Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Generelt om ufrivillig barnløshet > Fosterhjem

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-11-2013, 22:45   #221
Herr&FruLyse
Nykommer

Medlem siden: Jun 2012
Standard

Vet ikke hvilket land dere venter på tildeling fra. Men Beredskapshjem er jo ment å være en midlertidig løsning, så i teorien bør det jo gå bra.
Herr&FruLyse er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-11-2013, 23:00   #222
Harley
Nykommer

Medlem siden: Sep 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Herr&FruLyse Vis innlegg
Vet ikke hvilket land dere venter på tildeling fra. Men Beredskapshjem er jo ment å være en midlertidig løsning, så i teorien bør det jo gå bra.
Jo, tenkte det samme. Vi venter på barn fra Sør Afrika så er ikke helt heldig med tanke på den korte ventetiden fra tildeling til hentereise, men alltid greit å vite hva man kan takke ja til Vi har vært fosterforeldre i mange år før vi adopterte første gang. Nå gleder vi oss stort til nummer 2, men vi gleder oss også til å få lov til å være fosterhjem igjen etterhvert, hvis familiesituasjonen tilsier at det vil være ok
Harley er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-12-2013, 21:52   #223
Lottan
Fersk på forum

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Fetsund
Standard

På onsdag får vi hjemmebesøk av bv. Jeg kjenner at jeg gruer meg veldig. Er spent på om vi blir godkjent og kjenner at jeg er redd man skal få en barn og så miste det igjen. Er det å være fosterforelder en enorm berg-og-dalbane?

1. icsi des.09 - negativ
2. icsi aug10 - avbrutt
2. icsi sept10 - tidlig SA
3. icsi mai 12 - negativ
4. icsi des 12 (Aleris) - egga slapp så intet uttak
4. icsi feb 13 (aleris) - negativ
Lottan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-12-2013, 22:07   #224
Harley
Nykommer

Standard

ja. personlig syns jeg det var en enorm beg og dalbane.. veldig givende, men hvis vi skulle valgt igjen idag ville vi startet adopsjonsprosessen først og så fått fosterbarn. Vårt fosterbarn flyttet tilbake til biologisk mor etter mange år hos oss, og i de årene vi hadde barnet så var det rettsaker, sakkyndig besøk, enda flere rettsaker, bytte av saksbehandlere, samarbeidsproblemer osv osv. men vi skal jo gjøre det igjen, men jeg skulle ønske vi hadde fått våre barn først. Norges lover sier jo helt klart at det biologiske prinsipp står sterkt, og at det er vår jobb som fosterforeldre å prøve så godt det er mulig å samarbeide med den biologiske familien, og vi vet jo at det endelige målet er å gjenforene barna med de biologiske foreldrene. Nå er det selvfølgelig noen som aldri skal tilbake til sine biologiske foreldre, men de samme foreldrene kan prøve saken sin for retten 1 gang i året. Men som jeg har sagt før. det er utrolig givende, og vi skal være fosterforeldre igjen ønsker dere lykke til med hjemmebesøk! Det er forresten ikke min mening å skremme deg med dette innlegget, men du spurte om det var en berg og dalbane....nå er vel livet full av opp og ned turer, men hvis man får lov til å være fosterforeldre så kan man iallefall gjøre nedturene til et barn mindre å færre. og et hvert barn har rett på en familie som elsker de og gjør alt de kan for at de skal ha det bra, uansett familiebånd <3
Gammel 02-12-2013, 22:22   #225
Lottan
Fersk på forum

Standard

skremmer meg ikke, men man er jo skeptisk på en måte, selv om man egentlig ikke er det.. om det gir noen mening.
Vi kunne tenkt oss å adoptere, men den prosessen tar jo en halv evighet også.. vi har vært prøver i 6 år (vet at det ikke er noen tid ift andre her inne), og kroppen og psyken orker ikke flere prøverørsforsøk.. Ønske om barn er jo supert stort.. så fosterhjem er jo en fin tanke.. håper jeg..

1. icsi des.09 - negativ
2. icsi aug10 - avbrutt
3. icsi mai 12 - negativ
Gammel 02-12-2013, 22:32   #226
Harley
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lottan Vis innlegg
skremmer meg ikke, men man er jo skeptisk på en måte, selv om man egentlig ikke er det.. om det gir noen mening.
Vi kunne tenkt oss å adoptere, men den prosessen tar jo en halv evighet også.. vi har vært prøver i 6 år (vet at det ikke er noen tid ift andre her inne), og kroppen og psyken orker ikke flere prøverørsforsøk.. Ønske om barn er jo supert stort.. så fosterhjem er jo en fin tanke.. håper jeg..
fosterhjem er en fin tanke! man lengter jo sånn etter et barn man kan være noe for, og det er så alt for mange barn her som trenger gode omsorgsfulle fosterforeldre <3 igjen, masse lykke til!
Gammel 02-12-2013, 22:34   #227
Harley
Nykommer

Standard

og hvis adopsjonstanken skulle melde seg igjen, er det jo ingen problem med å søke adopsjon etter at man har blitt fosterforeldre. det er motsatt vei som ikke går.
Gammel 04-12-2013, 21:45   #228
Lottan
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Harley Vis innlegg
og hvis adopsjonstanken skulle melde seg igjen, er det jo ingen problem med å søke adopsjon etter at man har blitt fosterforeldre. det er motsatt vei som ikke går.
Mener å ha lest om flere som har adoptert og så fått fosterbarn? Men det du skriver over her er at hvis vi først blir godkjent som fosterforeldre så kan vi sende søknaden om adopsjon dagen etter? Eller må vi først bli tildelt et barn?

1. icsi des.09 - negativ
2. icsi aug10 - avbrutt
3. icsi mai 12 - negativ
Gammel 04-12-2013, 21:55   #229
Harley
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lottan Vis innlegg
Mener å ha lest om flere som har adoptert og så fått fosterbarn? Men det du skriver over her er at hvis vi først blir godkjent som fosterforeldre så kan vi sende søknaden om adopsjon dagen etter? Eller må vi først bli tildelt et barn?
dere må ha hatt fosterbarnet en stund før dere kan bli godkjent for adopsjon. jeg tror det er samme regler der som med å søke på nummer 2. dvs at man blir ikke godkjent før man har vært hjemme med det sist ankomne barnet i 1 år. men prosessen kan jo starte før. det er jo ganske så lang ventetid hvis man bor i de store byene før man får starte med samtaler. hvordan gikk forresten hjemmebesøket? tenkte på dere idag
Gammel 04-12-2013, 22:21   #230
Lottan
Fersk på forum

Standard

Aha.. da ble jeg litt klokere, har prøvd å finne noe om dette på nett, men foreløpig ikke noe..

Besøket gikk bra. Men det er noe som er litt ubehagelig med en instans så tett innpå seg. Jeg er emosjonell, så å sitte å prate om mislykket forsøk og at man ikke strekker til for venner med barn så er det sårt og tårene kommer.

Jeg sitter nå i ettertid og tenker og er redd for at jeg ikke svarte godt nok på spørsmål og at ting ble feil. Som når han spurte om hva jeg gjorde for å ta vare på meg selv og jeg svarer at det gjør jeg nok alt for lite.

Uansett så sa han at han hadde fått et godt inntrykk av oss og at han gledet seg til å bli bedre kjent med oss på PRIDE kurset i januar.

1. icsi des.09 - negativ
2. icsi aug10 - avbrutt
3. icsi mai 12 - negativ
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg