Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-09-2006, 14:55   #1
Frøya
Velkjent

Frøya sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Nord norge
Standard Mine undersøkelser av eggdonasjon og klinikker i utlandet.

Her skal jeg legge inn litt om de forskjellige klinikkene jeg har vært i kontakt med angående eggdonasjon i utlandet.Først og fremst klinikker jeg har fått svar fra.Mailer ennå att og fram med noen klinikker så da legger jeg til etterhvert som jeg får vite mere om de forskjellige klinikkene.
Tar gjerne imot tips fra dere andre om dere vet noe som ikke står her.

Og til sist blir det spennende å se hvilken klinikk en ender opp med.Har tatt mine forsøk på AVA i Tampere,og står på venteliste der for ny donor,men det er ca 6mnd ventetid så immelomtiden syntes jeg det var spennende å undersøke andre klinikker og har i den forbindelse fått en del aha-opplevelser kan en vel si.

DA HAR JEG FÅTT FLYTTET DENNE TRÅDEN DIT DEN EGENTLIG HØRER HJEMME.SLIK KAN ANDRE OGSÅ LEGGE INN INFORMASJON OM ANDRE KLINIKKER ELLER LEGGE INN ANNEN INFORMASJON OM EN VET NOE ANG KLINIKKER SOM ER NEVNT HER,OVERNATTING,REISE,OSV .ALT ER NYTTIG Å FÅ MED SEG.
SÅ FÅR VI SLIK SAMLET ALL INFORMASJON OM DETTE PÅ EN TRÅD.

:klemmer: fra Frøya
fryseforsøk aug 2006,neg.
2 ED mai 2007,neg test.
3 ED aug 2007 ,positiv test 4/9
UL 1.okt viste

Endelig mamma til 2 prinsesser

Frøyaboka
Frøya er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-09-2006, 15:01   #2
Frøya
Velkjent

Frøya sin avatar

Standard

AVA KLINIKKEN I TAMPERE
www.avaclinic.com

Prisen på eggdonasjonsforsøk er for tiden 6450 Euro som tilsvarer ca 52300 kr.De har steget mye fra i fjor både på ny donor og fryseforsøk.Men det er en grei klinikk,svarer raskt på mail,men kan få en "samlebandfølelse".Dyre priser og stor kundekrets om en kan bruke det ordet.Virker som det er veldig travelt der,liten tid til prat når en er der,men dette tar de igjen på at de er raske til å svare på mail.Kan være vanskelig å få prate med legen i tlf,men da sjekker den du snakker med i tlf med legen om det er noe ekstra.Så alt i alt så vil jeg si at dette er en grei klinikk.Mange bra hoteller i Tampere og enkelt og greit å komme seg dit,ikke så dyre billettpriser heller.
2 ED mai 2007,neg test.
UL 1.okt viste

Frøyaboka
Gammel 17-09-2006, 15:10   #3
Frøya
Velkjent

Frøya sin avatar

Standard

AVA-CLINIC I RIGA

www.avaclinic.lv

Aldersgrense på eggdonasjon er 50 år,så de har tydeligvis ikke store problemer med å skaffe donorer.
Ventetid er på 3-4 måneder.
De var veldig imøtekommende og ville gjerne være til hjelp og da de fikk vite at jeg hadde tatt forsøk ved AVA i Tampere tilbydde de seg til å ta kontakt selv med dem og få de nødvendige papirene og kunne da sette meg på venteliste straks.Kunne gjerne være til hjelp å skaffe hotell nært klinikken,transport og slike ting.Så dette hørtes ut som en grei klinikk,men så var det prisen da.Ikke så hyggelig den,5200 Euro og det er bare 700 Euro mindre enn i Tampere,så det var ikke mye å spare her.Ca 5600 kr.

Har sendt mail med spørsmål om suksessrate og slike ting og om en får alle gg fra donor,så får høre hva de svare på det da.
2 ED mai 2007,neg test.
UL 1.okt viste

Frøyaboka
Gammel 17-09-2006, 15:17   #4
Frøya
Velkjent

Frøya sin avatar

Standard

AVA-PETER I ST.PETERSBURG I RUSSLAND

www.avapeter.ru

Her står det i svar fra dem at donor blir valgt personlig for hvert par som søker eggdonasjon og en får alle egg fra donor,normalt 10-20 egg pr donor og det var jo overraskende bra.Sto ingenting om venteliste men tror det er kortere tid enn i Finland.Har sendt mail på nytt dit å med noen spørsmål.
Prisen var 4900 Euro som blir ca 39200 kr og det var ikke ille.
2 ED mai 2007,neg test.
UL 1.okt viste

Frøyaboka
Gammel 17-09-2006, 15:19   #5
Frøya
Velkjent

Frøya sin avatar

Standard

Til opplysning så sammenligner jeg prisene opp mot prisene på AVA i Tampere for å se hva en kan spare i forhold til denne klinikken.
Og når jeg omregner Euro til norske priser tar jeg utgangspunkt i at en Euro ligger på ca 8 kr,da har en gardert seg og Euroen veksler stadig kurs nå for tiden.
2 ED mai 2007,neg test.
UL 1.okt viste

Frøyaboka
Gammel 18-09-2006, 12:58   #6
Frøya
Velkjent

Frøya sin avatar

Standard

EGV-KLINIKK I RIGA

http://www.egv.lv/index1_eng.php

Fikk mail fra embryolog derfra.Her er ventelisten kort,bare 1-2 måneder og prisen er hyggelig
3850 Euro blir ca 30 800 kr og en får alle eggene fra donor.Venter på mere informasjon derfra.
2 ED mai 2007,neg test.
UL 1.okt viste

Frøyaboka
Gammel 19-09-2006, 19:00   #7
Birrus
Husvarm

Birrus sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Standard AltraVita, Moskva Russland

Hei Frøya

Flott tråd du har laget.

Tillater meg å supplere listen din med AltraVita klinikken i Moskva, Russland.

Så fort de har fått tilsendt alle de nødvendige tester, så kan donor velges ut fra egen donorliste. Etter dette tar det 1-1.5 mnd før innsetting.
Fikk opplyst i august at prisen lå på RUR 150,000.0 som inkluderer donor screening, tester, medisiner, kompensasjon til donor, osv. osv.) Dette tilsvarer ca. 5500 USD som igjen tilsvarer ca. 33000,-? usikker hva kursen er på om dagen..) Se prisliste på web-siden, den kan jo ha endret seg noe - de tar kun betaling i RUR.).

http://www.altravita.ru/index-m.html.

:klemmer: Birgitte
1. Fryseforsøk: 1x6 delt, innsetting 12/4-07, Negativt
2. ED forsøk: 3x8 delte, innsetting 23/8-07
Positiv test 3/9-07, Termin 14. mai 2008
Endelig i mål, Prinsen ble født 29 mai.08
Birrus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-10-2006, 15:12   #8
Frøya
Velkjent

Frøya sin avatar

Standard

FERTIMED KLINIKK I TSJEKKIA

Der tilbyr de en såkalt one-visit eller two-visit prosedyre.Velger en one-visite må en vel ha en gynekolog/lege som følger en opp her,men forstår det sånn at klinikken selv ordinerer medisinen en trenger.Så reiser en over og venter på første kvalifiserte egg , vanligvis et par dager.Tror ikke egen donor blir stimulert men at overskuddsegg blir brukt om jeg ikke tar mye feil.

Two-visit innebærer et første besøk på klinikken,diverse prøver,nedfrysing av sperm osv.Da stimulerers egen donor og nedfrysing av egg som blir til overs etter innsetting.

De ordner med overnatting og transport fra flyplassen mot litt betaling.
Prisen fra klinikken er
2 ED mai 2007,neg test.
UL 1.okt viste

Frøyaboka
Gammel 02-11-2006, 23:23   #9
Erika
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2006
Standard Varning för Klinik Embrions i Riga

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Frøya
EMBRION-CLINIC I RIGA ,LATVIA

http://embrions.bilteks.com/

Glemte her å spørre om ventelister,men skal gjøre det.
Her får en også alle egg fra donor og sjekk prisen 3500 Euro som da blir
ca 28 000 kr.

Mer info: Første steg i prosessen er å finne egnet donor.Forstår det sånn at en kan maile ønsker om hår/øyefarge osv.Trenger ikke i utgangspunktet å komme på første besøk om en kan følges opp av egen klinikk hjemme.Legen her kan medisinere en hjemme og da behøver en bare 4-5 dager der i forbindelse med innsettingen.Trenger egen lege hjelp fra denne klinikken til medisinering er de behjelpelih med dette.Men en kan velge å bare forholde seg til klinikken i Riga også og la dem ta seg av medisineringen.Valgfritt altså.Har ikke rikelig tilgang på donorer for tiden,ventelista nå er på 2-6 måneder avhengig av ønske av donor i forhold til hår/øyefarve.
Prisen på 3500 Euro inkluderer alt uten medisin,lab-besøk for en selv så prisen her er jo upåklagelig.
Blodprøver de trenger er:Hiv,hepatitt B og C,Klamydia og Lues(har ikke fått sjekket opp hva det betyr og også vaginal smear,om noen vet er det greit at dere gir meg beskjed,men helst på den andre tråden min)

De stimulerer egen donor og vanligvis får de 10-12 egg fra donor,setter inn 2-3 av de beste embryoene og fryser ned de resterende embryoene.
Siste år var suksessrate på 43% får jeg opplyst.

Virker som det er en grei klinikk og grei pris men så kommer jo uansett reise og opphold i tillegg men ennå tror jeg det er mulig at det kan bli billigere enn AVA i Tampere.
Hej! Vill varna för kliniken Emrions i Riga. har varit där 3 gånger för Äggdonationsförsök.
Vid alla tillfällerna förutom ett, då inget ägg fanns att sätta in, så fanns det endast 2 eller 3 st ägg kvar när jag väl kom dit.I mail innan jag for dit så hade de alltid plockat ut 10-12 ägg, men det var aldrig mer än 2-3 st kvar när jag väl kom dit. Det är en läkare som har ett eget privatrum på ett mycket undermånligt sjukhus utanför city.Han säljer också frysta ägg som blivit "över för 10 000 svenska kronor. Inget av mina försök har lyckats där. Korrespondansen är via mail mycket dålig och det tar tid att få svar. Han gör inte Assisted hatching som är vanligt förekommande på de flesta kliniker idag. Han ger ett intryck av att inte vara helt seriös.
det har också varit mycket problem med de donatorer som jag fått välja. De komer från Ryssland, ukraina och Lettland.En del dök inte ens upp när de skulle börja stimuleras.
efter mycket krångel blev jag sitället erbjuden att få gå före i kön för at få ett " Överbliviet ägg" ett "leftover eggs".Alltså ägg som han säger blir över efter lyckade ivf:er. Så här finns för mig i allfall att det är lite skumt. Därför har jag istället valt AVA i Riga som var mycket proffsiga.Fin klinik och bra mailkontakt . Nu ska jag testa EGV kliniken som verkar bra då jag får snabba svar och att de har en behandlingsplan som liknar AVA:s. Det finns dock en skillnad, det är att de också kan sätta in en medicin som heter Trental för att öka blodgenomströmningen i livmodern samt att få ner immunförsvaret så att ägget inte stöts ut.
Dr Treijs på Embrions kliniken tror jag inte alls är seriös. Varken labb eller miljön ger ett gott intryck.Han lockar med billiga priser.
med hälsningar Erika
Erika er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-11-2006, 07:29   #10
Trille
Stadig innom

Trille sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted:
Standard

Erika: Tusen takk for tilbakemeldingen.
Fikk ei flott jente etter "naturmetoden". Har hatt 7 mislykkede søskenforsøk etter det. Ønsket om et barn til og søsken til jenta vår er stort. Har nå en pause når det gjelder forsøk, mens vi vurderer om vi klarer å prøve mer...
Trille er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder