Tråd: Oktober 2019
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 21-12-2020, 23:21   #214
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Irene Vis innlegg
Hvilken mme bruker du? Spaltet eller aminosyrebasert? Har tre år erfaring med refluks og melkeallergi nå.. Vondt når det er sånn! Håper du finner ut av hva som kan hjelpe! Jeg har fått beskjed om at allergiprøver kan være falsk negativ til iallefall 2 års alder. Så her tok dem ikke blodprøver før etter han var 2. Vi måtte bare kutte melk uansett og han ble bedre, men tålte ikke spaltet mme. Vi klarte oss heldigvis med at jeg var uten melk og ammet. I dag er tvillingene 3 år, og vi er ikke ferdig med «reflukstrollet» enda. Melkefri livsstil går dog strålende
Jeg tror vi fikk aminosyrebasert først (Althera) og deretter spaltet (Neocate og Puramino). Han har ikke tålt noen av dem, så gudskjelov at jeg hadde opprettholdt morsmelkproduksjonen. Etter flere måneder på eliminasjonsdiett, viste han fortsatt ingen tegn til bedring og vektkurven flatet bare mer og mer ut, men da han endelig fikk syredempende (Nexium), ble han som et annet barn etter en knapp uke. Og rett før jul gjorde de en provokasjonstest på melkebasert mme på sykehuset om han bestod med glans - ingen tegn til allergisk reaksjon, så nå er det fritt fram med melk igjen for oss begge to. Utfordringen er imidlertid at forstoppelse gjør refluksen verre, så det begrenser veldig hva jeg kan gi ham. Blir mye sviskemos og maltekstrakt. Har også fått Movicol, men prøver å begrense det mest mulig.

Har dere fått beskjed om at de kan vokse refluksen av seg?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte