Ønskebarn forum  
Gammel 18-12-2015, 19:22   #211
Smurfie
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Nord-Trøndelag
Standard

Tussi85: Måtte du krangle deg til å få sette inn 2 på St.Olav? Jeg har spurt flere ganger, men aldri fått.. Har desverre ingen erfaring med blødning under rugetiden desverre.. Blødd noe mer ? Negativ test 11 dpo, er ingen fasitt heldigvis. Testet på nytt? Kan godt få positiv test enda!

TheaS: Hater at progresterontilskuddet klusser det til for oss, med falske symptomer! Føler med deg Fortsatt negative tester her også, så da anser jeg dette forsøket som over og ut... Bare å vente på TR, slik at man kan få oppstartsdato for spray og sprøyter igjen.. Har du flere på frys, eller blir det nytt fersk forsøk på deg også?

Moi: Som Hildur skriver, du var lett overstimulert ved innsett, og hvis hcg øker nå, kan den bli forverret den første tiden! Synes det høres spennende og lovende ut! Drikk mye vann (helst over 2 liter pr. dag), lett mosjon og gå på vekten hver dag. Hvis du pluttselig begynner å gå raskt opp i vekt, blir akutt veldig kvalm over tid, eller tungpust må du ta kontakt med lege. Men man blir ofte oppblåst av progresterontilskuddene også, jeg ser skikkelig gravid ut nå pga. Utrogesten Lykke til videre mot testdato

McBaby: Lykke til med uttak på mandag!
*Lap. i November2013*
3. ICSI m/TESA Mai 2014-POSITIV! Opr. for Ex.u i uke 8 *Frys September 2014-POSITIV! SA uke 5 *Frys November 2014-Avbrutt
4. ICSI m/TESA Januar 2015-Avbrutt pga. overstimulering.. igjen! *Frys Mars 2015-Kjemisk *Frys April 2015-Avbrutt *Frys Juni 2015-Kjemisk
*Frys August 2015- POSITIV! MAuke 11 *Frys Desember 2015-Negativt
5. ICSI m/TESA Februar 2016 - POSITIV MA uke6/7(4 blasto igjen i frysen v/St.Olav)
*Hysteroskopi April 2016
6.ICSI m/TESA Mai 2016 (Vi går privat!)- POSITIV
Smurfie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-12-2015, 20:47   #212
moi
Stadig innom

moi sin avatar

Medlem siden: May 2014
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Smurfie Vis innlegg
Tussi85: Måtte du krangle deg til å få sette inn 2 på St.Olav? Jeg har spurt flere ganger, men aldri fått.. Har desverre ingen erfaring med blødning under rugetiden desverre.. Blødd noe mer ? Negativ test 11 dpo, er ingen fasitt heldigvis. Testet på nytt? Kan godt få positiv test enda!

TheaS: Hater at progresterontilskuddet klusser det til for oss, med falske symptomer! Føler med deg Fortsatt negative tester her også, så da anser jeg dette forsøket som over og ut... Bare å vente på TR, slik at man kan få oppstartsdato for spray og sprøyter igjen.. Har du flere på frys, eller blir det nytt fersk forsøk på deg også?

Moi: Som Hildur skriver, du var lett overstimulert ved innsett, og hvis hcg øker nå, kan den bli forverret den første tiden! Synes det høres spennende og lovende ut! Drikk mye vann (helst over 2 liter pr. dag), lett mosjon og gå på vekten hver dag. Hvis du pluttselig begynner å gå raskt opp i vekt, blir akutt veldig kvalm over tid, eller tungpust må du ta kontakt med lege. Men man blir ofte oppblåst av progresterontilskuddene også, jeg ser skikkelig gravid ut nå pga. Utrogesten Lykke til videre mot testdato

Vekten har økt litt de siste 2-3 dagene.
Tidvis litt uggen og kvalm..Kan gulpe en del eller brekke meg nå og da..
Ikke akkurat tungpustet,men om jeg prøver å gjespe eller dra inn pusten skikkelig en gang så får jeg smerter av noe slag ved ventre og noen ganger høyre side..Men så er jo magen som en ballong :P
Føler meg en smule sprengt..hehe

Prøvere siden 2005
1ivf 2007 -Negativ~ 2ivf 2007 - Negativ ~ 3ivf 2009 - Negativ ~ 1frys 2010 - Negativ ~ 4ivf 2015 - Negativ ~ 5ivf 2015- Negativ ~6ivf 2015 - Negativ
moi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-12-2015, 21:39   #213
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Sitat:

Hvorfor får ikke du sette inn to egg?
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-12-2015, 21:57   #214
Smurfie
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Standard

Moi: Høres ut som symptomer og/eller bivirkninger dette, og ikke overstimuleringssyndromet. Da vil du gå drastisk opp i vekt iløpet av kort tid, og være mye mere preget. Stikkinger i venstre og høyreside er nok hovene og ømme eggstokker som gir lyd i fra seg. Håper inderlig det er positive tegn som begynner å gi lyd fra seg!

McBaby: Har spurt flere ganger, men fått beskjed om at vi har alt for god kvalitet på egg,sæd og befruktede egg, så sjansen for graviditet er for stor for 2... Hvorfor sitter vi ikke her med en premie nå da, om vi har så gode forhold?! Ja, vi blir gravide, men hva hjelper det, når vi ikke kommer til mål? Ved 2 inn, så er sjansen for graviditet større, men sjansen for 2 er bare 5% og hva så om vi får 2? Jeg er frisk fra før, så helsemessig skal jeg nok klare et svangerskap med to også. Det regnes jo som et risikosvangerskap, men akkurat det skal jeg takle om vi noen gang skal få være så heldige.
Vi er vistnok også for unge... Men nå kommer jeg ikke til å gi meg på neste fersk forsøk..Det er vårt siste offentlige forsøk, og de må komme med veldig god begrunnelse om hvorfor jeg ikke skal få sette inn 2 neste gang! og de skal få følge opp meg bedre før uttak enn sist, så jeg slipper overstimulering, for nå er jeg luta lei! Har slitt i så mange år, og fått det meste som er mulig å få av komplikasjoner, så nå skal jeg stille krav om bedre oppfølging
*Lap. i November2013*
3. ICSI m/TESA Mai 2014-POSITIV! Opr. for Ex.u i uke 8 *Frys September 2014-POSITIV! SA uke 5 *Frys November 2014-Avbrutt
4. ICSI m/TESA Januar 2015-Avbrutt pga. overstimulering.. igjen! *Frys Mars 2015-Kjemisk *Frys April 2015-Avbrutt *Frys Juni 2015-Kjemisk
*Frys August 2015- POSITIV! MAuke 11 *Frys Desember 2015-Negativt
5. ICSI m/TESA Februar 2016 - POSITIV MA uke6/7(4 blasto igjen i frysen v/St.Olav)
*Hysteroskopi April 2016
6.ICSI m/TESA Mai 2016 (Vi går privat!)- POSITIV
Smurfie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-12-2015, 00:13   #215
moi
Stadig innom

moi sin avatar

Standard

Sitat:
Moi: Høres ut som symptomer og/eller bivirkninger dette, og ikke overstimuleringssyndromet. Da vil du gå drastisk opp i vekt iløpet av kort tid, og være mye mere preget. Stikkinger i venstre og høyreside er nok hovene og ømme eggstokker som gir lyd i fra seg. Håper inderlig det er positive tegn som begynner å gi lyd fra seg!

McBaby: Har spurt flere ganger, men fått beskjed om at vi har alt for god kvalitet på egg,sæd og befruktede egg, så sjansen for graviditet er for stor for 2... Hvorfor sitter vi ikke her med en premie nå da, om vi har så gode forhold?! Ja, vi blir gravide, men hva hjelper det, når vi ikke kommer til mål? Ved 2 inn, så er sjansen for graviditet større, men sjansen for 2 er bare 5% og hva så om vi får 2? Jeg er frisk fra før, så helsemessig skal jeg nok klare et svangerskap med to også. Det regnes jo som et risikosvangerskap, men akkurat det skal jeg takle om vi noen gang skal få være så heldige.
Vi er vistnok også for unge... Men nå kommer jeg ikke til å gi meg på neste fersk forsøk..Det er vårt siste offentlige forsøk, og de må komme med veldig god begrunnelse om hvorfor jeg ikke skal få sette inn 2 neste gang! og de skal få følge opp meg bedre før uttak enn sist, så jeg slipper overstimulering, for nå er jeg luta lei! Har slitt i så mange år, og fått det meste som er mulig å få av komplikasjoner, så nå skal jeg stille krav om bedre oppfølging
Aner ikke jeg nei ...
Er ikke stikninger i sidene,men smerter som kommer kun når jeg gjesper eller trekker pusten dypt. Sitter litt lengre opp og til sidene enn stikningene jeg har ellers.
Men ikke mange dagene igjen nå..

