Tråd: Oktober 2019
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 05-01-2021, 19:30   #216
Irene
Husvarm

Irene sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg tror vi fikk aminosyrebasert først (Althera) og deretter spaltet (Neocate og Puramino). Han har ikke tålt noen av dem, så gudskjelov at jeg hadde opprettholdt morsmelkproduksjonen. Etter flere måneder på eliminasjonsdiett, viste han fortsatt ingen tegn til bedring og vektkurven flatet bare mer og mer ut, men da han endelig fikk syredempende (Nexium), ble han som et annet barn etter en knapp uke. Og rett før jul gjorde de en provokasjonstest på melkebasert mme på sykehuset om han bestod med glans - ingen tegn til allergisk reaksjon, så nå er det fritt fram med melk igjen for oss begge to. Utfordringen er imidlertid at forstoppelse gjør refluksen verre, så det begrenser veldig hva jeg kan gi ham. Blir mye sviskemos og maltekstrakt. Har også fått Movicol, men prøver å begrense det mest mulig.

Har dere fått beskjed om at de kan vokse refluksen av seg?
Movicol kan du egentlig bare kjøre på med. Bedre for kroppen enn nexium. Så jeg ville ikke vært redd for å bruke den, så lenge det hjelper på refluksen at det ikke stopper andre veien. Vi har slitt mye med at refluksen blir helt på tryne når han er forstoppet. Aprikosmos funket bedre hos oss enn malt og sviske. Vi har hele tiden hørt at det er normalt å vokse av seg refluks ja. Det kom seg noe etter at vi klippet tungebåndet, i tillegg ble mye annet bedre da. Men så blusset det opp igjen med refluks og forstoppelse. Så nå har vi testet en måned uten gluten, å fy f for en annen gutt vi har fått nå. Spent på hvordan det blir å teste gluten igjen. Vi har endelig kunnet slutte med medisinene. Og for første gang i sitt liv har han normal konsistens på avf. Nå er han uten melk og gluten.