Ønskebarn forum  
Gammel 25-07-2006, 11:11   #1
Kirsty
Velkjent

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Standard Litt i villrede...

Heisann!

Har prøvd å bli gravid siden Mars 2005, ble gravid i august 2005, og mista i september 2005... siden har jeg ikke vært det bortsett fra kansje en gang, nå i mars, da fikk jeg positiv graviditets test men mista dagen etter. Så var jeg på utredning på volvat, alt var bra. Så tok mannen sædprøve som var innenfor normalen bortsett fra noe seig sæd som gyn mente vi ikke skal bry oss om (men det gjør jeg!!)Og han hadde litt i nederste grense syntes jeg da når det gjaldt antall sædceller, men gyn mente det var helt fint...

Så er nå usikker på hvor veien videre går? Har bestemt oss for å vente før vi går til lege igjen, for jeg orker ikke flere undersøkelser nå... så vi håper sommeren hjelper oss til å få spire og har tenkt å begynne med akupunktur når strudielånet kommer i august... tenkte å spise sunnere, trene, se om jeg kan gå ned litt i vekt, har slutta å røyke begge to...

Er det lurt å vente litt?

Blir veldig takknemlig hvis noen har noen råd å gi meg

1. SA September 2005
2.SA Mars 2006
3. SA Mars/April 2007
1. IVF mai 2008-avbrutt
Gravid på egenhånd desember 2008 Prinsessen født 16.09.09 og prinsen 28.10.11
Kirsty er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2006, 12:22   #2
Storken
Stamgjest

Storken sin avatar

Sted: Akershus
Standard

Kjære Kirsty,

ser at ingen har svart deg enda...
Du stiller et godt spørsmål. Det er helt subjektivt når og om man begynner med IVF. Anbefaler ihvertfall at dere har en info-samtale med en IVF-lege om hele prosessen og deres situasjon. Da får dere mer innblikk i hva en slik prosess innebærer.

For min del freaket jeg ut før planlagt nesespray start. Plutselig ville jeg ikke ta IVF og manipulere kroppen min kjemisk. Så, jeg satte alt på is og gav akupunktur et 3-mnds forsøk. Dette var kanskje for lite, men for min egen del visste jeg at jeg ihvertfall hadde prøvd aku også.

Nå står jeg foran mitt 2. IVF forsøk. Er fortsatt like skeptisk, men for å ikke bli gal, gir jeg meg selv tidsfrister. F.eks. hvis ikke noe har skjedd innen da og da, tar jeg IVF 100% sikkert.

Nå vet jeg også at dersom mine 2 siste forsøk er negative, blir det adopsjon. Det er en lettelse for meg.
Men dette krever mye selvdisiplin, som ofte er enklere i teori enn praksis.

Lykke til med dere!
- Tildeling: 23.10.09
- Hentereise: januar 2010
Storken er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2006, 23:39   #3
Kirsty
Velkjent

Sted: Bergen
Standard

Tusen takk for svar storken :klemmer: Har iløpet av sommeren fått litt styrke, og skal på volvat 4 sept...så får vi se hva som skjer. vet ikke om eg tør å nevne ivf, er redd han skal le av meg... får kansje se hva han sier først. Jeg har merket en forskjell på ting etter at jeg begynte å bta sink og selen da... kroppen min har virket mere fruktbar liksom, kan jo være innbildning...nei, er nok litt rådvill enda...får se hva mere tenking kan resultere i...

Masse lykke til med ditt andre ivf forsøk. Håper dere får klaff denne gangen!!!!!

:megaklem:

1. SA September 2005
2.SA Mars 2006
3. SA Mars/April 2007
1. IVF mai 2008-avbrutt
Gravid på egenhånd desember 2008 Prinsessen født 16.09.09 og prinsen 28.10.11
Kirsty er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg