Vis ett enkelt innlegg
Gammel 27-01-2016, 15:28   #325
Kristine
Nykommer

Kristine sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Oslo
Standard

Til mamma71; Så gøy at dere vil bli fosterforeldre

Vårt pridekurs gikk over 3 helger; en i april, en i mai og siste i juni. Var hjemmebesøk mellom kurshelgene. Syns det var interessant og lærerrikt, og vi måtte fylle ut livsbøker mellom hvert kurs og hver kursdag. Var mest slitsomt når man ferdig med kurset kl. 9 på kvelden - også var det middag - også måtte vi fylle ut livsboka før kursdagen startet 0900 neste morgen. Tok en liten stund og fylle ut, men tror fint du klarer det innimellom eksamenslesing

Ang. sjenerthet så var dette veldig aktuelt for oss også. Min samboer er ikke glad i rollespill, snakke i store forsamlinger o.l - men det gikk veldig fint. Vi snakket med kurslederene før oppstart og de tok hensyn til det og spurte ikke henne om noe som helst. Hun endte jo heller opp med å ta ordet selv foran alle

Tror bare det er positivt at man har litt livserfaring jeg. Har selv vokst opp med noen år i fosterhjem, men som Fiskebolle sier, så lenge ting er bearbeidet gjør det deg bare sterkere. Man blir ganske godt kjent med kurslederene sine, og de kommer til å vite alt om dere - så de finner jo ut av ganske fort om ting er bearbeidet eller ikke.

Når det gjelder barn og alder så har jeg møtt andre fosterforeldre i midten av 40 årene som har fått barn under 2 år. Det gjelder å finne den rette matchen
Vi er i slutten av 30 årene og frøkna vår var 15 mnd da hun flyttet inn hos oss

Bare å sende pm om det er noe mer du lurer på