Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Diverse klubber > Uforklarlig barnløs

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-07-2006, 10:28   #11
Storken
Stamgjest

Storken sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Akershus
Standard

Kjære medsøstre,

Wow, dette ble mange flotte svar og jeg setter pris på alle deres tanker og åpenhet. Synes dette ble starten på et fint underforum og jeg vil gjerne skrive et langt svar. Akkurat nå er jeg syk med feber og halsbetennelse pluss hundrevis av ting som dog må gjøres..Men sender et lengre svar så snart som mulig!

Det er ihvertfall håp og støtte i at vi er mange.

I´ll be back :klemmer:
- Tildeling: 23.10.09
- Hentereise: januar 2010
Storken er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-07-2006, 18:52   #12
odaskatt
Skravleguru

odaskatt sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Standard

Hører nok egentlig til her jeg også selv om vi har en skjønn jente på 17 mnd som ble til ved naturmetoden. Men for å få henne måtte vi "gjennom" en MA som ble oppdaget i uke 11.

Nå har vi forsøkt å få søsken til henne i omtrent 1 år, uten hell. Hadde jo regnet med det skulle klaffe innen et par 3 mnd siden det gikk greit første gang. Har litt endo, men ikke noe som skulle tilsi problemer i følge gynekologen min. Mannens prøve var helt normal. Nå orker vi ikke prøve mer på egenhånd og føler ikke vi har tid til å stå i kø for offentlige forsøk, så nå blir det forsøk hos dr. Hausken i august. Er spent på om vi vil lykkes, vi har jo klart det selv på egenhånd to ganger tidligere etter kun et par måneders prøving. Men, livet er ikke rettferdig, så er forberedt på at ting kan ta tid eller at vi vil bli skuffet. Forsøker nå med akupunktur, har god tro på det og det kan i alle fall ikke skade sjansene våre.

Ønsker alle her inne lykke til med prøving og forsøk. Det er absolutt en prøvelse, "alle" mener noe om at vi snart må tenke på søsken, men de vet ikke at vi har prøvd i 1 år uten hell. Hvorfor klarer vi det ikke nå, når vi har klart det før?
odaskatt er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-07-2006, 18:58   #13
Tiram72
Husvarm

Tiram72 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Oslo området
Standard

Hei alle!

Dette er et forum jeg har savnet, og plutselig var det der!

Kort fortalt har vi prøvd å få barn siden november 02. Gikk et par år før vi gikk til utredning, og selv etter lapraskopi så alt ut til å være i skjønneste orden. Prøvde da et par forsøk AIH uten at det ga noen resultater. Akupunktur og biofeedback har vi også spandert uante summer med penger på. Så tok vi fri i tre mnd og dro på langtur, levde i sus og dus og tenkte bare på hverandre. ALLE sa jo at det er bare å ikke stresse og tenke på det, slappe av og ikke ha så mye program som dere har. Jadda, men ble det noen kul på magen? Neida.

Er forresten så utrolig lei av alle historiene folk kommer med om alle de har hørt om som ble gravide da de skulle til å gå i gang med forsøk! Det får meg nesten til å føle meg enda mer mislykket, ikke en gang det får vi til.

Uansett så ble ikke vi gravide rett før første IVF forsøk heller. Ikke ble noen av de fine modne eggene befruktet med den fine sædprøven heller?!?!

Enda mer uforklarlig, men kanskje en forklaring på hvorfor vi ikke har klart det selv da. Noen mumlet noe om harde skall på eggene, men ikke vet jeg.

Jaja, neste gang blir det ICSI da så får vi se om det blir noen befruktning da, og neste spm, vil egget feste seg? Forsette å bli der? Til slutt bli et friskt barn? Mange spørsmål og ingen svar.

Men enn så lenge nyter jeg den fantastiske sommeren i fulle drag!

