Ønskebarn forum  
Gammel 05-06-2010, 08:18   #3281
Birrus
Husvarm

Birrus sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Standard

Hei Vendelin!

Gratulerer så mye med en herlig jentebaby ) Endelig!!! Veien har vært uendelig lang for deg, vi holdt jo på samtidig med ED og sønnen min ble 2 år 29 mai! Tiden flyr når du først har fått barn, jeg er så glad og gleder meg veldig på dine vegne at du endelig blir mamma. Lykke til med henting og ditt første spente møte med gullet. Og ikke minst masse lykke til videre i mammarollen.

God klem fra gammel "bekjent"

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Vendelin Vis innlegg
Hei alle dere "gamle kjente" som husker meg igjen.
Har lyst til å fortelle at vi nå har fått tildelt en nydelig jente på 16 mnd. fra Bogotá i Colombia. Vi skal overta henne 24. juni.
Jeg gleder meg veldig å reise til Colombia for å hente henne.
Endelig. Etter prøving på å få barn siden 2005!
Det har vært en lang vei å gå. Med noen virkelige nedturer; som da vi ikke fikk IVF (pga. for høy fsh) og når ED i Spania gikk adunder. Men slikt er glemt nå. Nå blir jeg mamma på ordentlig. Og endelig blir min mann og jeg foreldre.
Ekte mamma og pappa!

Ønsker både dere "gamle kjente" og dere andre lykke til med å få bli foreldre.
1. Fryseforsøk: 1x6 delt, innsetting 12/4-07, Negativt
2. ED forsøk: 3x8 delte, innsetting 23/8-07
Positiv test 3/9-07, Termin 14. mai 2008
Endelig i mål, Prinsen ble født 29 mai.08
Birrus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-06-2010, 22:04   #3282
Mira68
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2006
Standard

Gratulerer så masse Vendelin med en herlig liten jente Jeg husker deg veldig godt fra den tiden du hadde dine ED forsøk ! Flott at det er mange veier frem til det etterlengtede ønskebarnet. Ha en fantastisk flott hentereise og god tur

Gratulerer så masse med positiv test Murmel
Gammel 12-06-2010, 00:16   #3283
Niffi
Flyttet inn

Niffi sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: akershus
Standard

Vendelin........................

GRATULERER, GRATULERER, GRATULERER!!!!!!!

Dette var utrolig, utrolig hyggelig

Riktig god tur på reisen ned for å hente den lille jenta deres

God klem og masse lykkeønskninger fra Niffi

Lillegutt kom endelig til oss i januar
Niffi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-06-2010, 20:53   #3284
Ina-G
Stamgjest

Ina-G sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Standard

GRATULERER VENDELIN!

Endelig blir du mamma! Etter så lang tid, det må føles herlig!
Du må kose deg masse med lille jenta di!

Klem fra Ina-G

Sist endret av Ina-G : 14-06-2010 kl 20:55
Ina-G er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-06-2010, 05:09   #3285
Spira-67
Fastboende

Spira-67 sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Østlandet
Standard

GRATULERER VENDELIN!!!

Endelig er ventetiden over, det kommer sikkert til å bli helt fantastisk.
Lykke til!!
2.ED jan'06 , Felicitas i Helsinki
1.Fryseforsøk mars'06, SA i uke 5+2
2.Fryseforsøk mai'06
3.Fryseforsøk aug'06, SA i uke 5+4
4.Fryseforsøk nov'06
3.ED jun'07, Clinica Fertia, Spania
1.Fryseforsøk i Spania okt'07
2.Fryseforsøk i Spania feb'08

Dagboken

Øyet kan smile og munnen le, men sorgen i hjerte kan ingen se.....
Spira-67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-02-2015, 07:55   #3286
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard Godt voksen verpehøne...

Hei!

Ser at denne tråden har vært aktiv, men at det er en stund siden.

Er det noen andre her ute nå som er i den situasjonen at du som godt voksen (hmmm... hva er godt voksen...? over 40?) nå sitter og venter på at ditt første barn skal vokse i magen?
Jeg vil vel si at jeg er godt voksen med mine 44 år...? Jeg har vel noen ekstra tanker om det å skulle bli mor for første gang nå som mine barndomsvenninner kan begynne å tenke på at de faktisk kan bli bestemødre...

Så jeg lurte på om det var noen andre her som er i samme situasjon, sånn at vi kanskje kan ha noen å dele litt tanker rundt dette med?

Jeg er 13+3 i dag og begynner å tro på at dette faktisk kan ende i en liten baby jeg kan holde i armene mine og som kan kalle meg mamma etter hvert
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-02-2015, 11:06   #3287
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Fredrikstad
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sosa Vis innlegg
Hei!

Ser at denne tråden har vært aktiv, men at det er en stund siden.

