Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Fosterhjem (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=574)
-   -   Generelt - fosterhjem/besøkshjem - skravletråd (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=21651)

mati 28-02-2011 19:58

Vi skal snart ha møte med barnevernet og fosterhjemstjenesten med tanke på plassering av et barn. Blir veldig spennende.
Noen som kan gi noen tips om hva som blir tatt opp på møtet? Hvis vi blir godkjent og skal levere helseattest, hvilken helseattest er det som skal leveres?

hestehoven 08-03-2011 18:44

Regrediering hos fosterbarn.

Lurer på om noen her inne har erfaring med fosterbarn som snakker og oppfører seg barnsligere enn deres alder. Hva har dere gjort for at denne adferden skal bli borte?
Send meg gjerne en PM.

Bamsemor 10-03-2011 23:13

Sitat:

Opprinnelig skrevet av hestehoven (Innlegg 712684)
Lurer på om noen her inne har erfaring med fosterbarn som snakker og oppfører seg barnsligere enn deres alder. Hva har dere gjort for at denne adferden skal bli borte?
Send meg gjerne en PM.

Heisann!!!
Dette er noe som desverre er veldig vanlig blant fosterbarn.
Dette kommer ofte av understimulering og omsorgsvikten de har opplevd i starten av sitt liv....
Det som er viktig er å prøve å trygge barnet så mye som mulig innfor ALLE områder... Jobbe tett innpå for å få en god, sunn tilknyttning. Og prøve å møte barnet på det utviklings stadiet som det er.... Så trur jeg barnet selv vil regulere utviklingen sin ,utover de positive trygge årene fremover som det vil oppleve sammen med fosterfamilien!:)
MEn ting tar tid!!
Og det er en stoooooooor mulighet for at skjevutviklingen blir der for bestandig pga skadene det kan ha blitt påført...

Men håpet er jo at barnet får så mye positiv bagasje sammen med fosterfamilien, til å alikevel skape seg et godt voksenliv til slutt!!:):lykkelig:

Både Bufetat og fosterhjemsforeningen bruker å ha gode kurs om slike temaer....

hestehoven 12-03-2011 15:34

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Bamsemor (Innlegg 713103)
Heisann!!!
Dette er noe som desverre er veldig vanlig blant fosterbarn.
Dette kommer ofte av understimulering og omsorgsvikten de har opplevd i starten av sitt liv....
Det som er viktig er å prøve å trygge barnet så mye som mulig innfor ALLE områder... Jobbe tett innpå for å få en god, sunn tilknyttning. Og prøve å møte barnet på det utviklings stadiet som det er.... Så trur jeg barnet selv vil regulere utviklingen sin ,utover de positive trygge årene fremover som det vil oppleve sammen med fosterfamilien!:)
MEn ting tar tid!!
Og det er en stoooooooor mulighet for at skjevutviklingen blir der for bestandig pga skadene det kan ha blitt påført...

Men håpet er jo at barnet får så mye positiv bagasje sammen med fosterfamilien, til å alikevel skape seg et godt voksenliv til slutt!!:):lykkelig:

Både Bufetat og fosterhjemsforeningen bruker å ha gode kurs om slike temaer....

Takk for svar! Vet det er vanlig, men ikke alltid like lett alltid i hverdagen. Vi holder ut og gir vår lille venn masse kjærlighet og trygghet. :klemse::lykkelig:

Bamsemor 14-03-2011 19:45

Det er kjæmpe tøft i hverdagen!!
De fleste dager greier jeg å tenke profesjonelt og møte barnet på en god måte, mens andre ganger er jeg er så sliten at det er vanskelig å møte barnet der det er.... For de kanvære vanskelig å møte på de forskjellige stadiene og i de forandringene i hverdagen som de har litt mere voldsomt en trygge barn.

Håper dere finner noen å prate med om dette... Vi er så heldige å ha 4 fosterfamilier rundt oss, som vi kan råde oss med og ikke minst lufte frustrasjoner med!! Deiligt!! :)

Lykke til med jobben!! Det er virkelig vert hver eneste sekund!!:lykkelig:

shih tzu 27-03-2011 12:34

Så har barnevernet gitt seg, lille prinsen blir IKKE flyttet:lykkelig:
Vi er så glade og nesten utmattet etter to mnd kamp,men det nyttet.
Nå skal vi bare se fremover og kose oss,vente på sommeren og se den flotte utviklingen han er inni i:yess:
Takk for all støtte vi har fått her det varmer veldig :grouphug:

Kayleen 27-03-2011 13:37

Sitat:

Opprinnelig skrevet av shih tzu (Innlegg 715967)
Nå skal vi bare se fremover og kose oss,vente på sommeren og se den flotte utviklingen han er inni i:yess:

Så bra:lykkelig:

Jeg har tidligere lest innleggene dine, og ble helt matt over hvordan det offentlige Norge kan være.

Utrolig imponerende hvordan dere ikke har gitt dere. Må ha vært en tøff prosess. Veldig glad på deres vegne, og ikkeminst den lille prinsen deres. Han er heldig som har dere to:grouphug:

happyjenta 02-04-2011 18:10

Sitat:

Opprinnelig skrevet av shih tzu (Innlegg 715967)

Så bra :smiley:

Leste det som var blitt skrevet tidligere og var helt sjokkert over måten barnevernet behandlet dere. I slike saker trodde jeg det var en selvfølge med god dialog med fosterforeldrene. Vi har også et fosterbarn som med tiden har vist seg å ha en del ekstra behov, men det har hele tiden vært snakk om forebygging og tilrettelegging. Aldri noe snakk om flytting av barnet (noe som i de aller fleste tilfeller ikke er det beste for barnet).

Håper dere får god støtte fremover og barnevernet støtter dere istedenfor å jobbe mot dere. :klemse:

Lassie 14-04-2011 04:13

Så flott shis tzu, da er det som du sier bare å nyte tiden som kommer.:blomstersmil:

HKS 30-04-2011 22:09

Det var enda godt! Masse, masse lykke til fremover!!!

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 21:14.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.