Mamma til Lisa født 16 juni 07
Veien videre???
Tiram72 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-07-2006, 22:14   #14
Kirsty
Velkjent

Sted: Bergen
Standard

Hei!!
Selv har jeg bestemt å stoppe utredningen nå, føler meg ikke klar for lap enda for tror ikke de kommer til å finne noe, så nå skal jeg teste akupunktur og bare roe den litt og bygge opp forholdet til min mann. Vi trenger det sårt. Kommer til å ta lap når jeg føler meg klar... for finner de ikke noe og jeg blir henvist til ivf så er jeg uansett ikke klar for det heller...kansje om et års tid? Men trenger en pause som sagt...

Blir vi gravid nå så kommer de som har gitt meg det velmenende rådet om å slappe av tro at de hadde rett, så har ikke fortalt til venner at vi har tatt pause... for de skal ikke tro de har rett for det har de ikke. jeg er også så lei disse utsagnene folk kommer med, sånn som du skrev Tiram72...

Den siste jeg fikk var av ei venninne som hadde hørt om noen som søkte adopsjon, og da de kom hjem med barnet oppdaget hun at hun var gravid... sukk...

Håper uansett vi klarer dette på egenhånd... hvis ikke er det på'n igjen neste år.

:kryss: :befrukt: :kryss: :befrukt: :kryss:

1. SA September 2005
2.SA Mars 2006
3. SA Mars/April 2007
1. IVF mai 2008-avbrutt
Gravid på egenhånd desember 2008 Prinsessen født 16.09.09 og prinsen 28.10.11
Kirsty er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-07-2006, 23:21   #15
Belladonna
Stadig innom

Belladonna sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Dollywood
Question Uforklarlig???

Hei alle medsøstre!

Her var det mye å lese som var lett å kjenne seg igjen i... Jeg har også en datter fra før som ble til på naturmetoden. Om enn etter en SA og myyyye strev. Men hun er nå snart 7 år, og vi har forsøkt å få søsken til henne siden 2002. Det er lenge det, når du ikke har noen forklaring på hvorfor det ikke skjer. Er det ikke meningen at vi skal få flere barn? Er det skjebnen som spiller inn? Passer vi ikke sammen? Det var en utrolig påkjenning for forholdet og omgivelsene at vi ikke visste... Får vi ikke barn fordi vi sliter, eller sliter vi fordi vi ikke får barn... :frustrer: Hva kom først, hønen eller egget?
Så kom alle rådene fra mer eller mindre velmenende venner og bekjente: "Slapp av, så kommer det skal du se" Til slutt så tok jeg et års permisjon fra jobben min. Tenkte at det måtte gjøre susen! Det kostet oss mye, men det var verdt det hvis det kunne hjelpe. Jeg trente og gikk på fjellet, var sosial og koste meg. Vi hadde det fint sammen, hadde nettopp flyttet i nytt hus. Men hjalp det?!?! Neida... Var mer sliten enn noen gang når jeg begynte igjen etter permisjonen. Nå har vi hatt ett mislykket Ivf forsøk og er igang med neste snart... Har fått Metformin, for legen mener jeg har insulinresistens og at det er det som har gjort at jeg har mistet før og slitt med å bli gravid. Utrolig godt å ha en knagg å henge elendigheten på. Nå kan jeg iallefall svare folk hvis de spør eller kommer med "smarte" kommentarer
Ikke gi opp jenter, heldigvis vet vi ikke hva morgendagen bringer. Vi kan bare krumme ryggen og gå på med uforminsket styrke! Så går det nok til slutt
Flott tråd iallefall, godt å være blant likesinnede

Belladonnaboken
Belladonna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-07-2006, 20:25   #16
Louise
Fersk på forum

Louise sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Standard

Hei!

Vi hører nok også til her inne. Mange som har et barn her da.
Vi prøvde i 3 år og 2 ivf forsøk før vi lyktes med snuppa.
Synes egentlig vi var heldige. Kjenner flere som har prøvd langt flere
år, eller ikke har lyktes.

Uansett, vi er frusterende friske og raske og tilsynelatende ingenting galt med.
Har også vært gravid en gang uten hjelp, som endte i SA, så vi vet det er mulig.
Nå er snuppelure 14 mndr snart og prevansjon har selvfølgelig ikke vært brukt.
Fikk vel mensen tilbake for 4 mndr siden.
Er forberedt på at vi ikke mirakuløst blir raskt gravide som vi
hører så mange historier om. Og det ser vel ut som det er tilfelle. Mens
og EL klikker som ei klokke, med iherdig prøving men ingen lykke hittil.
Lurer på om og når jeg klarer forsone meg med at hun blir enebarn om det
blir tilfelle. Adopsjon er så problematisk for mannen siden vi nå har
et biologisk barn.

Jaja, takk og pris for den lille engelen som ligger i senga si og sover nå.
Louise er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-07-2006, 20:35   #17
Louise
Fersk på forum

Louise sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Standard

Og nå har jeg lest svarene dere

Belladonna: hvorfor fikk legen din mistanke om insulin resistens? (lurer litt
på det samme her selv om mensen er i rute)
Yogi: dere har et biologisk og et adoptert! Hvordan fungerer det?
Tenker dere noe over det egentlig i det daglige, og hvordan reagerer omgivelsene?
Det er vel typisk barn som ikke helt skjønner hvordan barna er søsken og
så forskjellig da.
Jeg hadde jo veldig lyst å adoptere før jeg ble gravid og da.
Louise er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-07-2006, 22:50   #18
Kirsty
Velkjent

Standard

[QUOTE=Belladonna]Hei alle medsøstre!

[FONT=Comic Sans MS]Her var det mye å lese som var lett å kjenne seg igjen i... Jeg har også en datter fra før som ble til på naturmetoden. Om enn etter en SA og myyyye strev.

Hvor lenge prøvde du før du fikk datteren din?

1. SA September 2005
2.SA Mars 2006
3. SA Mars/April 2007
1. IVF mai 2008-avbrutt
Gammel 25-07-2006, 16:54   #19
Belladonna
Stadig innom

Belladonna sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Dollywood
Standard

Hei på dere!

Louise: Legen hadde mange faktorer han så på for å stille "diagnosen". Skriver det i hermetegn, for som han sier, det er vanskelig å si sikkert, men han har sterke mistanker om at jeg har det. Mine symptomer er:
-Lett for å legge på meg, uten å spise mye
-Hårvekst på unaturlige steder (ikke mye, men nok...)
-Tynn livmorslimhinne i forhold til normalen på fast syklusdag
-Diabetes II i familien
-Produserte mange eggposer ved IVF stimulering (tyder på pco)
-Kviser (heller ikke dette er utpreget mye, men nok...)
-Spotting før mens og lang syklus (32-33 dager)

På dette grunnlaget, mente han at han kunne si ganske sikkert at jeg hadde insulinresistens. Han sier det er vanskelig, for du kan være litt resistent elle myyye resistent. Jeg har ikke typiske symptomer som overvekt (men jeg legger fort på meg uten grunn og rundt magen) eller veldig uren hud eller kraftig hårvekst etc. Men, jeg har mange symptomer, så han ga meg metformin. Og jeg håper det hjelper:kryss: Er nå igang med andre IVF, og sprayer på tredje dagen. Lykke til med jakten på deres .

Kirsty: Vi forsøkte i ca. to og et halvt år før jeg ble gravid med jenten vår. Innimellom der hadde jeg en SA i uke 9. Etter den tok det bare et halvt år før jeg var gravid igjen. Men så sa det stopp:frustrer:
Håper vi kan klare det med IVF nå. Lykke til til deg også i kampen for å få en

Håper flere av dere kan finne noen grunner til barnløsheten snart, for det er ikke lett å ikke vite...

Klem fra Belladonna:klemmer:

Belladonnaboken
Belladonna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-07-2006, 17:12   #20
Kirsty
Velkjent

Standard

Jeg har lenge mistenkt at jeg har insulin resistanse, og gikk lenge på atkins dietten, da ble jeg mye bdre. Har ikke mulighet til det nå da jeg har IBS... Men hvorfor får man metformin når man har insulinresistanse? Er dette noe jeg bør ta videre?

1. SA September 2005
2.SA Mars 2006
3. SA Mars/April 2007
1. IVF mai 2008-avbrutt
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder