Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

SK90 29-12-2017 20:27

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Rubia (Innlegg 835568)
Gratulerer Snoopy og SK90 :lykkelig:

Tusen takk :klemse::klemse:

Me87 29-12-2017 20:51

Gratulerer så mye! :lykkelig:

Når var det du hadde termin SK90? :klemse:

syktlangtnord 30-12-2017 14:19

:yess::lykkelig:Gratulerer så mye til deg også, SK90! Juhu!

SK90 30-12-2017 15:22

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Me87 (Innlegg 835572)
Gratulerer så mye! :lykkelig:

Når var det du hadde termin SK90? :klemse:

Tusen takk :klemse::klemse: 1/1-18 var terminen. Så hun kom litt tidligere enn forventet. Men eg er veldig gla, fikk verdens beste julepresang :lykkelig:

SK90 30-12-2017 15:23

Sitat:

Opprinnelig skrevet av syktlangtnord (Innlegg 835575)
:yess::lykkelig:Gratulerer så mye til deg også, SK90! Juhu!

Tusen takk :klemse:

Sent Ute 05-01-2018 18:02

Sitat:

Opprinnelig skrevet av SK90 (Innlegg 835576)
Tusen takk :klemse::klemse: 1/1-18 var terminen. Så hun kom litt tidligere enn forventet. Men eg er veldig gla, fikk verdens beste julepresang :lykkelig:

Dette var verdens beste nyheter:lykkelig: Har bekkenet ditt gått seg til med en gang du fødte? Hvordan gikk fødselen? Godt nytt år!

Sent Ute 05-01-2018 18:07

Sitat:

Opprinnelig skrevet av SK90 (Innlegg 835560)
Hei! Eg har fødd ei nydelig jente for ei uke siden :lykkelig: Hun er rett og slett perfekt. Det har vert så mye i julen med besøk, reising og diverse, så har faktisk ikkje fått tid til å skrive før nå. Men alt gikk fint, og eg er så glad det er over og at eg sitter nå med ei nydelig jente i armene mine. :vinner::lykkelig:

Det høres godt ut med alkohol og en kropp som er kommet til normalen igjen. Håper du har slappet av og nytt julen :klemse: Det er positivt å vere optimist. Eg har trua på at det går bra :klemse::grouphug:

Jeg har kanskje koblet mer ut enn jeg har slappet av, men tror det har vært godt å ha fokus på andre ting før kjøret setter i gang på nytt. Julen er uansett en fin tid, men hadde vært enda bedre med egne barn:dromme:

SK90 09-01-2018 20:35

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 835603)
Dette var verdens beste nyheter:lykkelig: Har bekkenet ditt gått seg til med en gang du fødte? Hvordan gikk fødselen? Godt nytt år!

Takk! :lykkelig: Bekkenet ble mye bedre med en gang, men merker det fortsatt litt enda når eg f.eks. tar tunge løft. Fødselen gikk veldig greit. Det gikk fort. Og det var veldig hyggelige jordmødre på sykehuset. Så eg er veldig fornøyd :vinner: nyter tiden med en liten baby :lykkelig:

SK90 09-01-2018 20:36

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 835604)
Jeg har kanskje koblet mer ut enn jeg har slappet av, men tror det har vært godt å ha fokus på andre ting før kjøret setter i gang på nytt. Julen er uansett en fin tid, men hadde vært enda bedre med egne barn:dromme:

Ja, selvfølgelig :sukk: Men det er bra du har koblet ut. Masse lykke til med nytt forsøk :klemse::klemse:

SK90 04-05-2018 10:57

Hei! Eg lurer på om det er noen av dere som har prøvd med nytt forsøk(fryseforsøk) noen måneder etter fødsel? Eg vil i gang igjen i august, men kan ikkje amme i det hele tatt da og 2mnd før, så eg har tenkt å slutte med ammingen i slutten av juni(da har babyen blitt ammet i 6mnd, det som blir anbefalt). Er det noen som har erfaringer med det å prøve igjen noen måneder etter? Og hvordan trappet dere ned på ammingen? Eg håper alle her inne har det bra! :klemse::grouphug:

Me87 04-05-2018 12:14

Sitat:

Opprinnelig skrevet av SK90 (Innlegg 836761)
Hei! Eg lurer på om det er noen av dere som har prøvd med nytt forsøk(fryseforsøk) noen måneder etter fødsel? Eg vil i gang igjen i august, men kan ikkje amme i det hele tatt da og 2mnd før, så eg har tenkt å slutte med ammingen i slutten av juni(da har babyen blitt ammet i 6mnd, det som blir anbefalt). Er det noen som har erfaringer med det å prøve igjen noen måneder etter? Og hvordan trappet dere ned på ammingen? Eg håper alle her inne har det bra! :klemse::grouphug:

Jeg gjorde det med nummer 1. Sluttet å amme for å begynne med søskenforsøk. Hadde første søskenforsøk da han var 13 mnd.
Trappet ned på nattammingen først, så kuttet jeg den helt og tilbød kun vann, og dagammingen ble det sjeldnere av av seg selv egentlig.

Masse lykke til :klemse: håper du holder oss oppdatert :klemse:

SK90 05-05-2018 22:39

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Me87 (Innlegg 836769)
Jeg gjorde det med nummer 1. Sluttet å amme for å begynne med søskenforsøk. Hadde første søskenforsøk da han var 13 mnd.
Trappet ned på nattammingen først, så kuttet jeg den helt og tilbød kun vann, og dagammingen ble det sjeldnere av av seg selv egentlig.

Masse lykke til :klemse: håper du holder oss oppdatert :klemse:

Takk! :klemse: Ja, eg skal holde dere oppdatert når den tid kommer 😊

Eg er spent på fryseforsøket. Vet dere om de tiner opp begge eggene eg har på frys, viss det ene ikkje er godt nok til å sette inn? Og kan det evt fryses igjen? 😊

Me87 06-05-2018 11:47

Sitat:

Opprinnelig skrevet av SK90 (Innlegg 836794)
Takk! :klemse: Ja, eg skal holde dere oppdatert når den tid kommer 😊

Eg er spent på fryseforsøket. Vet dere om de tiner opp begge eggene eg har på frys, viss det ene ikkje er godt nok til å sette inn? Og kan det evt fryses igjen? 😊

Det kan ikke fryses igjen såvidt jeg vet. Når jeg hadde to på frys ble begge tint, men det var fordi de var frosset ned sammen. Begge ble satt inn da, og det ene ble til storebror :blomstersmil:
Du kan jo høre med klinikken, om de tar opp begge eller hva de gjør.

SK90 06-05-2018 15:48

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Me87 (Innlegg 836796)
Det kan ikke fryses igjen såvidt jeg vet. Når jeg hadde to på frys ble begge tint, men det var fordi de var frosset ned sammen. Begge ble satt inn da, og det ene ble til storebror :blomstersmil:
Du kan jo høre med klinikken, om de tar opp begge eller hva de gjør.

Ok! Ja, eg kan høre med dem 😊 Eg trur ikkje eg får satt inn to. Trur ikkje eg vil det heller. :neglebit: Er så redd for risikoen, selv om det er mange tvillingsfødsler som har gått bra. 😊

Men siden eg skal slutte å gi morsmelk, så må eg vel gå over til morsmelkerstatning de resterende 6 månedene, for hun må jo ha melk? Synes det er litt synd å slutte med det egentlig. Men samtidig er eg ivrig å gå igang igjen med forsøk. :dromme: Det er noe som ligg i bakhodet og noe eg tenker på mye. Og spesielt siden eg berre har to egg på frys. Og så kan eg liksom ikkje bytte jobb heller(noe eg vil) siden eg skal igang igjen til høsten (eller eg kan, men vil ikkje stresse med det, og vil ikkje gå ut i sykemelding og permisjon med en gang). Så alt er liksom satt på vent. Men det er jo slik det er i dette gamet. 😊 Det blir uansett spennende til høsten. 😊 Håper alle dere som har eller skal ha forsøk nå i vår, ikkje er med i forsøksklubben til høsten. Da håper eg alle har lykkes, er rugere eller gravide:dromme: :grouphug:

Kanskjesnart 20-12-2018 21:11

Jeg vil bare ønske riktig god jul til alle:grouphug:

Fra termingruppen i fjor er vi mange nå som sikkert har hatt fine 1årsdager nå de siste månedene :blomstersmil: Gratulerer så mye til dere alle!

Til alle slitere ønsker jeg ekstra hell og lykke, for oss tok det 12 år, men alt ble glemt da gutten ble født for et år siden.

SK90 20-12-2018 22:45

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 839539)
Jeg vil bare ønske riktig god jul til alle:grouphug:

Fra termingruppen i fjor er vi mange nå som sikkert har hatt fine 1årsdager nå de siste månedene :blomstersmil: Gratulerer så mye til dere alle!

Til alle slitere ønsker jeg ekstra hell og lykke, for oss tok det 12 år, men alt ble glemt da gutten ble født for et år siden.

Ja, riktig god jul til alle sammen! :grouphug: Vi hadde en fin 1års-dag i hus og er så fornøyde. Håper dere også har kost dere, og er klar for å feire jul med de vakreste i verden :lykkelig: Og masse lykke til dere som sliter. Det er håp.. Ikkje gi opp. Det går til slutt :dromme::klemse::grouphug:

Me87 21-12-2018 19:12

God jul alle sammen :grouphug:

Stadig innom og følger med, og heier på alle som ikke er i mål :heia:

Her ser vi frem til julefeiring med en 6-åring og to herlige 2-åringer :blomstersmil:

Veggie 21-12-2018 21:35

God jul alle sammen!

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 21:31.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.