Vis ett enkelt innlegg
Gammel 22-04-2016, 18:05   #332
Kristine
Nykommer

Kristine sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emm Vis innlegg
Vi vurderer å bli fosterhjem, men med to hjemmeboende biologiske barn, må jeg være ærlig og innrømme at jeg er engstelig med tanke på evt. sinte biologiske foreldre. Jeg har jobberfaring som ruster meg til mye mtp barnet og barnets baggasje, men tanken på at foreldre som ikke klarer å forsone seg med at de er fratatt omsorgen for sine barn skal oppleves som truende for min familie er vanskelig å legge bort.

Jeg finner lite om denne problemstillingen, men jeg regner med at det kan være et tema. Er det noen som har erfaring med dette og kan realitetsorientere meg mtp om dette er noe som bør hindre en å bli fosterhjem?
Hei hei, så flott at dere vurderer å bli fosterhjem
Vi hadde mye om akkurat dette temaet på Pridekurset. Vi snakket også mye med våre kursledere om dette på hjemmebesøkene.
Vi har vært utrolige "heldige" da - frøkna vår har veldig hyggelige bioforeldre som samarbeider godt med oss

Vil anbefale deg å ta kontakt med barnevernet/bufetat og snakke med de. De kan ofte gi gode svar, også vil man som sagt snakke om dette i forbindelse med et evt. pridekurs

Lykke til!