Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   August (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Augustjenter (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=28967)

Vekten86 30-07-2013 22:01

Hei jenter.
Ser at mange er i gang, og godt er vel det :)

Jeg har kommet hjem fra ferien og skulle egentlig fått mensen 21.juli men ingen mens enda. Avtalte med Porsgrunn før vi dro på ferie, at jeg skulle begynne med progynova 21.aug, dersom juli mensen kom til tide. Mensen har ikke kommet ennå, og da blir det endringer i planene..

Problemet er at det har stengt, frem til 5.aug. Dersom jeg skulle få mensen 2. eller 3. august, skal jeg begynne med progynova og ringe Porsgrunn 5.august eller skal jeg la være? Jeg har jo fått en plass der likevel..
Litt vanskelig problem stilling synest jeg.

Me87 31-07-2013 10:28

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Vekten86 (Innlegg 800952)
Hei jenter.
Ser at mange er i gang, og godt er vel det :)

Jeg har kommet hjem fra ferien og skulle egentlig fått mensen 21.juli men ingen mens enda. Avtalte med Porsgrunn før vi dro på ferie, at jeg skulle begynne med progynova 21.aug, dersom juli mensen kom til tide. Mensen har ikke kommet ennå, og da blir det endringer i planene..

Problemet er at det har stengt, frem til 5.aug. Dersom jeg skulle få mensen 2. eller 3. august, skal jeg begynne med progynova og ringe Porsgrunn 5.august eller skal jeg la være? Jeg har jo fått en plass der likevel..
Litt vanskelig problem stilling synest jeg.

De sa til meg at eposten ble sjekket i ferien, så en kunne sende epost. Prøvd det?

rebella 31-07-2013 12:07

Hei, henger litt med dere jeg
Vi starter med nytt forsøk i slutten av august. Kort regime for første gang. (håper det er regime for oss)
Blir spennende å følge dere fremover. Lykke til!

Fido 31-07-2013 12:20

Så koselig rebella... Blir gøy å følge med deg framover:)

Hadde min første spraying i dag... Godt at noe skjer etter laannnng venting:)
Ha en fin dag:)

rebella 31-07-2013 12:28

Hei Fido,
Enig, ventingen er grusom.
De siste to forsøkene våres har jeg fått cyster, så vi har ikke hatt noe innsett siden julen. Så er veldig klar nå, og spent på å prøve uten spray denne gangen.

Tvi tvi.

ha en fin dag du også :)

Heliks 31-07-2013 19:56

Bivirkninger Gonal- F?

Hei jenter!
I dag har jeg satt min 6. Gonal- F sprøyte og jeg er EKSTREMT stinn! Magen står som en tromme og det ser ut som jeg er 6 måneder på vei. Føler meg stinn og tung i magen, men absolutt ikke vondt altså. Bare kjenner virkelig at noe skjer inni magen og eggene vokser, noe som jo er bra, men litt rart også siden jeg bare bruker 187,5 IE? Har justert litt opp siden sist, da jeg startet på 150. Stakk tilsammen 13 dager med Gonal-F sist, med oppjustering til 225 de siste dagene. Men det jeg lurer på er om noen andre har blitt så oppblåst av å bruke Gonal?? Har selvfølgelig i bakhodet at jeg er redd for overstimulering. Legen sa sist at jeg hadde veldig mange "ressurser" (egg?), så han var redd for å gi for høy dose. Føler ikke akkurat at jeg har klassiske symptomer på overstimulering, men er det virkelig normalt at man blir så stor i magen? Hele magen og hoftene har liksom est ut de siste par dagene og i dag har jeg bare ligget rett ut på sofaen og vært kjempesliten. Skal på UL på fredag, men vurderer nesten å ringe og høre med dem i morgen hvis jeg er like stinn i morgen.... Hva tenker dere? Burde jeg bekymre meg?

pandorka 31-07-2013 20:24

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Heliks (Innlegg 800980)
Hei jenter!
I dag har jeg satt min 6. Gonal- F sprøyte og jeg er EKSTREMT stinn! Magen står som en tromme og det ser ut som jeg er 6 måneder på vei. Føler meg stinn og tung i magen, men absolutt ikke vondt altså. Bare kjenner virkelig at noe skjer inni magen og eggene vokser, noe som jo er bra, men litt rart også siden jeg bare bruker 187,5 IE? Har justert litt opp siden sist, da jeg startet på 150. Stakk tilsammen 13 dager med Gonal-F sist, med oppjustering til 225 de siste dagene. Men det jeg lurer på er om noen andre har blitt så oppblåst av å bruke Gonal?? Har selvfølgelig i bakhodet at jeg er redd for overstimulering. Legen sa sist at jeg hadde veldig mange "ressurser" (egg?), så han var redd for å gi for høy dose. Føler ikke akkurat at jeg har klassiske symptomer på overstimulering, men er det virkelig normalt at man blir så stor i magen? Hele magen og hoftene har liksom est ut de siste par dagene og i dag har jeg bare ligget rett ut på sofaen og vært kjempesliten. Skal på UL på fredag, men vurderer nesten å ringe og høre med dem i morgen hvis jeg er like stinn i morgen.... Hva tenker dere? Burde jeg bekymre meg?

Hei Heliks!
Jeg hadde akkurat det samme, ble kjempeoppblåst veldig fort. Det betyr bare at sprøyten funkerer. :)

Du kan ikke få overstimulerings-symptomer før du setter eggløsningsprøyten. Bare ta det veldig med ro, prøv å slappe av, hold deg unna av sport i neste dagene – jogging, sykling, aerobic, fordi da kan eggstokkene vri seg.

Hvis du blir tungpustet eller får veldig vondt, ring legen!

Men bare prøv å tenke positiv, dette kommer til å gå helt fint! Lykke til på UL på fredag :blomstersmil:

Heliks 31-07-2013 20:32

Sitat:

Opprinnelig skrevet av pandorka (Innlegg 800982)
Hei Heliks!
Jeg hadde akkurat det samme, ble kjempeoppblåst veldig fort. Det betyr bare at sprøyten funkerer. :)

Du kan ikke få overstimulerings-symptomer før du setter eggløsningsprøyten. Bare ta det veldig med ro, prøv å slappe av, hold deg unna av sport i neste dagene – jogging, sykling, aerobic, fordi da kan eggstokkene vri seg.

Hvis du blir tungpustet eller får veldig vondt, ring legen!

Men bare prøv å tenke positiv, dette kommer til å gå helt fint! Lykke til på UL på fredag :blomstersmil:

Å, tusen takk for svar! Da kan jeg roe meg litt på det:klemse: Blir så nervøs for at noe skal gå galt. Alt gikk faktisk veldig fint sist, men da jeg så hvordan alt foregikk i alle ledd, så tenkte jeg - fy søren så mye som egentlig skal til for at alt klaffer! Alt fra antall egg, modning, befruktning, deling, tilbakesetting osv. Og jeg er nesten mer nervøs nå som jeg vet hva jeg går til. Trodde det skulle være omvendt, at det var bedre å ha vært gjennom det en gang før så jeg visste hva som kom. Men hvert forsøk er jo individuelt og man kan jo aldri vite på forhånd. Må bare håpe på det beste! Gratulerer så mye med positiv test forresten! :lykkelig:

pandorka 31-07-2013 20:57

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Heliks (Innlegg 800983)
Å, tusen takk for svar! Da kan jeg roe meg litt på det:klemse: Blir så nervøs for at noe skal gå galt. Alt gikk faktisk veldig fint sist, men da jeg så hvordan alt foregikk i alle ledd, så tenkte jeg - fy søren så mye som egentlig skal til for at alt klaffer! Alt fra antall egg, modning, befruktning, deling, tilbakesetting osv. Og jeg er nesten mer nervøs nå som jeg vet hva jeg går til. Trodde det skulle være omvendt, at det var bedre å ha vært gjennom det en gang før så jeg visste hva som kom. Men hvert forsøk er jo individuelt og man kan jo aldri vite på forhånd. Må bare håpe på det beste! Gratulerer så mye med positiv test forresten! :lykkelig:

Tusen takk for det! Jeg begynner med 2.trimester imorgen, så endelig kan jeg puste ut litt.:glad:

Det som hjalp meg (eller jeg vet ikke egentlig om det var det eller ikke), fra begynnelsen av hormonbehandlingen forestilte jeg en positiv graviditetstest foran meg hver dag før jeg stå opp,og prøvde å innbille meg som gravid. :blunke:
Prøvde å være veldig positiv, og tenke bare positiv tanker.
Mannen min ville holde meg tilbake litt, og sa at vi måtte tenke realistisk, men jeg sa nei, jeg vet at jeg blir gravid nå! Så ble jeg det :GravidRosa:
Men det er mulig at jeg hadde bare flaks...vet ikke :)

Du kan ta en titt på dette, det kan ikke skade :) http://thesecret.tv/

Heliks 31-07-2013 21:23

Sitat:

Opprinnelig skrevet av pandorka (Innlegg 800984)
Tusen takk for det! Jeg begynner med 2.trimester imorgen, så endelig kan jeg puste ut litt.:glad:

Det som hjalp meg (eller jeg vet ikke egentlig om det var det eller ikke), fra begynnelsen av hormonbehandlingen forestilte jeg en positiv graviditetstest foran meg hver dag før jeg stå opp,og prøvde å innbille meg som gravid. :blunke:
Prøvde å være veldig positiv, og tenke bare positiv tanker.
Mannen min ville holde meg tilbake litt, og sa at vi måtte tenke realistisk, men jeg sa nei, jeg vet at jeg blir gravid nå! Så ble jeg det :GravidRosa:
Men det er mulig at jeg hadde bare flaks...vet ikke :)

Du kan ta en titt på dette, det kan ikke skade :) http://thesecret.tv/

Jeg var egentlig veldig positiv sist og hadde skikkelig godfølelsen, så fallhøyden var veldig stor da jeg ikke ble gravid og jeg gikk skikkelig ned i kjelleren. Så denne gangen er jeg positivt innstilt, men prøver samtidig å ha et realistisk syn på det slik at verden ikke går under dersom det ikke skulle gå. Jeg har endelig klart å fokusere på andre ting som er viktige for meg og som er bare mitt, så jeg har noe å falle tilbake på dersom det ikke skulle gå. Men det tok et halvt år før jeg var klar! Og den tiden er jeg glad jeg tok, for jeg ville ikke haste inn i et nytt forsøk uten å ha bearbeidet det forrige. Prioriterte masse kvalitetstid sammen med mannen først og fremst:kjaerlighet2:

lille_meg79 31-07-2013 22:50

Klar for uttak i morgen tidlig. Grugleder meg... Tenk på meg! Hvis alle sender meg gode tanker så kanskje det hjelper??

Heliks - helt normalt å være stinn og oppblåst! Tenk hvordan jeg ser ut etter 12 sprøyter med 375 ie hver dag...! Merker det godt på bukseknappen, for å si det sånn! Flaks med sommertid - går bare i vide kjoler og shorts med strech og strikk :blunke:

Trippi 01-08-2013 08:10

Sitat:

Opprinnelig skrevet av lille_meg79 (Innlegg 800986)
Klar for uttak i morgen tidlig. Grugleder meg... Tenk på meg! Hvis alle sender meg gode tanker så kanskje det hjelper??

Lykke til med uttak! Mange gode tanker herfra! :)

Heliks 01-08-2013 08:16

Sitat:

Heliks - helt normalt å være stinn og oppblåst! Tenk hvordan jeg ser ut etter 12 sprøyter med 375 ie hver dag...! Merker det godt på bukseknappen, for å si det sånn! Flaks med sommertid - går bare i vide kjoler og shorts med strech og strikk :blunke:

Lykke til i dag! :lykkelig:
Magen er litt bedre i dag. 375 høres helt sykt ut! Kan ikke forestille meg hvor stinn man må være da! Må de finne MASSE flotte egg i dag:klemse:

Fido 01-08-2013 09:15

Sitat:

Lykke til:) håper de finner mange god egg:) sender deg mange gode tanker:)

rebella 01-08-2013 10:34

Sitat:

Masse lykke til!!! :)

lille_meg79 01-08-2013 16:13

Takk for gode tanker og lykkeønskninger!

Da er uttaket overstått, phu! Det ble 5 egg. Helt greit fornøyd med det, selv om det ikke er så mange. Var jo forberedt på det. Så nå er det bare å satse på fin befruktning og god kvalitet på eggene, slik at jeg får to fine til innsetting. Blir en spennende telefon i morgen ettermiddag! :lykke:

Var helt slått ut etter at jeg kom hjem i dag, skulle bare ta meg en liiiiten lur på sofaen og våknet ikke før etter 2,5 time... Tar nok på mer enn jeg vil innrømme, blir litt utladet av denne spenningen som bygger seg opp. Gruer meg litt før uttaket, var anspent under pga smerter og da går futten litt ut når man er ferdig og har gjort "jobben sin".

Nærmer seg for flere her også nå - lykke til med venting, spraying og sprøyter, hvor enn du er i denne reisen! :klemse:

Heliks 01-08-2013 19:31

Sitat:

Opprinnelig skrevet av lille_meg79 (Innlegg 801004)

Da er uttaket overstått, phu! Det ble 5 egg. Helt greit fornøyd med det, selv om det ikke er så mange. Var jo forberedt på det. Så nå er det bare å satse på fin befruktning og god kvalitet på eggene, slik at jeg får to fine til innsetting. Blir en spennende telefon i morgen ettermiddag! :lykke:

Var helt slått ut etter at jeg kom hjem i dag, skulle bare ta meg en liiiiten lur på sofaen og våknet ikke før etter 2,5 time... Tar nok på mer enn jeg vil innrømme, blir litt utladet av denne spenningen som bygger seg opp. Gruer meg litt før uttaket, var anspent under pga smerter og da går futten litt ut når man er ferdig og har gjort "jobben sin".

Nærmer seg for flere her også nå - lykke til med venting, spraying og sprøyter, hvor enn du er i denne reisen! :klemse:

Gratulerer med vel overstått! Er jo som du sier viktigere med kvalitet enn kvantitet. Blir spennende å se hvor mange som blir befruktet over natten da! Krysser fingrene for deg! Hold oss oppdatert:klemse:

kanskje 01-08-2013 23:45

Her skjer det saker og ting! Gratulerer Lillemeg_79 med 5 gode egg:yess: håper på full befruktningspott!

Flere som er i gang med frys? Jeg skal til UL i morgen, blir spennende. Da får jeg kanskje en indikasjon på når evt. innsett blir. En gang i neste uke tipper jeg.. Tok 8 tbl femar på dag 3 for å booste eggløsning. Håper den har gjort misjonen sin. Ingen bivirkninger, bortsett fra 3(!!) kg ekstra (det KAN være ferie-fett:fnise:)

Nå er det fullt styr her i helga pga feiring av lillegutts 3 års dag. Har bakt til den store gullmedaljen.

Håper det står bra til med dere her inne:grouphug: gir en oppdatering etter UL:)

rebella 02-08-2013 11:26

Sitat:

Opprinnelig skrevet av lille_meg79 (Innlegg 801004)

Gratulerer med overstått og 5 egg. Blir spennende å høre om befruktningen, håper gulleggene dine er blant de. :)

KSV 02-08-2013 11:33

Gratulerer med 5 egg ut lille_meg79! Godt jobbet!
Ja buksa blir bare strammerer og strammere rundt magen hos meg og. Dag 7 i dag på stor dose merkes...Syns ofte det er værst akkurat i disse dager og så går det litt over rett før uttak.
Ellers har jeg tatt akupunktur og håper og tror at det gir bedre blodgjennomstrøminger til magen. Kjennes godt for kroppen å få nålebehandling. Noen ganger kan jeg gå superenergisk ut derfra men andre ganger blir jeg så rolig og avslappet i kroppen at jeg sikkert kunne sovnet stående...

Ønsker dere lykke til til dere som har uttak rett rundt hjørnet! vi snakkes!

kanskje 02-08-2013 13:25

Da var Ul overstått. Slimhinne på 6-7 mm, og en follikkel på 13 mm. Og jeg er på dag 11. Vet ikke egentlig hvor "bra" det er, men men.. Fikk beskjed av klinikken om å ta eggløsningstester fra i morgen av. Så får vi se. Regner med eggløsning intreffer engang over helgen - mand/tirsd..

God helg:grouphug:

Lilleulv 02-08-2013 15:44

Da starter jeg på piller til mandag. Blir aldri klar denne runda. Rareste følelsen i magen. Er ikke sikker på om jeg er helt meg selv fortiden. Noen av dere hatt den følelsen?
Det er så vane med alt dette styret at jeg ikke klarer å hverken grue eller håpe.
Da er jeg halvveis med forsøkene! Godt å se enden også. :blunke:

lille_meg79 03-08-2013 12:19

Da har jeg fått satt inn ett egg, så nå er det ventetid...
Av de fem jeg fikk ut ble to befrukta, men bare ett hadde god nok kvalitet til å bli satt inn. Litt skuffa over at det ikke ble egg så jeg fikk satt inn to... Det øker jo sjansene litt med to egg skulle jeg tro. Men, lite å få gjort med det! Får håpe det ene egget klorer seg fast.
Så nå er det bare å leve som vanlig og veeeente...

Heliks 03-08-2013 21:06

Sitat:

Opprinnelig skrevet av lille_meg79 (Innlegg 801079)
Da har jeg fått satt inn ett egg, så nå er det ventetid...
Av de fem jeg fikk ut ble to befrukta, men bare ett hadde god nok kvalitet til å bli satt inn. Litt skuffa over at det ikke ble egg så jeg fikk satt inn to... Det øker jo sjansene litt med to egg skulle jeg tro. Men, lite å få gjort med det! Får håpe det ene egget klorer seg fast.
Så nå er det bare å leve som vanlig og veeeente...

Gratulerer med overstått innsett! Forhåpentligvis holder det med det ene av god kvalitet! Krysser fingrene for deg:lykkelig: Jeg skal antakelig ha uttak på onsdag og innsett fredag hvis alt går etter planen. Hold oss oppdatert på hvordan det går med testing!

lille_meg79 05-08-2013 10:14

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Heliks (Innlegg 801085)
Gratulerer med overstått innsett! Forhåpentligvis holder det med det ene av god kvalitet! Krysser fingrene for deg:lykkelig: Jeg skal antakelig ha uttak på onsdag og innsett fredag hvis alt går etter planen. Hold oss oppdatert på hvordan det går med testing!

Å, så spennende! Håper du får mange, fine egg! Fikk du mange egg på forrige forsøk?

Prøver å bare la dagene gå uten å tenke så mye jeg. Er jo ingen vits i å kjenne etter gravidsymptomer, for det får jeg uansett av disse stikkpillene (Lutinus denne gangen, nytt merke for meg)… Oppblåst, småkvalm, ømme bryster osv. Skal ta blodprøve 15. august, tror ikke jeg kommer til å ta noen hjemmetest før det. Like greit å vente, og det blir uansett så tidlig å ta hjemmetest at de kan vise feil. Har best erfaring med å vente til blodprøva, selv om tålmodighet egentlig aldri har vært min sterkeste side, hehe… :neglebit:

Heliks 05-08-2013 10:34

Sitat:

Opprinnelig skrevet av lille_meg79 (Innlegg 801111)
Å, så spennende! Håper du får mange, fine egg! Fikk du mange egg på forrige forsøk?

Prøver å bare la dagene gå uten å tenke så mye jeg. Er jo ingen vits i å kjenne etter gravidsymptomer, for det får jeg uansett av disse stikkpillene (Lutinus denne gangen, nytt merke for meg)… Oppblåst, småkvalm, ømme bryster osv. Skal ta blodprøve 15. august, tror ikke jeg kommer til å ta noen hjemmetest før det. Like greit å vente, og det blir uansett så tidlig å ta hjemmetest at de kan vise feil. Har best erfaring med å vente til blodprøva, selv om tålmodighet egentlig aldri har vært min sterkeste side, hehe… :neglebit:

Jeg fikk ut 8 egg sist, men dosen med Gonal- F var litt lav, så denne gangen økte de dosen. De mente at de kanskje ikke var helt modne sist. Men 4 ble befruktet da! Men de delte seg bare 2 ganger. Satte inn 1, men fikk negativ test. Har en bedre følelse denne gangen. Legen så mange fine, store egg som snart er klare. Mannen min synes også det så helt annerledes ut på UL denne gangen sammenliknet med sist. Usikker på kvaliteten sist. Jeg synes alltid de har så dårlig tid, så det rakk jeg ikke å spørre om. Jeg brukte Lutinus sist, men kan ikke huske at jeg kjente noe spesielt av bivirkninger. Håper du føler deg litt bedre snart og at du får positiv test! Du får krysse fingrene for meg også:blunke: Skal på kontroll etterpå, og håper jeg får sette Ovitrelle i kveld. Begynner å bli klar for å bli ferdig med dette her. I natt våknet jeg fordi jeg kjente press i eggstokkene da jeg lå på magen, og det føltes ubehagelig.

Mammahjerte 05-08-2013 14:52

Nogenlunde ny her på forumet :vinke: skal eendelig igang med AID i Danmark i slutten av august/begynnelsen av september etter å ha fått påvist azoospermi hos mannen. Tok alle nødvendige tester igjen hos legen idag, kjøpt strå fra donor og ser nå endelig litt lys i enden av tunnelen i denne vanskelige prosessen. Håper å bli kjent med andre som går igjennom lignende situasjoner!
Smuglest litt på dere fra før av, spennende å følge med på forsøkene!
Krysser fingrene for at det blir mange babykuler denne høsten, åhh kiler i magen bare av tanken! :hopper:

Fido 05-08-2013 15:13

Velkommen til oss mammahjerte:)

Er nå på 6 dag men spray.. Går veldig bra men kjenner at jeg har litt vondt i hodet og endel trøtt... Håper det gir seg snart siden dette er siste ferieuke.. Hvordan var det med dere???

Trippi 06-08-2013 20:01

Lille_meg79: Gratulerer med et fint egg inn! Rug i vei!

Heliks: Lykke til med uttak og innsett!

Velkommen til mammahjerte

Og alle andre - lykke til med venting, spraying, stikking, pilleknasking, ULer og det som måtte være.

Jeg har fullført en uke på spray nå. Det har gått greit - ikke merket så mange plager og har klart å holde styr på det hele (tror jeg).

kanskje 07-08-2013 16:59

Full aktivitet her, vi er på vei, forhåpenligvis mot ønskebarna våre:heia: Velkommen til mammahjerte Håper du lykkes:)

Jeg er på dag 16 i syklusen, syns det var rart at jeg enda ikke hadde fått positiv utslag på EL test. Så jeg ringte Hausken. De sa jeg burde få en UL i dag, så det har jeg gjort. Umulig å finne noen som ikke var på ferie, så endte opp hos privat tilslutt.. Da var det to follikler på høyre eggstokk, en på 13 og en på 16 mm. Slimhinnen var 12 mm, så det skulle jo være bra. Etter tlf fra Hausken mener de jeg bare skal fortsette å teste til jeg får EL, og så ringe igjen. Men utviklingen var god, mente de. Jeg var litt redd for at jeg får EL altfor seint i syklusen jeg, at det blir for tett opptil en evt. mens..? men hun jeg snakket med trodde ikke dette da.. Så da blir nok innsett i neste uke slik det kan se ut. hvis ting utvikler seg etter planen og går som det skal..:blunke:

Nå skal vi ut en tur og nyte solen:blomstersmil:

Arwen79 07-08-2013 23:19

Hei alle sammen, og velkommen til nye! :)

Jeg skulle egentlig vente til september med frysforsøk, men så plutselig fikk jeg en syklus om varte i 38 dager eller noe sånt så jeg rekker et forsøk nå etter at klinikken åpnet igjen etter sommeren!

Dermed blir det innsett på meg på fredagen, gleder meg veldig :lykke:

Vekten86 08-08-2013 22:29

Hei jenter! Godt at mange er i gang. Skulle ønske jeg kunne si det samme..
Jeg blir gal! Skulle egentlig fått mensen som tidligere skrevet 21.juli, og ENNÅ ikke fått mensen. HVa er det som skjer?? Hva kan være årsaken? Noen som er litt klokere på dette enn meg?

kanskje 08-08-2013 22:43

Jeg vet ikke hva som kan være årsaken, vekten86, men kan det skyldes stress? Jeg vet ikke hva du har vært igjennom, men jeg er i en syklus nå som tydeligvis er forlenget, jeg er på dag 17 og har enda ikke hatt EL. Denne syklusen min vil dermed bli forlenget og hvis jeg ikke lykkes med forsøket vil mensen bli forsinket også..

Når jeg har vært i forsøk før/ har tenkt mye på det og sånn, så forsinkes ting. ikke alle som er SÅ følsomme, men psyken påvirkes jo også hos noen oppi dette.. En venninne av meg som er i gang med frys opplevde uregelmessige og sen mens etter en SA. Tror hun fikk noe for å få mens igjen.. Men men.. er jo enda mulighet:blomstersmil:

Her lar EL vente på seg enda... :sukk: Tror igjen d er stress og for mange tanker som trekker ting ut hos meg.. Men i morgen har jeg fått fri så da skal jeg slappe av:enrose:

Arwen79 10-08-2013 19:31

Ruger på to firedelte egg nå, håper og håper at de klorer seg fast denne gangen! :lykke:

Heliks 10-08-2013 20:35

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Arwen79 (Innlegg 801250)
Ruger på to firedelte egg nå, håper og håper at de klorer seg fast denne gangen! :lykke:

Gratulerer og lykke til med rugingen! Jeg har satt inn et firedelt i dag:lykkelig: Håper det er vår tur denne gangen og at vi kan få nyyyydelige maibabyer!

Arwen79 10-08-2013 20:41

Det hadde vært helt fantastisk! Lykke til du også :klemse:

Heliks 10-08-2013 20:45

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Arwen79 (Innlegg 801253)
Det hadde vært helt fantastisk! Lykke til du også :klemse:

Takk:klemse: Er det fryseforsøk du har hatt nå siden de har satt inn to? Vi fikk dessverre ingen på frys denne gangen, men det jeg fikk satt inn var visst av veldig god kvalitet, så jeg er optimistisk! Hvis det blir et nytt forsøk, skal de visst prøve icsi på noen av eggene neste gang, siden bare 3 av 17 ble befruktet nå. Trodde man stort sett bare brukte icsi hvis sædkvaliteten var nedsatt, men de gjør det tydeligvis hvis befruktningen er dårlig også?

Arwen79 10-08-2013 21:59

Kan virke som om de gjør det hvis få blir befrukta ja, her er sædkvaliteten dårlig så vi måtte få ICSI fra starten av. Er fryseforsøk ja, jeg var heldig og fikk 9 på frys etter forrige uttak. De måtte tine 3 denne gangen, siden ett ikke overlevde opptining. Men eggene skal være av bra kvalitet, så jeg håper det går veien for oss begge to denne gangen!

Jeg er litt mer avslappet til dette forsøket egentlig, har blitt skuffet noen ganger nå så jeg går nesten ut i fra at det ikke går denne gangen heller. Men blir selvsagt veldig positivt overrasket om det funker! :)

Fido 11-08-2013 09:35

Gratulerer arwen og heliks som ruger:)
Satser på at de sitter nå.. krysser fingrene for dere:)

Jeg sprayer og sprayer.. Bare et spørsmål hvor lenge blødde dere når dere gikk på sprayen? Blødd siden onsdag og veldig mye..:neglebit: Skal begynne med sprøyter den 20 aug:)

Heliks 11-08-2013 10:49

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Arwen79 (Innlegg 801255)
Kan virke som om de gjør det hvis få blir befrukta ja, her er sædkvaliteten dårlig så vi måtte få ICSI fra starten av. Er fryseforsøk ja, jeg var heldig og fikk 9 på frys etter forrige uttak. De måtte tine 3 denne gangen, siden ett ikke overlevde opptining. Men eggene skal være av bra kvalitet, så jeg håper det går veien for oss begge to denne gangen!

Jeg er litt mer avslappet til dette forsøket egentlig, har blitt skuffet noen ganger nå så jeg går nesten ut i fra at det ikke går denne gangen heller. Men blir selvsagt veldig positivt overrasket om det funker! :)

Det hjelper nok å være avslappet på det. Vi har jo oddsen mot oss, så viktig å ikke gå helt i kjelleren hvis det ikke går veien. Jeg tenker som deg - blir positivt overrasket hvis det går! :dromme:

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 01:52.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.