Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Fosterhjem (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=574)
-   -   Generelt - fosterhjem/besøkshjem - skravletråd (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=21651)

Kristine 17-03-2014 14:47

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Aliana (Innlegg 812216)
Hei! :grouphug:

Vi var ferdig med PRIDE kurset for et par uker siden, og har ett siste møte med fosterhjemstjenesten i neste uke, før en evt anbefaling skrives.
Vi står for tiden i den laaaange adopsjonskøen i Colombia, men ser ikke lenger en ende på den. Derfor tenker vi nå på å bli fosterfamilie. :blomstersmil:Muligens tar vi en aller siste IVF først, for "å bli helt ferdig med det". Spennende tid framover!

Hei hei! Dette høres jo spennende ut!
På Pridekurset vi gikk var det også en familie som stod i Colombiakø - de valgte å bli fosterforeldre i stedet, og har fått ei lita jente :)

Lykke til!

Bonusmamma 19-03-2014 21:50

Fantastisk tid

:lykkelig: Ville bare gi en liten oppdatering!! Vi storkoser oss med et nytt familiemedlem!! Alt er nytt, litt slitsomt, men helt riktig på en god måte;-)

Noe nytt med deres ventetid?
Sitat:

Opprinnelig skrevet av randeli (Innlegg 809909)
Spennende, og skjønner at det virkelig er berg og dalbane. Vanskelig og bestemme seg for hva som er rett og feil:panikk: Men trur at de fleste er klare for det når man har kommet så langt i prosessen :blomstersmil: .Lykke til .
(Trur dette svaret havnet feil fra begynnelsen.);-)

Aliana 30-04-2014 14:13

Hei! :blomstersmil:

Kjekt å høre om andre i adopsjonskø som har valgt å bli fosterforeldre, Kristine.

Vi har bestemt oss for ikke å gjennomføre en siste IVF. Men for å bli fosterfamilie! :heia: Vi er kjempe spente for veien videre. Anbefalingen/Rapporten fra fosterhjemstjenesten er nesten ferdig :heia:

Aenida 02-05-2014 00:16

Sniker meg inn....

...på denne tråden. Vi har sagt ja til å ta i mot en liten gutt i løpet av sommeren/høsten. Vi gikk PRIDE-kurs tidligere, men valgte å vente litt. Har prøvd å få egne barn i 3 år nå, har hatt ett mislykket ED-forsøk og har to på frys i Alicante. Adopsjon valgte vi bort for snart 3 år siden. Vi er veldig spente, men vi mener vi kan gi dette barnet det han trenger. Plasseringen skal være permanent. Går litt i berg-og-dalbane, og plutselig har jeg begynt å tenke på ting jeg aldri har tenkt på før - som f.eks. "håper det er plass hos fastlegen min så han kan få samme lege som meg" osv....

Vi gleder oss til å bli foreldre, og er spent på alle de tingene som blir annerledes enn vi forestilte oss! :blomstersmil:

Bonusmamma 11-05-2014 22:39

Alt blir annerledes...

Men, det er bare å glede seg!!

Vi var forberedt på å ta imot et barn i alderen 5-9.. Var godt pålest på hvordan vi skulle takle de forskjellige situasjoner mht adferdsproblemer osv.. I februar flyttet det inn et nurk på to uker, og vi var totalt uforberedte😜.

Men fortsatt bare positivt, selvom det er en utfordrende og vanskelig situasjon for alle parter.. Nå er venter vi på at saken skal opp i nemnda.. Samværene er pr idag veldig regelmessige.. Dette er en utfordrende situasjon for alle, også for lille nurk....😞

Jeg vil også berømme barnevernet vi jobber med for å være meget gode støttespillere- skal man dømme ut fra mediaomtale i disse dager, så er jo ikke det noen selvfølge..

Ønsker dere lykke til med plassering og et nytt medlem inn i familien😉

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Aenida (Innlegg 814378)
...på denne tråden. Vi har sagt ja til å ta i mot en liten gutt i løpet av sommeren/høsten. Vi gikk PRIDE-kurs tidligere, men valgte å vente litt. Har prøvd å få egne barn i 3 år nå, har hatt ett mislykket ED-forsøk og har to på frys i Alicante. Adopsjon valgte vi bort for snart 3 år siden. Vi er veldig spente, men vi mener vi kan gi dette barnet det han trenger. Plasseringen skal være permanent. Går litt i berg-og-dalbane, og plutselig har jeg begynt å tenke på ting jeg aldri har tenkt på før - som f.eks. "håper det er plass hos fastlegen min så han kan få samme lege som meg" osv....

Vi gleder oss til å bli foreldre, og er spent på alle de tingene som blir annerledes enn vi forestilte oss! :blomstersmil:

Kristine 18-05-2014 20:20

Heisann - er det noen her inne som har reist på ferie med fosterbarn til USA? Vi er invitert i bryllup i USA nå i sommer og vil jo ha med oss datteren vår :) Lurer på om det er noen spesielle papirer vi trenger? Barnevernet skal lage et skriv som sier at vi er fosterforeldrene hennes og at vi har tillatelse til å ta henne med på ferie til USA, men vi lurer på om det er noe annet vi også trenger?
Noen som vet?

:)

carine 19-05-2014 09:27

Er det noe spesielle regler i USA ? Så lenge Bv fikser skriv så dere får pass er det alt en trenger for å reise utenlands med fosterbarn eller andre sine barn . Var nettopp i Bremen med bonusdatter fra tidligere forhold og fosterbarn , alt en trengte var pass 😊

Kristine 19-05-2014 17:49

Sitat:

Opprinnelig skrevet av carine (Innlegg 814972)
Er det noe spesielle regler i USA ? Så lenge Bv fikser skriv så dere får pass er det alt en trenger for å reise utenlands med fosterbarn eller andre sine barn . Var nettopp i Bremen med bonusdatter fra tidligere forhold og fosterbarn , alt en trengte var pass 😊

USA er bare så strenge på alt.. har hørt om familier som har måtte snu fordi familien ikke har samme etternavn.. vi har jo papirer på at vi er fosterforeldrene og at vi har tillatelse til å ta henne med oss, så det burde jo gå fint.. :)
Pass har vi ordna, samme med ESTA (som er noe alle som skal til USA må ha). :)

Cornelia31 06-06-2014 23:28

Kan bare signere at fosterbarn er en fantastisk måte å få barn på :lykkelig: Vi har ei adoptert fra Kina, og ettersom ventetiden for en ny adopsjon var uendelig lang tok vi PRIDE kurs høsten 2012! I februar 2013 fikk vi ei helt nyfødt snuppe som vi hentet på sykehuset :baby2: Det å adoptere å det å få et fosterbarn er helt ulike prosesser - men like fantastisk begge deler:storken-jente:

Lottan 08-07-2014 19:25

Her hos oss gikk det plutselig veldig fort i svingene. Etter å ha fått tlf i går i 11 tida flyttet det et lite fosterbarn inn til oss i 17 tida i går. Dette første døgnet har virkelig vært en anderledes hverdag og vi er veldig spente på om barnet får bli hos oss eller ikke. Verdens skjønneste er barnet selvfølglig :)

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 21:18.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.