Prøvere siden 2005
1ivf 2007 -Negativ~ 2ivf 2007 - Negativ ~ 3ivf 2009 - Negativ ~ 1frys 2010 - Negativ ~ 4ivf 2015 - Negativ ~ 5ivf 2015- Negativ ~6ivf 2015 - Negativ
Gammel 19-12-2015, 09:31   #216
Tussi85
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Ålesund
Standard

Smurfie:

Sist endret av Tussi85 : 19-12-2015 kl 09:38
Tussi85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-12-2015, 09:34   #217
Tussi85
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Ålesund
Standard

Smurfie: Jeg hadde tredje Forsøk nå men det første ble avbrutt på grunn av at det ikke ble deling ved vanlig IVF. 2. Forsøk fikk vi 6 egg og har gjort ICSI og fikk 2-deling på ett egg og ingen på frys. Denne gangen fikk vi ut 13 egg, 2 av de hadde fin 6-deling og to ble dyrket videre for frys men de ble ikke godkjent. Jeg spurte etter andre negative forsøket om jeg kunne få sette inn 2 neste gang. Når jeg kom på innsettingsdagen og de sa at de skulle sette inn 2 egg ble jeg ganske overrasket for jeg har også hørt at de ikke setter inn 2 i Tr.heim. De forklarte det med at vi har hatt dårlig deling tidligere og ingen på frys i tillegg til at vi hadde sagt oss villige til det. Jeg har lav AMH verdi så det kan være grunnen. Stå på ditt og krev at du får sette inn 2 egg. Jeg er helt enig med deg, vi er også i form til å takle tvillinger og hadde vært overlykkelige hvis det skulle bli det. Og så lenge det øker sjangsen og dere ønsker det burde de gjøre det. Håper virkelig dere får det gjennom! Om det er negativ test på mandag blir det siste offentlige forsøket på oss også over jul.

Moi: masse lykke til med testingen!!! Håper det er gode tegn du opplever!
Tussi85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-12-2015, 14:03   #218
fødti1991
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2015
Standard

Oioioi, dette blir jammen en nervepirrende uke ) er så spent, og det på oss alle sammen 😊 Gleder meg til å høre fra dere i førjulstiden.. Kjenner selv endel stråling og kribling i magen og nedover bena.. Ellers går det veldig fint her 😊 Skal ta fjerde otrivellen idag, hadde aldri trodd jeg skulle komme sppass langt denne gangen i og med jeg fikk mens på dag 8 sist forsøk.. Men er veldig fornøyd, selfølgelig 😃
fødti1991 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-12-2015, 14:54   #219
moi
Stadig innom

moi sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av fødti1991 Vis innlegg
Oioioi, dette blir jammen en nervepirrende uke ) er så spent, og det på oss alle sammen 😊 Gleder meg til å høre fra dere i førjulstiden.. Kjenner selv endel stråling og kribling i magen og nedover bena.. Ellers går det veldig fint her 😊 Skal ta fjerde otrivellen idag, hadde aldri trodd jeg skulle komme sppass langt denne gangen i og med jeg fikk mens på dag 8 sist forsøk.. Men er veldig fornøyd, selfølgelig 😃
Fjerde dosen også ja. Tar du høye doser i gangen da?

Prøvere siden 2005
Gammel 19-12-2015, 15:33   #220
fødti1991
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av moi Vis innlegg
Fjerde dosen også ja. Tar du høye doser i gangen da?
Ja og visst alt går etter planen tror jeg at jeg skulle fortsette med å ta to i uka i endel uker fremover altså 😊 Tar en hel sprøyte for hver gang, er vell 250... Er dette mye?!
fødti1991 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder