Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

Sent Ute 24-05-2017 13:34

Sitat:

Opprinnelig skrevet av SK90 (Innlegg 832300)
Så kjekt at dere skal unne dere en ferie i august, og til New York da! Så Spennende.😊 Du har en flink mann som steller i stand både tur og hotell. Deiligt å slippe det styret. :yess: Dette fortener dere. Det blir en bra ferie! Og da har du noe å se frem til i hele sommer :klemse:

Eg skal på tur med foreldrene mine om to uker. Og da er eg 11 uker på vei. Er det stor fare for abort etter det? For tenkte kanskje å si det til dem den helgen 😊 skal sjekke med ultralyd dagen før eg reiser, slik at eg er sikker på at det er liv der inni 😊

Det fins ingen klare svar på dette, dessverre, men ifølge denne artikkelen er sjansen 2% fra uke 9 og mindre enn 1% etter uke 12:

http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er...r-spontanabort

Da har man ikke tatt med spesifikke risikofaktorer for den enkelte, men registrerer her at de påstår sjokolade skal hjelpe:blunke:

Marit81 24-05-2017 13:38

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 832297)
Marit81 - så deilig med ferie da!!

Irene - ja jeg sover dårlig. Jeg har blitt fryktelig varm! Så nå bruker jeg bare et tomt dynetrekk om natten. Det har hjulpet litt. Men vokner sånn rundt 4 jeg også. Taktikken min er å ikke "stresse" med å sove, for så lenge jeg ligger i sengen så slapper jeg av. Og da sovner jeg for det meste, selv om det tar opp mot halvannen time. Heldigvis ikke hver natt.

Når det gjelder julegaver er jeg nesten ferdig :neie:
Det var på en måte ikke planlagt, men jeg liker å lage julegaver og har strikket til hele familien, og i tillegg allerede kjøpt ting jeg har funnet på tilbud. Og da jeg fikk positiv blodprøve tenkte jeg bare "TAKK OG LOV!".

Men, jeg håper vi skal rekke noen fotogaver også av barnebarn, da :-) Og at vi endelig kan sende julekort som alle andre, uten bilde av natur og ting :-)

Imponerende å være så godt i gang med julegaver 😱😊

Åååå som jeg gleder meg til å kunne sende julekort med babybilde 😍 Mulig det blir nyttårsbilde da 😉 Det har vært ganske sårt de siste årene, når postkassen fylles av koselige julekort med søte små, mens mammahjertet har blødd 😢 Slik som morsdag - nå sist var det skikkelig vondt 😢 Er ganske så hormonell om dagen, så nå renner tårene her. Mor, bonusmor og svigermor fikk alle tre blomster av oss. Heldigvis så mannen at det var en vond dag, så jeg fikk en nydelig orkidé av han 💞

SK90 24-05-2017 14:00

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 832302)
Faren for abort i uke 11 er heldigvis minimal 😊 Min lege sa at når alt så bra ut i uke 9, var sjangsen for at det skulle gå veien veeeeldig stor. Når du i tillegg har fått bekreftet at alt er fint på ul, så ville jeg sagt det ihvertfall 😊

Veldig heldig som har en så snill mann som fikser og ordner 😍 Han der altså 😍

Takk! Håper det 😊

SK90 24-05-2017 14:07

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 832303)
Det fins ingen klare svar på dette, dessverre, men ifølge denne artikkelen er sjansen 2% fra uke 9 og mindre enn 1% etter uke 12:

http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er...r-spontanabort

Da har man ikke tatt med spesifikke risikofaktorer for den enkelte, men registrerer her at de påstår sjokolade skal hjelpe:blunke:

Spennende artikkel. Takk :klemse: Det står mye interessant der. 1% er jo veldig lite, men har også en mann som røyker og eg har pcos, så er vel større sjanse der. Men viss alt er bra i uke 11, så tenker eg at eg sier det da. 😊

SK90 24-05-2017 14:11

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 832304)

Åååå som jeg gleder meg til å kunne sende julekort med babybilde 😍 Mulig det blir nyttårsbilde da 😉 Det har vært ganske sårt de siste årene, når postkassen fylles av koselige julekort med søte små, mens mammahjertet har blødd 😢 Slik som morsdag - nå sist var det skikkelig vondt 😢 Er ganske så hormonell om dagen, så nå renner tårene her. Mor, bonusmor og svigermor fikk alle tre blomster av oss. Heldigvis så mannen at det var en vond dag, så jeg fikk en nydelig orkidé av han 💞

Ååå! Så snill mann du har 😊 :forelsket:

Sent Ute 24-05-2017 15:27

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 832304)

Kjenner meg veldig godt igjen der, ja. Som mor til to englebarn var morsdagen ekstra sår i år, og det føltes mest riktig å ta en tur til graven. Det er ikke så mye lettere med spiren jeg i sin tid mistet i uke 11 som aldri fikk noen grav, og det er det nok ikke for deg heller med spiren du mistet i uke 10:klemse: Julen i fjor hadde jeg regnet med å tilbringe på barselavdelingen, og da ble det bare helt umulig å feire vanlig familiejul som om ingenting hadde hendt. Nå som trillesesongen har startet for fullt, blir jeg igjen minnet om hva som skulle ha vært. Man blir nok aldri ferdig med å ha mistet barn, men en nær venninne av meg som mistet sin første datter i uke 23 av samme grunn som meg, sier at sorgen heldigvis bleknet når hun fikk nye barn, og det er dere jo alle sammen på god vei til endelig å lykkes med nå:grouphug: Smart å ha julegavene i havn allerede; julekortmotivet er uansett i boks:blomstersmil: Mannen din høres ut som svigermors drøm:lykke:

Marit81 24-05-2017 16:18

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 832308)
Kjenner meg veldig godt igjen der, ja. Som mor til to englebarn var morsdagen ekstra sår i år, og det føltes mest riktig å ta en tur til graven. Det er ikke så mye lettere med spiren jeg i sin tid mistet i uke 11 som aldri fikk noen grav, og det er det nok ikke for deg heller med spiren du mistet i uke 10:klemse: Julen i fjor hadde jeg regnet med å tilbringe på barselavdelingen, og da ble det bare helt umulig å feire vanlig familiejul som om ingenting hadde hendt. Nå som trillesesongen har startet for fullt, blir jeg igjen minnet om hva som skulle ha vært. Man blir nok aldri ferdig med å ha mistet barn, men en nær venninne av meg som mistet sin første datter i uke 23 av samme grunn som meg, sier at sorgen heldigvis bleknet når hun fikk nye barn, og det er dere jo alle sammen på god vei til endelig å lykkes med nå:grouphug: Smart å ha julegavene i havn allerede; julekortmotivet er uansett i boks:blomstersmil: Mannen din høres ut som svigermors drøm:lykke:

Huff ja, det gjør så inderlig vondt 😢 Vi hadde termin for spiren vi mistet i fjor på bursdagen min i vinter. Søsteren til en god venninne fikk en datter rundt samme tid. Det har blitt noen liter med tårer det siste året 😢 Men nå ser det heldigvis endelig lovende ut! Gleder meg også til å sende takkekort med bilde til den flotte gjengen på Klinikk Hausken! 😍 Og snart, Kjære Sent ute, så joiner du oss! DET gleder jeg meg veldig til! 💞 Stor klem til deg 💞

Sent Ute 25-05-2017 22:54

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 832309)
Huff ja, det gjør så inderlig vondt 😢 Vi hadde termin for spiren vi mistet i fjor på bursdagen min i vinter. Søsteren til en god venninne fikk en datter rundt samme tid. Det har blitt noen liter med tårer det siste året 😢 Men nå ser det heldigvis endelig lovende ut! Gleder meg også til å sende takkekort med bilde til den flotte gjengen på Klinikk Hausken! 😍 Og snart, Kjære Sent ute, så joiner du oss! DET gleder jeg meg veldig til! 💞 Stor klem til deg 💞

Tusen takk skal du ha, kjære deg, det varmer:klemse: Trenger noen som holder håpet oppe for meg:dromme: når kreftene er i ferd med å ebbe ut:dåne: Akkurat nå kan humøret endre seg fra høyt oppe :blomstersmil:til lavt nede :neglebit: på bare noen få sekunder, og det er skremmende lite som skal til:sukk: Håper det stabiliserer seg mer når kroppen endelig er kommet tilbake til seg selv igjen:lykke: Det er rart med det hvor avhengig psyken vår er av fysikken:enrose:

Marit81 26-05-2017 10:03

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 832326)
Tusen takk skal du ha, kjære deg, det varmer:klemse: Trenger noen som holder håpet oppe for meg:dromme: når kreftene er i ferd med å ebbe ut:dåne: Akkurat nå kan humøret endre seg fra høyt oppe :blomstersmil:til lavt nede :neglebit: på bare noen få sekunder, og det er skremmende lite som skal til:sukk: Håper det stabiliserer seg mer når kroppen endelig er kommet tilbake til seg selv igjen:lykke: Det er rart med det hvor avhengig psyken vår er av fysikken:enrose:

Det er viktig at vi heier på hverandre! 💞 Psyken og fysikken henger sammen ja - slitsomt til tider 😵

Marit81 26-05-2017 10:07

Snakket med en venninne i går, som har to barn, bla en jente på snart to. De skal pusse opp rommet til minsten, og bla bytte ut sengen hennes. Så da får vi sprinkelseng - det første som kommer i hus til mini 😵 Litt skummelt synes jeg, vil helst vente en god stund med å få klær og utstyr i hus 😱 Hva tenker dere andre om sånt?
I natt drømte jeg at jeg begynte å blø, og mannen drømte om fødsel 😂😂😂 Satser på st det er han som er sanndrømt 😍

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 11:26.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.