Ønskebarn forum  
Gammel 11-11-2008, 20:40   #61
Tante
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2005
Standard

Ann Karin,
Jeg får helt gåsehud og hjertestans, bare jeg leser om din uhyggelige historie. Huff, huff, huff.......
Jeg har jo hjertebank hver gang tulla, sover litt lengre enn vanlig. Jeg våkner litt over "normal ammetid" og stormer inn for å se at hun fortsatt puster. Det gjør hun alltid, det er bare jeg som er litt hysterisk......

Spørsmål til alle dere som fikk barn her i sommer: Mister dere masse hår? Jeg var jo klar over at en mister mye hår etter fødselen, men jeg var ikke klar over hvor mye. Fortsetter dette blir jeg snart mere skalla enn tulla. Noen gode råd?

Ha en fantastisk fin uke med gull-ungene deres!!!!

1998 - 2007:
3 IVF - alle negative
3 Frys -alle negative
2 SA i første trimester

ED Ava-Peter, okt 07 - prinsesse kom 26.06.08
ED Ava-Peter, okt 09 - søskenforsøk med samme donor. Prinsen kom før termin, i juni 2010
Tante er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-11-2008, 21:06   #62
Birrus
Husvarm

Birrus sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Standard

Herlig å lese om alles vidundre og alles oppdatering.

Det går strålende med min prins og meg. Han er litt over 5 mnd. blitt, målte hele 72 cm og veide 7620 på 5 mnd. kontroll - lang og slank tass. Han ruller rundt, skyver seg bakover og flytter seg rundt, ikke lenge før han krabber tror jeg. Fortsatt ingen tenner ute enda - men 2 nede ligger rett i underflaten. Han skravler og ler masse og er stort sett bare blid. Eneste jeg sliter med er å få han til å sove. På dagen sover han nesten ikke i det hele tatt, er jeg heldig så er det 2 økter med 1 times søvn. Og på natten så sover han faktisk mindre og mindre av en eller annen grunn. Før sov han mellom 5-8 timer mot 3-5 nå. Legger han kl. 20 hver kveld, men det vil ikke si han sovner da. Har slitt veldig med å få han til å sove, masse hyl og skrik og protest. Nå går det bedre heldigvis. Jeg har fullammet helt til nå, men har nylig begynt å gi han litt grøt, noe han synes er helt greit - det går nå ned i allefall uten mye søl. Han reagerer på navnet sitt nå, og skjønner NEI - da bare smiler han stort lille rakkeren Han har allerede klart å ødelegge 2 ting, rev av halen til en bamse i sengen når han var sint, og ødela en uro som hang ved stellebordet. Litt hardhendt den gutten, men kanskje vanlig med gutter. Jeg er så ufattelig forelsket i gutten min, forguder han til tusen og elsker å være mammaen hans. Elsker å være mamma, det beste som kunne hendt meg!

Tante: Jeg mister så mye hår at jeg også lurer på om det vil bli noe igjen. Merker at hestehalen har blitt betraktelig tynnere, og jeg har (har hatt...) tykt hår! Det er så mye som faller av daglig, skremmende faktisk! Tror det gir seg når vi slutter å amme.. det er det eneste jeg har hørt, og jeg som har tenkt å amme så lenge som overhode mulig! Må kanskje revurdere det nå gitt..

Ann Karin, uff - skremmende opplevelse du hadde, godt det endte bra!

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tante Vis innlegg
Ann Karin,
Jeg får helt gåsehud og hjertestans, bare jeg leser om din uhyggelige historie. Huff, huff, huff.......
Jeg har jo hjertebank hver gang tulla, sover litt lengre enn vanlig. Jeg våkner litt over "normal ammetid" og stormer inn for å se at hun fortsatt puster. Det gjør hun alltid, det er bare jeg som er litt hysterisk......

Spørsmål til alle dere som fikk barn her i sommer: Mister dere masse hår? Jeg var jo klar over at en mister mye hår etter fødselen, men jeg var ikke klar over hvor mye. Fortsetter dette blir jeg snart mere skalla enn tulla. Noen gode råd?

Ha en fantastisk fin uke med gull-ungene deres!!!!
1. Fryseforsøk: 1x6 delt, innsetting 12/4-07, Negativt
2. ED forsøk: 3x8 delte, innsetting 23/8-07
Positiv test 3/9-07, Termin 14. mai 2008
Endelig i mål, Prinsen ble født 29 mai.08
Birrus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-11-2008, 08:07   #63
Dolly
Flyttet inn

Dolly sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Østlandet
Standard

Birrus: Gutten din er egentlig helt likt med jenta mi i både vekt, høyde, og utvikling forøvrig. Hun gjør akkurat de samme tingene som gutten din. Og i tilegg så sover hun like lite. Kun en halvtime per gang om dagen.

Jeg mister mye hår rett som det er egentlig: B.vitaminer er det som funker! Stor dose.!
Veien var tung men så absolutt verdt det!
Dolly er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-11-2008, 11:38   #64
emma07
Stamgjest

emma07 sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Standard 4 mnd + ei uke

....da er han blitt 7640 gr og 69 cm (tror han er llitt lenger men de sa 69 på hs)(200 gr og 1 cm på 3 uker var litt lite,,,,men jeg tror de målte litt feil;))

Han vokser godt og følger kurven sin bra.
Han kan ligge lenge lenge og prate/rope/leke for seg selv. Koser veldig med favorittkaninen sin men han er mest opptatt av lydene han får til å lage
Tror han kommer til å si mamma før pappa......for jeg han "sier" "ma" veldig tydelig nå.Ikke når han hermer,men når han prater for seg selv.

Og han sover hele natta fortsatt ..og vel så d,.....legger han mellom 21 og 22 og vi står opp mellom 10 og 11.Da har han fått mat to ganger i mellomtiden.Av og til tre ganger..men tror det er når jeg er så trøtt at jeg ikke gir han på mer enn en pupp..ser ut som han har lyst på nr 2 men jeg er litt i svime om natta.....Han gråter ikke,bare våkner og jeg henter han til måltid;)
Deilig å ha en liten baby...åh....må ha flere sånne
3 FRYS Oktober 07 = PRINSEN født Juli 2008.
4 Frys søskenforsøk juni 09 = Positiv test-blødning-SA uke 6+1

2 IVF November 09,søskenforsøk= avbrutt GRAVID HJEMMELAGA BABYtermin 16/6/2010
emma07 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-11-2008, 11:39   #65
emma07
Stamgjest

emma07 sin avatar

Standard

Birrus....ser du fikk endel over termin!Hvor stor var babyen din da?

Gammel 22-11-2008, 17:02   #66
Birrus
Husvarm

Birrus sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Standard

Hei
Han veide 3830 gram og var 53 cm lang ved fødsel, 15 dager på overtid.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av emma07 Vis innlegg
Birrus....ser du fikk endel over termin!Hvor stor var babyen din da?
1. Fryseforsøk: 1x6 delt, innsetting 12/4-07, Negativt
2. ED forsøk: 3x8 delte, innsetting 23/8-07
Positiv test 3/9-07, Termin 14. mai 2008
Endelig i mål, Prinsen ble født 29 mai.08
Birrus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-12-2008, 10:47   #67
Ann-Karin
Stadig innom

Ann-Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: sunnmøre
Standard

Åh, for en herlig førjulstid! Vi er endelig en familie, og bedre julegave kan man ikke få!

Mannen er hjemme fra sjøen, og han er like betatt av vår sønn som jeg er - nå har han blitt mye flinkere til å ta del i "omsorgen" - og vakrere syn enn far og sønn som koser og leker skal man lete lenge etter!

Alexander var 7100 gram og 63 cm lang på 4- mnd. kontroll, så kallenavnet han fikk på barsel (Alexander den lille) er fullstendig malplassert nå. Han er god og tjukk i kinnene. Han er frisk og rask, og en veldig blid gutt Vi er ikke helt enige om hva som er natt og dag enda, men det kommer nok det også etterhvert. Nå som pappaen er hjemme, benytter jeg anledningen til å sove sammen med Alexander en gang om dagen - det er deilig!

