde gått opp + noen cyster som må følges opp.

dansejenta 14-08-2012 23:43

Vil nok også anbefale 6 ukerskontroll for mor, da evt sting skal sjekkes, samt generell helse :blunke:

Venus 15-08-2012 14:58

Sitat:

Opprinnelig skrevet av tuppelura (Innlegg 776857)
Vi skal på 6 ukerskontroll neste uke begge to, men jeg har hørt at det i grunnen ikke er nødvendig med kontroll av meg fra en kollega. Hva sier dere, er det nødvendig eller ikke? Vi har tre timer kjøring, nå hørtes det ut som vi bor i ingenmannsland (noe vi igrunnen gjør), vi har akkurat flyttet og den nye kommunen har ikke ledige leger. Jeg beholder den jeg har enn så lenge :blunke:

jeg ville tatt den kontrollen, de ser bla etter risiko for livmor-nedfall :iik3:
Og som de andre sier: sting, generell helse, syster, hemorrider.. Timen er også gratis, da den tilhører en del av svangerskap og fødsel.

Venus 15-08-2012 15:07

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Bulle (Innlegg 776816)
Ja, det er pga. jobbsituasjonen, er selvstendig næringsdrivende (er ikke du også det?) og jeg tør ikke skaffe meg noen vikar, for da er jeg redd jeg ikke har noen jobb å komme tilbake til ...
Men jeg kan jobbe hjemmefra, så jeg slipper i hvert fall å gå noe sted!
Jeg synes det er ganske tungt, når (hvis) begge sover på likt, er det i grunnen tusen andre ting jeg også skulle gjort, så det går ikke så altfor bra foreløpig. Det blir vel bedre etterhvert som det blir mer rutine over hverdagen, håper jeg. (Og alle venner seg til sånne ting som at at rent tøy befinner seg i tørketrommelen, ikke i skuffer og skap. :rodme:)

Jo, er også det, men har funnet en veldig dyktig vikar. Var vel ikke noe alternativ å ikke leie inn vikar i min business. Skjønner du får mye å gjøre, som sagt: syns du er tøff! Håper at du får kost deg innimellom og at du er flink til ikke å få dårlig samvittighet for det som burde vært gjort. Hvis det er noen trøst, så er husarbeid helt nedprioritert hos meg, jeg akter ikke bruke permisjonen på å vaske hus. Det kan vi gjøre sammen på ettermiddagene, -på halve tiden!

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Bulle (Innlegg 776816)
Og nettene, ja ...
Våknet i natt med den ene i sengen, og kunne ikke skjønne hvordan i all verden hun hadde kommet dit, og ikke kunne jeg huske om jeg hadde ammet den andre heller! :blunke:

:rofl2:

Venus 15-08-2012 15:09

Sitat:

Opprinnelig skrevet av dansejenta (Innlegg 776815)
Var innom HS i dag og veide snuppa. Har ikke gitt MME enda, klarer oss med det jeg har :yess:
Hun har lagt på seg 400 g på ei og ei halv uke, noe om er mer enn nok! :lykkelig:

Hun begynner å bli rund og god, deilig!

Wow, så herlig! Ingenting er bedre enn når de små legger på seg. Enda lykkeligere er jeg hvis jeg samtidig tar av :yess:

Vi skal på 3 mnd kontroll i morgen, veldig spent på vekt og lengde for hun har virkelig strukket seg. Masse klær som jeg har ryddet bort. Nå kjøper jeg kun str 68, selv om bodyene blir litt lange i ermene.
I natt sov hun fra 20.30 til 5.30 før jeg våknet med to sprekkeferdige bryst! Klokka hadde ikke ringt kl 3, og hun hadde heller ikke våknet. Spent på hvor lenge hun hadde sovet om jeg ikke vekket henne? Etter mat sovnet hun igjen. Måtte vekke henne klokken 9.30! :dåne:

Ellers er hun blitt veldig aktiv og hun liker babygymmen godt. Begynner å få tak i det hun griper etter og putter det i munnen. Har ennå ikke rullet rundt, men ligger som en orm på stellebordet enkelte ganger, så viktig å passe på.

Må forresten bare si at jeg gleder meg til hver pålogging her for å lese om dere og småtrollene, er så koselig!!:lykkelig:

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 22:06.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.