Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

Marit81 15-07-2017 00:41

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Irene (Innlegg 833282)
Da hadde ikke jeg klart å vente 😅 Vogna vi skal ha denne gangen står allerede hjemme nå ☺️

Synes det er litt skummelt 😱

Rubia 15-07-2017 00:46

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Irene (Innlegg 833269)
Ultralyden vel overstått 😍 Alt er i skjønneste orden med begge to ❤️💙 Og det var ikke tvil om kjønn, en av hver ❤️💙 Helt i lykkerus i dag! Hun fikk sjekket alt hun skulle og de er akkurat så perfekte som de skal være 😁

Så fantastisk! Også en av hver da:lykkelig:

Marit81 15-07-2017 00:59

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Rubia (Innlegg 833286)
Så fantastisk! Også en av hver da:lykkelig:

Hvordan går det med deg Rubia?

Irene 15-07-2017 09:17

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 833285)
Synes det er litt skummelt 😱

Det skjønner jeg :klemse: Det husker jeg igjen fra forrige gang. Men jeg har en mann som er veldig optimistisk, og det hjelper. For når jeg tenker "jammen tenk om det skjer noe da, og så sitter vi med masse ting..." Så hjelper det at han tenker at alt skal gå bra, og at hvis det skulle skje noe, så blir det jo ikke enklere å takle det bare fordi vi ikke har startet å handle inn.. Det ville blitt vanskelig uansett om vi har handla vogn og bilstoler og klær, eller ikke. Så for meg hjelper det å tenke sånn :) Og akkurat denne gangen så kjenner jeg allerede på formen min at alt jeg vil være med på å handle inn, må handles de neste 5-10 ukene. Er allerede helt skytt etter bare 2 timer på shopping :p

Sent Ute 15-07-2017 12:42

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Irene (Innlegg 833289)
Det skjønner jeg :klemse: Det husker jeg igjen fra forrige gang. Men jeg har en mann som er veldig optimistisk, og det hjelper. For når jeg tenker "jammen tenk om det skjer noe da, og så sitter vi med masse ting..." Så hjelper det at han tenker at alt skal gå bra, og at hvis det skulle skje noe, så blir det jo ikke enklere å takle det bare fordi vi ikke har startet å handle inn.. Det ville blitt vanskelig uansett om vi har handla vogn og bilstoler og klær, eller ikke. Så for meg hjelper det å tenke sånn :) Og akkurat denne gangen så kjenner jeg allerede på formen min at alt jeg vil være med på å handle inn, må handles de neste 5-10 ukene. Er allerede helt skytt etter bare 2 timer på shopping :p

Ja, tvillinggravide blir faktisk anbefalt å få utstyret i hus ganske tidlig, nettopp av den grunnen du nevner der. Måtte selv legge meg nedpå i minst et par timer etter to timer med shopping da jeg var kommet så langt som du er nå:dåne: Dessuten kan de fort komme før man vet ordet av det, og da får man nok å gjøre bare med å pumpe melk på nyfødtintensiven. Men nå vet du iallfall hva slags kjønn du skal handle inn til - gratulerer så mye:klemse: Var det ikke det sønnen din hadde tippet på og ønsket seg?:blunke: Har du forresten noen plan for hvordan du skal få tak i de baggene til vogna? Selv turte jeg ikke satse på "ufullstendig" utstyr fordi jeg visste for lite om hvor lett det ville være å få tak i de delene som manglet, men du har jo allerede erfariing fra før:blomstersmil:

Og ja, mannen din har helt rett: det blir ikke mindre vondt å miste fordi man ikke har handlet inn enda. Selv var jeg akkurat ferdig med garderoben til de første månedene, men hadde ikke rukket å kjøpe de store tingene. Foreløpig ligger klærne stuet oppå loftet. Håper jo jeg vil få bruk for dem likevel en dag. Jeg har likevel dobbelt så mye som jeg noen gang vil trenge, men har foreløpig ikke hatt hjerte til å prøve å kvitte meg med noen av dem. Økonomisk er det selvsagt lite gunstig, for nå kunne jeg trengt de ekstra pengene (er blitt mye større utgifter til forsøk enn først forutsatt), men er ellers enig med mannen din i at man må planlegge for at det går godt:dromme:

Irene 16-07-2017 07:27

SentUte: jo, det var akkurat slik han ønsket det ble :) jeg kjøpte to bodyer å pakket inn så han skulle få vite hva det ble, og når jeg spurte etterpå hva han syntes om det - så svarte han så fint "perfekt" 😍😍 Blir helt satt ut av hvor fantastisk den gutten takler dette enn så lenge ❤️ Han gleder seg så og er så nysgjerrig på alt og stråler når vi snakker om babyene. Virkelig en perfekt storebror, så får vi se når babyene skriker om det er like bra da 😅

Jeg tenker å se litt om jeg kan få tak i baggene brukt, ellers har jeg funnet en nettside som selger :) og butikkene selger også baggene for seg hvis man vil handle der. Men enn så lenge er de noen kroner billigere på nett 👍🏻

Mellika 17-07-2017 07:51

Hei.
Etter mange mislykkede iVF forsøk pga dårlige egg.Så falt valget på eggdonasjon i Alicante .
Angrer ikke på det.
Ble klaff på første forsøk,så nå er jeg 11+3 . Selv om jeg ikke heeeelt klarer å slappe av enda da.
Har vel termin ca 2 februar 2018.
Har mange rare,vanvittig rare drømmer for tiden. Men har hørt det er vanlig

Mellika 17-07-2017 07:55

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Irene (Innlegg 833270)
Ammeinnlegg i ull er gull! Helst litt store og. Men sist måtte jeg ha et engangs på innsiden, for jeg lakk så mye og da var det greit å ha et lite engangs som tok i mot det. Og purelan-salve var virkelig livsnødvendig. Fås på apoteket. Nå er det jo kaldt ute når de kommer, så jeg skal ha et stort lager ull-innlegg! Ikke noe brystbetennelse på na mor :) Hjemmestrikket kan jo tilpasses i størrelse mye bedre enn de man får kjøpt, så jeg satser på å få strikket noen. Men lista er lang 😅

Må bare fortelle at jeg drømte at jeg ikke var forberedt på amminga,slik at jeg satt og stappa håndduker og kluter nerri bh'n for å stoppe melka... 😂😂😂 håper ikke at man er sanndrømt 😂😂

Kanskjesnart 17-07-2017 08:09

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Mellika (Innlegg 833306)
Hei.
Etter mange mislykkede iVF forsøk pga dårlige egg.Så falt valget på eggdonasjon i Alicante .
Angrer ikke på det.
Ble klaff på første forsøk,så nå er jeg 11+3 . Selv om jeg ikke heeeelt klarer å slappe av enda da.

Så fantastisk å høre!! Gratulerer så mye!!

Marit81 17-07-2017 10:08

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Mellika (Innlegg 833306)
Hei.
Angrer ikke på det.

Gratulerer! 👏👏👏 💞💞💞 velkommen hit til oss 😊 Kjenner meg igjen i følelsen av å ikke helt klare å stole på at det faktisk skal gå bra. Det er slitsomt, men helt vanlig, spesielt for oss IVFere. Det fører også lett til mange drømmer. Det skjer jo veldig mye både fysisk og psykisk under en graviditet, så da er det ikke så rart at det resulterer i merkelige drømmer 😂 Vi er her om du trenger å lufte tanker, positive som negative 😊 Har du vært på flere ul? Jeg synes det hjalp på nervene 😊

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 21:20.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.