Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Fosterhjem (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=574)
-   -   Generelt - fosterhjem/besøkshjem - skravletråd (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=21651)

randeli 27-01-2014 19:07

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Lottan (Innlegg 809581)
Ja det er veldig spennende. selvom jeg har jobber med barn i mange år så lærer jeg enormt mye. På mandag skal vi ha samtale med "lærerne" igjen.. blir vår andre samtale. Gruer meg litt egentlig, samtale med offentlige instanser gjør meg nervøs på en måte... I tillegg så er det utfordrende å fylle ut livsboka.. noen av spm er vanskelige å svare på.

Heia
Det gikk sikkert greit:heia:, men visst jeg husker at jeg var selv nervøs ved hvert hjembesøk. Og synes det var veldigt greit når det var unnagjort.

Ellers var kurslederne veldigt grei og hygggelige, men det er vel det der med offentlige instanser.

Synes at PRIDE-kursen var og er nyttig fortsatt, men nå er det venten på den store telefonen:denstoretelefonen:.
:lykkelig::dromme:

randeli 27-01-2014 19:11

Heia

Synes det er hyggelig og kjempeflott at det er liv i denne tråden med litt funderinger osv.

Lottan 27-01-2014 19:58

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kristine (Innlegg 809618)
Lykke til på mandag! Det går nok fint :) Våre pridekursledere var utrolig hyggelige og lette og snakke med, så samtalene med de gikk veldig fint.
Husker at det var noen spørsmål i livsbøkene som var litt vanskeligere enn andre ja.. men vi fylte ut, og var det noe kurslederene lurte på eller ville ha utdypet så spurte de på samtalene. Veldig greit egentlig!

Har dere tenkt noe på hva slags barn dere tenker passer hos dere? Husker vi snakket mye om det mot slutten av kurset - hva slags barn kan bo hos oss.. hvem passer inn her.. Frøkna vi har fått passer perfekt! :lykkelig:

Ja våre ledere er også ganske ok altså, men som jeg skrev, er noe spesielt det å snakke med offentlige instanser på den måten. Men uansett, møtet i dag gikk bra og det var ikke noe problem.

Vi har snakket om at vi ønsker oss et lite barn.
Livsboka skal vel og være litt vanskelig å fylle ut, jeg må si jeg tenker sjelden på hvordan konflikter jeg hadde i barnedommen og hvordan jeg løste de.. eller hvem som pushet og støttet opp ift utviklingsområder da jeg var liten.. hehe

randeli 27-01-2014 22:45

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Lottan (Innlegg 809670)
Ja våre ledere er også ganske ok altså, men som jeg skrev, er noe spesielt det å snakke med offentlige instanser på den måten. Men uansett, møtet i dag gikk bra og det var ikke noe problem.

Vi har snakket om at vi ønsker oss et lite barn.
Livsboka skal vel og være litt vanskelig å fylle ut, jeg må si jeg tenker sjelden på hvordan konflikter jeg hadde i barnedommen og hvordan jeg løste de.. eller hvem som pushet og støttet opp ift utviklingsområder da jeg var liten.. hehe

Næh det er vel ingen som har direkte fundert over det tidligere.

Ja det kan være litt mye skrivende i livsboka :-)

Bonusmamma 30-01-2014 23:40

Ventetid...

Sitat:

Opprinnelig skrevet av randeli (Innlegg 809665)
Heia
Takk og ja det skal bli og er spennende under tiden vi venter, og tålmodighet.
Håper at det fortsatt går greit med er og jenten :-)

Spennende tider når man venter;-) Har dere fått noen henvendelser ennå??

randeli 31-01-2014 11:49

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Bonusmamma (Innlegg 809849)
Spennende tider når man venter;-) Har dere fått noen henvendelser ennå??

Heia
Nei ikke foreløpig.

Håper at det blir en kort ventetid både for dere og oss på:denstoretelefonen::-)

Bonusmamma 31-01-2014 21:14

Sitat:

Opprinnelig skrevet av randeli (Innlegg 809867)
Heia
Nei ikke foreløpig.

Håper at det blir en kort ventetid både for dere og oss på:denstoretelefonen::-)

Vi er i en prosess nå hvor vi har blitt spurt om vi kan ta i mot en baby i direkte plassering, om det blir et vedtak.. En enorm følelsesmessig berg & dalbane, med mye usikkerhet og mange skjebner involvert... Trodde jeg var forberedt, men er ikke så sikker lenger:neglebit:

randeli 31-01-2014 22:32

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Bonusmamma (Innlegg 809901)
Vi er i en prosess nå hvor vi har blitt spurt om vi kan ta i mot en baby i direkte plassering, om det blir et vedtak.. En enorm følelsesmessig berg & dalbane, med mye usikkerhet og mange skjebner involvert... Trodde jeg var forberedt, men er ikke så sikker lenger:neglebit:

Spennende, og skjønner at det virkelig er berg og dalbane. Vanskelig og bestemme seg for hva som er rett og feil:panikk: Men trur at de fleste er klare for det når man har kommet så langt i prosessen :blomstersmil: .Lykke til .
(Trur dette svaret havnet feil fra begynnelsen.);-)

Me87 23-02-2014 20:10

Til uka får vi hjemmebesøk i forbindelse med å bli besøkshjem :yess:

Aliana 14-03-2014 00:02

Hei! :grouphug:

Vi var ferdig med PRIDE kurset for et par uker siden, og har ett siste møte med fosterhjemstjenesten i neste uke, før en evt anbefaling skrives.
Vi står for tiden i den laaaange adopsjonskøen i Colombia, men ser ikke lenger en ende på den. Derfor tenker vi nå på å bli fosterfamilie. :blomstersmil:Muligens tar vi en aller siste IVF først, for "å bli helt ferdig med det". Spennende tid framover!

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 20:58.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.