Er det noen andre her ute nå som er i den situasjonen at du som godt voksen (hmmm... hva er godt voksen...? over 40?) nå sitter og venter på at ditt første barn skal vokse i magen?
Jeg vil vel si at jeg er godt voksen med mine 44 år...? Jeg har vel noen ekstra tanker om det å skulle bli mor for første gang nå som mine barndomsvenninner kan begynne å tenke på at de faktisk kan bli bestemødre...

Så jeg lurte på om det var noen andre her som er i samme situasjon, sånn at vi kanskje kan ha noen å dele litt tanker rundt dette med?

Jeg er 13+3 i dag og begynner å tro på at dette faktisk kan ende i en liten baby jeg kan holde i armene mine og som kan kalle meg mamma etter hvert
Hei Sosa
Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg går selv under kategorien godt voksen (41 år), og jeg er nå helt i startfasen på egg- og sæddonasjon.
Dette er en prosess som jeg skal starte opp med i februar og innsett i juni/juli (ferien min). Dette er den siste utvei til å kunne bære fram et barn, og jeg håper at jeg også kommer i den situasjonen som du er i nå.
Jeg har mange tanker rundt dette med å få barn så sent. Det er jo så mye meninger rundt dette med å få barn i sen alder. At vi ikke er så energiske og at det kommer til å bli vanskelig og slitsomt. Så mye som kan skje i svangerskapet osv.....derfor anbefales det ikke, men det er jo ikke slik at vi har valgt dette selv....
Det er noe som gjør meg trist og er det slik at jeg ikke skal kunne klare det? Jeg er i generelt god fysisk stand og trener og prøver å holde meg i form så jeg håper og tror at jeg skal klare det. MEN! så er det jo slik at alle skal ha meninger om dette og at det er så stor sjanse for å få tvillinger når man får barn sent i livet. Da blir jeg forespeilet et slitsomt og kaotisk liv....kjenner jeg blir forb.. og provosert!
Hvorfor er det slik at det er greit for folk å kunne komme med alle de "gode rådene" bare fordi vi forhåpentligvis får det etterlengtede barnet...dog sent i livet?
Har vi ikke vært gjennom nok? Skal vi sitte igjen med skyldfølelse for at dette er slik livet vårt har blitt?
De er sikkert velmenende med alt de kommer med, men vi trenger ikke dette!
Jeg har hatt nok skyldfølelser når prøveforsøkene ikke har gått fra før. Hva har jeg gjort galt, at jeg blir straffet, at det er karma, hvorfor gjorde jeg sånn og ikke sånn, at jeg har drukket for mye kaffe osv. Jeg vet ikke hva jeg ikke har tenkt, men den siste gangen har jeg ikke hatt alle de tankene og det er veldig deilig.
Det er viktig å være åpen om hva som skjer, men ikke til en hver pris. Jeg har lært gjennom årene at jeg ikke deler til "gud og hvermann", men bare de nærmeste. Da blir det mindre pes for å si det sånn.

Jeg har en venninne som nevnte en reportasje som sto i VG om barnløshet og cøliaki http://www.vg.no/forbruker/helse/hel...et/a/23370156/
Jeg har en intoleranse for gluten og nå er jeg helt uten gluten....kanskje det har vært grunnen? Det er som du sikkert vet hele tiden søken etter svar på hvorfor det ikke har gått.
Så ja jeg har også mange tanker rundt dette å få barn sent i livet, men det er godt det er flere slik at vi kan dele tanker rundt dette.
Jeg ønsker deg lykke til med det lille livet som spirer i deg......

Ta vare på deg selv og nyt rugingen
Stor

Mo cuishle

* 5 inseminasjonsforsøk Storkklinikk-11/12
- gravid på 3. forsøk, aborterte 1 dag etter positiv test
*2 icsi forsøk Fertilitetsklinikken - 13/14
*2 ivf forsøk med donor sæd Odense - 14
*Egg og sæd donasjon på AVA Riga - 6/15
- negativ resultat 6 eskimoer på frys
*Fryseforsøk med blastodyrking september- 15
Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Mo cuishle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-02-2015, 12:25   #3288
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Mo cuishle, se der ja Vi er flere
Ja, det er mange tanker som går gjennom hodet. Jeg har vel heldigvis enda ikke møtt noen som har hatt noen motforestillinger om det at jeg har fortsatt å prøve, selv etter jeg bikka 40. Jeg har kun hatt familie og venner (og leger!!) som har støtta meg.

Historien min starta for 15 år siden, og jeg har visst de siste 13 årene at jeg ikke kunne ha klart dette på den naturlige måten. Men da jeg i tillegg, etter IVF nr 4 eller no, fikk beskjed om at mine egg hadde 10% sjanse for å kunne utvikle seg til et embryo, så falt verden enda litt mere sammen... Men det var før jeg arva litt penger og endelig tok steget inn i eggdonasjonsverden Det har vært en lang og tung prosess, men nå sitter jeg her da, etter 4 forsøk med donerte embryoer/egg

Ingen kan i hvert fall beskylde meg for å ha starta sent med å prøve å bli gravid. 30 år er liksom ingen alder nå i disse tider. Men hadde jeg visst at det skulle ta meg 15 år og maaaaaaaaaaaaange berg-og dalbaner, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Godt man ikke vet på forhånd hvordan livet utvikler seg.

For min del har det jo forsåvidt ikke vært så mange tanker om hvorfor det ikke har gått, men kan skjønne at det er enda en frustrerende tanke man lever med etter å ha prøvd så mange ganger.
Men det er nok mange som har tanker om dette. Og noen tanker kan de vel egentlig bare holde for seg selv?

Ønsker deg lykke til, Mo cuishle. Det blir spennende å følge deg fremover! Ikke gi opp!!
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-02-2015, 13:19   #3289
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Fredrikstad
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sosa Vis innlegg
Mo cuishle, se der ja Vi er flere
Ja, det er mange tanker som går gjennom hodet. Jeg har vel heldigvis enda ikke møtt noen som har hatt noen motforestillinger om det at jeg har fortsatt å prøve, selv etter jeg bikka 40. Jeg har kun hatt familie og venner (og leger!!) som har støtta meg.

Historien min starta for 15 år siden, og jeg har visst de siste 13 årene at jeg ikke kunne ha klart dette på den naturlige måten. Men da jeg i tillegg, etter IVF nr 4 eller no, fikk beskjed om at mine egg hadde 10% sjanse for å kunne utvikle seg til et embryo, så falt verden enda litt mere sammen... Men det var før jeg arva litt penger og endelig tok steget inn i eggdonasjonsverden Det har vært en lang og tung prosess, men nå sitter jeg her da, etter 4 forsøk med donerte embryoer/egg

Ingen kan i hvert fall beskylde meg for å ha starta sent med å prøve å bli gravid. 30 år er liksom ingen alder nå i disse tider. Men hadde jeg visst at det skulle ta meg 15 år og maaaaaaaaaaaaange berg-og dalbaner, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Godt man ikke vet på forhånd hvordan livet utvikler seg.

For min del har det jo forsåvidt ikke vært så mange tanker om hvorfor det ikke har gått, men kan skjønne at det er enda en frustrerende tanke man lever med etter å ha prøvd så mange ganger.
Men det er nok mange som har tanker om dette. Og noen tanker kan de vel egentlig bare holde for seg selv?

Ønsker deg lykke til, Mo cuishle. Det blir spennende å følge deg fremover! Ikke gi opp!!
Sosa jeg gir ikke opp håpet riktig enda...noe er fortsatt uprøvd og jeg skal ikke sitte om noen år å angre for at jeg ikke gjorde alt hva jeg kunne.
Jeg skal selvfølgelig holde deg oppdatert på det som skjer...det første er nå (etter å ha tatt valget om klinikk) å få den første konsultasjonen på klinikken i Riga og deretter bare la tingene gå sin gang
Vi prates
Mo cuishle

* 5 inseminasjonsforsøk Storkklinikk-11/12
- gravid på 3. forsøk, aborterte 1 dag etter positiv test
*2 icsi forsøk Fertilitetsklinikken - 13/14
*2 ivf forsøk med donor sæd Odense - 14
*Egg og sæd donasjon på AVA Riga - 6/15
- negativ resultat 6 eskimoer på frys
*Fryseforsøk med blastodyrking september- 15
Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Mo cuishle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-02-2015, 21:13   #3290
late_bloomer
Nykommer

Medlem siden: Feb 2013
Standard

Heisann, felles verpehøner. Fint å møte noen jevngamle her!
Jeg måtte ta en pause fra eggdonasjon i fjor etter akutt sykdom. Er nå frisk, og begynner hormonbehandling om ca 14 dager. Blir jeg gravid og mor nå, vil jeg være omtrent 46.5 år når den lille kommer. Føles helt vilt. Men jeg ønsker ikke å stoppe nå. Jeg tror ikke jeg tør, rett og slett. Orker ikke tanke på at ikk vi skulle få være foreldre til et lite nurk eller to. På siste ED-forsøk oppdaget de at mannen min sannsynligvis ikke fungerer så godt. Vanskelig å tenke på etter at jeg har vært den "mislykkede" hele veien. det har tært på selvfølgelsen. Tre IVF og ett ED-forsøk, og ingen med donorsæd. Og da vi oppdaget dette, at blastoene ikke utviklet seg videre, da ble det en åtte måneders stopp i prosessen pga sykdom. Vi var begge 100% klare for å gå videre med en gang med donorsæd, men...

Jeg beundrer alle som holder ut i denne prosessen. Har vært nær å knekke mange ganger, men har fortsatt trua. Blir spennede å høre hvordan det går med dere fremover..!
late_bloomer er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder