Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

Marit81 19-09-2017 19:57

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 834554)
Enig i at måtehold er en god regel, men ellers inneholder en del Pukka-teer lakrisrot, som man også dessverre skal være forsiktig med. Er teelsker selv og har skapet fullt:blomstersmil:

Lakris/lakrisrot er det greit å være litt forsiktig med ja, men en kopp i ny og ne med te med bla lakrisrot, blir vel det samme som et par, tre biter lakrisgodis vil jeg tro. 😊 Hvis man har høyt blodtrykk bør man være ekstra forsiktig med lakris btw

Sent Ute 19-09-2017 22:21

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 834556)
Lakris/lakrisrot er det greit å være litt forsiktig med ja, men en kopp i ny og ne med te med bla lakrisrot, blir vel det samme som et par, tre biter lakrisgodis vil jeg tro. 😊 Hvis man har høyt blodtrykk bør man være ekstra forsiktig med lakris btw

Ja, jeg ville også tro at det blir omtrent det samme:blomstersmil: Når det er sagt, har finnene kommet med innskjerpelser i år, for ny forskning har vist at det ikke lenger bare handler om fare for høyt blodtrykk:

https://www.babyverden.no/gravid/hel...-spise-lakris/

Snoopy* 20-09-2017 06:24

Lykke til i dag Sent Ute. Sender de beste tanker og lykkeønskninger med deg. :blomstersmil:

Jeg skal til jordmor for første gang i dag. Er22+4 i dag. Er spent på hvordan sf målet er i forhold til forrige svangerskap.

Ha en fin dag alle sammen :grouphug:

Sent Ute 20-09-2017 08:29

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Snoopy* (Innlegg 834558)
Lykke til i dag Sent Ute. Sender de beste tanker og lykkeønskninger med deg. :blomstersmil:

Jeg skal til jordmor for første gang i dag. Er22+4 i dag. Er spent på hvordan sf målet er i forhold til forrige svangerskap.

Ha en fin dag alle sammen :grouphug:

Tusen takk skal du ha, Snoopy:neie: men jeg er nok dessverre så sikker som det går an å bli på at spiren min allerede har takket for seg:sukk:

He, he, det skulle ikke forundre meg om du lå omtrent på uke 28 i sf-mål nå:blunke: Eller kanskje til og med rundt 29?:klemse:

aboutJune 20-09-2017 09:24

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 834550)
Ja, det er jo bare helt utrolig hva som havner på nei-lista når en er gravid. Det er vel en blanding av at vi ikke lenger har kunnskap om hva urtemedisiner har vært brukt som tidligere og tenker at alt som er naturlig, er harmløst, noe det dessverre ikke er. Samtidig som svært få av ulike grunner gidder å teste det ut med moderne metoder - og alt som ikke har vært testet, må gravide per def holde seg unna for sikkerhets skyld:sukk:

Ifølge denne undesøkelsen er forresten grønn te også friskmeldt:blomstersmil: Bare ha i mente at den inneholder mer koffein enn svart te, så den går på koffeinkvoten, med mindre du drikker koffeinfri da:blunke:

Slik jeg har fortstått det, er man faktisk litt usikker på koffeinfri kaffe. Man har sett en sammenheng mellom spontanabort og kaffedrikking og gått ut i fra at det er pga. koffeinet, men man kan visst ikke helt utelukke at det ev. kan være noe annet i kaffe som også er medvirkende. Dessuten er kaffe syrefremkallende, noe gravide gjerne prøver å unngå pga. mye halsbrann:sukk:

Jeg drikker både vanlig kaffe og koffeinfri i veldig små mengder innimellom, men jeg blander den med veldig mye helmelk og vanner den som regel i tillegg ganske mye ut. Melken demper syren og gjør at koffeinet frigjøres mye saktere, så kroppen unngår det store energisjokket.

Det eneste jeg vet om som gravide kan drikke så mye de vil av, er rooiboste, og jeg tror det også gjelder honeybushte. Masse gode antioksidanter der, og den virker også lett oppkvikkende, uten å inneholde koffein:lykke:

Ja det et vel mye føre var og det er jo greit. Ikke noe vits å ta sjanser med den lille. Ellers er det selvfølgelig avhengig av mengden man inntar. 1-2 kopper kaffe med koffein skal jo være greit og det er egentlig det jeg bruker til vanlig. Men så blir man litt hysterisk da når man er i dette gamet😊 Så jeg har tatt en liten kopp koffeinfri i rugetiden og var forsiktig med alt, så kan nok ikke skylde på meg selv for at det gikk dårlig. Skal holde ut med bare rooibuste noen måneder..:dromme:

Marit81 20-09-2017 12:03

Sent ute: Klemmer på deg i dag!

Snoopy: så spennende med første jordmortime! :) Jeg synes de timene er så koselige! Sikker på at hun tar SF-mål i dag? De nye skjemaene viser fra uke 23 (det er i "rammen"), jeg målte ikke før nå sist, uke 26+4

Sent Ute 20-09-2017 12:20

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 834563)

Snoopy: så spennende med første jordmortime! :) Jeg synes de timene er så koselige! Sikker på at hun tar SF-mål i dag? De nye skjemaene viser fra uke 23 (det er i "rammen"), jeg målte ikke før nå sist, uke 26+4

Gyn tok sf-mål på meg i uke 15+1 med tvillingene i juli i fjor, og da lå jeg litt over normalen siden det var to der inne, men normalt er det ikke noe poeng i å ta det med tvillinger, for man kan ikke vite om de vokser ujevnt, så i praksis er det bare ultralyd som gjelder. Når kom de nye skjemaene?

Dessverre viste blodprøvene at hcg hadde sunket fra 57 000 på lørdag til 56 000 på mandag:dåne: Og på ul i dag var alt som sist: Livløst foster på samme størrelse med godt synlig plommesekk. Fostersekken var også omtrent like stor, men den var gått fra å være rund og fin til å bli bulkete, og det tydet visst på at den var i ferd med å kollapse:sukk: Gyn trodde at utviklingen måtte ha stoppet opp like før jeg var hos ham første gangen:enrose:

Marit81 20-09-2017 12:46

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 834564)
Gyn tok sf-mål på meg i uke 15+1 med tvillingene i juli i fjor, og da lå jeg litt over normalen siden det var to der inne, men normalt er det ikke noe poeng i å ta det med tvillinger, for man kan ikke vite om de vokser ujevnt, så i praksis er det bare ultralyd som gjelder. Når kom de nye skjemaene?

Dessverre viste blodprøvene at hcg hadde sunket fra 57 000 på lørdag til 56 000 på mandag:dåne: Og på ul i dag var alt som sist: Livløst foster på samme størrelse med godt synlig plommesekk. Fostersekken var også omtrent like stor, men den var gått fra å være rund og fin til å bli bulkete, og det tydet visst på at den var i ferd med å kollapse:sukk: Gyn trodde at utviklingen måtte ha stoppet opp like før jeg var hos ham første gangen:enrose:

Det nye helsekortet for gravide (det rosa/lilla) kom i årsskiftet 15/16 :)

Det var vondt å høre kjære deg! Ikke mye annet å si enn at jeg tenker på deg og sender en virituell klem <3

Snoopy* 20-09-2017 13:03

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 834563)

Du har rett. De starter ikke målingene før uke 23. Så får vente til neste gang. Vi snakket så mye om alt mulig at jeg var der i nesten 2 timer. Tror det gikk ut over lunsjen hennes. 😊
Fikk høre hjertelyden på begge to, og hun fant ut de hadde snudd på seg siden ultralyd forrige uke.

Sent Ute 20-09-2017 13:05

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 834565)
Det nye helsekortet for gravide (det rosa/lilla) kom i årsskiftet 15/16 :)

Det var vondt å høre kjære deg! Ikke mye annet å si enn at jeg tenker på deg og sender en virituell klem <3

Det må være det samme jeg hadde i fjor.
Takk, kjære deg:klemse: I dag skal jeg ut med venninner og drikke vin - må benytte anledningen mens jeg ennå er i form. Tidligere har blødningen startet to dager etter pillestopp:dåne: Har fire Cytotec i bakhånd i tilfelle det ikke har skjedd noe innen ti dager:vente: men regner ikke med jeg får bruk for dem:neglebit:

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 00:00.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.