Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

Sent Ute 28-07-2017 16:23

Sitat:

Opprinnelig skrevet av SK90 (Innlegg 833444)
Ja, faktisk. Eg merket at eg fikk litt hovne føtter. Er det vann i kroppen som gjør det? Så kjekt å kjenne liv :klemse:

Ja, det siger på med vann i kroppen langsomt, men sikkert mens du er gravid, og da hovner man opp:fat: På sykehuset klagde de på at det gjorde det vanskeligere å ta blodprøver og sette veneflon fordi blodårene lå mye dypere enn ellers.

Ellers har jeg hørte at hovne føtter og bein også kan komme av at venene til gravide fungerer dårligere, så derfor er det viktig å ha føttene opp så ofte man kan.

SK90 28-07-2017 16:24

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 833453)
Magen er heldigvis mye bedre, men bihulene er blitt tettere, og hosten har kommet litt tilbake. Legen virket sikker på at jeg hadde atypisk lungebetennelse, men nå viser bakterieprøvene at det likevel ikke var mykoplasma. Om det er en annen bakterie som står bak, kan det i verste fall bety at antibiotikaen må byttes:panikk: Fikk beskjed om å komme tilbake om jeg ikke ble bedre snart. Vil helst ikke løpe til legen i tide og utide, men har ikke tid til å avvente så lenge heller pga. forsøket.

Fikk forresten melding fra koordinator om at blodlevringsprøvene mine fortsatt er fine, så da trenger jeg ikke begynne med blodfortynnende:lykkelig: Men venter fortsatt på svar på de immunologiske prøvene. Om de er positive, kan det være jeg bl.a. må begynne med kortisontabletter. Infeksjonen min kan visst også ha påvirket dem, så jeg er veldig spent på resultatet:neglebit:

Off! Så synd å vere syk. Skjønner godt hva du mener at du ikkje vil til legen støtt og stadig. Men bedre at du gjør det viss du ikkje blir bedre, slik at forsøket ikkje blir avbrutt/utsatt pga det. Men håper virkelig det gir seg. Så mye bale du må vere borti... :sukk: Men bra at magen kjennes bedre og at blodlevringsprøvene er fine :klemse: skjønner godt at du er spent på resultatet, krysser fingrene for at alt er greit der :dromme::klemse:

SK90 28-07-2017 16:26

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 833456)
Ja, det siger på med vann i kroppen langsomt, men sikkert mens du er gravid, og da hovner man opp:fat: På sykehuset klagde de på at det gjorde det vanskeligere å ta blodprøver og sette veneflon fordi blodårene lå mye dypere enn ellers.

Hmm.. Interessant! 😊:klemse:

Irene 28-07-2017 18:27

Sitat:

Opprinnelig skrevet av SK90 (Innlegg 833445)
Hehe.. Men så kjekt å handle klær til de små :dromme: Vi handlet den første bodyen idag etter eg var på ul. :dromme: Alt så heldigvis greit ut, vi venter en jente. :lykkelig:

Gratulerer så mye med vellykket ul og jente på vei!! :lykkelig:

Rubia 28-07-2017 19:07

Sitat:

Hehe.. Men så kjekt å handle klær til de små :dromme: Vi handlet den første bodyen idag etter eg var på ul. :dromme: Alt så heldigvis greit ut, vi venter en jente. :lykkelig:

Så herlig 💕 gratulerer!

Kanskjesnart 28-07-2017 20:39

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Irene (Innlegg 833441)

Har dere handlet klær på salg? :) jeg klarer ikke å la vær.. 😇😅 Føler til tider at dette fremdeles er så surrealistisk og uvirkelig, da hjelper det litt å handle til dem 😂

Jeg avventer handling litt. Vi kjøper nok seng og vogn i september. Fremdeles ganske uvirkelig for oss dette :blomstersmil:

Men, var i Sverige tidligere i sommer og fant en utrolig søt skjorte. Så den er vasket og henger i skapet mitt :blomstersmil:

Kanskjesnart 28-07-2017 20:40

Sitat:

Gratulerer med prinsessen!! :klemse:

Kanskjesnart 28-07-2017 20:43

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 833451)
Dette har jeg bare lest om, og hjemmestrikkede har jeg ingen peiling på, men ammeinnlegg trenger du visst uansett fordi du kommer til å lekke melk, og ullinnlegg skal forebygge brystbetennelse (viktig ikke å bli kald), så særlig kjekt å ha med vinterbaby.

Jeg bare lurer litt på det med størrelsen: Fikk anbefalt å la være å kjøpe amme-bh til etter fødselen fordi størrelsen kan endre seg mye etter at man har fått melk, og da lurer jeg på om det påvirker størrelsen på ammeinnleggene også, eller om det er mer fleksibelt?

Etter hva jeg har forstått på venninner er det ikke viktig at dette innlegget dekker hele brystet. Som du sier er hensikten å være tørr og varm :blomstersmil:

Kanskjesnart 28-07-2017 20:47

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 833452)
Det er viktig for hjernen også, og i tillegg øker det sirkulasjonen i livmoren, sier de på Frøyaklinikken:blunke:

Det stemmer. Omega-3 virker blant annet på at nervesignaler og andre signaler går lettere gjennom elektrolyttene i kroppen.

Det hjelper på syn, nerver, hjerneutvikling etc. I tillegg er det dokumentert vesentlig forbedringsrate for slagpasienter som rakt blir satt på høydose omega3, det henher ssmmen med overstående, men kanskje også økt sirkulasjon, som du nevner.

Sent Ute 28-07-2017 22:10

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 833468)
Det stemmer. Omega-3 virker blant annet på at nervesignaler og andre signaler går lettere gjennom elektrolyttene i kroppen.

Det hjelper på syn, nerver, hjerneutvikling etc. I tillegg er det dokumentert vesentlig forbedringsrate for slagpasienter som rakt blir satt på høydose omega3, det henher ssmmen med overstående, men kanskje også økt sirkulasjon, som du nevner.

På Frøyaklinikken sier de at omega 3 er lett blodfortynnende, og gravide har som kjent mye høyere sjanse for å få blodpropp enn resten av befolkningen ... Men blodfortynnende medisiner er selvsagt mye sterkere. Interessant det du nevner om slagpasienter. Visste bare om hjertepasienter fordi det holder blodårene åpne.

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 22:32.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.