Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Diverse klubber > Uforklarlig barnløs

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-01-2007, 13:16   #11
Goldie78
Stadig innom

Goldie78 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Trøndelag
Standard

det er alt vi skal slite med:( håper 2007 er året slitsomt med all venting..

Ønsker dere alle lykke til:kryss:
Goldie78 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-01-2007, 20:47   #12
*siri*
Fullstendig hekta

*siri* sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Wink

jeg også er ikke skikkelig utredet.
synes det er ganske dumt at man ikke gjør det med engang dem driver på.
at dem skal vente på at man prøver litt på egenhånd.
tenker ikke på at man da kanskje har prøvd da i 1 år eller mer.
vi har prøvd nå i 4 år og ikke blitt skikkelig utredet.
*siri* er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-02-2007, 09:51   #13
Karianne21
Stadig innom

Karianne21 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Sarpsborg
Standard

Jeg føler egentlig at vi er skikkelig utredet,vi har hatt masse blodprøver HSG og sædprøve..Problemet er bare at alt ser bra ut Kan begynne å lure.. Så nå er det sendt søknad til riksen så da er det jo bare å vente og se om det blir aih eller ivf.. Men til dere som føler at dere ikke har fått bra utredning har dere snakket med legen om de går jo ann å mase litt...Jeg ble ikke utredet hos legen min for ho tok meg ikke seriøs så lenge vi var så unge så vi har vært hos volvat..Å når jeg kom dit så masa jeg litt å da ble det virkelig fart i sakene..Går jo å prøve..
Lykke til videre alle sammen:klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lille tulla vår er født mai 2010
Karianne21 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-02-2007, 11:52   #14
Linken
Stadig innom

Linken sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Akershus
Standard

Jeg føler at vi er ganske bra utredet. Vi begynte med meg. Har hatt hysteroskopi og har tatt alle blodprøver. Ingenting er galt med meg. Mannen har tatt kromosomprøve. Den venter vi svar på. Ellers har han ikke levert særprøve, fordi han jo klarer å gjøre meg gravid.

Vi har fått diagnosen habituell abort. Men det jo overhodet ingen hjelp i den diagnosen. Vi er fortsatt ufrivillige barnløse...

Skal tilbake til gyn 1. mars og håper da at vi kan lage en plan for veien videre...
10.02.09: Adopsjonsøknad sendt - land: Etiopia
10.02.12: Den STORE telefonen ringte! Jente, født februar 2009
17.04.12: Lykken snudde og ble til dyp sorg.
21.05.12: Telefonen ringte igjen, gutt født oktober 2011

20.02.13: Ny adopsjonssøknad sendt - Land: Kenya
Linken er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-03-2007, 14:03   #15
Maita
Stadig innom

Maita sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Lofoten
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Moana Vis innlegg
Jeg har fått grundig utredning og alt ser bra ut... Synes jo det er rart at vi da ikke lykkes, så jeg spurte legen om det rett og slett kunne være at vi ikke "passet" sammen. At jeg på en måte støter fra meg mannens ? Han sa da at de ikke visste så mye om akkuratt det, men at han hadde et eksempel med et par som hadde prøvd i mange år uten å få barn, De gikk etter hvert fra hverandre og innledet hver et nytt forhold. De fikk begge barn etter kort tid.... Rart igrunnen, men hvorfor skjer det ingenting når vi er "friske" begge to.....:frustrer:
Vi har også samme erfaring som dere Moana... jeg har vært til innvendig ul (en rekke ganger), tatt blodprøver (en del ganger) og til lapraskopi og ingenting feiler meg. Sambo har også vært testet, og hans svømmere er det ikke noe galt med....
Vi har også vært til kontrollert stimulering, og da var alt i kontrollerte former og vi hadde *** ved den rette tiden, men heller ikke da ble det resultater. Er fryktelig redd for at det kan være det med at vi ikke "passer" sammen, sambo og jeg.... og vi som er så glade ihverandre!!! Verden er urettferdig!

Sorry at jeg klager slik....
Maita er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-05-2007, 07:59   #16
Tonemor
Nykommer

Tonemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Bærum
Standard

Hei !

Har skummet gjennom innleggene. Ser ikke at noen føler de er blitt utredet noe ekstra. Ingen leger som har kommet opp med en løsning, eller ekstra tester. Bare Benta, ser jeg har fått noen tester, men det skyldtes vel først og fremst abort, ikke overivrig utrednings - lege.

