Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Fosterhjem (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=574)
-   -   Generelt - fosterhjem/besøkshjem - skravletråd (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=21651)

lillyjosefine 02-04-2015 23:34

Hei

Jeg er ny her. Har 4 egne barn!
Men ønsker å hjelpe andre barn. Så vi har stått på liste i 1 år.
Var ferdig med pride kurset ifjor i februar.
Hvor lang tid er det vanlig å vente?
Syns det florerer veldig med annonser om å bli fosterhjem...så litt sårende er det å ikke få plassering. Har fåttmange tlf men det har ikke blitt noe av...

Kristine 06-04-2015 17:38

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Tomammaer (Innlegg 822129)
Ser nå at dere bor i Oslo:tenker:
Har du lyst å sende pm, og fortelle bittelitt?
Vi er veldig spente!

PM kommer :)

lillyjosefine 08-04-2015 18:42

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Tomammaer (Innlegg 822111)
Kurslederne våre har ikke brutt sin taushetsplikt, vi som går kurset holder kontakt utenom. Noe har falt underveis,noen har blitt anbefalt å bli besøkshjem eller avlastning. Jeg håper dette er uvanlig, spesielt når det er stor mangel på fosterhjem. Selv om det selvfølgelig er bra at de er litt "strenge".
:vente:

Jøss...

Hørte ikke om noen på kurset vårt som ikke ble godkjent men det har blitt sykdom som har kommet i veien.
Har følt at vi ikke er bra nok siden vi ennå ikke har fått plassering men håper at da hadde de ikke godkjent oss som fosterforeldre om de mente vi ikke dugde...

men vet at det er mange saksbehandlere som mener at fosterforeldre maks kan ha 2 egne barn, men der er jeg uenig.
Må være kapasitet og ressurs som teller

shih tzu 13-04-2015 16:52

Hei.
Vi har tre biologiske barn å har tre fosterbarn,
Så tror ikke det er noe grense for hvor mange
Bio barn man har.
To av fosterbarna,søsken,på 3 å 6 år ,flyttet inn for snart 6 år siden
Da var våre bio barn 11,13 å 15. Å i fjor sommer
Flyttet minste jenta på 15 Mnd inn. Siste mann er en
Nettverksplassering så den plasseringen ble gjort på andre
Grunnlag enn de første.

lillyjosefine 17-04-2015 04:12

Hvor lenge måtte dere vente før det ble plassering?
Vi har ventet i over 1 år nå...

Scrappefrue 17-04-2015 15:34

En fantastisk telefon har kommet. Hva skjer nå?

Fikk for kort tid siden telefon med spørsmål om vi ville bli fosterforeldre for et konkret barn. Nå står første møte med saksbehandler pluss pluss for tur.
Noen som kan fortelle litt om dette møtet? Skal være i vårt hjem.

Me87 17-04-2015 19:52

Sitat:

Opprinnelig skrevet av lillyjosefine (Innlegg 822298)
Hvor lenge måtte dere vente før det ble plassering?
Vi har ventet i over 1 år nå...

Tror det varierer fra sted til sted. Her vi bor er det 60 barn som venter på plassering.

Fiskebolle 14-05-2015 23:28

Etter søken på informasjon kom jeg over denne tråden og jeg har lest gjennom hele, puh!
Vi har vært godkjent som fosterforeldre en kort stund, og for et par uker siden kom telefon om at vi var under vurdering for et barn. Vi er nå den aktuelle familien, og fått vite at vi skal godkjennes så snart det lar seg gjøre for det aktuelle barnet, og barnet vil flytte inn om kort tid:) Jeg er så spent og føler meg høygravid med en gang. Vi har ikke fortalt noe til barna våre enda, vi vil vente til vi har dato for innflytting og at vi vet at alt er i boks.

Jeg har så utrolig mange følelser nå, og tenker på alt som må gjøres klart til h*n kommer, vi trenger vogn, seng, bilsete, klær+, blir helt tussete av å tenke på det. Samtidig som jeg er redd for å tro på det, selv om hun på Bufetat sa det nå bare var formaliteter som gjenstod nå.

Hva skjer videre nå? Dette er så spennende:panikk:

Emm 15-05-2015 20:15

Jeg lurer på hvorfor de samme barna ligger så lenge ute på sidene til Bufdir samtidig som det er så mange som venter så lenge på tildeling?

Fiskebolle 16-05-2015 17:37

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Tomammaer (Innlegg 822908)
Så gøy fiskebolle! :yess:
Hva som skjer videre spørs vell litt på feks alder på barnet. Om dere må ha lang tilvenning eller ikke feks. Ta en telefon til bufetat og spør hva dere kan gjøre I mellomtiden av forberedelser.
Hvilken region tilhører dere?:)

Hei, ja dette er spennende tider, vi holder også til på Sørlandet. Ser dere også er tidlig i prosessen, har dere hørt noe enda?

Jeg snakket med de forrige uke, så regner med å høre litt mer til uka om hva som skjer:)

Har dere barn fra før Tomammaer?

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 10:39.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.