Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   August (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Augustjenter (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=28967)

Lovise83 06-05-2013 14:21

Augustjenter

Da venter jeg på nye resepter til mitt 3. ICSI forsøk. Forhåpentligvis så fort som mulig igang etter klinikkens sommerferie! :-) håper høsten bringer mer lykke for meg enn vinteren og våren har gjort! :lykke:

KSV 24-05-2013 22:20

Da melder vi oss inn her--- 3.søskenforsøket oppi Trondheim med første ul 5.august.... Ble gravid etter icsi forsøket i april med hadde en spontanabort i uke 5...Nå satser vi på ny frisk og håper å klare det igjen:-)

Irene 26-05-2013 12:17

Jeg har ikke fått noen datoer å forholde meg til, men antar at det blir søskenforsøk nr to i august, kanskje vi går litt over i septermber. Men jeg henger meg med her enn så lenge :)

KSV 26-05-2013 19:52

Hei igjen Irene.. Da var vi i sammen igjen :-) Vi får heie på hverandre igjen

Fido 28-05-2013 12:20

Hei jenter.... Melder meg her skal ha uttak til PGD i august men har ikke fått dato:) blir en spennende tid framover:)

Lovise83 30-05-2013 16:44

Blir fint og følge dere alle sammen! :-) jeg er satt opp til uttak og innsett i uke 33. Høres uendelig lenge ut, men skal først nyte en hormonfri sommer! :-) gleder meg veldig til og komme igang igjen, men litt nervepirrende siden det er 3. forsøk og det siste " dekka" forsøket! :-S

Krølle 77 05-06-2013 20:07

Etter avbrutt forsøk i mai (alle egg gikk til grunne pga overstimulering og flere dager uten sprøyter) har vi fått ny runde med uttak og forhåpentligvis innsett i uke 35. Kjenner meg sliten akkurat nå, og blir mer og mer redd for at det kanskje ikke går for hver mislykkede runde. Det blir godt med en god sommer til å lade opp med, og så er vi klare igjen :dromme: Håper det er det som skal til denne gangen! :lykke:

Irene 05-06-2013 22:07

Sitat:

Opprinnelig skrevet av KSV (Innlegg 797945)
Hei igjen Irene.. Da var vi i sammen igjen :-) Vi får heie på hverandre igjen

Ja, det må vi! Satser på at det blir full scoore :)

Irene 11-06-2013 21:35

Hå! Da har jeg hatt to "normale" sykluser etterhverandre. Først 36 dager og denne gangen 33! :) Skal ringe klinikken imorgen og se om jeg kan få noen datoer og forholde meg til. Etter hva jeg tror blir det medisinstart i midten av august og uttak/insett siste uka i august eller rundt der :)

Cathy 12-06-2013 10:13

Melder meg inn her, siden mai-forsøket ble avbrutt. Vi har ett forsøk igjen ved Ullevål, men vi har ikke bestemt oss for om vi skal benytte oss av det - eller om vi skal gå privat istedet. Legen sa vi skulle diskutere dette over en rødvin :-) Men planen er å komme igang i august, og vi har uansett plass ved Ullevål. Vurderer Maigaard :-) Håper høsten blir en lykkehøst!

Trippi 12-06-2013 15:23

Titter også inn her.
Vi skal ha vårt første forsøk i august om alt går etter planen. :yess:

Irene 12-06-2013 18:12

Har snakket med klinikken, og siden de ikke ville reservere noe uke sist jeg ringte for en mnd siden var det nå stappet i august og forsøket blir i september, uke 40 er reservert. Så jeg flytter meg over i septemberklubben og ønsker dere lykke til :)

KSV 16-06-2013 00:25

Hei Trippi,Lovise83 og Cathy!
Vi får bare nyte hormonfrie uker før vi bretter opp permene til forsøkene i august. Selv kjenner jeg klumpen i halsen bare ved å tenke på at det er siste runde i det offentlige (søskenforsøk)... Tenker masse på om vi skal prøve privat etterpå eller vi skal gå for eggdonasjon. Jeg er i alle fall ikke klar for å gi meg... Er tilbake i jobb igjen etter nedturen jeg fikk ved spontanaborten. Godt var det å treffe kollegaer og fikk mange gode varme klemmer. De viste alt så jeg trengte ikke å si stort...
Nå er det litt over to uker til vi begynner på spray igjen og jeg skal ta akupunktur som sist gang og sette alle kluter til for å legge til rette for gode egg og at kroppen er mottakelig!

Lilleulv 16-06-2013 14:34

Da får jeg melde meg inn hit.. skal i gang med forsøk nr4 . Min tredje aid.
Godt det er en stund til :blunke: Kroppen er allerede litt lei av tanken på mer medisiner. Men en god ferie forandrer det !

Håper vi lykkes alle sammen!!!

Fido 17-06-2013 15:25

må bare spør siden jeg er helt ny i dette gamet.. hvor lenge før man skal begynne på medisiner før man må kjøpe de tenkte på om de kanskje må bestilles? gleder oss sånn til å komme igang..:lykkelig: ringte til sverige i dag og hun skulle ringe tilbake om når vi skal inn og når ca jeg skal begynne på medisiner.:)

Lovise83 18-06-2013 12:38

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Fido (Innlegg 799303)
må bare spør siden jeg er helt ny i dette gamet.. hvor lenge før man skal begynne på medisiner før man må kjøpe de tenkte på om de kanskje må bestilles? gleder oss sånn til å komme igang..:lykkelig: ringte til sverige i dag og hun skulle ringe tilbake om når vi skal inn og når ca jeg skal begynne på medisiner.:)

Tror det er litt forskjeld fra apotek til apotek hvor lang tid det tar og bestille! jeg tenkte å kjøpe eller eventuelt bestille neste onsdag siden jeg har fri da! Skal ikke begynne før uke 28!

Lilleulv 18-06-2013 20:15

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Fido (Innlegg 799303)

Jeg begynte å samle inn 2 uker før oppstart:) mitt apotek bruker 1 uke på å få inn ting. Altså hvis du er der på mandag får de det inn senest fredag! Det er deilig å komme i gang!!! :):):)

Lovise83 22-06-2013 18:36

Ser ut som jeg må forlate dere! Ble plutselig gravid på egenhånd! :-) er overlykkelig! Lykke til videre til dere alle! :-) stå på! Er tydligvis mulig å bli gravid mellom forsøk også! :-)

KSV 22-06-2013 22:21

Å gratulerer så masse Lovise83. Så fantastisk! Ønsker deg lykke til!

Lovise83 22-06-2013 23:02

Tusen takk! Går ikke helt opp for oss enda! Krysser bare fingrene for at spiren sitter i ni måneder denne gangen! :-)

Trippi 27-06-2013 08:53

Gratulerer Lovise83! Så utrolig flott!

Og hei til dere som fortsatt er med i klubben!

Lykke til med spraystart KSV - du er vel snart i gang ?
Jeg er helt fersk så det er godt med noen som går foran og "tråkker opp løypa"

Krølle 77 27-06-2013 21:12

Gratulerer, Lovise83!!! :lykkelig::lykkelig::lykkelig: Fantastisk at noen kommer i mål!! Nyt voksende mage og kommende mirakel :klemse:

Cathy 27-06-2013 21:16

Gratulerer så mye Lovise83! Det var jo fantastiske nyheter! I det jeg logget meg på i stad, så undret jeg meg faktisk over hvorfor ingen blir gravide mellom forsøk, iallfall veldig sjelden jeg leser om det her inne - og så ser jeg oppdateringen din... Det var hyggelig - masse lykke til!

lille_meg79 01-07-2013 09:29

Da melder jeg meg inn her. Var stille her inne, kanskje ikke så mye aktivitet om sommeren?
Vi bråbestemte oss for at vi var klare for å begynne på søskenforsøk, og vips var vi i gang. Første dose spray satt i dag tidlig. Har nesten glemt hvordan det var, gruer meg til energien og humøret forsvinner… Har i alle fall vært sånn tidligere forsøk, har jo dessverre litt erfaring. Men til alle som lurer – det er så verdt det! Å bli foreldre er det beste i verden!! Hvis alt går etter planen her blir det uttak i månedskifte jul/aug.
Gleder meg til å bli kjent med dere andre her inne, og måtte dette bli en klubb med mange gode resultater! :lykke:

Gratulerer til Lovise83 :lykkelig:

Fido 02-07-2013 09:59

Gratulerer så masse Louise:)

Jeg har fått dato hos klinikken så vist alt går etter planene bli det uttak 2 sep og innsetting 6 sep. Men holder med hos dere så lenge. Har bestilt medisiner så de skal jeg hente om ca 14 dager:) kommer sikkert til å spør dere endel om medisiner etterhvert:)

Trippi 02-07-2013 10:31

Vi henta første dose medisiner i går så nå føles ting litt mer virkelige. Begynner å spraye om ca 2 uker, midt i ferien, og spent på hvordan det vil gå. Særlig siden vi skal være en del med familie og venner som ikke vet noen ting. Håper det beste og frykter det værste. :blunke:

Sikkert mange som er på ferie eller er travelt opptatt med å nyte sommeren siden det er så rolig her inne. Og siden mange sykehus stenger i juli, er det kanskje færre som er satt opp på forsøk rett etter ferien også?

FrkMarge 02-07-2013 17:16

Melder meg inn her jeg også. Vi har netopp fått bekreftet at fryseforsøket vårt nå i juni/juli ikke har vært vellykket, så da er det august som er neste håp...

FrkMarge 03-07-2013 15:22

Her var det ikke så mye aktivitet enda, naturlig nok... I dag begynte jeg å blø etter siste mislykkede forsøk. Etter en kort tlfsamtale med KK ble det bestemt vannscann på tirsdag.
Håper det kan føre til noe...

Er det noen som vet om "det offentlige" også gir tilbud om kortisonbehandling ved innsett? Har hørt at enkelte klinikker, bl.a. Hausken bruker det?

lille_meg79 03-07-2013 21:10

Tredje dag med spray! So far so good...

Cathy - ser at du også har lav amh. Dette har jeg aldri målt ved tidligere forsøk, men det ble gjort ved oppstart denne gangen. Jeg fikk også verdien 2, som deg. Skjønner at dette er lavt, og foreløpig har de bare godkjent at jeg skal få ett forsøk denne gangen. Har ikke snakket med klinikken om dette, og vet lite om hva det betyr. Kanskje du som er i samme situasjon (eller noen andre som har peiling) kan forklare meg litt hva dette betyr? Ut i fra det jeg har googlet meg til betyr det at jeg kanskje ikke vil få ut så mange egg. Synes for så vidt det er litt rart at dette aldri har vært et tema tidligere, da vi var gjennom mye før vi fikk jenta vår etter vellykket forsøk i 2012. Uansett - blir glad hvis noen kan forklare meg litt!

Flere som er i gang med spray, som meg?

:lykke::lykke::lykke:

Tomines 04-07-2013 19:20

Hei på dere...jeg slenger meg på her:blomstersmil:litt usikker på når icsi blir,men regner med å starte på spray i beg.av aug. Fortsatt liten aktivitet her ser jeg,men vi er vel i ventemodus noen og enhver:blomstersmil:

KSV 04-07-2013 20:27

Ja da var vi i gang igjen her med siste offentlige runde i søskenjakta.
Har begynt på aku og tok første time mandag og ny time over helga.. Var så avslappende og deilig at jeg sloknet på benken. Gleder meg over å endelig være i gang igjen og helt ok å kjenne hormonhodepina kommer snikende..
Nå er jeg så vant med den etter alle rundene :)

lille_meg79 05-07-2013 10:00

Så flott at du også er i gang, KSV! Har du sprayet lenge? Jeg startet mandag, og begynner å merke mindre energi allerede. Det er ikke avklart når jeg skal starte med sprøyter, men gleder meg allerede. Det er rene dopet for meg, og energien kommer tilbake i løpet av et par dager :grin:

KSV 05-07-2013 11:40

Jeg begynte 3.juli så er ikke mange dagene siden start...

lille_meg79 08-07-2013 12:44

En uke på spray gjennmført… Sliiiiten! Kontroll i morgen, håper jeg får begynne på sprøyter snart, slik at vi liksom er ordentlig i gang. Spennende tider!
Nyt sommer og sol, vakre damer! :sola:

Fido 11-07-2013 17:11

Nå har jeg fått dato til spraystart.. 31 juli:lykkelig:
Medisinene er hentet så nå er det bare å vente:)

Ha en fin dag dere fantastiske jenter:)

Lilleulv 11-07-2013 17:22

Gøy å lese at noen er i gang. Jeg setter i gang på neste mens. ca.3 uker til.. kjenner jeg gruer meg til ALT som skal gjøres atter engang!
Måtte august være vår måned! :heia:

Cathy 14-07-2013 22:41

Sitat:

Opprinnelig skrevet av lille_meg79 (Innlegg 800198)
Tredje dag med spray! So far so good...

