Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Vi som har mistet (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=173)
-   -   Mister igjen for 4 gang... :( (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=27776)

FrkMarge 14-02-2012 17:21

Mister igjen for 4 gang... :(

Lurer på hvilke tilbud og muligheter vi har jeg?
Kort historie:

Første mann, ingen problemer med å bli gravid, Sykehuset Telemark:
1997: fødte datter 20 dager over termin med alvorlig preeklampsi. (hastesnitt og 2 mnd innleggelse av barnet i etterkant på riksen)
*Jeg fikk diagnosen Hashimotoes etter dette svangerskapet.
2003: fødte gutt til termin. Igangsatt pga begynnende preeklampsi. Styrtblødning ved morkakeløsning)
*Fikk diagnose Graves i tillegg til Hashimotoes like før dette svangerskapet og var hyper deler av det.

Ny mann, problemer med å bli gravid, Haukeland sykehus:
Nov. 2009: MA i uke 15
Nov 2010: Dødfødsel til termin pga morkakesvikt og stort barn (uoppdaget svangerskapsdiabetes)
Nov 2011: Ma i uke 9 etter å ha sett hjerteslag uken før.
Jan 2012: Første IVF-forsøk, 4 vellykkede egg hvorav det første innsatt 2/2. Fikk mensen nå i helgen, så det må annses som mislykket :(

Føler jeg har fått min dose med uflaks nå... riktignok har jeg to nesten friske barn, men vi ønsker oss så inderlig et barn sammen (han har ingen fra før).

Føler at jeg stanger i blinde... er det ikke mer vi kan gjøre nå enn å håpe på at ICIS eggene som ligger på frys og eventuelle nye forsøk skal klaffe?
Er det mer vi kan gjøre selv?

Hva med neste innsett? Er det noe jeg kan gjøre for å bedre forholdene? Spesiell mat, akupunktur, vitaminer, medikamenter, trim/ikke trim??????

En annen ting jeg har lurt på er hvorfor de ikke sjekker opp diabetesen jeg hadde i svangerskapet mer? Burde de ikke det FØR jeg blir gravid?
Kan de hindre meg å bli gravid eller gjøre det vanskeligere?
Har også en ekkel mens (har hatt det siden dødfødselen)... blodet er så tykkt, mørkt og har nesten koagulert når det havner i bindet gjennom hele syklusen. Det trekker ikke inn i bindet faktisk - det er da ikke normat???
Bør jeg begynne med blodfortynnende????

merita 25-02-2012 18:03

Hei!!!
Trist å lese at du har vært igjennom så mye...
Når det gjelder mens, så har jeg det på samme måte, har ikke kontaktet legen, men jeg tror det er normalt. Har lest at noen helt ufarlige knyter i livmoren forårsaker det, og det går over av seg selv..
Når det gjelder hva du kan gjøre for å lykkes, snakk med legen, også noe helt umulig, ta det med ro, stress ned, prøv akupunktur, hvis du har mulighet, reis bort:)
Ingen sitter på fasiten her, dessverre ..
Stor klem fra en som " have been there, and done that"

FINA 25-02-2012 19:24

Du har virkelig fått en stor dose med motgang i prosessen for å nå ønskebarnet! Får helt tårer i øynene når jeg leser det du har skrevet! Vet ikke om noen mirakelkur og jeg kan ikke begyynne å fatte hva du har vært igjennom. Det jeg kan si er at jeg har fått mer og mer tro på akupunktur. Da vi ble gravide førstegangen var det med akupunktur. Nå prøvde jeg akupunktur på ferskt forsøk og det ga veldig god eggkvalitet og graviditet. ( I begge tilfellene hadde vi 2 forsøk først med innsetning av perfekte egg, som ble negative (ene var en veldig tidlig sa)). Den første graviditeten var på et fryseegg som ikke var av spesielt god kvalitet. Denne graviditeten er etter ferskt forsøk.

Jeg har funnet meg en kinesisk lege som jeg synes er veldig flink. Ulempen med ham er at han snakker veldig dårlig norsk, men han forstår en del. Han holder til i Bergen sentrum. Utover ham har jeg ikke prøvd noe annet for å øke sjansene så det er alt jeg har å bidra med.

Håper den tøffe delen av prosessen er over for deres del og at dere får det til på neste forsøk.

:klemse:

sherider 29-02-2012 16:31

Jeg tenker også mye på om det er noe jeg kan gjøre for å øke sjansene... Men det eneste jeg ikke har prøvd er vel akupunktur, og den eneste gangen jeg har hatt positiv graviditetstest så fikk jeg mensen samme dagen.. og da hadde spiren sluppet taket. Jeg blir 36 år i juni. Så jeg føler at tiden renner ut for meg også. Jeg har hatt mitt siste egguttak som går under de man får økonomisk støtte til. Og det er jo ekstremt dyrt når man må betale alt selv. Fremdeles har jeg 5 egg på frys ( 4 firedelte og 1 tredelt) . Legene sier alltid at eggene de sitter inn hos meg er flotte, og at slimhinnen er flott ( 12 mm). Men ingen egg fester seg ( utenom den ene da) Jeg er alvorlig oppgitt og deprimert av dette. Og grunnet påskeferie så må jeg vente helt til mai før de skal sette inn egg hos meg igjen. Siden jeg har prøvd så mange ganger, så setter de inn to egg hver gang ( 1 egg hver gang ved mine tre første egginnsettinger) Og håpet er jo enda mindre når det ser ut som om de fleste som blir gravid , blir det på fersk forsøk. Og jeg har fryseegg igjen nå. Eneste gangen egget festet seg hos meg var på fersk forsøk.

Så jeg har full forståelse for at mange blir deprimert og motløs av disse prosessene

Men ønsker dere masse lykke, og håper av hele mitt hjerte at derec får en spire som blir sittende :lykke::blomstersmil::klemse:

Birgitte 29-02-2012 19:10

Sitat:

Opprinnelig skrevet av sherider (Innlegg 761705)
Jeg tenker også mye på om det er noe jeg kan gjøre for å øke sjansene... Men det eneste jeg ikke har prøvd er vel akupunktur, og den eneste gangen jeg har hatt positiv graviditetstest så fikk jeg mensen samme dagen.. og da hadde spiren sluppet taket. Jeg blir 36 år i juni. Så jeg føler at tiden renner ut for meg også. Jeg har hatt mitt siste egguttak som går under de man får økonomisk støtte til. Og det er jo ekstremt dyrt når man må betale alt selv. Fremdeles har jeg 5 egg på frys ( 4 firedelte og 1 tredelt) . Legene sier alltid at eggene de sitter inn hos meg er flotte, og at slimhinnen er flott ( 12 mm). Men ingen egg fester seg ( utenom den ene da) Jeg er alvorlig oppgitt og deprimert av dette. Og grunnet påskeferie så må jeg vente helt til mai før de skal sette inn egg hos meg igjen. Siden jeg har prøvd så mange ganger, så setter de inn to egg hver gang ( 1 egg hver gang ved mine tre første egginnsettinger) Og håpet er jo enda mindre når det ser ut som om de fleste som blir gravid , blir det på fersk forsøk. Og jeg har fryseegg igjen nå. Eneste gangen egget festet seg hos meg var på fersk forsøk.

Så jeg har full forståelse for at mange blir deprimert og motløs av disse prosessene

Men ønsker dere masse lykke, og håper av hele mitt hjerte at derec får en spire som blir sittende :lykke::blomstersmil::klemse:

Kjære deg, skjønner motløsheten din. Ikke alltid like lett å være positiv i dette gamet. Som en trøst til deg til jeg bare si at du fint også kan bli gravid på fryseegg. Jeg har blitt gravid på alle mine fryseforsøk- så ikke gi opp håpet. I tillegg til jeg bare si at de to gangene jeg har blitt gravid, har jeg levd veldig usunt ift hva jeg gjorde ved de andre forsøkene. Lykke lykke til!

sherider 01-03-2012 14:45

Birgitte: Takk for oppmuntrende ord :-) Man trenger det i denne evige prøvingen for å holde motet oppe :-)

FrkMarge 05-03-2012 22:43

Sitat:

Opprinnelig skrevet av sherider (Innlegg 761915)
Birgitte: Takk for oppmuntrende ord :-) Man trenger det i denne evige prøvingen for å holde motet oppe :-)

Selv om det ikke har klaffet for oss selv enda, vil jeg bare si at jeg også kjenner flere som har blitt gravide på fryseforsøk ;)

FrkMarge 22-03-2012 07:25

I dag er en dårlig dag. For en uke siden testet jeg ovverraskende positivt midt i mellom forsøkene våre, og i dag blør jeg. Dette er akkuratt samme blødningen jeg har hatt de andre gangene det har gått galt og jeg fortvilet.
Jeg rakk akkuratt å komme innom IVF-avdelingen for å se hva som var på gang, før det gikk galt igjen.
Jeg er bare 5+5 i dag, men det blir nok ikke lenger enn det.
Nå har jeg hatt 3 aborter og en dødfødsel. I tillegg har jeg hatt preeklampsi i de to svangerskapene som har endt i levende barn.
Hva kan være galt? Det må jo være en grunn til at jeg mister hele tiden?

Det er jo helt grusomt å oppleve dette gang på gang på gang når vi på toppen av det hele sliter med å bli gravide pga mannens elendige sædkvalitet.
Jeg er snart 39 år og jeg begynner å få helt panikk må jeg innrømme..... Jeg har ikke turt å fortelle ham at jeg spotter enda, men jeg har ikke noe håp igjen nå egentlig.:shakehead:

Denne gangen har jeg begynnt på Abyl-E også, uten at det har hjulpet åpenbart.

FINA 22-03-2012 07:42

Så utrolig trist FrkMarge! :comfort:

Har ingen gode råd. Ord blir også fattige når jeg ser hva du har vært igjennom. Ta vare på deg selv! Håper dere finner noe som kan hjelpe dere med å få ønskebarnet deres!

:comfort:

Knitty 23-03-2012 14:35

:klemme: til deg, FrkMarge.

Den mensen din høres ut som min ved de første ivf-forsøkene. Jeg testet positivt etter både første og andre ivf-forsøk, men spottet og blødde det ut bare få dager etter positiv test. Jeg tenkte at jeg har ingenting å tape på å prøve noe nytt, og satset på akupunktur. Akupunktøren mente at jeg hadde svært dårlig blodsirkulasjon i livmor som førte til den type mens, og dårlige forhold for egg som prøver å feste seg. Jeg fikk nåler for dette i 2 sykluser før neste forsøk, og kunne se etterhvert at mensen endret seg. På tredje ivf-forsøk fikk vi vanvittig bra egg ut, ble gravid og fikk "ørten" på frys. Dette siste ivf-forsøket inkl. fryseforsøk har gitt oss alle barna våre!

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men send meg en pm, så kan du få navn og tlf.nr. til "min" akupunktør i Oslo?

Patient 27-03-2012 17:17

Jeg håper virkelig Knittys tips kan hjelpe deg.
:storklem:

FrkMarge 27-03-2012 19:32

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Knitty (Innlegg 764410)
:klemme: til deg, FrkMarge.

Den mensen din høres ut som min ved de første ivf-forsøkene. Jeg testet positivt etter både første og andre ivf-forsøk, men spottet og blødde det ut bare få dager etter positiv test. Jeg tenkte at jeg har ingenting å tape på å prøve noe nytt, og satset på akupunktur. Akupunktøren mente at jeg hadde svært dårlig blodsirkulasjon i livmor som førte til den type mens, og dårlige forhold for egg som prøver å feste seg. Jeg fikk nåler for dette i 2 sykluser før neste forsøk, og kunne se etterhvert at mensen endret seg. På tredje ivf-forsøk fikk vi vanvittig bra egg ut, ble gravid og fikk "ørten" på frys. Dette siste ivf-forsøket inkl. fryseforsøk har gitt oss alle barna våre!

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men send meg en pm, så kan du få navn og tlf.nr. til "min" akupunktør i Oslo?

hm... ja tanken er å begynne med akupunktur nå ja. Håper det kan hjelpe da...:)

Knitty 27-03-2012 20:11

:kryssfingre: !!

Natalia 27-03-2012 20:44

Akupunktur og fotsoneterapi slo positivt ut hos oss også, etter mange års nedturer og SA/MA.
Masse lykke til :blomstersmil:

*siri* 28-03-2012 08:34

hvordan går det med deg?

tenker masse på deg. :klemse:

FrkMarge 29-03-2012 14:41

En liten oppdatering her:
Jeg var til kontroll igjen i dag og fikk konstantert det jeg jo allerede visste; jeg har hatt en SA i helgen. Legen sa at hun hadde regnet med dette for HCG verdien var bare på 35.
Vi er heldigvis satt opp til fryseforsøk på EL etter neste mens :D
Aberet er at det faktisk kan kollidere med konfirmasjonen til datteren min som vi må reise 40 mil for å delta i... for en gangs skyld håper jeg mensen er litt forsinket slik at innsett blir etter konfirmasjonen...:neglebit:

Jeg har også vært og fått time til akupunktur i dag. Jeg har første time i morgen. Håper det blir en ok opplevelse... men glemte jo å spørre hvor mye det koster. Noen som vet?

sherider 17-07-2012 16:08

FrkMarge: Føler med deg... Det er forferdelig å miste gang på gang...
Ønsker deg masse lykke med fremtidige forsøk ihvertfall :klemse:

secret 15-08-2012 13:12

Sitat:

Opprinnelig skrevet av FrkMarge (Innlegg 765168)
En liten oppdatering her:
Jeg var til kontroll igjen i dag og fikk konstantert det jeg jo allerede visste; jeg har hatt en SA i helgen. Legen sa at hun hadde regnet med dette for HCG verdien var bare på 35.
Vi er heldigvis satt opp til fryseforsøk på EL etter neste mens :D
Aberet er at det faktisk kan kollidere med konfirmasjonen til datteren min som vi må reise 40 mil for å delta i... for en gangs skyld håper jeg mensen er litt forsinket slik at innsett blir etter konfirmasjonen...:neglebit:

Jeg har også vært og fått time til akupunktur i dag. Jeg har første time i morgen. Håper det blir en ok opplevelse... men glemte jo å spørre hvor mye det koster. Noen som vet?

Syntes du skal forsøke klexane/fragmin sprøyter ( blodfortynnende) samt babyasprin ved siden av. Har du noen autoimmune sykdommer?
lavt stoffskfte/ psoriasis/ leddgikt?

Isåfall er det kanskje en ide og prøve prednisolon, eller medrol. >For å senke imunnresponsen litt...

Det er ihvertfall dette som blir gjort ved de store klinikkene i USA, Hellas samt danmark bruker dette i enkelte tilfeller...

klem

FrkMarge 28-08-2012 10:23

Sitat:

Opprinnelig skrevet av secret (Innlegg 776932)
Syntes du skal forsøke klexane/fragmin sprøyter ( blodfortynnende) samt babyasprin ved siden av. Har du noen autoimmune sykdommer?
lavt stoffskfte/ psoriasis/ leddgikt?

Isåfall er det kanskje en ide og prøve prednisolon, eller medrol. >For å senke imunnresponsen litt...

Det er ihvertfall dette som blir gjort ved de store klinikkene i USA, Hellas samt danmark bruker dette i enkelte tilfeller...

klem

Lenge siden jeg har oppdatert denne tråden...
I juli testet jeg positivt igjen og nå har jeg mistet igjen.... 5 gang altså på 3 år...:sukk:

I sommer har jeg ikke tatt akupunktur pga ferie osv. Jeg begynnte å blø første gangen ca 5 uker, deretter har jeg spottet til og fra med flere dagers mellomrom hele tiden frem til 9+2 da jeg begynte å blø og det har jeg gjort nå i 3-4 dager. hCG prøvene har steget men har vært forholdsvis lave.

Jeg har spurt men blitt nektet både blodfortynnende og progesteronstøtte da legen mente det ikke var noen vits før vi "så hvordan det gikk"????:dåne: Men jeg har i det minste fått kontroller med UL på KK (gyn-pol).
Jeg skal tilbake om en uke og da regner jeg med at aborten blir bekreftet...:cry:

Begge UL har vist "noe" i livmoren, men dette "noe" har vært for lite og samsvarer ikke med hvor langt jeg har kommet og det har ikke blitt sett noe hjerteaktivitet:sukk:

Jeg har flere autoimune sykdommer; både Graves, Hashimotoes og noe allergi og jeg hadde svangerskapsdiabetes i svangerskapet som endte med dødfødsel.
Jeg har bedt om oppfølging fra endokrinolog, men de vil ikke ta meg inn til behandling før jeg "har født" (har vært gravid når jeg er i kontakt med dem). Problemet er jo at jeg desperat ønsker meg et barn og prøver å få dette hele tiden, blir gravid (i en kort periode) og dermed "mister" muligheten for å få hjelp av dem (?)

Jeg har blitt 39 år, jeg har åpenbart problemer med å få kroppen min til å utvikle et foster, uvisst om hvorfor, og har ikke tid til å vente netopp fordi jeg har blitt såpass gammel... hva skal jeg gjøre?
Jeg hører til Haukeland, men har ingen personlig kontakt der... jeg fikk imidlertid god dialog med legen jeg var til kontroll hos sist, så jeg lurer på om jeg skal forsøke meg på å lette meg for henne...
Er det noen vits tror dere?
Hva bør jeg be om og snakke om?

Jeg er nå iferd med å bli utredet for habituell abort, men mannen vegrer seg for å ta genprøven... hva kan denne egentlig vise? Og hva er mulighetene for å få mer hjelp om den er "positiv"?

solsikka 23-09-2012 00:21

Huff, jeg har egentlig ingen svar, ville bare si at jeg føler med deg og at verden er urettferdig! Håper dere får den hjelpen dere fortjener fra helsevesenet. Stå på og klem fra nord
:grouphug:

Mor-Barn-Far 20-07-2013 14:30

Har så vondt av deg. Eg trur blodfortynnende kan hjelpa deg. :grouphug::grouphug:

sherider 01-08-2013 17:03

Føler med deg :klemse:

Har selv mistet...så forstår at det er vanskelig...

Har 5 eskimoer i fryseren, men de har lagt der lenge nå.
Fordi jeg er så redd for å bruke de opp.
Det er mine fem siste sjanser....

Håper blodfortynnende vil hjelpe deg :blomstersmil:

... meg har ikke blodfortynnende hjulpet...

FrkMarge 03-09-2013 21:38

Vi er ikke i mål enda dessverre :(
Vi har nettopp hatt vårt andre fryseinnsett som også ser ut til å bli mislykket. Jeg skal ta blodprøve i morgen, men har allerede testet negativ på g-test hjemme - er ikke optimist mao :(

Om dette er mislykket går vi vel i gang med siste forsøk før vi bruker det siste fryseegget vårt...

Dette er fortvilet av flere grunner; jeg blir stadig eldre (har nettopp fylt 40), jeg klarer ikke og burde ikke prøve å gå ned i vekt når jeg hele tiden er "gravid" (les: har hatt innsett) og går på hormoner... ...selv om jeg absolutt burde fordi jeg har en BMI på over 30. Medisinene gjør meg også veldig trett, og det hjelper jo heller ikke.

Jeg tar meg selv i hele tiden å lure på om det finnes en mirakelkur som gjør at jeg kan booste stoffskiftet enormt MELLOM forsøkene, slik at jeg kan gå ned masse da og så ha et normalt kosthold I fosøkene.... Utopi - jeg vet!:dåne:

Solihodet 04-09-2013 14:45

Huff...

Jeg er lei meg på dine vegne - og på mine også, for den del. Vi har ganske så lik prøvehistorie, jeg skal sette inn mine to siste fryseegg nå om en uke eller to, og etter det har jeg en egguttagning igjen, før jeg skal tenke meg godt om både med hensyn til psyken min, økonomi og hva samboer faktisk orker...

Jeg kan levende se for meg at det er beintøft å skulle gå ned i vekt midt i denne prosessen! Jeg har bortimot normalvekt, men innimellom ser jeg ut som mummitrollet likevel - disse hormonene gjør noe med oss...

Synes du er tøff, jeg - skikkelig tøff! (og det kommer fra en som har kjent hjertet røsket ut en del ganger siste årene)

Ikke gi deg!

MariHøna 29-09-2013 19:32

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, dette vet jeg er fryktelig tøffe tider. Selv har jeg mista to siste året + et negativt forsøk. Sørger noe fryktelig over det livet som ikke ble og det er vanskelig å finne mot til å gå videre! Men erfaringen min er at det tar tid. Stor klem til deg:klemse:

FrkMarge 31-10-2013 19:42

jeg tenkte jeg skulle oppdatere tråden min litt :)
I dag har vi hatt ferskinnsett på vårt 3. forsøk (og da det siste om det ikke klaffer og vi får mulighet til søskenforsøk).
Denne gangen satte de inn 2 egg og vi fikk 2 til på frys, så nå har vi 3 på frys og 2 i magen... Nå blir det bare å håpe og be om at det skal klaffe denne gangen...:kryssfingre:

ninris 31-10-2013 19:59

Sitat:

Opprinnelig skrevet av FrkMarge (Innlegg 805285)
jeg tenkte jeg skulle oppdatere tråden min litt :)
I dag har vi hatt ferskinnsett på vårt 3. forsøk (og da det siste om det ikke klaffer og vi får mulighet til søskenforsøk).
Denne gangen satte de inn 2 egg og vi fikk 2 til på frys, så nå har vi 3 på frys og 2 i magen... Nå blir det bare å håpe og be om at det skal klaffe denne gangen...:kryssfingre:

Gratulerer som ruger:blomstersmil: krysser fingre for hell og lykke:kryssfingre::kryssfingre::kryssfingre:

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 11:16.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.