Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Utenlandsfarerne (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Danmark (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=29193)

Mammahjerte 16-08-2013 19:19

Danmark

Ingen som skal til Danmark her? :undre:

Vi skal til Ciconia i Århus i slutten av august, hadde vært artig om vi var fler som kunne skravle!:blunke:

Casandra 16-08-2013 19:25

Hei!
Vi skal til Maigaard i september.
Var hos ciconia i 2007.
Ingen svømmere som kommer frem hos min mann heller :-(

sosa 16-08-2013 21:06

Jeg har også vært på Ciconia! :)
Veldig bra der! Lykke til!!

Hege_mor 16-08-2013 22:18

Vi skal til Ciconia igjen i begynnelsen av september. Kort protokol denne gangen, så nå venter jeg bare på at mensen skal komme.

Mammahjerte 18-08-2013 17:49

Åh, så bra det er flere!

Tok første Pergotime nå nettopp, håper på å styre klar av trolling denne uka, men blir spennende å se :neglebit:

Hva gjorde at dere andre valgte Danmark?

Filiokusen 18-08-2013 18:23

Hei!

Jeg har vært i kontakt med CFC i København, og kommer til å fortsette prosessen med dem. Dette er første IVF-forsøk for meg, så jeg er helt grønn på dette området. Er ganske nervøs... Har ikke kommet i gang med hormoner ennå, men håper jeg kommer i gang snart. :Snegle:
Jeg er singel, så det er derfor jeg reiser utenlands.

Casandra 18-08-2013 19:00

Vi reiser utenlands pga av pris og tilgjengelighet. Vært hos ciconia før og ønsket prøve noe nytt.

Hege_mor 18-08-2013 19:37

Vi reiser også til Danmark på grunn av pris og tilgjengelighet. Pga min alder var det godt å slippe til med en gang, her i Norge hadde det blitt noe venting. :blomstersmil:

Mammahjerte 19-08-2013 14:02

Ventetidene i Norge er til å bli sprø av. Spesielt når legene man møter aldri har vært i samme situasjon - selvfølgelig er ikke 4 måneder lenge å vente når det ikke er du selv som må vente og kan gå hjem til hus og BARN! Det er hovedgrunn 1 til at vi drar til dk. Vi har ventet på en dum fast stilling i 4 år og utsatt familieplanleggingen. Samme dag som jeg fikk fast jobb fikk vi brev om at mannen er født steril :sad2: hardt slag i tryne..

Hovedgrunn 2 er at vi ville ha en "anonym" donor, men som vi likevel nå har ganske mye papirer på som vi kan vise de små hvis de lurer noen gang.

Trodde jeg hadde vært lur og funnet flymulighet med ryanair til Århus, men nå må vi mest sannsynlig dra nedover en dag de ikke flyr, då da blir det bil eller SAS og dyrere med en gang!

Hege_mor 19-08-2013 20:58

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Mammahjerte (Innlegg 801653)
Ventetidene i Norge er til å bli sprø av. Spesielt når legene man møter aldri har vært i samme situasjon - selvfølgelig er ikke 4 måneder lenge å vente når det ikke er du selv som må vente og kan gå hjem til hus og BARN! Det er hovedgrunn 1 til at vi drar til dk. Vi har ventet på en dum fast stilling i 4 år og utsatt familieplanleggingen. Samme dag som jeg fikk fast jobb fikk vi brev om at mannen er født steril :sad2: hardt slag i tryne..

Hovedgrunn 2 er at vi ville ha en "anonym" donor, men som vi likevel nå har ganske mye papirer på som vi kan vise de små hvis de lurer noen gang.

Trodde jeg hadde vært lur og funnet flymulighet med ryanair til Århus, men nå må vi mest sannsynlig dra nedover en dag de ikke flyr, då da blir det bil eller SAS og dyrere med en gang!

Jeg har også sett på flymulighetene med Ryanair, men vi har aldri fått til å bruke dem. Vi har kjørt hver gang, tatt båt både fra Oslo og Larvik. Liker best å reise fra Larvik for da er båtturen kortere og oftest billigere. Vi har blitt colorclub-medlem, og har fått veldig rimlige turer. I tillegg kan en få en pakke med hotell som har vært grei i pris.

Det blir mye penger som går i dette gamet, så jeg må se på turene til Danmark som litt hyggetur i tillegg. Vi har flere ganger valgt å reise ned noen dager i forkant slik at vi får kost oss litt ekstra. Siste gang (i sommer) tok vi alle kontrollene i Danmark også, totalt var vi i DK i to og ei halv uke. Det var godt å bare ro helt ned der.

:blomstersmil:

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 09:44.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.