Cathy - ser at du også har lav amh. Dette har jeg aldri målt ved tidligere forsøk, men det ble gjort ved oppstart denne gangen. Jeg fikk også verdien 2, som deg. Skjønner at dette er lavt, og foreløpig har de bare godkjent at jeg skal få ett forsøk denne gangen. Har ikke snakket med klinikken om dette, og vet lite om hva det betyr. Kanskje du som er i samme situasjon (eller noen andre som har peiling) kan forklare meg litt hva dette betyr? Ut i fra det jeg har googlet meg til betyr det at jeg kanskje ikke vil få ut så mange egg. Synes for så vidt det er litt rart at dette aldri har vært et tema tidligere, da vi var gjennom mye før vi fikk jenta vår etter vellykket forsøk i 2012. Uansett - blir glad hvis noen kan forklare meg litt!

Flere som er i gang med spray, som meg?

:lykke::lykke::lykke:

Hei lille_meg79! Ja, min amh er veldig lav. 2 picomol er visst under grensen for fertilitet, og betyr visst egentlig overgangsalder - etter det jeg har forstått.. MEN: det er visst lite forskning som støtter dette, og mange får barn selv med så lav amh-verdi. Jeg har ingen andre symptomer på overgangsalder, og er 34 år - så de mener jeg fremdeles har sjangser (men de er ikke så villige til å behandle slike som oss i det offentlige). Vi ble ikke anbefalt flere forsøk etter vårt 2. forsøk som ble avbrutt, men siden vi ønsket det så sterkt så fikk vi 1 sjangse til - da overrasket vi oss selv og sykehuset med 4 flotte egg, og vi holder fremdeles på med forsøk der. Men vi er ikke blitt gravide da..
Amh-verdien sier noe om hvor mange egg man har igjen, men den sier ikke noe om kvaliteten på eggene. Og det er jo bare 1 godt egg som skal til! :-) Legene jeg har vært borti er uenige om årsaken til den lave amh-verdien. Noen mener den er et resultat av enometriose, andre mener den er medfødt.. Så jeg vet ikke, det bare er sånn..

lille_meg79 15-07-2013 10:16

Spennende at det er flere som er i startgropa nå! Jeg begynner med første sprøyte nå til fredag, og skal i første omgang gå i en uke før kontroll. Tipper på uttak en av dagene i månedsskiftet juli/august. Egentlig en fin tid for den slags – roligere på jobb med mange på ferie og mer mulighet for å ta det litt rolig enn til vanlig. Og det er ikke så dumt, man er jo litt i en boble og har tankene andre steder når man er midt oppe i dette.

Tusen takk for svar ang. amh, Cathy! Vi har samme nivå og samme alder vi da :blunke: Jeg har heller ingen andre symptomer på tidlig overgangsalder – regelmessig mens og alt det der. Jeg har jo vært gjennom mange forsøk tidligere (vår nydelige datter kom etter forsøk nr 7), og da var det ikke noe snakk om dette. Har aldri hatt problemer med å få ut egg – rekorden er på 13 og den minste fangsten på 5. Altså ikke kjempemange, men kvaliteten har alltid vært bra. Og det er jo det viktigste, som du sier. Er dere fortsatt i offentlige forsøk? Starter opp med høy dose på sprøytene, for å kompensere for dette amh-nivået. Håper inderlig at det gir flotte egg, og at det ene gull-egget er der! :lykke:

Amilia82 15-07-2013 14:08

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Lovise83 (Innlegg 799617)
Ser ut som jeg må forlate dere! Ble plutselig gravid på egenhånd! :-) er overlykkelig! Lykke til videre til dere alle! :-) stå på! Er tydligvis mulig å bli gravid mellom forsøk også! :-)

Gratulerer!!!!:lykkelig:

Heliks 18-07-2013 19:51

Jeg er godt i gang med sprayingen og begynner stikking om en uke. Har de siste dagene hatt en forferdelig hodepine i tillegg til økende hetetokter, så jeg gleder meg til å begynne på sprøyter snart! Skal på første kontroll 2. aug. for å planlegge når egguttak blir. Er glad jeg har ferie og det er sommer dette forsøket, det gjør ting litt lettere. Begynner å bli utrolig spent:neglebit: Håper det går denne gangen! Lykke til dere andre som tilhører august- klubben!

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 00:09.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.