Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Endelig gravid (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Termin vinter 2017/2018 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30569)

SK90 06-06-2017 20:59

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Irene (Innlegg 832577)
Energien er ganske lav for tiden, så jeg sliter med å henge med her inne. Håper alt er som det skal i morgen sk90. Jeg var rundt uke 11 når kvalmen forsvant for det meste denne gangen. Så satser på at du også er heldig og at det bare roer seg :)

Har vært på første svangerskapskontroll hos legen i dag. Fastlegen min har sluttet på legekontoret jeg hører til, men hun som er der nå har jeg heldigvis også fått sansen for. Hun har hatt troen på dette forsøket og ble veldig glad når jeg kunne meddele at det ble tvillinger. Alt så greit ut på kontrollen i dag i forhold til urin og blodprosent, også blodtrykket var akkurat det samme som i starten av sist svangerskap. Spurte om jeg skulle fortsette å gå i det vanlige svangerskapsomsorgsprogrammet, og hun ville jeg skulle det i tillegg til det jeg skal til gynekologen. Så nå venter jeg på telefon fra jordmor så skal jeg der rundt uke 16 vistnok. Får god oppfølging da :) Spurte litt i forhold til sykemelding, siden jeg har skjønt at en del tvillinggravide blir sykemeldt rundt uke 20. Jeg skulle bare forberede meg på at jeg nok ble sykemeldt i den tiden, om ikke 100% med en gang i uke 20, så iallfall ikke mye senere. Litt greit å vite i forhold til jobb også, siden jeg jobber på småbarnsavdeling og vi har innkjøring av nye barn når jeg er ca 23/24 uker. Så kan kanskje sjefen min planlegge litt om hvem som skal ta over for meg slik at barna som skal begynne får en god start og ikke blir kjent med meg i noen dager og så kommer et nytt menneske.

Takk! :klemse: Så bra at alt så greit ut på kontrollen. Men det er ikkje kjekt å ha så lav energi.. Ta vare på deg selv og de to inni magen :klemse:

Marit81 07-06-2017 09:53

Nå har jeg nettopp drukket en halv liter sukkervann - blææææ 😱

Kanskjesnart 07-06-2017 11:45

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 832571)
Det er fryktelig ubehagelig å være konstant utmattet og uvel, og etterhvert blir det også et praktisk problem, så du er i din fulle rett til å klage:klemse: Men er du fremdeles bare 20% sykemeldt?

Ja, er på 20 % fremdeles. Er litt usikker på om det holder, men ser det an.

Kanskjesnart 07-06-2017 11:46

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 832584)
Nå har jeg nettopp drukket en halv liter sukkervann - blææææ 😱

Huffda! Og så mye, da! Da er det venting og nye blodprøver?

Marit81 07-06-2017 12:22

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 832586)
Huffda! Og så mye, da! Da er det venting og nye blodprøver?

Ventingen og ny blodprøve unnagjort! 😊 4,8 før glukosen og 4,3 etter 👍 Så det er et bra resultat 😊 Øvre grense er 8. Et bra resultat ligger mellom 4 og 6. Har også fått svarene på forrige ukes tester - alt i sin skjønneste orden. Hadde jobikke trodd noe annet, men det er godt å få det bekreftet 😊

Kanskjesnart 07-06-2017 13:02

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Marit81 (Innlegg 832588)
Ventingen og ny blodprøve unnagjort! 😊 4,8 før glukosen og 4,3 etter 👍 Så det er et bra resultat 😊 Øvre grense er 8. Et bra resultat ligger mellom 4 og 6. Har også fått svarene på forrige ukes tester - alt i sin skjønneste orden. Hadde jobikke trodd noe annet, men det er godt å få det bekreftet 😊

Å så flott!!! Gratulerer! Flott at alt er i tipp topp stand med prøvene!! :klemse:

Marit81 08-06-2017 17:30

Takk! :lykkelig:

Og du Kanskje snart - ikke vær redd for å trappe litt mer ned på jobb om du er helt på felgen. 20 % hjelper gjerne litt, men er ikke så mye. Det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut vet du. Fint å ha mulighet til å hente seg inn, og da heller kunne yte skikkelig når du er på jobb! Det er ikke uvanlig av vi IVFere er ekstra slitne når vi endelig blir gravide - denne prosessen tar på både fysisk og psykisk! Mer enn "uinnvidde" kan forstå tror jeg.

Jeg jobber nå 50 %, dvs annen hver helg (lør og søn) samt 1-2 dager i uka. I tillegg logger jeg meg på noe hjemme, jeg er avdelingsleder, så må følge litt med på mail, varebestillinger etc. For meg er det fint nå. Er helt kjørt i hode, føtter og bekken/korsrygg etter en vakt (mye gåing og ståing på betonggulv). Godt å ikke jobbe 100% nå. Kommer nok ikke til å gjøre det fremover heller, da halvparten av vaktene er graveyard shift - må stå opp ca 02:30 for å komme meg på jobb, det er ikke aktuelt nå.

Sent Ute 08-06-2017 18:30

Hvordan går det med deg, Sk90?:klemse:

Kanskjesnart 09-06-2017 10:50

Sånn, da vet jeg hvilke blodprøver som blir tatt på første svangerskapskontroll.

HIV
Syffiles
Toxoplasmose
Jern og jernlager
Blodtype
antistoffer mot røde blodlegemer

Andre del av første svangerskapskontroll gikk fint :-) Litt høyt blodtrykk så jeg skal gå med sånn døgnovervåkning om en uke, og så har jeg heldigvis allerede antistoffer mot Toxoplasmose, slik at katten kan få litt ekstra kos i kveld

Sent Ute 09-06-2017 11:40

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart (Innlegg 832622)
Sånn, da vet jeg hvilke blodprøver som blir tatt på første svangerskapskontroll.

HIV
Syffiles
Toxoplasmose
Jern og jernlager
Blodtype
antistoffer mot røde blodlegemer

Andre del av første svangerskapskontroll gikk fint :-) Litt høyt blodtrykk så jeg skal gå med sånn døgnovervåkning om en uke, og så har jeg heldigvis allerede antistoffer mot Toxoplasmose, slik at katten kan få litt ekstra kos i kveld

Stor fordel med antistoffer mot toxoplasmose:blunke:
Sa legen noe om å roe ned pga. blodtrykket?

Kjenner godt igjen listen din, men kom på at min gyn i tillegg testet meg for hepatitt B.

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 21:57.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.