Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   August (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Augustjenter (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=28967)

lille_meg79 10-09-2013 18:17

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Krølle 77 (Innlegg 802670)
Negativ test :-(

Stor trøsteklem til deg. Det er så urettferdig!! :klemse:

Krølle 77 13-09-2013 12:06

Hvordan går det med deg, Trippi? Tenker masse på deg!

Her går det litt trått... Jeg skal begynne på jobb mandag etter 4 uker full sykemelding. Først ødela jeg ryggen, og så kom forsøket. Så fikk jeg sykemelding ut denne uka så jeg kunne teste og bearbeide resultatet i ro og fred. Nå føler jeg meg helt utslitt av denne karusellen, så jeg skal ha 50% et par uker, så høstferie og deretter full jobb.

Synes det er vanskelig å takle dette her. Forrige runde, i mai, ble avbrutt pga overstimulering. Da bare gikk jeg på, fullførte skoleåret og tok en herlig sommerferie uten å tenke mye på at jeg egentlig var lei meg for at det ikke gikk. Og så tror jeg at jeg fikk smellen i dette forsøket her. Kjempetungt med stimuleringen, og nå er jeg utrolig trøtt, sliten, litt kvalm og svimmel. Det er utrolig slitsomt å ha håp og drømmer som knuses, så bygge opp håpet og drømmen igjen, og så få dem knust igjen, gang på gang. Da jeg var innom legen i dag spurte kontordamen "Går det bra?". Jeg bor på et lite sted, alle vet hvem alle er, og hun bare konverserte. Men jeg måtte svare "nei", og så kom tårene. Stakkars kontordamen, hun ble jo litt forfjamset, men så satte jeg meg ned og vi pratet litt. Det er jammen kort til tårene om dagen.. Var innom jobb med sykemeldingen og, og de spurte hvordan det gikk. Og jeg svarte at de ikke måtte spørre...

Så det er vondt, samtidig som jeg også ser at jeg har en fantastisk mann og ei helt ufattelig vidunderlig jente på tre. Jeg har en skjønn hund, god jobb og et splitter nytt og fint hus. Så blir det nesten enda mer slitsomt å være takknemlig for det jeg har samtidig som jeg sørger over det jeg ikke har fått, drømmer om et barn til, tror og ikke tror. Altså enorm lykke og enorm sorg på en gang... Forvirrende. Og så skal jeg prøve å mobilisere for nytt skoleår med nye elever midt i det hele.

Håper energien og motet stiger om ikke kjempelenge. Skal ringe riksen i dag og få svaret på blodprøven. Mensen kom i dag og, så da kan jeg sikkert avtale oppstart på neste runde, som blir fryseforsøk, hvis de to englene i frysa overlever opptiningen.

Vel, det var en lang oppdatering herfra. Hvordan har dere det, jenter?

Trippi 13-09-2013 17:47

Åh, Krølle, jeg føler så veldig med deg!! Kan virkelig kjenne meg igjen i det å gå på for fullt med jobb og aktiviteter for å slippe unna triste og tunge tanker.
Problemer er jo bare at man får det igjen på et eller annet tidspunkt, og da er det gjerne dobbelt opp...

Jeg håper du snart er ovenpå igjen og klarer å flytte fokus til alt som er positivt og til neste forsøk - vi satser på at det går veien, og da er alt dette glemt på et øyeblikk. Sender deg en gooood klem!!

Jeg har prøvd å forsvare meg mot nedtur med å ha en temmelig negativ og "nøytral" innstilling til dette forsøket. Har hele tiden fokusert på alt som kan gå galt og vært veldig avmålt. Tenkt at det første forsøket er mest for å lære hvordan det hele foregår. (Men selvsagt har "tenk om"-tankene vært der hele tida likevel). Hadde lagt slagplan for hva jeg skulle gjøre i helga ved negativ test, sånn at jeg skulle være opptatt hele tida og ikke fikk tid til å tenke og grave meg ned i tristhet. Har irrittert meg grenseløst over mannen fordi han har vært så utrolig positiv og hatt trua hele veien.

Men for en gang skyld gjør det ikke noe at mannen har rett: Jeg er gravid!!:panikk: :lykkelig:

Klarer ikke helt å slippe jubelen løs for fullt enda. Tenker på at det er mye som skal klaffe for at dette skal gå hele veien. Men er så klart kjempe glad også! Men så føles det skikkelig kjipt ovenfor dere som ikke lykkes denne gangen, og som har prøvd mange ganger. :sad:

Krysser fingrene og heier på dere alle - og så krysser jeg fingrene for meg også. Jeg håper håper håper at den lille spiren holder seg trygt på plass og at dette holder helt til mål!

Krølle 77 13-09-2013 18:27

Åh, Trippi, for en fantastisk nyhet! Dette unner jeg deg! Krysser fingrene for og med deg! !! Og tusen takk for gode tanker og ord! Det er godt når noen forstår! Det blir fryseforsøk på oss i november/desember, så nå skal det lades opp for å ha litt tro igjen.

kanskje 14-09-2013 07:54

Titter innom augustklubben for å se åssen det går med dere, jenter! Gratulerer som gravid, Trippi:yess: Du må være glad!? Håper dette varer i 9 mnd!

Krølle_77, trist å lese at du har fått negativ test:sad2: Du trengte ikke dette!!

Jeg testet i dag, NEGATIV her og..:sukk: føles som at verden går under, er utrolig lei meg, sint og skuffa.. litt sint på kroppen som ikke "samarbeider".. først to avbrutte forsøk fordi "kroppen ikke oppfører seg slik den skal", og nå negativt forsøk fordi kroppen ikke "ruger godt nok".. To PERFEKTE egg ble satt inn.. hvorfor skulle ingen av disse feste seg, spør jeg meg... tårene bare renner her, er ganske langt nede for øyeblikket. mest fordi vi ikke har råd til nye forsøk, må "begynne helt på nytt" med ICSI... og det kan ta TID før vi får råd.. tid jeg ikke føler vi har akkurat nå.. bare tanken på å gå i gang med fullt prosjekt igjen skremmer meg, vil virkelig ikke...:sukk:

Er vel ingen håp for at en blendahvit test skulle bli positiv om to dager (har testdag mandag...)? venter på mensen her, kjennes ut som den er rett rundt hjørnet...:sad2:

Krølle 77 14-09-2013 21:15

Åh, kanskje! Sender deg masse sympati og gode klemmer!!! Håpte virkelig at du skulle lykkes nå! Skjønner virkelig så utrolig godt alt du skriver..

Her prøver vi å reise oss igjen. Men mensen kom i går, og jeg har vært skikkelig dårlig. Men denne uka har vist vært på restaurant med snuppa vår, og i dag har hun og jeg vært på kino for første gang. Det hjelper å gå helt opp i henne. Du, som jeg elsker henne, og du, så ubeskrivelig takknemlig jeg er for henne! ♥♥♥♥

Trippi 16-09-2013 10:15

Takk for gratulasjoner!! :-)

Her synker det mere og mere inn at vi er gravide. Men jeg er fortsatt litt nervøs for at det ikke skal holde. Men nå er det i alle fall ikke noe annet å gjøre enn å krysse fingrene og leve sundt!

Ønsker dere lykke til videre!
Vi satser stort på fryseforsøket før jul Krølle - i år synes jeg julenissen skulle gi dere en skikkelig positiv gave!

Masse gode ønsker til deg også kanskje!
Kanskje testdagen kommer med en overraskelse?
Hvis ikke, håper jeg det ikke tar lang tid før dere har fått gnisten tilbake og det økonomiske på plass. Skjønner at det ser slitsomt og mørkt ut nå. Mange varme tanker herfra!!

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 01:38.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.