Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Eggdonasjon (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Alicante - tråd for oss som benytter klinikk i Alicante (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=27954)

yam 18-04-2012 18:31

Alicante - tråd for oss som benytter klinikk i Alicante

Hei damer! Håper vi som har valgt å reise til Alicante kan dele erfaringer, tips, råd og holde hverandre oppdatert i denne tråden?! Fint hvis vi presenterer oss med noen ord også kanskje?

Yam: 33år, ufrivillig barnløs grunnet for tidlig overgangsalder. Planlagt ED hos Vistahermosa i slutten av juli 2012.

Alicante 18-04-2012 20:37

Hei!

Endelig ein tråd som passer;)

Alicante: 28år, ufrivillig barnløs pga. tidlig overgangsalder. Satt inn 2 egg 30/11.11 på Vistahermosa. Venter :storken-jente: 20.aug.:blomstersmil:

Tittei 19-04-2012 10:56

Hei alle med-alicanterere :lykke:

Vi har bestemt oss for IVI-Alicante etter 5 IVF, 1 FER, 3 negative og 3 ulike former for abort på privat klinikk :blunke: Alderen tilsier dårlige egg... Så tross stort antall egg, og svært god befruktning velger vi å tro at eggene er vårt problem!

Om alt går etter planen skal sprøyten med decapeptyl (nedregulereringen) settes om en uke. Deretter er det bare å vente på slimhinner og donorer.. :neglebit:Så foreløpig krysser vi bare fingre for at alt er ok så sprøyten blir satt som planlagt.

Graulerer så masse, Alicante :klemse: Del gjerne dine erfaringer med oss "rookies" :blunke:

ønsker76 19-04-2012 12:52

Fikk mitt siste ivf forsøk avbrutt idag pga dårlig eggkvalitet:(..Har fått snakket med legen og han sa at det begynnte å se mørkt ut for oss siden eggene mine er av dårlig kvalitet..:( :( :(
Vi har tidligere diskutert litt ang eggdonor og er enige i at dette er noe vi vil gjenomføre nå som mine egg er "utgått på dato".
Vi ble anbefalt av klinikken som vi har vært på her i Norge om å prøve klinikken i Alicante.
Har en del ting jeg lurer litt på ang dette og håpte dere kanskje kunne hjelpe meg litt:)

Er det lang ventetid?
Hvor mangen turer tar dere ned?
Kostnader?
Snakker de greit engelsk?
Ang medisiner..er det som ved ivf at en må ta forkjellige sprøyter,spray osv?
Er det større sjangse for å lykkes med ED enn vanlig ivf?

klinikken skulle sende meg noen brosjyrer,men klarer ikke helt å vente..vil vite hva som skjer på veien videre.

Alicante 19-04-2012 20:27

Sitat:

Opprinnelig skrevet av ønsker76 (Innlegg 766956)
Fikk mitt siste ivf forsøk avbrutt idag pga dårlig eggkvalitet:(..Har fått snakket med legen og han sa at det begynnte å se mørkt ut for oss siden eggene mine er av dårlig kvalitet..:( :( :(
Vi har tidligere diskutert litt ang eggdonor og er enige i at dette er noe vi vil gjenomføre nå som mine egg er "utgått på dato".
Vi ble anbefalt av klinikken som vi har vært på her i Norge om å prøve klinikken i Alicante.
Har en del ting jeg lurer litt på ang dette og håpte dere kanskje kunne hjelpe meg litt:)

Er det lang ventetid?
Kostnader?

klinikken skulle sende meg noen brosjyrer,men klarer ikke helt å vente..vil vite hva som skjer på veien videre.

Heisann!

På klinikk Vistahermosa som me har vore er det ingen ventetid. Eg gikk på to brett med p-piller før eg kunne starte med Progynova, på den tida det tok hadde de donor klar.

Me reiste ned to ganger, ein for forsamtale + gu undersøkelse og ein for innsett.

De snakkar greit engelsk, Salome er international koordinator og tar seg av oversettelse til engelsk. Ho er med heile veien.

For å få informasjon om pris og anna ville eg ha sendt mail til internacional@urvistahermosa.com. Dette er Salome sin mail.

Eg brukte P-piller først, så Progynova, Utrogestan vaginal kapsler, Klexane inj. og Folsyre. De setter opp plan for medisineringen ved første samtale.

Det er større sjanse for å lykkast med ED. Dette fordi egga har god kvalitet. Legen meinte det var ca 65% sjanse for å lykkast for oss. Dette blir vurdert i kvart tilfelle.

Håpar dette var forståelig:blomstersmil:

Alicante 19-04-2012 20:28

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Tittei (Innlegg 766948)
Hei alle med-alicanterere :lykke:

Vi har bestemt oss for IVI-Alicante etter 5 IVF, 1 FER, 3 negative og 3 ulike former for abort på privat klinikk :blunke: Alderen tilsier dårlige egg... Så tross stort antall egg, og svært god befruktning velger vi å tro at eggene er vårt problem!

Om alt går etter planen skal sprøyten med decapeptyl (nedregulereringen) settes om en uke. Deretter er det bare å vente på slimhinner og donorer.. :neglebit:Så foreløpig krysser vi bare fingre for at alt er ok så sprøyten blir satt som planlagt.

Graulerer så masse, Alicante :klemse: Del gjerne dine erfaringer med oss "rookies" :blunke:

Takk;) Er veldig glad for at me valgte ED. Fantastisk mulighet:blomstersmil:

yam 19-04-2012 22:14

http://www.urvistahermosa.com/en/video/ her er en rekame film med div info.

yam 19-04-2012 22:23

For min del er "treatment protocol": tre mnd på p-pille, så Progynova, Clexane, Doxycycline og Utrogestan. Hørte ikke noe om Folsyre, men det er jo et must når en planlegger en graviditet, så det skal jeg begynne på :)

Salome er veldig lett og prate med og kjørte oss til og med til hotellet etter konsultasjonen for da var hun ferdig på jobb :)

Tittei 20-04-2012 08:08

Sitat:

Opprinnelig skrevet av ønsker76 (Innlegg 766956)

Er det lang ventetid?
Kostnader?

Heisann!

Synd du ikke fikk det til med egne egg. Men når man først har vennet seg til tanken på ED så er det slettes ikke så ille. Jeg gleder meg som en unge til å komme igang!

Det er vel minst tre klinikker i Alicante; IB, Vista., og IVI. Er det noen flere jeg ikke kjenner til?

På IVI var det ingen ventetid for å få første time. Vi fikk time når det "passet oss". Vi fikk tilsendt endel skjema vi måtte svare på, og det var (for oss) en fordel å ha alle prøvesvarene klare. Alle tester kunne tas der nede også, men det koster jo penger :blunke: Jeg kunne starte nedregulering straks.. men kroppen min boikottet som vanlig, så jeg må gå på et brett med p-piller.

Vi har foreløpig vært på IVI en gang, og så skal vi ned igjen når eggene skal settes inn. Man beregner kun et første møte, deretter for å sette inn egg på de fleste klinikker tror jeg? Mannen har forøvrig allerede levert "varene".

Kostnader.. Det er jo ganske dyrt dette da. Vi har ikke finregnet på hva vi har brukt så langt... Og så er det litt ulikt hva de ulike klinikkene inkluderer i prisen. Men endel penger blir det nok ja.

Vi internasjonale klienter (pasienter) får kontakt med en
som snakker og skriver supert engelsk som blir vår kontaktperson. Legen vi var hos var forøvrig veldig god i engelsk. Så langt har vi ikke opplevd noen problemer med kommunikasjon på noe vis! De svarer fort på e-post også forresten (samme dag).

Noen medisiner skal jo tas. Først får man en nedreguleringssprøyte, deretter østrogen for å forberede livmorslimhinnen. Etter innsett går man på progesteronstøtte og annet (jeg har ikke helt oversikten over hva jeg skal ha her enda).

Svaret på det siste spørsmålet: JA! Vi har fått forespeilet noe slikt som 60-70 %. Om du ser på denne siden http://www.ivi.net/en/fertility-treatments-results.aspx ser man litt "faktaresultater" presentert. Så gjenstår det jo å se om vi får det til... :neglebit:

IVI-klinikken i Alicante er ganske liten, det likte jeg. Veldig hyggelig kontaktperson, og de ga meg en følelse av å ikke bare være en av mange, men viktig. Til og med legen var relativt lydhør :blunke:

Spennende å høre andres erfaringer!

God fredag!

Togra 20-04-2012 08:41

hei!

Kan fortelle litt fra min opplevelse hos Instituto Bernabeu (IB Alicante). Vi hadde ikke noen forsamtale der nede, men hadde den på skype. Mannen leverte samme dag som donor hadde uttak også fikk jeg satt inn egget fem dager etter det.

Det var ikke ventetid på donor, men jeg hadde en måned med mock (prøve) syklus før jeg satte i gang med forsøket. Jeg har gått på progynova og crinone og satte en nedreguleringssprøyte.

Vi fikk det ikke til på første forsøk men var veldig fornøyd med klinikken fordet. Klinikken er veldig moderne og det var mange hyggelige mennesker som jobbet der. Legen vi hadde var veldig entusiastisk og snakket bra engelsk. Vi har også hatt en egen assistent som både skriver og snakker flytende engelsk, og som har svart raskt på mailer.

Andre gang vi skulle prøve kostet det 2000€ mindre så det hjalp på kostnaden. Vi fikk også bra resultater da vi fikk seks bra egg, så et ble satt inn og vi fikk fem bra egg på frys som vi kan benytte senere.

Jeg er nå 23 uker på vei idag og har temin 19. August og vi gleder oss stort..:lykkelig:

Lykke til med valg av klinikk :lykke:

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 11:54.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.