Ang privat utredning, så var det akkurat det vi gjorde. Men jeg tenker ikke lese medisin for å kunne be om noe ekstra, det er langt unna mine interesser, og vi skal slappe av, og leve som normalt.

Og jeg er så glad jeg ikke hørte på de private aktørene, som legen og akupunktøren. De hadde SÅ god erfaring med slike som oss. Ja statistisk sett, blir nok flere av oss uten diagnose gravide, men hva det skyldes vites ikke. Og da er det lett å ta på seg æren for det.

Samtidig er det ekstra deprimerene når alle er så optimistiske på våre vegne før oppstart, og så går det så tregt, og ingen forklaringer, bare korte ca svar.

Nå ble jeg gravid, sånn plutselig, uten akupunktur, i tredje forsøk. Mulig de store dosene Gonal, ga meg en heldig bivirkning.

Nå tenker jeg på å gjøre "det beste" for å få søsken til Snuppa. Og for oss vil det være å vente å se om det ikke kommer flere av seg selv. IVF og akupunktur var ikke en enkel løsning for oss. Og nå vil vi slappe av og kose oss, og være glad i den vi har. Og kommer det fler, så er de velkommne. Må legge til at vi er 35+, og har ikke all verdens tid. Og under forsøk, så blir vi påminnet om alder og sannsynlighet for å lykkes. Orker ikke utsette familien for det.

Ulempe med enebarn her i huset, ja... jeg har allerede begynt å tenke på sikkerhetsutstyr og tenker med gru på vimsete barn. Ser de hver dag jeg er ute å triller.

Men vi er en del av en stor og barne rik familie, som vi har god kontakt med, så famile, og kusiner i fleng, har vi. Så vi blir ikke ensomme.

Tonemor, som nok er ferdig her inne.

2 IVF
Spontant gravid i 3. forsøk nov 06
Spontan overraskelse ventes mai 08
Tonemor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-05-2007, 09:31   #17
Benta
Fullstendig hekta

Benta sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: I Grenseland
Standard

Gratulerer Tonemor, det er godt å få en gladhistorie fra noen som lykkes

Jeg har stått på som en gal for å prøve å få svar på en del ting, men det hele koker ned til at vi er like uforklarlig barnløse.

Har veldig god kontroll selv på hva som er utredet og forsøkt tidligere, de ulike sykehusene og klinikkene oppdaterer ikke journalene sine, så har sluttet å reagere på feilkonklusjoner og gammel informasjon. I flere tilfeller har vi også fått ting som direkte er feil, dvs prøvesvarene til andre pasienter.

Etter så mange runder og ulike leger/klinikker og sprikende konklusjoner og svar, har ikke ting virket oppklarende i det hele tatt.

Kjenner igjen det med optimismen, mange gode teorier, men så koker det ned til et ordinært forsøk når det hele skal gjennomføres. Så det er nok det jeg har forsonet meg med, ingen grunn til at vi ikke skal klare å bli gravide, og ingen grunn til at det trengs noen spesialbehandling.

Har også holdt meg unna akupunktur, mest fordi vi bor slik til i landet at det ikke finnes tilbud her. "Fosterklister" har virket spennende, men ingen medisinsk støtte til at det faktisk virker. Så støtter forslaget om å ha det så bra som mulig, men minst mulig bekymringer.

En dag så skal vi lykkes :kryss:
HÅP ER OGSÅ ET VALG
Benta er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-07-2007, 23:35   #18
ønskemor
Husvarm

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Østfold
Standard

Jeg tror nok vi har vært gjennom det meste av prøver og undersøkelser før vi fikk "diagnosen"; uforklarlig barnløs. Vi prøvde først på mange måter i 8 år; uten hjelp, med akupunktur, diverse helsekost/kosttilskudd og flere pergokurer. Ble ikke gravid. MAnnens sædprøve var helt fin. Mine blodprøver var flotte. Lap viste gode og åpne eggledere osv. :utolmodig:

Til slutt ble jeg gravid på 1 IVF. Veldig lykkelig. De fikk ut 14 egg. 2 egg var greie nok til tilbakesetting, og jeg venter 1 barn. Ingen egg på frys. Jeg har jo hatt tanker om det kan være noe med eggkvaliteten. Har ikke fått svar på det. Men uansett; det var håp! Så til dere andre som er uforklarlig barnløse; lykke til videre!

Etter 3 IVF venter vi nå på en lillesøster
ønskemor er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder