Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Småbarnsforeldre (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Skravletråd for sommerforeldre 2012 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=28168)

tullejenta 09-07-2012 10:43

Vesla her sover også i foreldresengen. Det er enklest i forhold til nattamming og jeg prøver ta forholdsreglene. Blant annet har jeg selv en kjempetynn sommerdyne ifall den kommer over henne.

Nå har hun fått kolikk :panikk: så av og til blir jeg så sliten at hun f.eks har fått sove på magen på min mage. Da sovnet jeg også...... ikke så bra. Nå sover hun i bæresele. Vi har prøvd sukkervann, kiropraktor, fennikelte, kolikkflasker (hun ammes, men får litt tillegg), minifom og jeg gir fotsoneterapi. Hun virker bare til å bli verre og ikke bedre.

Mistenker at noe er smerter og noe er temperament?

Største problemet blir ferie på hytta med gjester o.l. Storebror skal jo også ha litt ferie og familie rundt seg..

oktober33 09-07-2012 18:37

Sitat:

Opprinnelig skrevet av tullejenta (Innlegg 774741)
Vesla her sover også i foreldresengen. Det er enklest i forhold til nattamming og jeg prøver ta forholdsreglene. Blant annet har jeg selv en kjempetynn sommerdyne ifall den kommer over henne.

Nå har hun fått kolikk :panikk: så av og til blir jeg så sliten at hun f.eks har fått sove på magen på min mage. Da sovnet jeg også...... ikke så bra. Nå sover hun i bæresele. Vi har prøvd sukkervann, kiropraktor, fennikelte, kolikkflasker (hun ammes, men får litt tillegg), minifom og jeg gir fotsoneterapi. Hun virker bare til å bli verre og ikke bedre.

Mistenker at noe er smerter og noe er temperament?

Største problemet blir ferie på hytta med gjester o.l. Storebror skal jo også ha litt ferie og familie rundt seg..

Uff, da. Sympatiklem til deg :klemse:. Hadde det sånn med storesøster. Ikke noe hjalp her heller. Merket litt bedring hvis jeg holdt meg unna masse forskjellig mat. Kanskje storebror kan lånes bort litt eller noen kan trille minsten mens dere tre slapper av sammen?

dansejenta 09-07-2012 21:40

Huff, kollikk unner man ingen! Stor kem til deg :klemse:

Jenta vår skriker også endl, hun sliter med agen. Hadde en behandling hos fotsoneterapaut på fredag og det hjalp godt! Hun skal til kiropraktor i morgen. Her prøver vi alt!
Det med mat er vankelig synes jeg.. Er jo løk i ALT!:dåne:
Men vi koser oss også mye, hun er bevisst på lyder og bevegelser og hun smiler nesten. I dag er hun en måned allerede, tiden flyyyyr:panikk:

tullejenta 09-07-2012 22:41

Kolikk er ikke morsomt nei, huff syntes alt gikk såååå mye bedre denne gangen...

Merker at jeg må bare passe på å ikke slite meg ut, da takler jeg det bedre og hun blir bitte litt mindre urolig. Mat er noe jeg tenker på, men spiser nesten ikke grønnsaker nå (hvertfall ikke løk), ikke krydder, ikke te, ikke melk, ikke cola light. Men litt cola må jeg ha i løpet av dagen må jeg ha :dåne:

Ellers er vesla helt skjønn :lykkelig:

Me87 09-07-2012 22:46

Hva er det egentlig med cola light/zero?

Det er det eneste vår har reagert på, men hva er det egentlig de reagerer på?

dansejenta 10-07-2012 13:10

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Me87 (Innlegg 774783)
Hva er det egentlig med cola light/zero?

Det er det eneste vår har reagert på, men hva er det egentlig de reagerer på?

Har hørt at babyer ikke tåler kunstig søtning så godt :blunke:

Me87 10-07-2012 13:18

Okei. Drikker mye fun light, men det reagerer han ikke på. Jaja, samme kan det være :blunke:

dansejenta 10-07-2012 14:12

hmm... da vet jeg ikke :blunke:

Drikker ikke brus jeg.

Vi var hos kiropraktoren i dag, og jenta har låsning øverst i nakken, som presser på nerver til fordøyelses systemet, Så nå håper vi på bedring :yess:

Me87 10-07-2012 15:52

Så bra at kiropraktoren fant ut av det! Krysser fingrene for bedring :klemse:

Vi var hos osteopat med lillegutt da han var 5 dager gammel. Han hadde også en låsning i nakken.

oktober33 11-07-2012 11:05

Storesøster reagerte på kullsyre generelt, løk, druer, sjokolade og sterk mat. Det ble tre mnd med eplemost til lørdagskvelden. Åh, som jeg savnet brus...

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 22:15.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.