Vi begynte med sviskemos for en uke siden, ettersom han går 10 - 14 dager mellom avføring. Ifølge helsesøster er dette normalt når han får morsmelk, men jeg merker godt at han blir utilpass og har vondt i magen når det går for lang tid mellom "tømmerundene". Det er jo ikke måte på hva som kommer heller da, og jeg får helt vondt av ham! I går fikk Alexander sin første smak av grøt, og det var virkelig populært. Håper det metter mer til natten, slik at jeg slipper å amme x antall ganger - de "verste" nettene betyr det ca annen hver time - og våken etter 4-5 tiden

Ellers er det utrolig hvor lang tid det tar å få av seg "gravidekiloene". Jeg gikk jo opp ca 25 kg, og har fortsatt 7-8 igjen. Jeg har alltid vært slank, så et kjempeproblem er det ikke ... men synes fortsatt jeg er litt "blubbete"

Ønker dere alle en fin "premierejul" som foreldre!
Gammel 17-12-2008, 19:34   #68
Bulle
Flyttet inn

Bulle sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Standard

Å, så godt å høre at det går bra med dere, Ann-Karin, har tenkt så mye på dere etter det skumle som skjedde og sjokket dere fikk!
Og så moro at Alexander har blitt så stor og lang!

Ja, jeg har aldri gledet meg så mye til jul som jeg gjør nå, og ønsker meg egentlig ingenting, den aller fineste presangen kom jo i juni!

Her går det fint! Vi øver på å spise litt annen mat hver kveld, litt grøt og grønnsaksmos om hverandre. Jeg blander litt maltekstrakt i grøten når det er lenge siden han har bæsja, det hjelper, og gir god smak (synes i hvert fall lilleputt), kanskje det kan være verdt å prøve hvis du vil variere sviskemosen litt?

I dag har vi laget lilleputts første julepresanger, vi har trykket håndavtrykket hans på kopper til alle fire besteforeldre, som nå glaseres og brennes i butikken... Det blir bra!

ICSI-sønn født i 2008 og
ICSI-tvilling-jenter født 14.4.2012
Utrolig, vanvittig, fantastisk heldige meg!
Dagbok
Bulle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 06:30   #69
Dolly
Flyttet inn

Dolly sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Østlandet
Standard

Bulle: Så fin gave dere har tenkt på til slektninger. Selv har vi vært hos fotograf og tatt nydelige bilder.

Ann Karin: Så bra at det går fint med gutten deres etter den ekle hendelsen.

Her gleder vi oss til jul også!!

Ellers sliter vi litt med at Snuppa drømmer en del når hun har lagt seg. Vanskelig å roe ned og det varer ganske lenge også. Har spurt om råd forskjellig steder men ingen som vet noe eksakt, så vi har rett og slett funnet ut at det beste er å vekke henne og gi melk og begynne legging på nytt.

Ellers går utviklinger superfort her. Hun har stått i krabbestilling i flere uker nå og det er nok like før hun krabber.
Siste kontroll: 6 mnd: 8,3 kg og 71 lang.

Ann Karin: Maltekstrakt er bra for magen. Vi bruker det hver dag.
Veien var tung men så absolutt verdt det!
Dolly er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-12-2008, 21:54   #70
emma07
Stamgjest

emma07 sin avatar

Standard 5 mnd+2uker

Da er prinsen vår 8,5 kg (veide hjemme)...og tipper noen og 70 cm....kanskje 73..?!!

I dag fikk han smake på grøt for første gang.Og det var kjempekos.En ss med grøtpulver ( havre,banan,fersken) blanda med kokt vann.Han fikk kl 11 og nå klokka 21.30 etter kveldsbadet.Pupp etter grøten.Nå sover han.
Han har ikke virket misfornøyd eller noe,men vi hadde lyst å prøve.I natt spiste han på begge bryst både kl 2 og halv 7...og på dagen også..kan jo hende han har økedøgn.....håper det ikke var dumt å gi han grøt i dag da..=?????Men det var ikke så mye han fikk...1 ss pulver hver gang(2 ganger)
Er samtidig redd for å ødelegge melkeprod v å gi grøt...noen som vet om det har noe å si?Han sover godt om natta forstatt(som alltid)men siden jeg fikk mens forrige uke,ser jeg ikke så mye poenget i nattmåltid(sånn for min egen del---og endo--....ja d er sånn d er...;))men han får selvf.pupp når han våkner.....bare tenkte se hvordan det ble m grøt til kvelds...

(grøten er forresten trinn 2....fra 6 mnd han er jo 5,5 mnd da....men ser ikke ut som det er noe problem)
Noen som har råd om hvordan gå frem m grøt fremover...vi har jo ca like ganle barn .....håper alle har det fint forresten klemklem

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder