Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

Sent Ute 15-06-2017 11:53

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 832768)
For et flott tilbud! Det har jeg ikke hørt om her hos oss. Skal ta en prat med gynekologen når jeg kommer dit neste gang.

Og til dere med bekkenlåsninger og løsninger - kjedelig!! Jeg snakket litt med legen om dette sist og lurte på om det går å forebygge, men i følge henne så var det lite å gjøre da dette var hormonstyrt. Har dere tanker om dette?

Kiropraktoren min sier at kroppen går inn i et eget gravidmodus som er umulig å forutse på forhånd. Han ville ikke behandle meg før uke 13 av frykt for å trigge en spontanabort, men ellers vet jeg at gravide med låsninger kan ha nytte av behandling hos kiropraktor, osteopat o.l. Har også lest om gravide som er blitt behandlet med muskelavslappende tape (sånn som idrettsutøvere ofte har) - har tidligere fått sånn både av fysioterapeut og kiropraktor når jeg ikke har vært gravid. Jeg ville ikke gått til massasje med mindre massøren er spesialisert på graviditet fordi det er visse steder man ikke skal massere gravide. Akupunktur kan også være en skånsom måte å behandle muskelspenninger på - min setter noen av nålene intramuskulært, men jeg vet ikke om alle akupunktører kan dette. Hun sa også at nålene kunne virke betennelsesdempende ved hekseskudd (sånn av typen kommer ikke opp av sengen som Marit har hatt). Ved betennelse funker gjerne Ibux bedre enn kiropraktor, men siden gravide ikke kan ta Ibux, ville jeg ha vurdert akupunktur. Osteopater er også mer skånsomme i behandlingen enn kiropraktor.

Kanskjesnart 15-06-2017 12:18

Takk for info begge to! :klemse::klemse:

Jeg synes det var så rart at hun sa at det var ingenting å gjøre for å forebygge.

Da har i hvertfall dere gode råd om så skulle skje :grouphug:

Irene 15-06-2017 12:28

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 832774)
Takk for info begge to! :klemse::klemse:

Jeg synes det var så rart at hun sa at det var ingenting å gjøre for å forebygge.

Da har i hvertfall dere gode råd om så skulle skje :grouphug:

Jeg har ikke møtt noen som ikke mener man ikke kan gjøre noe, men hvis det først kommer så tror jeg ikke man kan klare å bli kvitt det før hormonene er ute av kroppen, men at man kan gjøre noe for å fungere bedre i hverdagen osv mener alle jeg har snakket med :)

SK90 15-06-2017 13:48

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 832766)
Det aner jeg ikke. Dette er hos et privat jordmorsenter, hvor jordmødrene også jobber på fødeavdelingen på sykehuset. Svigerinnen min og mannen gikk på svangerskapskurs hos dem når de ventet førstemann, og anbefaler det på det varmeste. Det inkluderer omvisning på sykehuset også, og masse praktiske tips og råd. Spesielt fint for far, som ofte ikke har like god oversikt som oss 😂 Vi har det jo ofte med å lese alt vi kommer over 😂😂😂

Ok! Det virker som et supert tilbud. Eg skal høre med jordmor om hun vet noe om hva som er av kurs/tilbud rundtom, håper hun vet om noe. Det virker veldig greit. Også for far som du sier 😊 Så eg hadde ikkje nølt med å tatt en slik pakke-løsning :klemse::klemse:

Me87 15-06-2017 16:58

Svømming er noe som kan være godt ved låsninger iallefall.

Jeg gikk til kiropraktor og det hjalp, men angret når jeg fødte noen uker etterpå, og smertene forsvant umiddelbart. Kostet noen tusenlapper totalt..

Sent Ute 15-06-2017 17:40

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Irene (Innlegg 832767)
Det vonde med skambeinet er mer en slags brennende følelse som kommer ved bevegelse, midt oppå skambeinet. Men stikkinger og strekk har jeg også mye av i perioder. Andpusten bli jeg også 😂 Men er ganske tett pga allergi i tillegg. Prøver å være bevisst på hvor mye aktivitet jeg er i, men det blir nok en tur til legen når jeg er tilbake på min vanlige jobb. Den er veldig belastende på et vondt bekken. Var tre dager sist uke, og er redd det er de dagene som har satt dette i gang :/

Det er en smerte jeg ikke kjenner igjen, men så har jeg heller aldri hatt bekkenløsning. Tar du ingen medisiner i den verste allergisesongen? Nesen blir jo gjerne tett fordi man er gravid også, så da får man dobbel belastning:dåne:

Leste akkurat om bekkenløsning og -låsning på en fysikalsk behandlingsside, og der stod det at gravide særlig måtte være forsiktige med løft som innebar vridning. Sikkert ikke så lett å praktisere når man arbeider med små barn.

Vanngymnastikk må jo være veldig bra for gravide:blomstersmil:
Ellers kalles den tapen jeg nevnte kinesiotape.

Irene 15-06-2017 19:41

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 832778)
Det er en smerte jeg ikke kjenner igjen, men så har jeg heller aldri hatt bekkenløsning. Tar du ingen medisiner i den verste allergisesongen? Nesen blir jo gjerne tett fordi man er gravid også, så da får man dobbel belastning:dåne:

Leste akkurat om bekkenløsning og -låsning på en fysikalsk behandlingsside, og der stod det at gravide særlig måtte være forsiktige med løft som innebar vridning. Sikkert ikke så lett å praktisere når man arbeider med små barn.

Vanngymnastikk må jo være veldig bra for gravide:blomstersmil:
Ellers kalles den tapen jeg nevnte kinesiotape.

Jeg tar allergitablett, og har fått nesespray og øyedråper men de skal jeg kun bruke de verste periodene fikk jeg beskjed om (den kommer typisk nå når gresset begynner). I dag glemte jeg tabletten, og det har jeg merket kan jeg si :p

Ang løft og slikt, jeg er veldig bevisst på å ikke løfte på jobb og har vært det hele tiden. For jeg vet at det er det verste. Setter meg heller ned eller finner andre løsninger når de vil opp i disser og lignende. Man blir veldig flink til å finne alternativer når man til normalt også har litt problemer i hofter og rygg ved for mye løfting. 👍🏻

Irene 16-06-2017 09:31

Tenker på deg i dag Marit81! Håper du får en strålende opplevelse med ultralyden ❤️😍

Marit81 16-06-2017 11:24

Det bor en liten guttetass i magen min 😍 Han koser seg og alt ser tipp topp ut! 😍💙💙💙💙

Kanskjesnart 16-06-2017 12:38

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 832781)
Det bor en liten guttetass i magen min 😍 Han koser seg og alt ser tipp topp ut! 😍💙💙💙💙

Oioioi!!! Så koselig!! Gratulerer så mye!! :klemse:

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 23:34.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.