Ønskebarn forum  
Gammel 17-08-2006, 08:54   #1
Eyr
Velkjent

Eyr sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Oslo
Standard Riksentuppenes skravletråd

Nå var skravletråden vår jammen forsvunnet igjen. Det er ikke så mye aktivitet her inne for tiden, men jeg starter en ny likevel.

I morgen er det spraystart for meg, da begynner det som nok blir det aller siste Riksen-forsøket vårt (fram til eventuelle søskenforsøk i hvert fall ). Er veldig avslappet foran dette forsøket - foreløbig. Kommer sikkert til å kjenne det når det virkelig drar seg til. Uansett så er det bare å håpe at høstforsøk gjør susen.

Ha en fin dag alle tupper,
klemmer fra Eyr
Gammel 19-08-2006, 21:16   #2
ingrid81
Langt ut i stjernetåken

ingrid81 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Stor-Oslo
Standard

Kjenner jeg er så sinnsykt nervøs og engstelig før undersøkelsen til mandag. Lurer på hva som skjer, om jeg kan slippe lap siden det likevel ikke vil påvirke behandlingen vår, men heller gi oss enda lenger ventetid enn vi allerede har (søknaden ble sendt i mai, og vi kan tidligst forvente forsøk i august neste år...)
Redd for at de skal mase om vekta mi og, som om ikke jeg er nok oppmerksom på det og har nok bekymringer i denne verden....

Takknemlig mamma til to fantastiske jenter etter 4 forsøk
Ingrids dagbøker
ingrid81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-08-2006, 08:13   #3
Eyr
Velkjent

Eyr sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Oslo
Standard

Håper du får gode svar på undersøkelsen, Ingrid81! :kryss:
Gammel 21-08-2006, 15:13   #4
ingrid81
Langt ut i stjernetåken

ingrid81 sin avatar

Standard

Takk eyr.
Det ble noe helt annet enn vi hadde trodd vi ville høre, bortsett fra det med vekta mi da...
Skriver mer i dagboka mi.

Ingrids dagbøker
Gammel 21-08-2006, 21:12   #5
pepsi
Stadig innom

Medlem siden: May 2006
Standard

Hei
Ikke mye aktivitet her, men jeg vil nå henge meg på.
Jeg skal til med mitt andre IVF på riksen nå. Har hatt 1 ivf og 1 frys tidligere i år.
Jeg begynner med spray torsdag, og har innsetting uke 38.
Dette blir en veldig spennende tid, og det kan være greit å ha noen å skravle med.

Hvorfor er sykehusene så opptatt av vekt? Har det virkelig så stor betydning?
Jeg bare lurer fordi jeg ser at så veldig mange skriver om dette. Mener ikke å være frekk.

Ha en fin kveld.
pepsi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-08-2006, 21:14   #6
ingrid81
Langt ut i stjernetåken

ingrid81 sin avatar

Standard

Vekta har jo betydning ift å klare å bli gravid, selv med prøverør, og for å beholde barnet og ha et best mulig svangerskap både for mor og barn. Det er nok derfor, at de vil at vi gjør det vi kan for å tilrettelegge forholdene mest mulig.
Også kan det jo hende de på et bakvendt vis prøver å få oss opptatt av noe annet...?

Ingrids dagbøker
Gammel 21-08-2006, 21:50   #7
pepsi
Stadig innom

Standard

Takk for svaret ingrid81.

Ser at du kanskje kommer i gang allerede til uka. Dette er jo kjempefint for dere. Når man først er i gang går det i grunnen nokså fort syns jeg.

Jeg utsatte ivf i mange år fordi jeg var redd for å misslykkes...
Det var jo kjempedumt av meg, men jeg håpet vel på et mirakel tror jeg. Nå sporet jeg visst veldig av her, men jeg bare kom på det..

Tilbake til deg; Håper alt kommer i rute hos deg og at dere kommer i gang kjempefort!:kryss:
Du har sikkert rett i at legene kanskje vil få en til å tenke på noe annet når de snakker om vekt.-men jeg syns kanskje at de legger litt sten til byrden.
Men dette kan jeg ikke uttale meg om, siden jeg er som en strek.(det er derfor jeg ikke har kunnskap om dette)

Ha en fin kveld
Gammel 23-08-2006, 08:08   #8
ingrid81
Langt ut i stjernetåken

ingrid81 sin avatar

Standard

Takk pepsi.
Jeg synes også de legger sten til byrden når de maser om det. Jeg er jo liksom fullstendig klar over det...Men - jeg gadd ikke påpeke at jeg faktisk likevel har klart å gå ned over 4 kg det siste halve året, selv så vondt jeg har hatt det.
Nå blir det lap til uka, men vi vet ikke veien etter det. Utifra ståa på mandag var vi ikke prøverørskandidater nå....

Ingrids dagbøker
Gammel 23-08-2006, 19:36   #9
pepsi
Stadig innom

Standard

Hei jenter

Nå er det under 12 timer igjen til jeg er i gang med forsøk nr 2. Kjenner at jeg er litt spent.

Satt akkurat og leste om bivirkninger av sprayen. Dette blir IKKE morsomt...
Stakkars gubben og katten. Kjenner jeg blir grinete bare av å tenke på det!

Men det blir jo litt godt å komme igang igjen også da. Må bare slutte å røyke nå så (skulle kanskje tenkt på det før...) -men det kommer vel litt av seg selv. Rart at en plutselig blir så bevisst på kroppen sin. Tror ikke "vanlige" folk er klar over hvor mye som skal klaffe for å lage barn.

Bestevenninna mi ringte forrige uke og fortalte at ho er gravid...:mobil: Jeg ble ikke riktig så glad som jeg lata som. Syns det er litt sårt at det er så lett for noen. Sikkert stygt av meg. Hva syns dere??

Nå skal jeg jobbe litt i huset. Merkelig nok så har jeg masse energi om dagen. Men det blir det vel snart slutt på! Blir så sliten av hormonene

Ha en fin kveld jenter.
Gammel 24-08-2006, 07:59   #10
ingrid81
Langt ut i stjernetåken

ingrid81 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av pepsi
Hei jenter

Nå er det under 12 timer igjen til jeg er i gang med forsøk nr 2. Kjenner at jeg er litt spent.
:kryss:
Sitat:
Satt akkurat og leste om bivirkninger av sprayen. Dette blir IKKE morsomt...
Stakkars gubben og katten. Kjenner jeg blir grinete bare av å tenke på det!
De overlever nok, det er for den beste saken i verden:klemmer:

Sitat:
Men det blir jo litt godt å komme igang igjen også da. Må bare slutte å røyke nå så (skulle kanskje tenkt på det før...) -men det kommer vel litt av seg selv. Rart at en plutselig blir så bevisst på kroppen sin. Tror ikke "vanlige" folk er klar over hvor mye som skal klaffe for å lage barn.
Nei, det er mange som ikke vet NOE SOM HELST om det å prøve å få barn, fordi det er så himla enkelt :glefser:

Sitat:
Bestevenninna mi ringte forrige uke og fortalte at ho er gravid...:mobil: Jeg ble ikke riktig så glad som jeg lata som. Syns det er litt sårt at det er så lett for noen. Sikkert stygt av meg. Hva syns dere??
Helt normalt.
Det er ikke lett å være ordentlig glad for noen siden det er så sårt for en selv. Har opplevd det selv og....broren min fortalte at de venta nummer tre akkurat da jeg begynte å komme oppover igjen etter en skikkelig nedtur....Rett under to måneder igjen til termin nå og jeg har enda ikke klart å si gratulerer...
Det er ikke stygt av deg, det er en helt naturlig reaksjon. Og FULLT forståelig. De som sier noe annet skal du ikke bry deg om!:klemmer:

Ingrids dagbøker
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder