Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Fosterhjem (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=574)
-   -   Generelt - fosterhjem/besøkshjem - skravletråd (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=21651)

carine 28-04-2009 16:11

Det må jo være drømmen, en nyfødt baby:) Starte med blanke ark da :)

Hedda 18-05-2009 12:57

Her er det stille om dagen.. Ingen som hører noe..?

Ikke noe nytt å melde jeg heller, utenom at vi vet at vi har blitt vurdert mot et barn, men på grunn av for lik alder på barna, trakk vi det korteste strået.. Sånn er det noen ganger :)

Men vi smører oss med tålmodighet, koser oss med frøkna vi allerede er så heldige å ha :lykkelig:, og venter videre!

:storklem: fra Hedda

Lassie 23-05-2009 20:56

Jeg ringte faktisk igår for å høre om vi er under vurdering pga at vi skal til syden om 4 uker og må betale turen nå. Vi hadde også vært vurdert opp mot et barn, men ble ikke gått videre med.
Så, vi reiser til syden.:sola:
Det vil allikevel ta litt lengre tid fra man blir plukket fra foreldrebanken til barnet faktisk er i hus (som regel).

Lilling 01-06-2009 11:34

Hvor lenge ble dere frikjøpt?

Hedda 03-06-2009 08:20

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Lassie (Innlegg 578041)
Jeg ringte faktisk igår for å høre om vi er under vurdering pga at vi skal til syden om 4 uker og må betale turen nå. Vi hadde også vært vurdert opp mot et barn, men ble ikke gått videre med.
Så, vi reiser til syden.:sola:
Det vil allikevel ta litt lengre tid fra man blir plukket fra foreldrebanken til barnet faktisk er i hus (som regel).

:sol: God tur og kos dere masse :sol:

Hedda

Ell@ 04-06-2009 21:51

Hei hei,

Nå nærmer det seg sommer og ferietid for oss også, i år går turen til Danmark og Legoland :hopper: Gleder meg like mye som sønnen min tror jeg :fnise:

Jeg har også vært i kontakt med Bufetat :ringe: og fått vite at vi har blitt vurdert opp mot et barn, men i siste liten var det et familiemedlem som meldte seg som omsorgsperson. Så vi venter fortsatt i spennning her også.

:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

Luz 08-06-2009 18:34

Ha en fin ferie i Danmark Ell@!

Har et lite spørsmål til de av dere som har vært hos legen
med helseskjema; skal man ta tuberkulintest hos legen?

-Tiger 12-06-2009 07:59

Har stått i fosterhjemsbanken i to år nå.
Vi har fått flere forespørsler fra fosterhjemstjenesten som har vært perfekte for oss.
Det som har skjedd hver gang, er at saksbehandler i barnevernet har vraket oss (uten en gang å ville møte oss), da vi ikke har barn fra før og/eller mangler erfaring.

Det har vært temmelig skuffende og tungt. Mannen vurderer å trekke seg fra fosterhjemsbanken.:sparke:

*sukk*
Alle er jo nybegynnere en gang, enten barna er biologiske, adopteres eller er i fosterhjem.
Vi har mye å gi av oss selv, kjærlighet, omsorg, tid, opplevelser osv.

askeladden 12-06-2009 08:53

Hei Tiger!
Syns dette er dumt, alle er som du sier nybegynnere en gang.

Vet om to par som har fosterbarn.
Ene paret hadde hun en sønn på 18 år fra før, han ingen.
Samme mnd som de fikk fosterbarna (søsken) ble hun gravid, men beholdt fosterbarna.
Andre paret hadde ikke barn fra før. De fikk to søstere, og har nå adoptert dem.

Ønsker dere lykke til.:lykke:

Hedda 17-06-2009 10:20

Sitat:

Opprinnelig skrevet av -Tiger (Innlegg 582965)
Har stått i fosterhjemsbanken i to år nå.
Vi har fått flere forespørsler fra fosterhjemstjenesten som har vært perfekte for oss.
Det som har skjedd hver gang, er at saksbehandler i barnevernet har vraket oss (uten en gang å ville møte oss), da vi ikke har barn fra før og/eller mangler erfaring.

Det har vært temmelig skuffende og tungt. Mannen vurderer å trekke seg fra fosterhjemsbanken.:sparke:

Hei!

Trist å høre om erfaringene dere har gjort, men jeg har nå tro på at det er stort behov for de fleste av oss, også dere!! En dag dukker det nok opp et barn som er som skapt for deres hjem også, selv om jeg skjønner godt at det røyner på tålmodigheten.:blomstersmil:

Synes det er rart at fosterhjemstjenesten går ut med disse opplysningene før de har konfirert med saksbehandler/barnevernet i kommunen.. For det er vel sånn at det er saksbehandler i barnets kommune som avgjør plasseringen?

Selv er vi heldige og får vi besøk av fosterhjemstjenesten i morgen sammen med en saksbehandler i en annen kommune som har et barn de mener kanskje kan passe oss, og det kun etter kort tid i banken. Har fortsått det sånn at hun kommer for å gi oss opplysninger og sjekke om vi kan være egnet for plassering mot dette barnet.

Kjempe spennende og en helt ny erfaring å ta med seg for oss, selv om det skulle vise seg å ikke gå vår vei denne gangen :hopper:

:storklem: fra Hedda

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 13:45.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.