Ønskebarn forum  
Gammel 06-08-2010, 07:57   #1
inti
Stamgjest

inti sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Stavanger
Standard Vel overstått sommerferie!

Da nærmer det seg skolestart og jobb igjen for de fleste av oss. Vi har hatt en herlig sommer med turer i Norge til venner og familie, og flere uker på hytta på fjellet. Jeg har klart å senke skuldrene litt i forhold til tildelinger og spekulasjoner, og har bare såvidt registrert datoene for de tre consejos de har hatt i sommer. Det er jo likevel litt underlig at det har vært med norske familier i alle rundene, men ingen har fått barna de var med i matching på...
Ja, ja. Nå har Mimdes i alle fall satt dato for neste consejo på nettsiden sin, og det er torsdag den 26. august. Greit å vite at det i alle fall ikke skjer noe før den tid.
Gammel 06-08-2010, 09:17   #2
Smily
Stadig innom

Smily sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av inti Vis innlegg
Da nærmer det seg skolestart og jobb igjen for de fleste av oss. Vi har hatt en herlig sommer med turer i Norge til venner og familie, og flere uker på hytta på fjellet. Jeg har klart å senke skuldrene litt i forhold til tildelinger og spekulasjoner, og har bare såvidt registrert datoene for de tre consejos de har hatt i sommer. Det er jo likevel litt underlig at det har vært med norske familier i alle rundene, men ingen har fått barna de var med i matching på...
Ja, ja. Nå har Mimdes i alle fall satt dato for neste consejo på nettsiden sin, og det er torsdag den 26. august. Greit å vite at det i alle fall ikke skjer noe før den tid.
Hei Inti, og vel overstått sommer til deg også. Jeg så også akkurat at det er ny consejo 26 aug. Nå må det jo være et tidsspørsmål før det blir tildeling til Norge. Enig med deg at det er litt rart at det ikke har blitt noen barn til norske søkere i og med at det har vært med norske par i så mange matchinger nå.

Jeg begynner å gå litt i surr fordi AF opererer jo med hjemkomne barn og ikke tildelinger pr år. Ble derfor litt usikker, har det vært 0 eller 1 tildeling i år?
Dokumenter sendt til Peru Mai 2009
Godkjent i Peru 27 januar 2010
Tildelt verdens nydligste datter i september 2011

Sist endret av Smily : 06-08-2010 kl 09:33
Smily er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-08-2010, 22:13   #3
inti
Stamgjest

inti sin avatar

Standard

Hei Smily. Det har vært 1 tildeling fra Peru til Norge i år. Men AF opererer med 3 barn i 2010 pga de to som ble tildelt i desember 2009 og kom hjem til Norge i februar og mars 2010. Da jeg snakket med AF i juni sa de at de forventet en markant økning i løpet av dette året, fordi de hadde fått signaler om flere tildelinger til Norge. Det gjenstår jo bare 5 mnd av dette året, så vi får håpe det kommer et barn til Norge hver måned fremover....
Gammel 09-08-2010, 08:25   #4
Smily
Stadig innom

Smily sin avatar

Standard

Takk Inti, ble plutselig litt usikker, men mente det var slik det hang sammen.

Det var jo veldig positivt da at AF har fått beskjed om at det ventes flere tildelinger til Norge, det er vi klare for .

Da får vi bare fortsette å smøre oss med tålmodighet og vente i spenning på neste consejo 26 august.

Gammel 09-08-2010, 20:13   #5
Soleil
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2008
Standard

Vel overstått ferie! Hadde første dag på jobb etter ferien i dag. Litt tungt å komme i gang..

Ja, nå får vi håpe at det blir mange tildelinger til Norge de nærmeste månedene. Det har skjedd veldig lite de siste par årene. For vår del begynner det virkelig å haste. Vår forlengede godkjennelse går ut i midten av desember og pga. vår alder er det nok ikke noe håp om å bli godkjent på nytt. Vi har fortsatt ikke gitt opp håpet, men begynner å bli nervøse.

Vi krysser fingre for tildelingsmøtet i august!

Soleil
Soleil er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-08-2010, 14:05   #6
inti
Stamgjest

inti sin avatar

Standard Hei hei

Hei Soleil,
Jeg kjenner meg igjen i bekymringen angående alder og godkjenning og har sendt deg en pm om den saken.
Gammel 11-08-2010, 10:33   #7
Smily
Stadig innom

Smily sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Soleil Vis innlegg
Vel overstått ferie! Hadde første dag på jobb etter ferien i dag. Litt tungt å komme i gang..

Ja, nå får vi håpe at det blir mange tildelinger til Norge de nærmeste månedene. Det har skjedd veldig lite de siste par årene. For vår del begynner det virkelig å haste. Vår forlengede godkjennelse går ut i midten av desember og pga. vår alder er det nok ikke noe håp om å bli godkjent på nytt. Vi har fortsatt ikke gitt opp håpet, men begynner å bli nervøse.

Vi krysser fingre for tildelingsmøtet i august!

Soleil
Hei Soleil, da krysser jeg virkelig fingrene for dere. Dere må jo komme i mål før godkjenningen går ut.

Ønsker dere masse lykke til. Jeg heier på deg og Inti hver måned. Vi er innstilt på at vi må vente lenge enda. Hadde vi fått tildeling nå hadde jeg fått sjokk og falt i koma tror jeg, hehe. Vi har det ikke travelt enda pga godkjenning, så jeg vil gladelig være vitne til at dere blir foreldre først .

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder