Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Fosterhjem (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=574)
-   -   Generelt - fosterhjem/besøkshjem - skravletråd (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=21651)

Herr&FruLyse 14-10-2013 11:26

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Knottemamma (Innlegg 804292)
Vi har tenkt å gå på et infomøte som skal være i nærheten om ikke lenge, men jeg er litt skeptisk kjenner jeg. Jeg er veldig redd for å bli glad i et barn og at det så skal bli tatt fra oss igjen. Hvordan takler man det? Hvordan klarer man egentlig å legge sjela si i disse barna når man vet at de kan forsvinne ut av livet ditt igjen og man aldri ser dem igjen?

Det er det som på en måte er "ulempen" ved å være fosterhjem. Noen får en varig plassering, som ikke blir varig, noen får en kortvarig, som blir varig. En vet aldri. Mye av dette er nok pga det er ulike elementer som spiller inn hver gang saken kommer opp til ny rettsbehandling.

Vi er i en fase nå der vi ikke vet om vi får beholde prinsessen vår. Vi har valgt å ta en dag av gangen, så godt det lar seg gjøre. Og hvis det skulle ende opp med at biologiske foreldre får henne tilbake, har vi investert tid, og gode opplevelser for henne. Slik at hvis tilbakeføring blir en realitet, så har vi gitt henne ett godt utgangspunkt å "gro" videre på. Er ikke enkelt, og det er sårt å tenke på, for i våre øyne, er hun vår datter.

Men anbefaler dere å melde dere på Pride kurset. Er ett bra kurs, en får opplæring i hva det vil si å være fosterhjem, hva som forventes etc. En får også snakke med andre enten i samme situasjon som dere, at dere ønsker dere flere barn, eller de som ønsker å hjelpe barn som ikke har det så bra.

Hvis det er noe du/dere lurer på, bare send meg en PM.

lillestjerne 14-10-2013 11:26

Hei hei. Leste innlegget ditt og kjente meg igjen...Er riktignok ikke deprimert eller ufør....men savnet etter et barn sammen med mannen jeg elsker er der like fullt. Jeg traff mannen min sent i livet. vi er begge 42 og har prøvd å få egne barn i snart 2 år. Ingen av oss har barn og siden vi giftet oss nå i mai blir vi over aldersgrensen for å søke om adopsjon (må være gift i 3 år før man i det hele tatt kan søke pluss all ventetid for å bli godkjent og for å få tildelt)
Vi ble utredet hos Klinikk Hausken og fikk beskjed om at prøverørsforsøk nærmest ville være bortkastet pga mine dårlige egg. Hans svømmere var heller ikke optimale. Hjelp hos det offentlige er uansett ikke mulig pga vår alder....

Vi har bestemt oss for å prøve å få hjelp i utlandet der eggdonasjon er lov. Har du tenkt på den muligheten? Vi har hatt en runde med forøk i Hellas nå i juni men det var dessverre negativt. Prøver igjen nå i november men det blir jo dyrt...
Mannen min og jeg har også diskutert å bli fosterforeldre. Han har vært positiv til alle mine forslag før både med adopsjon, prøverør, eggdonasjon og også eventuelt sæddonasjon men han er mer lunken til fosterhjem. Han er en veldig følsom mann og sier det samme som dere. Han ville blitt knust om han ble glad i en liten jente eller gutt for så å måtte levere det tilbake - kanskje til og med vite at det ikke hadde det bra.

Vi kommer til å ta noen flere runder i Athen med eggdonasjonsforsøk før vi eventult melder oss på et PRIDE kurs...

lillestjerne 14-10-2013 11:52

Vil ellers bare påpeke at jeg er veldig postitivt innstilt til å bli forsterforeldre.

Jeg vil veldig gjerne gi min kjærlighet, varme og omsorg til et barn som trenger. Et barn som savner nære voksenpersoner som ser nettopp det barnet og er der for dem. Det er så mange som ikke har det godt.

Vi får så hva fremtiden bringer...Det er dette med å risikere å gi barnet tilbake som er vond og som gjør at vi ikke er helt klar for det enda...

Knottemamma 18-10-2013 22:42

Takk for svar jenter :grouphug: Beklager at det tok litt tid å svare, men hadde en liten nedtur, før jeg plutselig gledet meg veldig og alt føltes helt rett! Og så fant jeg ut av tre nye graviditeter på facebook og det ble veldig mye skravling rundt en graviditet når vi var ute med jobben... Så da fikk jeg en skikkelig nedtur igjen. Er ikke like hardt å komme opp igjen denne gangen, så satser på at det retter seg etterhvert.

I dag fikk vi også vite at bikkja vår har en utrolig aggressiv brystkrefttype - faktisk hadde hverken dyrlegene eller de som foretok testingen sett noe lignende! Så hun har ikke lenge igjen. Kanskje noen uker, og, hvis vi er heldige, en mnd, men dyrlegen sa rett ut at hun kommer ikke til å leve til jul. Og i februar i fjor måtte vi avlive den andre hunden vår pga. framskreden, inoperabel kreft i munnhulen. Pluss at svigerfar har en stor (15cmx12cmx14cm) svulst i magen, men han har ikke fått svar på prøvene enda, og han er ikke dårlig eller noe, så vi håper at den er ufarlig.

Men det er litt mye for meg nå altså. Har akkurat rundt 3,5 år med prøving også. Det er jo ingenting sammenlignet med mange her inne, men det er liksom noe med de "jubileumene" :sukk:

Knottemamma 23-10-2013 20:51

Dette gikk veldig fort! I dag var vi på informasjonsmøte, i morgen formiddag kommer det hjemmebesøk og så har vi spurt om plass på PRIDE-kurs som begynner om 6 dager :panikk: Vet ikke enda om vi får plass, men vi får se hva de sier i morgen :lykke:

Knottemamma 24-10-2013 11:07

Da har vi hatt besøk, og begynner med PRIDE-kurs på tirsdag :yess:

Lia 24-10-2013 11:51

Hei!

Jeg ville bare si noen ord, selv om jeg ikke er ventende fosterforelder.
Jeg har vært beredskapsmor i to år tidligere. Det var helt tilfeldig at vi endte opp med barn i huset.
Det er uten tvil den tøffeste "jobben" jeg noen gang har hatt, men aldri før har jeg følt meg så viktig og så betydningsfull for noen.
Jeg er utrolig lei meg for at jeg ikke kunne fortsette, men det er en tid for alt. Prosessen er tøff, barnevernet er ingen enkel organisasjon å forholde seg til og det er krevende. Dag og natt.
Barna kom og dro og etterlot ikke bare hjertesorg men også et utvidet hjerte som er fullt av kjærlighet og livserfaring.
Det anbefales på det varmeste likevel. Det gjør noe med deg.
Lykke til alle sammen! :klem:

Kristine 24-10-2013 18:08

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Knottemamma (Innlegg 804853)
Da har vi hatt besøk, og begynner med PRIDE-kurs på tirsdag :yess:

Så gøy! Det blir spennende!
Vi var ferdige med pridekurset i juni og fikk ei nydelig jente nå i september.
Selve pridekurset var veldig bra! Utrolig interessant og nyttig, og man får virkelig tenkt gjennom ting!

Lykke til :)

Knottemamma 24-10-2013 18:27

Takk :) Vi gleeder oss til å komme i gang!

Kristine 26-10-2013 09:15

Hei..
Lurer på om det er noen av dere som vet noe om fastlegeordning og fosterbarn?
Vi har jo blitt fosterforeldre til ei på 17 mnd, og ønsker å ha henne hos vår fastlege. Men, fastlegen sier at det er fullt, så det går ikke.. Barnevernet prøvde å argumentere med at barn følger sine foreldre hos fastlege, men fatlegen sier at dette ikke gjelder fosterbarn.. Noen som vet noe om dette?? Finnes det noe lovverk som sier noe om dette?

:)

Herr&FruLyse 26-10-2013 09:57

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kristine (Innlegg 804972)
Hei..
Lurer på om det er noen av dere som vet noe om fastlegeordning og fosterbarn?
Vi har jo blitt fosterforeldre til ei på 17 mnd, og ønsker å ha henne hos vår fastlege. Men, fastlegen sier at det er fullt, så det går ikke.. Barnevernet prøvde å argumentere med at barn følger sine foreldre hos fastlege, men fatlegen sier at dette ikke gjelder fosterbarn.. Noen som vet noe om dette?? Finnes det noe lovverk som sier noe om dette?

Vi er fosterforeldre til ei på 15 mnd. Vi kunne velge, enten at hun hadde samme fastlege som meg, eller at hun fikk egen fastlege. Vi valgte at hun har samme fastlege som meg. Barna følger som barnevernet sier sine foreldres lege, dette gjelder også fosterbarn. (Trodde jeg)

Kristine 28-10-2013 21:07

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Herr&FruLyse (Innlegg 804976)
Vi er fosterforeldre til ei på 15 mnd. Vi kunne velge, enten at hun hadde samme fastlege som meg, eller at hun fikk egen fastlege. Vi valgte at hun har samme fastlege som meg. Barna følger som barnevernet sier sine foreldres lege, dette gjelder også fosterbarn. (Trodde jeg)

Jeg trodde også at fosterbarn hadde samme rettigheter som biologiske barn når det gjalt fastlege, men fastlegen vår mener det ikke stemmer.. så vi må finne en annen fastlege til frøkna vår.. Kjedelig :(

Herr&FruLyse 29-10-2013 16:27

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kristine (Innlegg 805077)
Jeg trodde også at fosterbarn hadde samme rettigheter som biologiske barn når det gjalt fastlege, men fastlegen vår mener det ikke stemmer.. så vi må finne en annen fastlege til frøkna vår.. Kjedelig :(

Men det er vell ikke du som skal ordne med evt ny fastlege? Hos oss var det saksbehandler som ordnet fastlege.

Kristine 29-10-2013 19:59

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Herr&FruLyse (Innlegg 805122)
Men det er vell ikke du som skal ordne med evt ny fastlege? Hos oss var det saksbehandler som ordnet fastlege.

Yes da, saksbehandler prøver.. men møter masse motstand hos fastlegen. Også er saksbehandleren vår ganske fersk i jobben..
Bare derfor jeg lurte på om noen vet om det finnes noe lovverk som sier noe om fosterbarn har samme rettigheter som biobarn med tanke på fastlege..

Cornelia31 29-10-2013 22:50

I følge legen min følger barn (bio, adoptert og fosterbarn) foreldrenes fastlege! Helt uavhengig av kapasitet eller ikke! Min lege var også full, men ingen problem å få lille snuppa vår inn der alikevel :)

Kristine 30-10-2013 19:41

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Cornelia31 (Innlegg 805162)
I følge legen min følger barn (bio, adoptert og fosterbarn) foreldrenes fastlege! Helt uavhengig av kapasitet eller ikke! Min lege var også full, men ingen problem å få lille snuppa vår inn der alikevel :)

Takk.. er det jeg tror også, men fastlegen min mener det ikke gjelder fosterbarn..
Noen som vet om dette står nedskrevet noe sted?

Herr&FruLyse 31-10-2013 14:50

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kristine (Innlegg 805213)
Takk.. er det jeg tror også, men fastlegen min mener det ikke gjelder fosterbarn..
Noen som vet om dette står nedskrevet noe sted?

Siterer fra fosterhjemshåndboken s. 268:
"Det er fastsatt egen forskrift om fastlegeordningen (Helse- og omsorgsdept, 2000). Forskriften skal ivareta både fosterbarnet, foreldrene og fosterforeldrenes interesser. Dete innebærer at fosterbarn som skal bo over lengre tid, bør kunne få samme fastlege som fosterfarmilien, der dette er ønskelig."'

http://www.regjeringen.no/pages/3801...ing_290812.pdf

Finner ingen steder i forskriften at fosterbarnet SKAL ha samme fastlege som fosterfamilien. Kun det jeg har sitert fra i fosterhjemshåndboken.

Kristine 31-10-2013 21:05

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Herr&FruLyse (Innlegg 805264)
Siterer fra fosterhjemshåndboken s. 268:
"Det er fastsatt egen forskrift om fastlegeordningen (Helse- og omsorgsdept, 2000). Forskriften skal ivareta både fosterbarnet, foreldrene og fosterforeldrenes interesser. Dete innebærer at fosterbarn som skal bo over lengre tid, bør kunne få samme fastlege som fosterfarmilien, der dette er ønskelig."'

http://www.regjeringen.no/pages/3801...ing_290812.pdf

Finner ingen steder i forskriften at fosterbarnet SKAL ha samme fastlege som fosterfamilien. Kun det jeg har sitert fra i fosterhjemshåndboken.

Takk takk - dette hjelper litt :)
Har bestilt fosterhjemshåndboka nå også!
Får ta en telefon å snakke litt med fastlegen, og høre hvor de har det fra at fosterbarn ikke teller.. ettersom de er så påståelige må de jo ha det fra et sted.. :)

hestehoven 06-11-2013 09:02

Fosterbarns følelser for ankomstdagen i fosterhjemmet.

Vårt fosterbarn kom til oss da h*n var et. Barnet husker selvfølgelig ingenting av dette eller tiden før sammen med biologiske foreldre. H*n har vært hos oss i mange år, men reagerer når vi snakker om dagen h*a kom og den første tida. Begynte å snakke om det i dag og får beskjed om ikke å snakke om det. Ville ha tak i grunnen og lurte på kvikke følelser h*n fikk inni seg når dagen ble nevnt. Var ikke sint, men lei seg. Jeg kjente at det gjorde vondt. Trives ikke vårt fosterbarn hos oss? H*n er jo for liten til å huske..... Og ble ikke tatt rett fra biologiske foreldre, men var en periode i et annet hjem. E det andre som har opplevd lignende med sine fosterbarn? Det har ikke vært slik bestandig. Har vært slik det siste året.

Harley 28-11-2013 21:34

hei :) Jeg lurer på om noen vet om man kan være beredskapshjem mens man venter på tildeling? Vi har sagt nei denne gangen, men det lokale bv visste ikke om man kunne være det mens man ventet. Nå skulle bv ringe Buf etat og høre om akkurat dette, men jeg ble så nyskjerrig så jeg lurte på om noen visste det her inne ;)

Herr&FruLyse 28-11-2013 23:45

Vet ikke hvilket land dere venter på tildeling fra. Men Beredskapshjem er jo ment å være en midlertidig løsning, så i teorien bør det jo gå bra.

Harley 29-11-2013 00:00

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Herr&FruLyse (Innlegg 807107)
Vet ikke hvilket land dere venter på tildeling fra. Men Beredskapshjem er jo ment å være en midlertidig løsning, så i teorien bør det jo gå bra.

Jo, tenkte det samme. Vi venter på barn fra Sør Afrika så er ikke helt heldig med tanke på den korte ventetiden fra tildeling til hentereise, men alltid greit å vite hva man kan takke ja til :) Vi har vært fosterforeldre i mange år før vi adopterte første gang. Nå gleder vi oss stort til nummer 2, men vi gleder oss også til å få lov til å være fosterhjem igjen etterhvert, hvis familiesituasjonen tilsier at det vil være ok :)

Lottan 02-12-2013 22:52

På onsdag får vi hjemmebesøk av bv. Jeg kjenner at jeg gruer meg veldig. Er spent på om vi blir godkjent og kjenner at jeg er redd man skal få en barn og så miste det igjen. Er det å være fosterforelder en enorm berg-og-dalbane?

Harley 02-12-2013 23:07

ja. personlig syns jeg det var en enorm beg og dalbane.. veldig givende, men hvis vi skulle valgt igjen idag ville vi startet adopsjonsprosessen først og så fått fosterbarn. Vårt fosterbarn flyttet tilbake til biologisk mor etter mange år hos oss, og i de årene vi hadde barnet så var det rettsaker, sakkyndig besøk, enda flere rettsaker, bytte av saksbehandlere, samarbeidsproblemer osv osv. men vi skal jo gjøre det igjen, men jeg skulle ønske vi hadde fått våre barn først. Norges lover sier jo helt klart at det biologiske prinsipp står sterkt, og at det er vår jobb som fosterforeldre å prøve så godt det er mulig å samarbeide med den biologiske familien, og vi vet jo at det endelige målet er å gjenforene barna med de biologiske foreldrene. Nå er det selvfølgelig noen som aldri skal tilbake til sine biologiske foreldre, men de samme foreldrene kan prøve saken sin for retten 1 gang i året. Men som jeg har sagt før. det er utrolig givende, og vi skal være fosterforeldre igjen :) ønsker dere lykke til med hjemmebesøk! Det er forresten ikke min mening å skremme deg med dette innlegget, men du spurte om det var en berg og dalbane....nå er vel livet full av opp og ned turer, men hvis man får lov til å være fosterforeldre så kan man iallefall gjøre nedturene til et barn mindre å færre. og et hvert barn har rett på en familie som elsker de og gjør alt de kan for at de skal ha det bra, uansett familiebånd <3

Lottan 02-12-2013 23:22

skremmer meg ikke, men man er jo skeptisk på en måte, selv om man egentlig ikke er det.. om det gir noen mening.
Vi kunne tenkt oss å adoptere, men den prosessen tar jo en halv evighet også.. vi har vært prøver i 6 år (vet at det ikke er noen tid ift andre her inne), og kroppen og psyken orker ikke flere prøverørsforsøk.. Ønske om barn er jo supert stort.. så fosterhjem er jo en fin tanke.. håper jeg..

Harley 02-12-2013 23:32

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Lottan (Innlegg 807319)
skremmer meg ikke, men man er jo skeptisk på en måte, selv om man egentlig ikke er det.. om det gir noen mening.
Vi kunne tenkt oss å adoptere, men den prosessen tar jo en halv evighet også.. vi har vært prøver i 6 år (vet at det ikke er noen tid ift andre her inne), og kroppen og psyken orker ikke flere prøverørsforsøk.. Ønske om barn er jo supert stort.. så fosterhjem er jo en fin tanke.. håper jeg..

fosterhjem er en fin tanke! man lengter jo sånn etter et barn man kan være noe for, og det er så alt for mange barn her som trenger gode omsorgsfulle fosterforeldre <3 igjen, masse lykke til!

Harley 02-12-2013 23:34

og hvis adopsjonstanken skulle melde seg igjen, er det jo ingen problem med å søke adopsjon etter at man har blitt fosterforeldre. det er motsatt vei som ikke går.

Lottan 04-12-2013 22:45

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Harley (Innlegg 807321)
og hvis adopsjonstanken skulle melde seg igjen, er det jo ingen problem med å søke adopsjon etter at man har blitt fosterforeldre. det er motsatt vei som ikke går.

Mener å ha lest om flere som har adoptert og så fått fosterbarn? Men det du skriver over her er at hvis vi først blir godkjent som fosterforeldre så kan vi sende søknaden om adopsjon dagen etter? Eller må vi først bli tildelt et barn?

Harley 04-12-2013 22:55

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Lottan (Innlegg 807464)
Mener å ha lest om flere som har adoptert og så fått fosterbarn? Men det du skriver over her er at hvis vi først blir godkjent som fosterforeldre så kan vi sende søknaden om adopsjon dagen etter? Eller må vi først bli tildelt et barn?

dere må ha hatt fosterbarnet en stund før dere kan bli godkjent for adopsjon. jeg tror det er samme regler der som med å søke på nummer 2. dvs at man blir ikke godkjent før man har vært hjemme med det sist ankomne barnet i 1 år. men prosessen kan jo starte før. det er jo ganske så lang ventetid hvis man bor i de store byene før man får starte med samtaler. hvordan gikk forresten hjemmebesøket? tenkte på dere idag :)

Lottan 04-12-2013 23:21

Aha.. da ble jeg litt klokere, har prøvd å finne noe om dette på nett, men foreløpig ikke noe..

Besøket gikk bra. Men det er noe som er litt ubehagelig med en instans så tett innpå seg. Jeg er emosjonell, så å sitte å prate om mislykket forsøk og at man ikke strekker til for venner med barn så er det sårt og tårene kommer.

Jeg sitter nå i ettertid og tenker og er redd for at jeg ikke svarte godt nok på spørsmål og at ting ble feil. Som når han spurte om hva jeg gjorde for å ta vare på meg selv og jeg svarer at det gjør jeg nok alt for lite.

Uansett så sa han at han hadde fått et godt inntrykk av oss og at han gledet seg til å bli bedre kjent med oss på PRIDE kurset i januar.

Herr&FruLyse 05-12-2013 13:41

jeg kan bare signere det Harley allerede har skrevet.

Det å være fosterhjem, er en berg og dalbane. Vi hadde i utgangspunktet startet på sosialrapport for utenlandsadopsjon når vi fikk telefon fra barnevernet lokalt. De trengte sårt ett i deres øyne permanent fosterhjem for ei prinsesse på under 1 år. De mente at det lå i kortene at jenta skulle/kunne adopteres av oss etter en stund. Det var grunnen til at vi hoppet av utenlandsadopsjonskøen.

Nå har hun bodd her i snart 6 mnd. Kaller oss mamma og pappa, og vi venter på en siste dom.

Er givende å være fosterhjem, men samtidig får du aldri tid til å "lande". Hvertfall ikke når saken ikke er ferdig behandlet i de rettsinstaner en skal.

Ett alternativ til tradisjonelt fosterhjem, er jo å melde interesse for småbarnsbanken. Det er barn fra 0-2, som er tiltenkt varig plassering utenfor hjemmet, der også hovedintensjonen er adopsjon til fosterforeldre.

For vår del venter vi som sagt på dom, men 1 mnd etter at vi overtok omsorgen, fant vi ut at vi var gravide. På naturmetoden, etter 10 år som prøvere, og 4 mislykka IVF forsøk. Har termin i april, og venter en liten gutt. :)

Lottan 05-12-2013 22:04

hva er småbarnsbanken?

Så bra at dere klarte det selv tilslutt :lykkelig:det må være ekte lykke :)

Herr&FruLyse 06-12-2013 11:21

Har skrevet litt om hva småbarnsbanken i grove trekk er. Men igjen kort fortalt, er barn fra 0-2 (muligens 3), som er tenkt å ha en varig plassering utenfor biologisk hjem. Disse barna er det også stor sannsynlighet for at kan bli adoptert etterhvert.

Dere kan jo evt høre med BUF lokalt hos dere, hvordan det fungerer. Vet det kan være noe ventetid der, men vet det er flere som har fått forespørsel om nyfødt plassering. dvs: hentet barnet på sykehuset 1-2 timer etter fødsel.

randeli 11-12-2013 14:23

Heia

Er ny her på dette forumet, vi har nå blitt godkjennte som fosterforelder etter å ha avsluttet PRIDE-kurs under høsten.

Venter nå på et litet barn, har sagt oss villige til og ta emot med et kort varsel.

Skal bli spennende dette og både jeg og min ser framemot dette med gledje og er bevisst på at det kan bli både opp og nedturer.:lykkelig:

Lottan 15-01-2014 12:48

Da er første kveld på PRIDE kurs unnagjort. Ny dag på lørdag. Kan bli en spennende reise det her :)

Kristine 17-01-2014 10:02

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Lottan (Innlegg 808975)
Da er første kveld på PRIDE kurs unnagjort. Ny dag på lørdag. Kan bli en spennende reise det her :)

Så gøy :)
Vi tok Pride i fjor vår, og det var veldig givende!
Dere går en spennende tid i møte!

Vi var "heldige" - ferdig med pride i juni, og i september flyttet ei lita frøken på 15 mnd inn her :)
Ønsker dere lykke til :)

Kristine 17-01-2014 10:02

Sitat:

Opprinnelig skrevet av randeli (Innlegg 807722)
Er ny her på dette forumet, vi har nå blitt godkjennte som fosterforelder etter å ha avsluttet PRIDE-kurs under høsten.

Venter nå på et litet barn, har sagt oss villige til og ta emot med et kort varsel.

Skal bli spennende dette og både jeg og min ser framemot dette med gledje og er bevisst på at det kan bli både opp og nedturer.:lykkelig:

Så spennende!! :)

Lottan 25-01-2014 17:10

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kristine (Innlegg 809086)
Så gøy :)
Vi tok Pride i fjor vår, og det var veldig givende!
Dere går en spennende tid i møte!

Vi var "heldige" - ferdig med pride i juni, og i september flyttet ei lita frøken på 15 mnd inn her :)
Ønsker dere lykke til :)

Ja det er veldig spennende. selvom jeg har jobber med barn i mange år så lærer jeg enormt mye. På mandag skal vi ha samtale med "lærerne" igjen.. blir vår andre samtale. Gruer meg litt egentlig, samtale med offentlige instanser gjør meg nervøs på en måte... I tillegg så er det utfordrende å fylle ut livsboka.. noen av spm er vanskelige å svare på.

Kristine 26-01-2014 15:47

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Lottan (Innlegg 809581)
Ja det er veldig spennende. selvom jeg har jobber med barn i mange år så lærer jeg enormt mye. På mandag skal vi ha samtale med "lærerne" igjen.. blir vår andre samtale. Gruer meg litt egentlig, samtale med offentlige instanser gjør meg nervøs på en måte... I tillegg så er det utfordrende å fylle ut livsboka.. noen av spm er vanskelige å svare på.

Lykke til på mandag! Det går nok fint :) Våre pridekursledere var utrolig hyggelige og lette og snakke med, så samtalene med de gikk veldig fint.
Husker at det var noen spørsmål i livsbøkene som var litt vanskeligere enn andre ja.. men vi fylte ut, og var det noe kurslederene lurte på eller ville ha utdypet så spurte de på samtalene. Veldig greit egentlig!

Har dere tenkt noe på hva slags barn dere tenker passer hos dere? Husker vi snakket mye om det mot slutten av kurset - hva slags barn kan bo hos oss.. hvem passer inn her.. Frøkna vi har fått passer perfekt! :lykkelig:

randeli 27-01-2014 19:01

Heia
Takk og ja det skal bli og er spennende under tiden vi venter, og tålmodighet.
Håper at det fortsatt går greit med er og jenten :-)

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 23:12.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.