Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

Irene 30-07-2017 11:15

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 833489)
Og AU! Der kom bekkenlåsning. Var gjort på 15 minutter i går da jeg satte inn i oppvaskemaskinen. Fryktelig vondt. Holdt på å svime av men mannen fikk meg ned på gulvet. Er på fjellet så litt unna servicetilbud hjemme.

Mannen tok det verre enn meg så jeg insisterte på å ringe 113. Om det da ikke er farlig så gir jo de beskjed. Men de sendte umiddelbart ambulanse, som ikke var langt unna. Frem til de klm visste vi ikke at det var bekkenlåsning, bare at jeg hadde ekstreme smerter i korsrygg.

Jeg er veldig glad i helsesystemet vårt og betaler gledelig skatt!

Vel, fikk beskjed om at jeg kan ta 1 g parscet 3 x i døgnet, og at bevegelse er bra. Så jeg har gptt frem ig tilbake i veien her med skistavene og det hjelper litt etter litt, men fy så dårlig jeg var etter en natt i sengen.

Om jeg i morgen føler jeg ikke klarer meg uten smertestillende ringer jeg fødeavd ved sykehuset (fikk beskjed av jordmor å ta direkte kontakt dit om noe skjer) for å høre hvor lenge jeg kan ta Paracet.

Har noen av dere tips?

Auda :( fikk vondt av deg nå! Jeg fikk en låsning i ryggen i fjor høst og det var virkelig for j****. Bevegelse skal være bra som du har fått beskjed om, men ikke overdriv. Har dere litt ulendt terreng i nærheten kan 10-15 min i ulendt terreng være mye bedre enn å gå frem og tilbake på flatt underlag. Pass også på å finn en stilling når du sitter/ligger ned som virkelig får ryggen/bekkenet til å slappe av, så du ikke spenner musklene. Håper det slipper taket fort som fy!

Irene 30-07-2017 11:16

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 833487)
Og der kom halsbrannen 😝 Heeeerlig! 😖

Usj :( vet om mange som sverger til love hearts.

SK90 30-07-2017 11:17

Sitat:

Og AU! Der kom bekkenlåsning. Var gjort på 15 minutter i går da jeg satte inn i oppvaskemaskinen. Fryktelig vondt. Holdt på å svime av men mannen fikk meg ned på gulvet. Er på fjellet så litt unna servicetilbud hjemme.

Mannen tok det verre enn meg så jeg insisterte på å ringe 113. Om det da ikke er farlig så gir jo de beskjed. Men de sendte umiddelbart ambulanse, som ikke var langt unna. Frem til de klm visste vi ikke at det var bekkenlåsning, bare at jeg hadde ekstreme smerter i korsrygg.

Vel, fikk beskjed om at jeg kan ta 1 g parscet 3 x i døgnet, og at bevegelse er bra. Så jeg har gptt frem ig tilbake i veien her med skistavene og det hjelper litt etter litt, men fy så dårlig jeg var etter en natt i sengen.

Om jeg i morgen føler jeg ikke klarer meg uten smertestillende ringer jeg fødeavd ved sykehuset (fikk beskjed av jordmor å ta direkte kontakt dit om noe skjer) for å høre hvor lenge jeg kan ta Paracet.

Har noen av dere tips?

Off! Det høres ikkje noe kjekt eller godt ut :neglebit: Bra dere ringte 113, og fikk vite hva det var. Eg hadde lurt eg også, og vert redd, viss eg plutselig hadde fått slike kjempevonde smerter :sukk: eg har ikkje fått noe tegn på det enda, men det kommer nok tenker eg. Eg er helt enig med deg i at helsevesenet er bra, og at eg gjerne betaler skatt! 😊 Bra du kunne ta paracet. Håper det slipper taket og at du blir bedre :klemse:

Sent Ute 30-07-2017 12:24

Sitat:

Har noen av dere tips?

Au:dåne: Er typisk at sånt kommer når man står i en litt uheldig stilling. Er forsvinnende lite som skal til når man ellers er utsatt. Jeg har aldri hatt bekkenlåsning som gravid, men de få gangene jeg har hatt det, har kiropraktor anbefalt flere omganger (sånn a la 15 min på og 15 min av, eller noe i den duren) med ispose på det låste stedet for å roe ned den spente muskelen rundt låsningen og motvirke betennelse. Litt bevegelse er bra, mens sitting uten ryggstø er fy. Stilleståing er heller ikke noe særlig. Håper du blir bedre snart:klemse:

Kanskjesnart 30-07-2017 18:55

Tusen takk alle sammen! :grouphug:

Jeg har blitt bedre i dag enn hva jeg var i går, så jeg er spent på hvordan jeg våkner i morgen, da jeg stivnet godt til i natt. Men jeg slapper mye mer av siden jeg nå vet det ikke er farlig. Får ta dette litt etter litt :blomstersmil:

Marit81 30-07-2017 21:12

Sitat:

Har noen av dere tips?

Å nei! Det er bare sååå vondt 😱 Jeg har slitt med det i over ett år, av og på. Ikke så voldsomt at jeg har ringt ambulanse, men må ha hjelp ut av senga til tider... Hovner det opp så hjelper det å kjøle ned lokalt. Ellers er kiropraktor supert for å knekke opp! Jeg har fått henvisning til fysioterapeut for behandling og tips om øvelser, har time på onsdag. Ellers hjelper det å variere mellom stillinger, ikke stå og gå for lenge på hardt underlag, samt å sitte på yogaball 👍 Har også fått tips om svømming og å gå i ulendt terreng 😊

Marit81 01-08-2017 23:52

Hvordan går det med bekkenet Kanskjesnart?

Kanskjesnart 02-08-2017 20:08

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 833516)
Hvordan går det med bekkenet Kanskjesnart?

Hei :klemse:

Det har blitt litt bedre dag for dag, i går fikk jeg også behandling av naprapat og det
var god hjelp. Fikk også øvelse, ligge på gulvet med knærne bøyd nesten opp til rompen, og så heve kroppen, altså rompe og rygg slik at jeg da ligger på fotsålene og skulderbladene. Gjenta mange ganger 10 x 3 på sikt. Veldig deilig, får nok litt blodsirkulasjon i gang av det, så dette må jeg fortsette med så lenge jeg kan. Men fremdeles langt fra bra fremdeles.

Nå som ryggen er dårlig kjenner jeg jo at magen har blitt ganske tung. Er ikke så rart, den ser og stor ut :blomstersmil:

Men litt gøye ting skjer også! Forleden kveld klarte mannen å kjenne et spark! Det var litt flaks, for jeg vet jo ikke når det kommer spark og i hvilken retning. Så det var skikkelig stas!

Marit81 02-08-2017 21:49

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 833522)
Hei :klemse:

Det har blitt litt bedre dag for dag, i går fikk jeg også behandling av naprapat og det
var god hjelp. Fikk også øvelse, ligge på gulvet med knærne bøyd nesten opp til rompen, og så heve kroppen, altså rompe og rygg slik at jeg da ligger på fotsålene og skulderbladene. Gjenta mange ganger 10 x 3 på sikt. Veldig deilig, får nok litt blodsirkulasjon i gang av det, så dette må jeg fortsette med så lenge jeg kan. Men fremdeles langt fra bra fremdeles.

Nå som ryggen er dårlig kjenner jeg jo at magen har blitt ganske tung. Er ikke så rart, den ser og stor ut :blomstersmil:

Men litt gøye ting skjer også! Forleden kveld klarte mannen å kjenne et spark! Det var litt flaks, for jeg vet jo ikke når det kommer spark og i hvilken retning. Så det var skikkelig stas!

Godt å høre at det går riktig vei! Jeg var hos fysioterapeut i dag, fikk behandling og tre øvelser. Igrunnen helt normale øvelser det også, som skal styrke kjernemuskulaturen - knebøy, samt to øvelser på alle fire (stabilt for gravide). En hvor jeg skal løfte kroppen ca 5 cm med fotbladene og alternerende arm/benløft. Kan jo legge inn din øvelse også, som jeg jo har vært borti før. Hun anbefalte også å prøve et bekkenbelte - det er godt for noen, men ikke alle. Ble også oppfordret til å fortsette med yogaball 👍

Så stas at den vordende far har kjent spark! Min mann gleder seg veldig til det 😊 Tipper at det er enda et skritt på veien mot å skjønne at det faktisk er et lite menneske der inne 😊 Du er vel ca to uker lengre på vei enn meg vil jeg tro? Ca uke 24? Her er det veldig synlig at noe skal skje 😍

Kanskjesnart 03-08-2017 06:56

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 833523)

Så stas at den vordende far har kjent spark! Min mann gleder seg veldig til det 😊 Tipper at det er enda et skritt på veien mot å skjønne at det faktisk er et lite menneske der inne 😊 Du er vel ca to uker lengre på vei enn meg vil jeg tro? Ca uke 24? Her er det veldig synlig at noe skal skje 😍

Så greie øvelser! Da hiver jeg inn noen av disse jeg og!

Jeg har egentlig skjønt at det var et lykketreff at mannen fikk det sparket rett opp i håndflaten, for på kjennliv.no så står det at det er vanlig fra uke 29 å kunne kjenne for andre.

Hvilken uke jeg er i, ja? Det er litt rart, for jeg tror både legen, gynekologen og jordmor har forskjellige sånne hjul. Så når jeg sier termin 30. november så får jeg hele tiden forskjellige uke + dag. Men sist var jeg hos jordmor og i følge hennes hjul er jeg 23+3.

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 09:55.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.