Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

Rubia 28-10-2017 03:29

Så flott at du er frisk og at begge koser seg der inne. Når er datoen din da?

SK90 28-10-2017 09:11

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 835062)
Nei, men så spurte jeg ikke heller:blunke:
Ellers fins det også vanlig intimolje med tilpasset ph-verdi som kan kjøpes på apoteket. Regner med den kan gjøre samme nytten? Er også god å ha for sårt underliv:blomstersmil:

Ok! Takk 😊 Eg skal sjekke opp i det :klemse:

SK90 28-10-2017 09:17

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Irene (Innlegg 835064)
I morgen er jeg 34 uker 🎉 og har allerede vært innlagt på sykehuset to ganger. Siste gangen var i denne uken. Var på kontroll på tirsdag, da var plutselig blodtrykket i grenseland høyt, så jeg måtte bli innlagt til observasjon. Heldigvis sank blodtrykket igjen, så ingen tegn til svangerskapsforgiftning :) På kontrollen ble tvillingene målt til henholdsvis 30 og 20% over i vekst, så de sjekket også for om jeg plutselig hadde fått svangerskapsdiabetes, men blodprøvene viste veldig flotte verdier så ingen tegn til det heller. Men babyene er store! Jenta nærmer seg med stormskritt 3kg 😮😅 En annen ting som ble oppdaget på ultralyden var at jenta har snudd seg og er nå i seteleie... det betyr at det nå planlegges med planlagt keisersnitt, og vi har allerede fått dato.

Energinivået er veldig lavt og naturlig nok begynner dette å bli meget tungt for kroppen.. er inne å leser innimellom men orker dessverre ikke å være så aktiv med å svare.

Oii! Hva tenker du om det? Det er vel nok det beste med keisersnitt da. Eg skjønner godt at det er tungt for kroppen, særlig når de er større enn vanlig. Heldigvis har du gode folk rundt deg og at du blir passet godt på. Det viktigste er at begge er friske, og at de vekser godt tross alt 😊 Det blir spennende med datoen dere har fått da. Håper det ikkje er lenge til nå :dromme::klemse::klemse:

Kanskjesnart 30-10-2017 07:50

Sitat:

I morgen er jeg 34 uker 🎉 og har allerede vært innlagt på sykehuset to ganger. Siste gangen var i denne uken. Var på kontroll på tirsdag, da var plutselig blodtrykket i grenseland høyt, så jeg måtte bli innlagt til observasjon. Heldigvis sank blodtrykket igjen, så ingen tegn til svangerskapsforgiftning :) På kontrollen ble tvillingene målt til henholdsvis 30 og 20% over i vekst, så de sjekket også for om jeg plutselig hadde fått svangerskapsdiabetes, men blodprøvene viste veldig flotte verdier så ingen tegn til det heller. Men babyene er store! Jenta nærmer seg med stormskritt 3kg 😮😅 En annen ting som ble oppdaget på ultralyden var at jenta har snudd seg og er nå i seteleie... det betyr at det nå planlegges med planlagt keisersnitt, og vi har allerede fått dato.

Energinivået er veldig lavt og naturlig nok begynner dette å bli meget tungt for kroppen.. er inne å leser innimellom men orker dessverre ikke å være så aktiv med å svare.

Hei Irene!
Så bra at du får kontroller og at de følger opp!
Hjelpe meg! Det er jammen store tvillinger! Og jeg er helt utslitt av bare en, og han er bare 10 % over snittet! Jeg har skjønt på både gyn og jordmor at de liker store barn, for det viser at alt er bra med næringstilførsel. Men jeg klarer ikke forestille meg om jeg skulle hatt enda en i magen, for nå er jeg så sliten. Fint at dere har fått dato for keisersnitt, da slipper du å gå og lure på hvor lenge du må "holde ut".

Skjønner godt at du skriver lite her, det er akkurat slik for meg også.

Selv er jeg nå uke 36 og ny ultralyd på onsdag. Da blir jeg henvist videre til sykehuset og jeg fikk beskjed om at jeg da kunne regne med kontroller ca annenhver dag fra uke 38.

Om vi ikke hører så mye fra deg før fødsel må du ha lykke til! Alle gode tanker sendes deg! :klemse:

Marit81 30-10-2017 12:32

Sitat:

Opprinnelig skrevet av SK90 (Innlegg 835052)
Nå har eg hørt med helsekostbutikk, og de anbefalte rene og narurlige produkter. Så eg kjøpte søt mandel olje, så håper eg det går bra til å bruke der nede. Vet du/dere om det går bra? Kokosolje ville hun ikkje brukt. Mandelolje er også gunstig å ha, for det kan brukes overalt på kroppen. So slipper man å bare bruke det der nede. Har du kjøpt noe annet enn den du hadde? 😊

Har omsider fått surret meg til å kjøpe en ny olje. Det ble Weleda sin Perineum massasjeolje. Den er jo spesielt beregnet til det bruket, så det må da bli bra 😂 Den inneholder mest søt mandelolje 😊 Den skal brukes 3-4 ganger i uken fra uke 34. Tenker at den er fin på magen og brystene også 😊

Marit81 30-10-2017 12:42

Sitat:

Godt å høre at det går bra med dere, men skjønner godt at du er sliten! Jeg synes det er tungt med bare én, som er noe over snittet. Men fint at skattene dine vokser godt da 😍 Betryggende at du blir fulgt tett opp!
Jeg var innom legekontoret i dag og tok influensavaksine. Sjekket også urinen, siden det er litt lenge mellom forrige kontroll og neste - alt bra! Lillegull har ikke snudd seg ennå - håper han gjør det snart 😵 Skal på kontroll om to uker, da er jeg i uke 36+3. Har han ikke snudd seg til det blir jeg sendt videre til sykehuset 😵

Krysser fingrene for deg og gullene dine 😘😘😘

SK90 30-10-2017 13:19

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 835076)
Har omsider fått surret meg til å kjøpe en ny olje. Det ble Weleda sin Perineum massasjeolje. Den er jo spesielt beregnet til det bruket, så det må da bli bra 😂 Den inneholder mest søt mandelolje 😊 Den skal brukes 3-4 ganger i uken fra uke 34. Tenker at den er fin på magen og brystene også 😊

Ja, den er jo for slikt, så det bør funke 😊 Og det er nok greit å bruke på andre deler av kroppen også som du sier 😊

SK90 30-10-2017 13:23

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 835077)
Godt å høre at det går bra med dere, men skjønner godt at du er sliten! Jeg synes det er tungt med bare én, som er noe over snittet. Men fint at skattene dine vokser godt da 😍 Betryggende at du blir fulgt tett opp!
Jeg var innom legekontoret i dag og tok influensavaksine. Sjekket også urinen, siden det er litt lenge mellom forrige kontroll og neste - alt bra! Lillegull har ikke snudd seg ennå - håper han gjør det snart 😵 Skal på kontroll om to uker, da er jeg i uke 36+3. Har han ikke snudd seg til det blir jeg sendt videre til sykehuset 😵

Krysser fingrene for deg og gullene dine 😘😘😘

Bra du blir fulgt godt opp du også. Håper virkelig han snur seg til neste kontroll, slik at du slipper sykehuset. Vet du hva de gjør dersom babyen ikkje snur seg til da? Skal de gå inn og prøve selv å snu han da? Godt å høre at alt er bra 😊 :klemse:

Marit81 30-10-2017 14:18

Sitat:

Opprinnelig skrevet av SK90 (Innlegg 835079)
Bra du blir fulgt godt opp du også. Håper virkelig han snur seg til neste kontroll, slik at du slipper sykehuset. Vet du hva de gjør dersom babyen ikkje snur seg til da? Skal de gå inn og prøve selv å snu han da? Godt å høre at alt er bra 😊 :klemse:

Tror planen er å prøve å snu han ja 😳 Hvis ikke det går, vil de måle bekken og hvor stor han er, for å se om setefødsel. Så vidt jeg har forstått vil jeg få info om både ks og setefødsel, og så legger vi en plan sammen. Satser på at jeg slipper 😊 Mamma sa at alle vi tre søsken snudde oss ganske sent, så satser på at det ligger i familien 😊 Jeg tror forresten han bytter på sete- og tverrleie 😵 Lille rampen min 😘

Sent Ute 30-10-2017 18:43

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 835080)
Tror planen er å prøve å snu han ja 😳 Hvis ikke det går, vil de måle bekken og hvor stor han er, for å se om setefødsel. Så vidt jeg har forstått vil jeg få info om både ks og setefødsel, og så legger vi en plan sammen. Satser på at jeg slipper 😊 Mamma sa at alle vi tre søsken snudde oss ganske sent, så satser på at det ligger i familien 😊 Jeg tror forresten han bytter på sete- og tverrleie 😵 Lille rampen min 😘

Mine lå begge i seteleie f.o.m. uke 20+1 og ble værende der, men det var jo ennå tidlig da. Snuing høres ikke gøy ut, så håper du slipper det:klemse: Hvordan måler de bekkenet?:sniker: Har forstått det slik at det er det indre målet som teller, og ikke det vi ser utenifra. Tror de tok røntgen tidligere, men at de har sluttet med det nå?

Jeg og broren min ble født før ultralydens tid, så tror ikke mor vet så mye om når vi havnet i riktig posisjon, men festing av hodet i bekkenet kan man kanskje sjekke uten ul også? Disse tingene går uansett gjerne i arv, så satser på at dette ordner seg for deg:heia:

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 21:49.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.