Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

Sent Ute 30-10-2017 18:51

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 835076)
Har omsider fått surret meg til å kjøpe en ny olje. Det ble Weleda sin Perineum massasjeolje. Den er jo spesielt beregnet til det bruket, så det må da bli bra 😂 Den inneholder mest søt mandelolje 😊 Den skal brukes 3-4 ganger i uken fra uke 34. Tenker at den er fin på magen og brystene også 😊

Jeg har brukt Weledas gravidolje til resten av kroppen utenom underlivet. Kom litt sent i gang med tvillingene, men den skulle visst ideelt sett brukes allerede fra positiv test.

Ville tro det var bedre å bruke perineumoljen overalt, ja, men har den riktig ph til å brukes på kjønnsleppene ved behov? Har forstått det sånn at noen få er så uheldige å revne der også ...

Sent Ute 30-10-2017 18:54

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 835075)
Hei Irene!
Så bra at du får kontroller og at de følger opp!
Hjelpe meg! Det er jammen store tvillinger! Og jeg er helt utslitt av bare en, og han er bare 10 % over snittet! Jeg har skjønt på både gyn og jordmor at de liker store barn, for det viser at alt er bra med næringstilførsel. Men jeg klarer ikke forestille meg om jeg skulle hatt enda en i magen, for nå er jeg så sliten. Fint at dere har fått dato for keisersnitt, da slipper du å gå og lure på hvor lenge du må "holde ut".

Skjønner godt at du skriver lite her, det er akkurat slik for meg også.

Selv er jeg nå uke 36 og ny ultralyd på onsdag. Da blir jeg henvist videre til sykehuset og jeg fikk beskjed om at jeg da kunne regne med kontroller ca annenhver dag fra uke 38.

Om vi ikke hører så mye fra deg før fødsel må du ha lykke til! Alle gode tanker sendes deg! :klemse:

Store barn er nesten alltid betryggende:grouphug: Heier veldig på både deg og Irene i innspurten nå:heia: Nå er det ikke lenge til, så hold ut:klemse: Har de sagt noe om hvor lenge de vil la deg gå før de ev. setter i gang?:Snegle:

Marit81 30-10-2017 20:02

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 835085)
Mine lå begge i seteleie f.o.m. uke 20+1 og ble værende der, men det var jo ennå tidlig da. Snuing høres ikke gøy ut, så håper du slipper det:klemse: Hvordan måler de bekkenet?:sniker: Har forstått det slik at det er det indre målet som teller, og ikke det vi ser utenifra. Tror de tok røntgen tidligere, men at de har sluttet med det nå?

Jeg og broren min ble født før ultralydens tid, så tror ikke mor vet så mye om når vi havnet i riktig posisjon, men festing av hodet i bekkenet kan man kanskje sjekke uten ul også? Disse tingene går uansett gjerne i arv, så satser på at dette ordner seg for deg:heia:

Det er de innvendige målene som teller ja. De bruker enten røntgen eller CT. De hadde nok ul når mamma fikk meg, men der var hun bare én gang. Med brødrene mine hadde de ikke ul. Etter uke 30/32 trenger de ikke ul for å finne ut leie, erfarne jordmødre kan kjenne det. Men det er jo en liten mulighet for at de tar feil...

Marit81 30-10-2017 20:04

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 835086)
Jeg har brukt Weledas gravidolje til resten av kroppen utenom underlivet. Kom litt sent i gang med tvillingene, men den skulle visst ideelt sett brukes allerede fra positiv test.

Ville tro det var bedre å bruke perineumoljen overalt, ja, men har den riktig ph til å brukes på kjønnsleppene ved behov? Har forstått det sånn at noen få er så uheldige å revne der også ...

Pereniumoljen er beregnet på bruk nedentil. Man skal massere både innvendig og utvendig 😊

Sent Ute 30-10-2017 21:01

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 835088)
Det er de innvendige målene som teller ja. De bruker enten røntgen eller CT. De hadde nok ul når mamma fikk meg, men der var hun bare én gang. Med brødrene mine hadde de ikke ul. Etter uke 30/32 trenger de ikke ul for å finne ut leie, erfarne jordmødre kan kjenne det. Men det er jo en liten mulighet for at de tar feil...

Hva er det som avgjør om de bruker CT eller røntgen da, vet du det?

Irene 30-10-2017 21:41

Marit81: i 2011 når jeg skulle ha sønnen så satt han også i seteleie. Vi prøvde vending, jeg syntes ikke det var så fælt (noen synes det), men litt ekkelt med hjertebank som kom av bricanyl som man får intranavøst for at livmoren skal slappe av under vendingen. De prøver kanskje en 2-3 ganger med et spesielt tak utenpå magen. De fikk ikke snudd hos meg, så jeg tok CT for å sjekke bekkenmål. Dette var jo også på sus. Krysser fingrene for at din snur seg av seg selv!! :)

Sent Ute 30-10-2017 23:03

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Irene (Innlegg 835091)
Marit81: i 2011 når jeg skulle ha sønnen så satt han også i seteleie. Vi prøvde vending, jeg syntes ikke det var så fælt (noen synes det), men litt ekkelt med hjertebank som kom av bricanyl som man får intranavøst for at livmoren skal slappe av under vendingen. De prøver kanskje en 2-3 ganger med et spesielt tak utenpå magen. De fikk ikke snudd hos meg, så jeg tok CT for å sjekke bekkenmål. Dette var jo også på sus. Krysser fingrene for at din snur seg av seg selv!! :)

Betyr det at du fødte naturlig i seteleie forrige gang, eller ble det ks? Masse lykke til i innspurten nå:heia: Prøver de ikke å vende med tvillinger? Og tror de ikke lenger at tvilling 1 vil snu seg av seg selv (pga. plassmangel?) siden de allerede har bestemt ks? Godt å høre at de har vokst seg så store og fine:klemse:

Irene 31-10-2017 01:54

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 835095)
Betyr det at du fødte naturlig i seteleie forrige gang, eller ble det ks? Masse lykke til i innspurten nå:heia: Prøver de ikke å vende med tvillinger? Og tror de ikke lenger at tvilling 1 vil snu seg av seg selv (pga. plassmangel?) siden de allerede har bestemt ks? Godt å høre at de har vokst seg så store og fine:klemse:

Det ble ks sist gang, han var litt stor i hodet og jeg var litt smal i bekkenet, så jeg fikk ikke noe valg. Pga det så får jeg heller ikke prøve å føde tvilling 1 i sete, så derfor har de allerede bare bestemt at jeg må ha ks. Men skulle hun snu seg, så får jeg føde vaginalt. Hun har enda plass og det er visst rikeslig med fostervann. De prøver ikke å snu tvillinger nei. Jeg har ingen tro på at hun plutselig snur seg til hodeleie igjen, så jeg forbereder meg på ks. 😅😄

SK90 31-10-2017 08:07

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 835080)
Tror planen er å prøve å snu han ja 😳 Hvis ikke det går, vil de måle bekken og hvor stor han er, for å se om setefødsel. Så vidt jeg har forstått vil jeg få info om både ks og setefødsel, og så legger vi en plan sammen. Satser på at jeg slipper 😊 Mamma sa at alle vi tre søsken snudde oss ganske sent, så satser på at det ligger i familien 😊 Jeg tror forresten han bytter på sete- og tverrleie 😵 Lille rampen min 😘

Ok! Håper virkelig han snur seg av seg selv. Bra dere skal legge en plan sammen og at du får info om både ks og setefødsel. Det er betryggende :klemse:

SK90 31-10-2017 08:26

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 835089)
Pereniumoljen er beregnet på bruk nedentil. Man skal massere både innvendig og utvendig 😊

Så genialt! Da skal eg kjøpe meg en slik. Det er så greit å kunne bruke det til mange forskjellige ting 😊

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 21:11.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.